Gezondheid alle pijlers

Moeder haat me? En wat te doen nu ivm toets morgen

06-12-2019 01:07 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder scheldt me uit en heeft alleen maar commentaar op me en trekt mn zusjs voor. Dat zijn haar lievelingetjes. Ze schreeuwt naar me. Dit heeft ze weer de helemdag gedaan. En ik heb al genoeg problemen waardoor ik nu 1 vak doe op school. Morgen een examen, maar ik kan niet slapen van de woede en hyperventilatie. Mn lijf doet zeer en tegelijkertijd voel ik delen niet. Ik wil en moet hem maken.Ik heb woede naar mn moeder toe, woede dat ze dit de dag voor mn toets doet. Woede en verdriet... want zo doe je toch alleen tegen iemand die je heel erg haat? Ik voel gewoon hoe erg ze me haat. Ik vind dit zwaar.
Sterkte met je toets!
Moeders kunnen bitches zijn.
Het zou mooi zijn als je ergens anders kunt wonen, al is het maar bij familie of iets dergelijks. Je echte groei naar volwassenheid begint zodra je uit huis bent (niemand is helemaal 'af' als ze daaraan beginnen, het is juist een heel interessante ontdekkingsreis). Ik vermoed dat je thuis wel 'uitgeleerd' bent.
Alle reacties Link kopieren
Als je hulp zoekt via de huisarts en je bent echt volwassen, mogen ze je als jij dat niet wilt, je ouders er niet in betrekken. De huisarts heeft sowieso zwijgplicht.
Een psycholoog die jouw behandelt gaat, als je meerderjarig bent, echt niet tegen je zin je ouders erbij betrekken

Hoe is de relatie met je vader?
Of woon je alleen met je moeder?
Gelegenheid om evt op kamers ergens te gaan?
Je kunt lenen via DUO( alhoewel ik mensen dat liever niet adviseer, je kunt je jonge leven beter zonder schuld starten maar er zijn er héél veel die dit zo doen, lenen en op kamers)

Zoals al gezegd, begin bij de huisarts of vertrouwenspersoon op school. Zoek hulp hierbij!
Het is niet goed dat je je gehaat voelt en niet fijn in je vel zit.
Sterkte met je toets vandaag.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Huisarts (enz.) hebben inderdaad zwijgplicht, maar hou er wel rekening mee dat als je (nog) niet zelf polishouder van je zorgverzekering bent, degene die dat wel is inzage heeft in wat er gedeclareerd wordt/ eigen risico bij doorverwijzing. Niet dat dat een reden moet zijn om geen hulp te zoeken, maar dat je niet voor een onaangename verrassing komt te staan.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop daar je toch nog geslapen hebt. Succes met je toets.

Hopelijk vind je de moed om daarna met de vertrouwenspersoon op school of je huisarts te praten.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel succes met je toets!
Alle reacties Link kopieren
Sterrenwacht007 schreef:
06-12-2019 02:25
Ben je volwassen?
Je klinkt als een vijftienjarige.

Hier eerlijk zijn hé ?

Jij bent ook nog verre van volwassen.
Alle reacties Link kopieren
TO, ik hoop dat je toets alsnog gaat lukken vandaag. Wat rot dat het thuis zo slecht gaat.
Het zou fijn zijn als er iemand voor je is die je in vertrouwen kan nemen en je kan begeleiden in de dingen die je mist bij je opvoeding. Tips waar je moet zijn heb je al gehad.
Maatschappelijk werk kan misschien ook wat voor je betekenen.
Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Dacht je al te herkennen uit andere post. Hoogste tijd om serieus te praten met je psycholoog en geen dingen voor je zelf te houden. Niet treuzelen en twijfelen maar doen!
Hoop dat je toets goed ging ondanks alles!
Alle reacties Link kopieren
Sterrenwacht007 schreef:
06-12-2019 02:25
Ben je volwassen?
Je klinkt als een vijftienjarige.

Hier eerlijk zijn hé ?
Nou bedankt..... ik ben altijd al zo vreselijk onzeker over mn schrijftaal en daardoor superbang voor toetsen. Doet me niet goed.
Alle reacties Link kopieren
Elke, succes met je toets vandaag .

En inderdaad kijk of je vertrouwenspersoon kunt krijgen op school. Of anders maatschappelijk werk.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de aardige reacties!!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het altijd zo eng om met iemand op school te praten over de slechte relatie met mijn moeder. Dat voelt zo ongepast ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Elieke schreef:
06-12-2019 09:30
Ik vind het altijd zo eng om met iemand op school te praten over de slechte relatie met mijn moeder. Dat voelt zo ongepast ofzo.
Dat is niet ongepast hoor. Zeker niet als je schoolwerk niet goed gaat door problemen thuis. Trek de stoute schoenen aan, je zal zien dat het reuze mee valt.
Alle reacties Link kopieren
Je moet wel echt die stap zetten anders blijf je in de ellende zitten, dat hoort bij volwassenen worden, je leert al vroeg dat niemand je helpt, niks komt aanwaaien en je keihard voor jezelf moet ploeteren, ga met lieve mensen om en creëer je eigen vriendengroep waarin jij je veilig voelt, neem iemand in vertrouwen en zoek een weg uit huis, niet te bang zijn, al doende leer je.
En neem je moeder niet te serieus, ze klinkt onredelijk zie haar buien los van wie jij bent, je bent niet stom ze reageert zich op je af, zij is fout, niet jij ok! Ook al ben je nog zo stout zo'n soort gevoel hoor je niet van je moeder te krijgen, nooit!

Succes vandaag op school!
Alle reacties Link kopieren
Elieke schreef:
06-12-2019 09:30
Ik vind het altijd zo eng om met iemand op school te praten over de slechte relatie met mijn moeder. Dat voelt zo ongepast ofzo.
Het voelt voor jou misschien als de vuile was buiten hangen, maar vergeet niet dat het hier wel om jouw toekomst gaat.
Er komt een tijd dat je een eigen huishouden gaat krijgen, met of zonder partner en kinderen, en dan is het fijn als je de dingen weet die nodig zijn.
Ga naar de vertrouwenspersoon op school, echt doen!
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Elieke schreef:
06-12-2019 09:30
Ik vind het altijd zo eng om met iemand op school te praten over de slechte relatie met mijn moeder. Dat voelt zo ongepast ofzo.
Zo moet je dat niet zien hoor. Ik denk juist dat het goed voor je is. Iemand wie naar je luistert en misschien tips kan geven.

Succes met je toets!
Wat vervelend dat je je zo voelt. De vertrouwenspersoon is er voor situaties als die van jou. En of je moeder het nou allemaal kwaad bedoelt of niet, de thuissituatie loopt uit de hand en eigenlijk zou zij hulp moeten zoeken.

Je hoeft niet bang te zijn dat je je moeder verraad door er over te praten. Ik heb twee kinderen en als er een moment zou komen dat zij zich zo zouden voelen, en het gevoel hebben niet bij mij terecht te kunnen. Dan hoop ik dat ze de moed hebben om met een buitenstaander te gaan praten. Dat wilt toch iedere moeder met de beste bedoelingen.

Het kan natuurlijk ook dat je moeder echt een egoïstisch mens is. Zo'n vader heb ik. In dat geval was uit huis gaan de enige oplossing. Maar ook dan is het fijn om met iemand te praten want dat is natuurlijk ook niet zo 1 2 3 mogelijk helaas. Succes hopelijk gaat je toets goed!
Alle reacties Link kopieren
Elieke schreef:
06-12-2019 09:30
Ik vind het altijd zo eng om met iemand op school te praten over de slechte relatie met mijn moeder. Dat voelt zo ongepast ofzo.


Je kunt ook Veilig Thuis bellen. Of de kindertelefoon. Je mag dan op je paspoort geen kind meer zijn, het gaat wel om een moeder-kind relatie in dit geval.

Nou kennen we hier alleen jouw verhaal, maar gebaseerd op wat jij schrijft vind ik dit wel onder kindermishandeling vallen. En voor wat het waard is; kinderen zijn altijd heel loyaal naar hun ouders. Heel veel ouders kunnen inderdaad naar de buitenwereld toe heel charmant zijn. Mijn schoonvader was er ook zo één. En weet je? Mijn man heeft daar nog steeds last van, hij wordt over een paar weken 56.
En mijn stiefvader kreeg als kind ook altijd en eeuwig te horen; `dat kun jij niet, laat dat ... maar doen´. Pas heel laat ontdekte hij dat er genoeg dingen zijn die hij wel degelijk blijkt te kunnen. Ook hij heeft nog steeds last van zijn jeugd en hij is al een paar jaar met pensioen.

Dan heb ik net een topic gelezen van een moeder, die met haar moeder zoveel problemen had dat dat doorwerkt in de relatie met haar eigen kind.

Dus laat je alsjeblieft niet tegenhouden door loyaliteit, jeugdigheid en angst, maar zoek net zolang totdat je de hulp hebt die je nodig hebt, want dit gaat niet zomaar weg.

Tips heb ik verder nog niet, er is te weinig informatie om een goed advies te geven over wat je zou kunnen doen. Maar misschien helpt het je al om te weten dat je echt niet de enige bent, hier op het forum alleen al kun je genoeg topics terugvinden met vergelijkbare problemen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Zou het kunnen zijn dat jij ook niet zo aardig doet tegen je moeder en jullie gewoon ruzie hebben?
Theamuts schreef:
06-12-2019 10:41
Zou het kunnen zijn dat jij ook niet zo aardig doet tegen je moeder en jullie gewoon ruzie hebben?
Als moeder ben je de wijste. Dan loop je na afloop van zo'n ruzie naar je dochter toe en probeer je even te communiceren op een goede manier.

Natuurlijk is er kans dat TO gewoon een verschrikkelijke puber is. (Dat geloof ik niet hoor TO) Maar dan loop je als moeder toch nog niet de hele dag te schelden of te schreeuwen tegen je kind. Dan zoek je hulp.
Illinois schreef:
06-12-2019 10:57
Als moeder ben je de wijste. Dan loop je na afloop van zo'n ruzie naar je dochter toe en probeer je even te communiceren op een goede manier.

Natuurlijk is er kans dat TO gewoon een verschrikkelijke puber is. (Dat geloof ik niet hoor TO) Maar dan loop je als moeder toch nog niet de hele dag te schelden of te schreeuwen tegen je kind. Dan zoek je hulp.
Als je kind 18 is en je het bloed onder de nagels vandaan haalt, en moeder in de overgang is, zou dat weleens heel anders kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren
Illinois schreef:
06-12-2019 10:57
Als moeder ben je de wijste. Dan loop je na afloop van zo'n ruzie naar je dochter toe en probeer je even te communiceren op een goede manier.

Natuurlijk is er kans dat TO gewoon een verschrikkelijke puber is. (Dat geloof ik niet hoor TO) Maar dan loop je als moeder toch nog niet de hele dag te schelden of te schreeuwen tegen je kind. Dan zoek je hulp.

In de ideale wereld ja. Maar moeder is ook maar het product van haar opvoeding en is misschien helemaal niet in staat tot bovenstaande.
Daarom is het goed als TO zélf hulp zoekt.
.
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
06-12-2019 10:41
Zou het kunnen zijn dat jij ook niet zo aardig doet tegen je moeder en jullie gewoon ruzie hebben?

Ja, in die richting gaan mijn gedachten ook. Maar dan nog dien je als moeder natuurlijk wel de volwassene te zijn. Als je aan kinderen begint weet je dat ze in de puberteit een poosje lastig kunnen zijn. En ja, ik ben ook wel eens heel erg kwaad geworden. En ik was altijd heel consequent, maar toen Lon op weg was om volwassen te worden had ze soms ook opmerkingen/commentaar waardoor je goed merkte dat ze geen klein kind meer was en ik heb heel wat keren de grenzen opgerekt, gewoon omdat je een kind van 13 anders behandelt dan een kind van 8. Alleen, tussen 5 en 12 ging het redelijk gelijkmatig en tussen 12 en 18 met veel meer pieken. Wat je vandaag als ouder nog niet goed vindt, kan zomaar per morgen al veranderen. Uiteindelijk heb ik alleen voet bij stuk gehouden op het gebied van drank en drugs, voor de rest werd het toch steeds meer haar leven.

Maar er zijn moeders (en vaders) die hun kind als klein kind blijven zien. Ik hoor mijn buurman regelmatig schelden, tjonge, wat kan die man kwaad worden. Maar de kinderen zijn inmiddels 16 en 18 en ze schelden terug of reageren helemaal niet meer, ze halen hun schouders op. Daar wordt buurman dan nog weer bozer van, met als gevolg escalaties zoals TO ook beschrijft. Buurman is zijn overwicht kwijt en dat is goed te merken.
Ik ook hoor. Maar ik word daar niet boos van. Integendeel, ik ben er trots op dat mijn dochter volwassen is, volwassen keuzes maakt en volwassen reageert, haar gezonde verstand gebruikt en thuis haar steentje bijdraagt. Laat ik het anders zeggen; ik ben blij dat ze zich niet meer als kind van 5 gedraagt. Want dat is toch uiteindelijk wat er gebeurt; kleine kindjes worden groot.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven