Gezondheid alle pijlers

Moedeloos door ellendige voeten

17-12-2019 12:59 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb tot een jaar geleden altijd prima op steunzolen in combinatie met de Nike Steady IX prima kunnen lopen. Tot mijn Nikes echt overleden waren en mijn steunzolen ook.
Sindsdien is het niets anders dan ellende. Ik kreeg eerst maandenlang de verkeerde steunzolen aangemeten voor mijn voeten (veel te zacht) door mijn toenmalige podoloog, die ineens was veranderd van materiaal. Omdat daar steeds van alles mis ging en ik bij iedere aanpassing mijn steunzolen gewoon 3(!!) weken kwijt was, moest ik noodgedwongen door gaan lopen op mijn oude versleten (maar hele harde, stevige) steunzolen.

Alleen liep ik toen tegen het volgende probleem aan.. Zowel mijn oude stevige steunzolen, als die zachte mislukte steunzolen pasten nergens in, doordat ze aan de bovenkant gigantisch uitstaken, ik had 1 paar wat nog redelijk liep, maar die waren te breed (anders paste de steunzool niet) en moest ik zo strak aantrekken dat ik mijn steunzolen (door die zijflappers) compleet krom trok. Uit pure ellende uiteindelijk overgestapt van podotherapeut.

Heb nu weer nieuwe steunzolen, die qua model goed zijn en ook geen zijflappers meer hebben. Maar nu loop ik wéér tegen hetzelfde probleem aan. De schoenen waar ik ze in heb uitgelopen zijn zodanig uit gaan zetten dat ze te breed zijn geworden en ik ga zwabberen met lopen en ik daardoor een ontstoken achillespees heb opgelopen. En ik ben al maanden voor schoenen aan het kijken maar ik loop steeds tegen hetzelfde probleem aan.
1) de schoenen zijn smal genoeg voor mijn voeten, maar de steunzool past er niet in (gaat krom staan). Omdat de steunzool krom staat krijg ik meteen last van mijn achillespees en kuiten die constant verkrampen.
2) de steunzool past er wel in, maar de schoen is te breed voor mijn voet en ik ga weer glijden bij de hiel, of ik glij naar voren, of naar de zijkant..

Ik heb ontzettende smalle voeten, platvoeten en een hele smalle wreef. Ik heb van alles geprobeerd, Mijn schoenen anders strikken, opvullen, dikke sokken, andere schoenen gepast o.a. Durea, Ecco, Gabor, Nike, Asics, en wie weet wat nog meer, maar dan loop ik tegen problemen met de steunzolen aan.

En ik word er zo moedeloos van.. Ik zou op vakantie gaan naar ijsland en dat heb ik af moeten zeggen omdat ik voor geen meter meer kon lopen. En volgende week heb ik ook een vakantie, maar nu doet weer iedere stap zo verschrikkelijk pijn :cry: :cry:

Iemand misschien een gouden tip?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je een PB gestuurd met de naam. Mocht je het niet ontvangen hebben laat het weten wil ik het hier ook wel zetten en haal ik het later gewoon weer weg.

Voor mij is Naarden op iets van een uur rijden ik vond dat wel te doen, voor de operatie heb ik een tijdslot in de middag gevraagd ivm aanrijden, dat was geen probleem.
Gelly schreef:
24-01-2020 18:07
Wat een ellende allemaal voor jou. 😳
Ik heb wel ongeveer hetzelfde meegemaakt, maar gelukkig niet zo erg als bij jou.
Smalle voet, smalle hiel, geen wreef, hyper mobiel en steun zolen..
Lang verhaal kort...
Ik loop nu op Fitflops die smal vallen.
Zonder steunzolen nu.
En ik wil nooit meer anders.
Wil niet zeggen dat het voor jou ook werkt, maar het passen waard misschien?
@Gelly
We kunnen elkaar bijna wel de hand geven. Hier ook super smalle voeten, smalle hiel, ingezakte wreef en steunzolen.
Jij er soms ook last van dat ze dan die steunzolen veel te breed maken voor je schoenen?
Maar jij dan al lang steunzooltjes? Waar laat jij ze aanmeten? Orthopedisch-Instrumentenmaker, Podoloog/Podotherapeut, Orthopeed? Flitflops heb ik zelf niet, wel Durea (E of D leest), Gabor, Verhulst, Hassia, Footnotes, Thinks en dat soort vrij prijzige merken.
@Maris_90

De Durea's met E- of D-leest kan je ook gewoon via internet bij Wijdeman in Alkmaar bestellen hoor. Ze hebben een best redelijke ruime sortering. En als je iets leuks hebt gezien, zijn ze altijd wel bereid om met Durea te overleggen of iets voor je te bestellen.

Anders eens een routing naar de orthopedisch-instrumentenmaker/-schoenmaker voor orthopedische schoenen. Deze zijn lang niet ze erg en vreselijk zoals vroeger hoor. En qua kosten kan het best wel eens voordeliger zijn dan de dure Durea's en de daarbij behorende losse steunzooltjes. Ja echt waar !! De schoenmaker zal je voeten dan gipsen en een passchoen voor je maken. De daarbij behorende losse steunzolen zal hij (of zij) dan ook direct bij je opmeten en maken.

Had je nog gekeken bij Penders? Zij hebben het type zooltjes welke voor behoorlijk moeilijke voeten worden gemaakt en geadviseerd. Kijk maar even bij de UCBL zolen. Ook onbelast aanmeten volgens gipsvoetjes.
Alle reacties Link kopieren
Verdomme. Mijn podotherapeut zei dat het beter was een klein zacht stukje in de steunzool te plaatsen bij mijn hiel. Zoals bij mijn oude steunzool. Dus ik zeg is goed. Krijg ik de zool terug is de hele achterkant zo gigantisch opgehoogd dat ik compleet uit al mijn schoenen glij want het is te hoog! En omdat de achterkant nu zo hoog is krijg ik pijn aan de voorvoeten! Hier heb ik verdomme niet om gevraagd. Hoe kan ik zo verdomme schoenen passen als ik er niet eens in blijf zitten?! Kan ik er weer mee terug. Ben er zo klaar mee :-x
Alle reacties Link kopieren
Ga naar een orthopedisch schoenmaker en laat een orthopedische schoenmaker kijken of een indicatie voor orth schoenen kan krijgen. Het is onzin dat je daar te jong voor bent. Mijn orthopedisch schoenmaker maakt zelfs schoenen voor kinderen van 3 jaar omdat ze anders niet kunnen lopen.
Moeten ze dan maar wachten tot ze op leeftijd zijn?

Heb zelf een ernstige voet- en beenafwijking en na een hele lange zoektocht een schoenmaker gevonden die niet snel opgeeft en net zo lang doorgaat tot de schoenen goed zitten.
Maris_90 schreef:
27-01-2020 09:33
Verdomme. Mijn podotherapeut zei dat het beter was een klein zacht stukje in de steunzool te plaatsen bij mijn hiel. Zoals bij mijn oude steunzool. Dus ik zeg is goed. Krijg ik de zool terug is de hele achterkant zo gigantisch opgehoogd dat ik compleet uit al mijn schoenen glij want het is te hoog! En omdat de achterkant nu zo hoog is krijg ik pijn aan de voorvoeten! Hier heb ik verdomme niet om gevraagd. Hoe kan ik zo verdomme schoenen passen als ik er niet eens in blijf zitten?! Kan ik er weer mee terug. Ben er zo klaar mee :-x
Ik moet bij het ophalen altijd zoveel mogelijk schoenen meenemen. En ga de deur niet uit als de zolen niet in meerdere paren perfect zitten.
Alle reacties Link kopieren
Life_is_sweet schreef:
27-01-2020 11:50
Ga naar een orthopedisch schoenmaker en laat een orthopedische schoenmaker kijken of een indicatie voor orth schoenen kan krijgen. Het is onzin dat je daar te jong voor bent. Mijn orthopedisch schoenmaker maakt zelfs schoenen voor kinderen van 3 jaar omdat ze anders niet kunnen lopen.
Moeten ze dan maar wachten tot ze op leeftijd zijn?

Heb zelf een ernstige voet- en beenafwijking en na een hele lange zoektocht een schoenmaker gevonden die niet snel opgeeft en net zo lang doorgaat tot de schoenen goed zitten.
Ik ben bij de orthopedisch schoenmaker geweest en die zei dat ik er ivm mijn smalle voeten/smalle hiel het beste geholpen zou zijn met orthopedische schoenen. Hij heeft een brief geschreven en die had ik meegenomen. Orthopeed keek er niet eens naar. Zei alleen dat ik te jong was, er nooit vanaf kwam en de schoenen zwaar zouden zijn. Terwijl de orthopedisch schoenmaker die ik vond ook lichtgewicht sneaker modellen kan maken van leer. Geloofde de orthopeed niks van.
Hij (schoenmaker) maakte trouwens wel onbelaste afdrukken. Moest mijn voeten in roze schuim doen en toen op een soort carbonpapier mijn voeten houden, terwijl ik zat.

En ik had mijn schoenen bij me bij de podotherapeut, maar mijn eigen podotherapeut was er niet. Ik zei dat ik te hoog zat in de schoen. En dat ik last kreeg van de voorvoet met die steunzolen door die ophoging. Stuurden me gewoon naar huis onder het mom van "ga maar 20 minuten proberen" inmiddels terug gegaan. Kreeg ik weer dezelfde. Zei ze dat ik de binnenzool er wel uit moest halen (????? Die haal ik er altijd uit) en dat ik maar schoenen moest gaan passen en rekening maar houden dat de steunzolen dan sowieso niet goed zaten en ik overal uit zou glijden. Ja dag.. dan koop ik dadelijk weer iets wat verkeerd is.. echt ik word er moe van. Heb mijn steunzolen maar achter gelaten en gezegd dat ze ze gewoon moeten herstellen naar hoe ze vorige week waren want toen had ik tenminste deze problemen niet. Heb er weinig vertrouwen in dat ze het begreep. :wtf:
Weet niet eens wanneer ik ze terug krijg
@Maris_90
Wat een verhaal zeg, maar je hebt recht op een goed paar. Net zolang blijven "emmeren" totdat ze lekker zitten. Zitten ze aan beide voeten niet goed? Maar domme opmerking van de Podoloog, natuurlijk moeten de voetbedjes er altijd uit als je steunzolen draagt. Anders kom je veel te hoog te steen in de schoenen en slip je er bij de hak uit. Maar als hij vakkundig is heeft dat ook gezien toen je ze kwam passen en hij/zij ze passend heeft gemaakt. Het is natuurlijk wel zo dat je de eerste paar dagen altijd moet wennen aan de gecorrigeerde/nieuwe stand van de steunzooltjes. Dat is wel gebruikelijk en heb ik ook altijd. Iets dikkere voeten, pijnlijke voeten en wat spierpijn in voeten en knieën. Maar je hebt toch hem/haar voor een paar passende steunzolen. Als dat niet kan zoals je had aangegeven, hadden ze dat moeten zeggen, dat het nu anders ging lopen. Als je met schoenen komt van Durea, Hassia, Gabor, Verhulst, Thinks, Footnotes e/o Spies hetb je behoorlijk goede schoenen, welke steunzoolproof zijn hoor. Volgens mij zal een goede steunzolenmaker daar prima mee uit de voeten kunnen. Je weet 1 ding zeker, volgende keer een anders adres. Maar ha eens naat een orthopedisch-instrumentenmaker of vraag de orthopeed (misschien moet je daar ook eens een ander voor nemen) vragen naar een goed adres. De ervaringen uit het verleden leert je dat het wel goed kan. En orthopedische schoenen is beslist geen grote kostenpost. Je hebt je eigen bijdrage, maar goede schoenen en het zelf aanmeten van losse steunzolen heeft ook zo zijn prijs hoor.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik had mijn eigen podotherapeut niet toen ik ze op kwam halen. Sterker nog, diegene die er naar keek en waar ik klaagde over dat ik te hoog in de schoen zat, was volgens mij helemaal geen podotherapeut maar gewoon de secretaresse die de telefoon opneemt. Want ik belde vandaag om te vragen hoe het met de zolen zat en dat ik ze graag terug wou in de oude staat en niet met een gigantische dikke zachte bovenkant erop geplakt waar ik niet om vroeg. Toen zei die secretaresse dat zij er geen verstand van had en 't maar door heeft gestuurd naar mijn podotherapeut dat het niet goed was en nu moesten de zolen naar "het lab" en ben ik ze een week kwijt. En nou weet ik nog niet of het wel goed is doorgegeven. Dus nu heb ik een week helemaal géén zolen. Ik wou dat ik nergens mee had ingestemd, of dat ze tenminste eerlijk waren geweest voer wat ze gingen doen. Ze zeiden tegen mij dat ze een klein zacht stukje onder m'n hiel zouden doen zoals in m'n oude zolen (omdat de orthopeed zie dat ik er kalkvorming heb), en ze hogen ineens m'n halve zool gigantisch op met een of ander zacht materiaal met allemaal bulten erin. Terwijl ik met mijn eigen podotherapeut (niet diegene die er vorige week naar keek) nog afgesproken had om GEEN grote zachte stukken erop te zetten maar dat ik gewoon harde zolen wil zoals die oude zolen. En dat waren ze ook. En ik was er allang aan gewend, ik wilde ze alleen ietsje smaller zodat ze zouden passen in smallere schoenen

Ja, ik had al eerder gedoe met die "secretaresse" of wat zr ook is. Ik had al 4 weken gewend aan die zolen maar ik kreeg ontzettend pijn aan mijn tenen. Bleek de zool net iets te hoog te zijn. Zegt ze "mevrouw u heeft verkeerd opgebouwd" ik zo "hoezo verkeerd opgebouwd, ik heb 30 minuten per dag gedaan en we zijn een maand verder, ik heb pijn aan mijn tenen dat hoort niet" "ja je moet 3 maande opbouwen" (??) terwijl toen mijn podotherapeut keek, zag ze dat het helemaal geen opbouw-probleem was.

Ik vind het echt niet erg om te wennen hoor, en die spierpijn neem ik wel voor lief. Maar ze moeten niet ineens die zolen zo gaan ophogen dat ik aan de achterkant uit m'n schoen schiet en aan de voorkant mijn voet compleet ingeklemd zit. Ik wilde de stand namelijk helemaal niet veranderd hebben en ik begrijp ook niet waarom dat is gebeurd.

Klopt, mijn steunzolen kosten 250 euro en voor schoenen ben ik nooit goedkoper dan 150-200 euro uit.. Mijn orthopeed wou trouwens al dat ik eind februari een andere podotherapeut naar mijn voeten liet kijken ook. Had alleen zo gehoopt morgen naar Schutrups te kunnen maar zonder steunzolen kan ik al helemaal niet buiten huis lopen :(
En zonder steunzolen schoenen kopen durf ik niet
Alle reacties Link kopieren
Nou ben bij Schutrups geweest.
Ze probeerden eerst wandelschoenen (meindl en nog een merk, Iowa?) maar daar zaten de steunzolen niet goed in en bij de ander had ik nog steeds te veel ruimte in de hiel.
Verschillende schoenen van Durea geprobeerd, maar dat ging al helemaal niet. Kreeg pijn aan mijn grote teen, bij een ander pijn aan mijn achillespees doordat de stof sneed en ik heen en weer gleed, en weer een ander pijn aan de voorvoet en bij een ander pijn aan m'n andere tenen. Ik kon mijn voet er ook niet goed mee afwikkelen, ze zeiden dat ik "plof" met die schoenen. En dat ik blijkbaar bijna geen vet onder m'n voeten heb zitten en daardoor niet op dat soort schoenen/zolen van Durea kan lopen (blijkbaar zijn die zolen te zacht voor me, zei ze).

Ik kan blijkbaar niet op "dagelijkse" schoenen lopen, alleen op sneakers of hardloopschoenen..
Uiteindelijk kwam ik uit bij Asics, ééntje zat niet goed (40 te klein voor mijn tenen 40,5 te groot want mijn hiel vloog er weer uit) en eentje (40,5) zat wel goed aangesloten (en liep lekker) maar de schoen was weer te lang aan de voorkant waardoor ik over de rand van m'n steunzool heen gleed en dat deed pijn aan mijn tenen. We hebben nu een 40 besteld, in de hoop dat ik dan niet over de steunzoolrand heen glijd, want daar heb ik normaal geen last van. Verder konden ze ook niks voor me doen :( vind het zo intens vermoeiend/frustrerend.. Een winkel met zó veel schoenen en dan hebben ze nog bijna niks wat smal genoeg is, en van wat ze hebben past 95% alsnog niet.

Van de week afspraak met die andere orthopeed. Kon onverwachts eerder langs. Hoop dat dat wat bied.
Alle reacties Link kopieren
Wil je even sterkte en succes wensen. Ik weet wat het is om continue pijn aan je voeten te hebben. Zelf kamp ik met een ontsteking van de peesplaat in mijn rechter voet. En de vetlaag onder de hiel is voor een deel weg. Ook altijd problemen met schoenen en zolen. Loop nu bij de podotherapeut van Schutrups en hier ook schoenen gekocht. Hoka one one. Zit een hele dikke dempende zool onder en vallen vrij smal. Maar voor jou wellicht nog te wijd.
Wat een gedoe he....
Alle reacties Link kopieren
Ben inmiddels naar de andere orthopeed geweest. Ik verwachtte er eigenlijk niks van. Die keek even naar mijn voeten, deed wat testjes en ik moest nog een röntgenfoto nemen maar daar hoorde ik verder niets van. Stond na 5 minuten weer buiten met een verwijzing voor orthopedische schoenen omdat hij mijn voeten en hielen inderdaad wel erg smal vond en dat was het.
Aan de ene kant blij aan de andere kant vind ik het vreemd dat de ander zo afwijzend is ("te jong" "komt er nooit meer vanaf" "drukplekken en ellende" "te zwaar") en deze meteen toestemde. Verder zei hij eigenlijk niets er over alleen dat hij het met de podotherapeut eens was dat het met mijn voeten wel heel lastig werd. En dat ze tegenwoordig wel lichtere schoenen konden maken. Moest toevallig nog naar de huisarts en die vroeg hoe het ging bij de orthopeed dus ik vertelde dat de een er fel op tegen was en de ander het prima vond, en de HA had ook zoiets van ja, wie met je dan geloven? Aan de andere kant ben ik het ook beu om 2 uur te rijden naar schoenenwinkels en dan nog niks te hebben..

Hoop dat dit dan de oplossing is en dat ik straks weer lange afstanden kan wandelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het goed is om deze stap te nemen, sterkte. Ik hoop voor je dat het dé oplossing is!

Laat je nog even weten hoe het verder gaat als je ze hebt?
Alle reacties Link kopieren
Nou, na zo’n sessie bij Schutrups zou ik het ook maar gewoon ‘opgeven’ hoor. Wat wil die eerste orthopeed dan, dat je de rest van je leven zittend doorbrengt??
Succes!
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Heb de schoenen van schutrups die ze hadden nabesteld binnen maar ze kunnen meteen weer terug. Waar ik op 40.5 best redelijk (en pijnloos) liep maar de schoen te lang was (Gleed naar voren) is 40 een ramp. Heb er 5 minuten op gelopen maar kreeg zo verschrikkelijk pijn onder mijn linkervoet dat het nu nog steeds aan de gang is. Kloppende en stekende pijn, en ik voel constant een soort stroom in mijn voet. Alsof mijn steunzool verkeerd in mijn voet werd gedrukt. Heb die pijn vaker gehad maar niet zo erg als nu. :(

Maar ja nu nog niks om de tussentijd te overbruggen.. En moet nog zeker 6 weken wachten tot ik wel wat heb. Lange adem dit. Ik word er zo moe/verdrietig van... zit veel te veel thuis omdat ik amper ergens heen kan.

Ik weet niet wat die eerste orthopeed dacht. Die wilde er maar meteen injecties in gaan zetten. Alsof dat zin heeft, het maakt mijn voeten niet ineens normaal of mijn hiel breder. Als ik goed schoeisel had gehad en niet al bijna een jaar noodgedwongen op slechtzittende schoenen (En voorheen slechte steunzolen) had gelopen had ik dit waarschijnlijk niet eens gehad. En ik weet dat wanneer ik goede schoenen heb, dat het ook wel weer over gaat met de tijd.

Nog even door bikkelen :(
Je had het al kort over hardloopschoenen. Heb ik iets gemist of kun je niet naar een runners world, je hebt hardloopschoenen met allerlei ondersteuning?
En misschien ook een achterlijk idee maar houten dr Scholls voor thuis of 's zomers een idee?
En is dit niet te opereren, dit is toch geen doen zo?
Alle reacties Link kopieren
Wat een onwijze rotsituatie met je voeten Maris! Ik herken er veel van. Moedeloos, bijna depressief werd ik ervan (tarsaal tunnel syndroom en hielspoor heb ik). Waar ik momenteel veel baat bij heb, is het slikken van een hoge dosering vitamine d. Na een maand had ik ineens nauwelijks pijn meer in mijn voeten (na 2 jaar). Ik wist niet wat ik meemaakte. Er was niets veranderd aan mijn steunzolen of schoenen. Vitamine d versterkt je botten en na hierover gegoogled te hebben, kan het helpen bij voetklachten. Het lijkt er bij mij steek op.
Ik meld het je, wie weet kun je er iets mee!

Veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Dank je lieverdanlief ik heb inderdaad ook een vitamine d tekort dus ik slik al extra vitamine d. Moet even nakijken of de dosis wel genoeg is. Misschien even opnieuw laten prikken.

@het-groepje opereren lijkt mij redelijk onmogelijk tenzij ze ineens mijn hiel/voet normale breedte kunnen maken. Maar stukjes eraan plakken lijkt me moeilijk. Ben al bij runnersworld geweest ook. Maar blijf tegen dezelfde problemen aanlopen. Schoen te breed voor de voet/hiel of steunzool zit niet goed als de schoen smaller is. En daar kunnen ze ook niks meer vanaf halen, er is al zoveel aan verbouwd
Alle reacties Link kopieren
Vitamine D mag je best hoog doseren zeker voor een tijdje, als je dan uiteindelijk wel weer naar een onderhoudsdosering terug gaat.

Echt naar voor je Maris, Dat het zo lang duurt voordat je je schoenen mag aan laten meten? Kun je niet bellen om te vragen of de afspraak vervroegt kan worden omdat het echt niet gaat!?

Verder...niet dat je er veel aan hebt, maar ik leef met je mee hoor! Het moedeloze gevoel ken ik goed, het maakt je erg verdrietig, heel herkenbaar. Pas goed op jezelf hoor, laat je mee uit nemen met de auto enzo... en ga fietsen in de buitenlucht, belangrijk om buiten te zijn. Óók voor die vitamine D en voor je geest.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben inmiddels al langs geweest om mijn voeten te laten meten e.d. voor de schoenen . Over 2 weken mag ik het eerste onderdeel gaan passen. Alleen duren op maat gemaakte schoenen de eerste keer gewoon lang, een week of 6-8. Ze zijn er gelukkig al wel mee bezig om ze te maken.

Ja, we hebben ons nu voorgenomen om toch meer met de auto te gaan doen. Ik ben helaas daarin afhankelijk van anderen, ik mag zelf niet rijden ivm mijn ogen (ben voor de zoveelste keer aan mijn netvlies geopereerd maar heb allerlei complicaties gekregen na de laatste operatie, mijn oogspieren werken niet goed meer waardoor ik scheef/dubbelzie en mijn oog bijv niet meer naar rechts kan draaien, levensgevaarlijk want ik zie dus niks meer aankomen van rechts. Ik hoop dat ze dat nog kunnen verbeteren).Fietsen kan ik daardoor ook niet meer met mijn zicht. Dus nu fiets ik iedere dag maar op de hometrainer. Kan wel meer in de tuin gaan zitten als het weer het toelaat, doe ik toch wat vitamines op.
Alle reacties Link kopieren
Dat is jammer Maris, dat fietsen ook niet lukt, inderdaad als het weer het toelaat in de tuin gaan zitten. De buitenlucht en het licht helpt en heeft een mens nodig, met de auto de stad in kopjes koffie drinken in een gezellig café. Uitwaaien op mooie plekken in Nederland (zonder veel wandelen ;-)

Fijn dat de schoenen wel al in de maak zijn, wat zeiden ze tegen je toen ze hè voeten zagen? Vonden zij ook dat je eigenlijk te jong bent? Of juist niet!? Ben wel nieuwsgierig
Alle reacties Link kopieren
De orthopedisch schoenmaker zei dat mijn voeten inderdaad erg smal waren en mijn hiel ook. Dat de schoenen tegenwoordig steeds breder werden om mensen met brede voeten te helpen maar dat de schoenen voor smallere voeten steeds minder gemaakt werden omdat ze niet verkocht worden. Dat ik waarschijnlijk zeer moeilijk ergens nog zou kunnen slagen en dat semi orthopedische schoenen ook te breed zouden zijn, dat hij ze wel kon opvullen maar dat dat ook niet ideaal was. En die opmerking van "te jong" vond hij maar raar. Hij vond het ook belangrijker dat ik weer normaal kon lopen. Ik hoop alleen dat hij een beetje lichtgewicht schoenen kan maken ondanks het leer. Hij zei van wel (sneakermodel krijg ik dan) dus ik hoop dat dat goed komt.

Heb het wel aangegeven dat ik hypermobiel ben en daardoor geen zware schoenen kan verdragen. Had een tijdje wat zwaardere nikes (op aanraden van mijn oude podoloog want "ze zijn zo lekker stevig") en had het gevoel dat ik bij mijn heupen en enkels afbrak wanneer ik zat/liep. Kreeg ook pijn aan alle pezen en spieren. Toen ik met die schoenen aankwam bij de nieuwe podotherapeut zei ze dat ik nooit meer zulke zware schoenen aan mocht. Dat was echt heel ellendig met die schoenen. Dus hoop echt dat de nieuwe schoenen een stuk lichter zijn.
@Maris_90 Denk verstandige keuze van jou en de orthopeed om voor nu te gaan voor orthopedische schoenen. Wel even stap in je leven, maar op een gegeven moment ben je er wel aan toe. Maar wees gerust, die lompe schoenen welke er vroeger waren zijn er nu helemaal niet meer hoor..

Ze hebben al de gipsafdrukken/-mallen van je onderbenen en voeten gemaakt? Nu maken ze een soort passchoen is het niet? En aan de hand van dat model dan de uiteindelijke schoenen. Al verdiept in de kosten? Je gaat dan een soort eigen bijdrage betalen ... maar dat is vele malen goedkoper als die dure schoenen van Durea/Gabor en Verhulst waar dan ook nog de losse steunzolen bij komen. Goede klik met de aanmeetster? Waar ben je geweest om ze te laten aanmeten en maken?
Alle reacties Link kopieren
Tęssa44- schreef:
26-01-2020 11:38
Ik heb je een PB gestuurd met de naam. Mocht je het niet ontvangen hebben laat het weten wil ik het hier ook wel zetten en haal ik het later gewoon weer weg.

Voor mij is Naarden op iets van een uur rijden ik vond dat wel te doen, voor de operatie heb ik een tijdslot in de middag gevraagd ivm aanrijden, dat was geen probleem.
Als dat Dr M. is dan kan ik hem ook van harte adviseren. Duurt alleen even voor dat je bij hem terecht kan.
Alle reacties Link kopieren
@Annkel, geen gipsafdrukken. Een afdruk in roze schuim, en op een soort karbonpapier. Ja, ik had er wel een goed idee bij. Ik ben bij een zelfstandig orthopedisch schoenmaker geweest die behalve de standaard orthopedische schoenen ook sneakermodellen maakt. Ik had ook bij de grotere ketens gekeken (o.a. livit) maar ik vind die schoenen nog vrij oubollig, en bovendien las ik er vrij slechte ervaringen over. Dit adres kreeg ik via via, is wel een eindje rijden maar ik heb er wel een goed gevoel bij. De schoenen zagen er ook allemaal heel erg mooi uit, en zeker niet van die standaard orthopedische schoenen.

Klopt, een eigen bijdrage van 127. Ik was nooit goedkoper uit dan 100-200 euro voor schoenen, dus ik vind 127 wel meevallen. Van steunzolen zal ik helaas nooit helemaal af zijn, daar ik soms ook dans/tapdansschoenen voor mijn werk moet dragen met zolen er in.
Van wat ik begreep heb ik na een aantal maanden ook recht op een tweede paar, en dan om de 15 maanden mag ik nieuwe, geloof ik. Een luxe. Ik heb soms jaren met 1 paar schoenen gedaan omdat ik niks kon vinden. Mijn laatste paar zelfs 3,5 jaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven