Gezondheid alle pijlers

Morning after pill en bijwerkingen

26-01-2022 10:52 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren een beetje klungelig ongelukje gehad. Dus ik moet een morning after pill slikken. Nu heb ik zometeen een belangrijk sollicitatiegesprek. En ik ben bang dat ik last krijg als ik de pil nu slik. Maar in de gebruiksaanwijzing staat wel duidelijk, deze zo snel mogelijk te nemen. Iemand ervaring met bijwerkingen? Twijfel of ik hem niet beter na het gesprek kan nemen dat wordt dan eind van de middag. Nog binnen 24 uur dus.
Alle reacties Link kopieren
Zo snel mogelijk innemen! Zelf ooit 1 gebruikt, geen last van gehad.
Koekiemonster10 schreef:
26-01-2022 10:58
Zo snel mogelijk innemen! Zelf ooit 1 gebruikt, geen last van gehad.
+1
Alle reacties Link kopieren
Haha, nee joh. Meteen innemen. Van de gewone pil (alle soorten) heb ik de vreselijkste bijwerkingen gehad, tot braken aan toe. Maar van de Morning-afterpil nooit last gehad.
Lijkt mij ook, dat, mocht je wel bijwerkingen hebben, die niet gelijk al opspelen, maar op zijn vroegst pas in de avond. Maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.
Alle reacties Link kopieren
Er staat in de bijsluiter dat je er duizelig van kan worden en dat je dan niet mag autorijden. Zie het alweer in de soep lopen.
Alle reacties Link kopieren
Heb hem maar gewoon geslikt. Nu hopen dat ik me gewoon goed voel. Bedankt voor jullie reacties! Bijwerkingen in de bijsluiter klinken toch vaak veel enger dan ze in de realiteit zijn.
Ik heb er nooit last van gehad.

Succes met je sollicitatie!
Alle reacties Link kopieren
Mosterd, want je hebt hem geslikt.

Sneller slikken levert meer bescherming op. Dus dat zou ik persoonlijk doen. Maar ik maak me nooit zo druk om bijwerkingen. Jij klinkt nu best wel angstig voor bijwerkingen en dan ga je he waarschijnlijk heel erg focussen erop en dus waarschijnlijk ook last ervan hebben. Dus dan zou je de keuze kunnen maken om die pil pas na je sollicitatiegesprek te slikken.
Overigens zijn de bijwerkingen van zwanger worden niet bepaald gering, maar daar heb je meestal pas na een paar weken last van. En van ontzwangeren (na miskramen en na voldragen zwangerschap) werd ik ook niet stabieler en fitter, dus ook even op de langere termijn denken voor eventuele volgende gesprekken.
Alle reacties Link kopieren
Meteen slikken, het zou vervelender zijn als je straks wordt aangenomen en vervolgens moet vertellen dat je zwanger bent.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Ik hoop dat je er geen last van hebt! Ik merkte er zelf niks van.
Alle reacties Link kopieren
Ik had twee keer nergens last van, ook geen andere menstruatie.
Alle reacties Link kopieren
huisduif schreef:
26-01-2022 22:41
Ik had twee keer nergens last van, ook geen andere menstruatie.
Tja, een beetje mosterd. De dag is al voorbij inmiddels :P. Ik dacht dat TO zich hier even had gemeld, met hoe het is verlopen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het gegaan aardvarkentje?
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Gesprek ging goed. :) Behalve stress over dat ik misschien toch zwanger kan worden, geen klachten gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven