Gezondheid alle pijlers

Na 20 weken een Abortus...Mijn verhaal...

25-07-2008 20:07 461 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de informatie die ik nodig had.......de discussie is aan jullie





Voor alle Vrouwen Die Dit Meegemaakt hebben Nu Meemaken Of Het Ooit Nog Mee Gaan Maken ( wat ik niet hoop )....



Mijn Medeleven Hebben Jullie En Wens Jullie Sterkte Met Welke Keus Dan Ook



Liefs Nona ( Sophia )
Alle reacties Link kopieren
TheEmpress schreef op 25 juli 2008 @ 21:42:

Waar een wil is, is een weg. "het kan niet, slechte situatie, te jong, met mezelf in de knoop" etc etc, het zijn allemaal excuses om goed te praten wat jij hebt gedaan. Je hebt altijd een keus.

Met 20 weken weghalen? Ik vind het walgelijk, moet je voorstellen dat zo`n meisje of jongetje met alle orgaantjes al af, beentjes, armpjes, neusje. Het wordt weggehaald levend, en doodgemaakt. Besef je dat wel?? Je hebt een levend babietje, jouw baby, weggehaald en dood laten maken. Dat dit mag in Nederland, dit is barbaars.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je schuldgevoelens hebt.




Denk dat de TO dit ook wel weet..

Fijn dat je het nog even voor haar hier neerzet.
Alle reacties Link kopieren
nona21 schreef op 25 juli 2008 @ 21:36:

[...]

Het niet uitkomen is wel erg oppervlakkig....had jij in mijn schoenen gestaan dan had je misschien wel het zelfde gedaan.....ik was ook vel tegen abortus.....maar nu ik weet wat de andere keerzijde is .....
Nona21, Ik zou NOOIT voor een abortus kiezen en zeker niet zo laat. dat is mijn mening. Iedereen mag baas in eigen buik zijn en als je een abortus had gehad met 8 weken had ik rustig over dit topic heen gelezen,.............. dat je zo ver was maakt me gewoon heel verdrietig en boos,..niet op jou..begrijp dat niet verkeerd...maar op op de klinkiek dat dit nog kan in zo'n laat stadium
kattija schreef op 25 juli 2008 @ 21:28:

[...]





Wat?????? Jeetje wat een vraag.

Volgens mij begeef je je nu op glad ijs.
Een jonge vrouw lijdt al twee jaar onder schuldgevoel, acht zichzelf schuldig aan moord en verraad. En dan waag ik me op glad ijs als ik probeer iets boven tafel te krijgen van aanknopingspunten om iets met dat schuldgevoel te doen?
Alle reacties Link kopieren
Java schreef op 25 juli 2008 @ 21:41:

[...]





Lieve Nona,

Kijk voor hulp alsjeblieft even op deze link.

Laat je niet in de war brengen door de reacties op dit topic. Ga praten met mensen die er veel ervaring mee hebben. :hug:






Ik kijk nu op de site...heb nooit geweten dat dit er was.....

heel erg bedankt hier heb ik echt iets aan !!!



Liefs Nona :hug:
Alle reacties Link kopieren
..maar op op de klinkiek dat dit nog kan in zo'n laat stadium





Tja. En anders schiet je even de grens over.
nona21 schreef op 25 juli 2008 @ 21:33:

verder ga ik idd geen excuses maken....

en ik denk dat straf iets is wat wij domme mensen in het leven hebben geroepen.....



ik zal wel in een hoek gaan staan me hele leven lang ;)
:) ik snap je reactie, maar ik zei niet dat IK vind dat je straf verdient, ik probeer zo scherp mogelijk te begrijpen wat JIJ zelf voelt.



Schuldgevoel kan vele betekenissen hebben. Het is helemaal niet raar om het gevoel te hebben dat je jezelf moet straffen. In tegendeel, de pijn die je voelt kan je best onbewust in stand houden omdat je dat als een soort passende straf voor jezelf ervaart.



Ik zeg niet wat je zou moeten voelen, ik probeer alleen te snappen wat je zegt, vóór ik ga roepen dat je je niet schuldig moet voelen, of dat je zus moet doen, of zo.
Alle reacties Link kopieren
Geloof ong. een jaar geleden was in het nieuws dat ze in Spanje babies aborteren tot 36 weken. Dat gaat helemaal ver!
Alle reacties Link kopieren
22 weken. Maak me voor van alles uit, maar ik vind het walgelijk.



Toch wens ik je sterkte; ik zou niet graag in jouw schoenen staan.
Alle reacties Link kopieren
[quote]rider schreef op 25 juli 2008 @ 21:44:

[...]



Een jonge vrouw lijdt al twee jaar onder schuldgevoel, acht zichzelf schuldig aan moord en verraad. En dan waag ik me op glad ijs als ik probeer iets boven tafel te krijgen van aanknopingspunten om iets met dat schuldgevoel te doen]





Ja, tenzij een gratis free online consult gaat geven en je ertoe gecertificeert bent.

Jeetje, besef je wel wat je haar voorhoudt?

Als je zo diep gaat graven moet je verdomde goed weten waar je mee bezig bent.

Laatste wat ik erover zeg.





Nona,



Heel veel sterkte verder en ga naar die site die hier aangegeven is.

Je zult daar veel herkenning vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het werkelijk schandalig, walgelijk dat er klinieken zijn die hier zijn handen aan vuil maakt.

Wat mij betreft zou de kliniek vanacht nog mogen platbranden....

Abortus...alla, er zijn vaak gewoon keuzes die een vrouw zal moeten maken omwille van wat dan ook.

Maar tot 22 weken?! schandalig, wreed, walgelijk, moord vind ik het en dat meen ik echt.



De TO is/was nog erg jong, ik kan begrijpen dat ze haar beslissing uit verstandverbijstering heeft gemaakt.

Al kan ik never nooit begrijpen hoe je zo'n beslissing KUNT maken maar dat is een ander verhaal.

Maar waar was in hemelsnaam de begeleiding??

Ik kan me voorstellen dat je hiermee in de knel zit, en ik zou maar snel hulp zoeken idd want dit ga je echt niet alleen redden, helemaal niet als je straks ouder bent en echt klaar bent voor een kind....
Alle reacties Link kopieren
Eefje1979 schreef op 25 juli 2008 @ 21:48:

Geloof ong. een jaar geleden was in het nieuws dat ze in Spanje babies aborteren tot 36 weken. Dat gaat helemaal ver!
:'-( moord moord en nog eens moord
Alle reacties Link kopieren
TheEmpress schreef op 25 juli 2008 @ 21:42:

Waar een wil is, is een weg. "het kan niet, slechte situatie, te jong, met mezelf in de knoop" etc etc, het zijn allemaal excuses om goed te praten wat jij hebt gedaan. Je hebt altijd een keus.

Met 20 weken weghalen? Ik vind het walgelijk, moet je voorstellen dat zo`n meisje of jongetje met alle orgaantjes al af, beentjes, armpjes, neusje. Het wordt weggehaald levend, en doodgemaakt. Besef je dat wel?? Je hebt een levend babietje, jouw baby, weggehaald en dood laten maken. Dat dit mag in Nederland, dit is barbaars.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je schuldgevoelens hebt.






en jij moet je schamen voor zo,n reactie,walgelijk mens,zoals je leest heeft ze het al moeilijk genoeg.

Lekker he,kneuterend achter je beeldschermpje zo oordelen kots kots!!!
Alle reacties Link kopieren
Wat empress schrijft staat er idd wel erg hard en confronterend maar toch zit er veel waarheid in helaas al is dit wel erg pijnlijk voor TO.....
Alle reacties Link kopieren
Nona, ik vind het heel erg wat er gebeurd is.

Bij het VBOK kunnen ze je echt goed helpen! Heel veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
ik vind het erg moedig van je dat je deze topic hebt geopend,je kunt jezelf als voorbeeld geven voor alle anderen die in zo'n situatie terecht komen als jij hebt gezeten(en zit).

ik wens jou heel veel sterkte met het verwerken van dit!!:hug:
kattija schreef op 25 juli 2008 @ 21:50:

[quote]rider schreef op 25 juli 2008 @ 21:44:

[...]



Een jonge vrouw lijdt al twee jaar onder schuldgevoel, acht zichzelf schuldig aan moord en verraad. En dan waag ik me op glad ijs als ik probeer iets boven tafel te krijgen van aanknopingspunten om iets met dat schuldgevoel te doen]





Ja, tenzij een gratis free online consult gaat geven en je ertoe gecertificeert bent.

Jeetje, besef je wel wat je haar voorhoudt?

Als je zo diep gaat graven moet je verdomde goed weten waar je mee bezig bent.

Laatste wat ik erover zeg.





Nona,



Heel veel sterkte verder en ga naar die site die hier aangegeven is.

Je zult daar veel herkenning vinden.


Prima, hoewel je er voor kiest hier een topic te openen, is een poging doen je goed te begrijpen onaanvaardbaar volgens kattija, dus ik zal er verder maar over zwijgen.



Hoe dan ook veel sterkte gewenst.
Alle reacties Link kopieren
parel27 schreef op 25 juli 2008 @ 21:54:

Wat empress schrijft staat er idd wel erg hard en confronterend maar toch zit er veel waarheid in helaas al is dit wel erg pijnlijk voor TO.....




Ik noem zulke mensen sadisten,nog extra zout in de wonden wrijven,bah,heb daar geen woorden voor

en dat het pijnlijk is weet ze zelf wel.

Maar in detail beschrijven wat er weggehaald is???????

Puur sadisme vind ikhet en niks minder.



Mensen met zulke levensverhalen zijn hier op het viva forum niet goed af,dat weet ik wel.



en dan krijg ik nu natuurlijk gezever over mening uiten blabla,nou ik vind het erg!
Alle reacties Link kopieren
elninjoo schreef op 25 juli 2008 @ 20:56:

Vind 't een goede keus, ik had 't zelf ook gedaan als ik in die situatie had gezeten. Als je niet bewust een kind wilt en ook niet de mogelijkheid hebt om 'm goed op te voeden, dan kun je elkaar beter de ellende besparen. Als er een leven voor/na de dood bestaat dan kan ie gewoon wachten tot iemand die wel klaar is voor 'n kind.



Natuurlijk is 20 weken laat, maar je wist nu eenmaal niet vroeger dat je zwanger was, anders had je ongetwijfeld eerder maatregelen genomen.



Een kind opgeven voor adoptie zou ik persoonlijk nooit 'n optie vinden, omdat je dan toch een bevalling door moet staan en tevens je hele leven zal denken hoe ie terecht is gekomen. Niet echt goed voor je gemoedsrust dus.



Ik ken zelf een paar vrouwen die een abortus hebben laten doen. Ze zeggen dat het idd emotioneel was ondanks dat ze op dat moment gewoon echt geen kind wilden. Maar een paar hebben in 'n later stadium nog wel bewust voor een kind gekozen en hebben ook vrede met hun vroegere beslissing.
En waarom verbaast mij dit nou niet........
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals een dikke :hug:

En trek je niet teveel aan van die negatievelingen!
Ik kan niet weten hoe Nona zich voelt, omdat ik gelukkig nooit in zo'n situatie heb gezeten. Maar ik kan me voorstellen dat ze dit als een soort hel moet ervaren. Sterkte ermee, maar ik denk dat je dit nooit van je leven meer kwijt raakt. Zal altijd een stuk van jou zijn.

Ik vind het walgelijk dat arbortus tot 22 weken legaal zijn. Echt walgelijk en zit hier nu met een misselijk gevoel in mijn maag. Ik ben zelf moeder van een prematuur geboren kind. Ik weet hoe kostbaar het leven is.

Het is zo in en in triest. Aan de ene zijde worden kindjes vermoord en aan de andere zijde vechten te vroeg geboren kindjes voor hun leven. :cry:
Alle reacties Link kopieren
Ik vind niet dat je TO mag veroordelen voor haar keuze toen.

Iemand die er geestelijk even helemaal doorheen zit en nergens steun ontvangt kan tot rare acties overgaan.

het spreekwoord een kat in het nauw maakt rare sprongen, bestaat niet voor niets.



Wat je wél mag verwijten is dat haar die keuze überhaupt is gegeven! Aanpakken die handel en leeftijdgrens verlagen van abortus.

En wie weet hoeveel meisjes meer er nu rondlopen met een trauma uit het verleden omdat hun de mogelijkheid was gegeven zo'n rare sprong te maken!



(overigens, waar in vredesnaam haalt iemand dat artikel vandaan van abortus tot 36 weken? mag ik dat eerst eens lezen voor ik dat geloof?)
sigridje schreef op 25 juli 2008 @ 22:03:

Nogmaals een dikke :hug:

En trek je niet teveel aan van die negatievelingen!
Oh god, je bent een negatieveling als je een abortus bij 20 weken absurd vindt... Hoeveel gekker kan het worden...
Miesteph schreef op 25 juli 2008 @ 22:05:





(overigens, waar in vredesnaam haalt iemand dat artikel vandaan van abortus tot 36 weken? mag ik dat eerst eens lezen voor ik dat geloof?)
Het klopt ook niet. Volgens mij had ze het over die abortus in Madrid of Barcelona, vorig jaar. En ik geloof dat dat bij 22 weken was. Evengoed belachelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie veel mensen hier zeggen ' als het nou 8 weken was geweest '.. Waarom is dat? Is een kind minder een kind omdat het nog maar zo klein is? Of is een foetus gevoelsmatig nog helemaal geen kind omdat het niet levensvatbaar is, mocht het geboren worden? Waarom is 8 weken OK, en 20 weken moord? Ik dacht het namelijk zelf ook gelijk toen ik het stukje las, maar nu ik erover nadenk vind ik het best raar.

Wanneer komt de ziel of.. persoonlijkheid, karakter, hoe je het wil noemen in een kind? Is die er met 8 weken dan nog niet.... dat zou eigenlijk ook nergens op slaan, om dat te denken. Oke, ik zit een beetje hardop te denken, hoe denken anderen hierover?
Alle reacties Link kopieren
fleurtje schreef op 25 juli 2008 @ 22:07:

[...]





Het klopt ook niet. Volgens mij had ze het over die abortus in Madrid of Barcelona, vorig jaar. En ik geloof dat dat bij 22 weken was. Evengoed belachelijk.
Nou, dat is me nogal een verschil zeg! Als iemand zoiets neerzet, doe dat dan pas als je zeker bent van de feiten. Dit sloeg nergens op!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven