Gezondheid alle pijlers

Moet ik of mag ik 🙈

04-03-2021 20:35 39 berichten
Helaas pindakaas mijn kies is afgebroken en alleen de vulling is overeind blijven staan. 2 Weken geleden was ik nog bij de tandarts en aangezien ik een enorme schijtlijster ben vind ik dat wel weer genoeg geweest voor 2021.
Is het onverstandig om niet te gaan of kan het wel?
Wat zijn jullie ervaringen?
Alvast bedankt voor het reageren 🌹
Alle reacties Link kopieren
Iedereen heeft het over de kies trekken, maar reparatie zou ook een mogelijkheid zijn... ligt natuurlijk aan de situatie, maar dat beoordeeld de tandarts in overleg met jou.
Alle reacties Link kopieren
Absoluut gaan! Nu is hij misschien nog te redden, zeker omdat hij in het zicht zit. Hoe langer je wacht, hoe moeilijker het eventuele herstel gaat zijn (om nog niet te spreken over mogelijke klachten die je gaat krijgen). Dadelijk direct bellen dus, tandpijn is echt de hel!
Alle reacties Link kopieren
Als je heel goed poetst, maar je moet verwachten dat ook de vulling los laat.

Je bent wel tevredener over jezelf vanavond als je nu even naar de (nood)tandarts belt en je mag vandaag nog in zijn stoel plaatsnemen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Magick88 schreef:
05-03-2021 02:54
Iedereen heeft het over de kies trekken, maar reparatie zou ook een mogelijkheid zijn... ligt natuurlijk aan de situatie, maar dat beoordeeld de tandarts in overleg met jou.
Ja natuurlijk; dat wordt een (nood)kroon of een opbouw van composiet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Magick88 schreef:
05-03-2021 02:54
Iedereen heeft het over de kies trekken, maar reparatie zou ook een mogelijkheid zijn... ligt natuurlijk aan de situatie, maar dat beoordeeld de tandarts in overleg met jou.
Volgens mij zegt niemand dat de kies nu getrokken moet worden, maar als je er niks aan doet dat dan de kies waarschijnlijk wel verloren gaat.
Daarom nu actie ondernemen, dan kan de tandarts hem misschien nog wel repareren , en voorkomt to pijn en ellende in de toekomst.
Alle reacties Link kopieren
Echt gaan. Ik had hetzelfde, rand om vulling afgebrokkeld. Ik ben niet gegaan en het werd pijnlijker en de rand brokkelde steeds verder af. Mijn kies was helaas niet meer te redden zonder er veel geld tegenaan te gooien. Het was gelukkig een kies achterin. Maar voor een kies voorin was ik wel gegaan. Die vallen meer op bij het lachen.
Ik heb met klotsende oksels gebeld en kan pas 23 maart terecht vanwege vakantie tandarts. Als het gaat ontsteken moet ik de noodtandarts bellen of naar de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Dat is irritant ja dat je dan nog weer 2/3 weken moet wachten als je dan eindelijk durft te bellen.
Hopelijk is de noodtandarts niet nodig en houd de kies het nog wel even uit zo.
Yavanna schreef:
05-03-2021 02:25
Hoe heb je die aap in de titel gekregen?
Als ik type heb ik m’n eigen emoticons waar ik uit kan kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb betere ervaringen met de noodtandarts dan met mijn eigen tandarts. Hij doet ongeveer hetzelfde, alleen beter.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
05-03-2021 17:48
Ik heb betere ervaringen met de noodtandarts dan met mijn eigen tandarts. Hij doet ongeveer hetzelfde, alleen beter.
Mij maakt de noodtandarts ook niet uit, ook goede ervaringen mee, maar 1 keer ging de opvolging bij mijn eigen tandarts niet goed. En ik kon zeggen wat ik wilde dat de behandeling nogmaals gedaan moest worden (zelfs de kaakchirurg heeft dat later ook nog bevestigd) hij deed het niet, pas na een half jaar toen ik nieuwe tandarts kreeg is de behandeling weer gedaan en was het goed. Inmiddels weer een nieuwe tandarts en ook deze is tot nu toe heel prima. (Wel al die tijd zelfde praktijk gebleven, maar wissel van tandartsen)

Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat als je al angst hebt voor de tandarts dat je liever niet bij een vreemde terecht komt.
Wat ik al dacht gaat gebeuren. Een implantaat met kroon erop. Wat is dat belachelijk duur zeg. Hoe doen mensen dat die het niet kunnen betalen?

Ik heb 2 offertes gekregen, keramisch versus een metalen kroon. Ik moet de tandarts terugbellen met welke keus ik maak en dan een afspraak maken.

Helaas heb ik nu een oor- en kaakontsteking dus ik wacht nog even.
Hoezo vermijdend🙈🙊
Alle reacties Link kopieren
Tua schreef:
27-03-2021 10:44
Wat ik al dacht gaat gebeuren. Een implantaat met kroon erop. Wat is dat belachelijk duur zeg. Hoe doen mensen dat die het niet kunnen betalen?

Ik heb 2 offertes gekregen, keramisch versus een metalen kroon. Ik moet de tandarts terugbellen met welke keus ik maak en dan een afspraak maken.

Helaas heb ik nu een oor- en kaakontsteking dus ik wacht nog even.
Hoezo vermijdend🙈🙊
O wat ellendig, oorontsteking doet ook zo'n pijn...Snap best dat je even wacht nu.

Een kroon heb ik nog geen ervaring mee, maar mijn brug was ook erg prijzig ja 10 jaar terug. Mensen die dit niet kunnen betalen hebben ook echt gaten op die plekken denk ik.. Ik ben aardig verzekerd, maar dit soort dingen vallen echt buiten de verzekeringen meestal.
Succes met kiezen en beterschap met je oor en kaak!
Dankjewel Winterkoud🌹

Heeft iemand ervaring met het gewoon zo laten? Het is de kies waar ik een paar jaar geleden een wortelbehandeling heb gehad dus dood is vertelde de tandarts. Er zitten nog een paar brokjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven