Gezondheid alle pijlers

Naakt slapen warmer?

20-02-2018 13:23 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een echte koukleum en pak me altijd goed in tijdens de nacht. Volgens mijn man is dat echter geen goed idee omdat naakt slapen - of in ondergoed - eigenlijk warmer is. Klopt dit ook werkelijk, of heeft mijn man een verborgen agenda? 😜

Google maakt mij ook niet wijzer, maar wellicht zijn hier ervaringsdeskundigen.

Naakt slapen warmer dan met pyjama?

Totaal aantal stemmen: 104

Ja (41%)
Nee (50%)
Weet ik niet (9%)
anoniem_91704 wijzigde dit bericht op 20-02-2018 15:11
1.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ga overigens ook naakt naar de wc, maar dat zijn 6 stappen of zo (badkamer en suite).
Ik vind het wel wat vreemd om je man van een verborgen agenda te verdenken. Hij probeert je oprecht te helpen.
Die verborgen agenda denk ik ook niet hoor, ik vind het echt wel een logisch verhaal en ik ervaar t net zo.
Mijn man slaapt ook altijd naakt, en heeft t vaak sneller warm dan ik.
Ik heb t zelf gewoon liever wat koeler, dus ik hou een t-shirt aan.
Hier nog een koukleum die altijd naakt slaapt. Veel fijner en ik heb het nooit koud. Ik heb ook geen verwarming in mijn slaapkamer en meestal een raam open, dus ook een koude slaapkamer. Ik heb wel een dik winterdekbed en in de winter een kersepitten zak die opgewarmd is (als mijn vriend niet bij mij slaapt.)

Met kleding aan kan ik niet slapen, gedoe met opkruipende kledingstukken en het beperkt mij teveel in bewegingsvrijheid... alles draait dan zo om je heen.. verschrikkelijk.

Ik heb eigenlijk alleen een t-shirt aan tijdens een hittegolf... Dan wil ik niet helemaal onder een deken liggen en vind ik naakt wel wat bloot
Stoken mensen echt boven de 20 graden in huis?
Als het buiten 29 graden is dan ga ik zonder jas naar buiten.

Ik slaap echt veel beter als het koel is in de kamer en naakt onder de dekens
bagheera91 schreef:
20-02-2018 13:55
Stoken mensen echt boven de 20 graden in huis?
Als het buiten 29 graden is dan ga ik zonder jas naar buiten.

Ik slaap echt veel beter als het koel is in de kamer en naakt onder de dekens
20 graden vind ik echt veel te koud om in stil te zitten binnen, zelfs nu met ruim 22 graden zit ik met 'n dikke trui binnen

20 graden buiten in de zon terwijl het windstil is vind ik een heel ander soort warmte dan binnenshuis, dan zit ik wel in 'n shirt met korte mouwen
Natuurlijk is 20 graden binnen anders dan buiten. Maar om te met 20 graden een had of een trui aan te moeten vind ik overdreven
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
20-02-2018 13:46
Dan zou ik niet op visite komen. Ik zou serieus mijn winterjas en handschoenen aan hebben als ik stil zit in 'n ruimte van maar 17 graden. Bij mij is het 'n behaaglijke 22-23 graden en in de slaapkamer dus kouder. Maar als ik het echt erg koud heb begin ik zelfs met sokken aan in bed, omdat ik dus juist niet kan slapen als het té koud is.
En ik niet bij jou, als het 22 graden is loop ik naakt rond in huis.

:proud:
Alle reacties Link kopieren
Wij stoken tot 19,5 overdag. 's Avonds op de bank zit ik onder een fleecedekentje. Overdag zit ik praktisch nooit stil thuis en heb ik het niet koud.
Als we de houtkachel aan hebben en het is 22 graden drijf ik van de bank af van de hitte.

Op mijn werk is het 21 graden en daar heb ik het wel koud.
KyloRen schreef:
20-02-2018 13:26
Lijkt mij niet, eigenlijk. Je lichaam moet meer moeite doen om warm te worden, lijkt me helemaal niets.
Wel goed voor je calorieverbranding :-D
Hier is het beneden 19 graden.
In de slaapkamers hebben we nooit de verwarming aan. Dat vind ik zo muf.
Ik kan ook niet slapen met kleding aan. Pak mezelf als het koud is altijd helemaal in het dekbed, dan heb ik zo een warm nestje.
Bed voorverwarmen met een kruik helpt ook.

Maar op de vraag of het nou perse warmer is met of zonder kleding kan ik eigenlijk geen antwoord geven.
Alle reacties Link kopieren
bagheera91 schreef:
20-02-2018 13:55
Stoken mensen echt boven de 20 graden in huis?
Als het buiten 29 graden is dan ga ik zonder jas naar buiten.

Ik slaap echt veel beter als het koel is in de kamer en naakt onder de dekens
Mijn opa van 80 is de enige die ik ken die boven de 20 stookt.
Afgelopen zaterdag was ik daar en het was 23,5 graden binnen. Dat had ik al verwacht en had dus een winterjas, dik vest en T-shirt aan, zodat ik daar de hele middag in een T-shirt kon zitten. Mijn nicht had er niet aangedacht en zat na een uur gewoon weg te dommelen door de combinatie van wintertrui en meer dan 23 graden binnen waar amper wordt geventileerd.
Ik heb dat indd ook gehoord. Kan me niet meer herinneren hoe het precies zat maar als je in een slaapzak naakt slaapt werd je warm gehouden door je eigen lichaamswarmte.
Alle reacties Link kopieren
Of naakt slapen warmer is, weet ik niet. Ik vind het wel een stuk comfortabeler.

Ik draai veel in mijn slaap en dan gaat de pyjama scheef zitten. Kleding zit me dan gewoon in de weg. Ik heb het ook nooit koud als ik 's nachts naar de wc moet, ook 's ochtends heb ik het op de een of andere manier nooit koud, loop dan gerust een half uur in alleen een t-shirt rond in een kamer van 17 graden. 's avonds hoef ik dat niet te proberen :P
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Ik slaap met een leeg dekbedovertrek omdat ik het altijd warm heb, dus ik weet het niet.
The attitude of others towards you is the reflection of their state of mind.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
20-02-2018 13:32
Bovendien moet ik regelmatig naar de wc en zou dan echt niet in de kou naakt uit bed willen stappen.
Ik zou afknappen op 'n man die zulke smoesjes bedenkt om makkelijker aan z'n trekken te kunnen komen.
Het is een beetje grappend bedoeld Redbulletje :p

Maar er zijn ‘outdoor personen’ die zeggen dat je lichaam de temperatuur beter zou kunnen reguleren als je naakt in je slaapzak gaat liggen.
Nou, eerlijk gezegd. Met pyjamabroek en shirt aan heb ik het kouder in bed dan als ik (nagenoeg) naakt in bed lig.
Als ik slaapkleding aan heb kom ik gewoon niet lekker op temperatuur en gooi ik het dekbed eraf waardoor ik het juist koud heb.
Als ik naakt lig is het dekbed voldoende om me warm te houden, maar wordt het niet te warm.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst een topic geopend over nachtzweten en nu lees ik dit. Ik lig sinds kort in mijn ondergoed en een topje in bed, en ik zweet me helemaal gek! Terwijl wanneer ik een broek aan heb in bed ik niet zoveel zweet..
Alle reacties Link kopieren
IK heb het idee dat ik mijn temperatuur beter kan regelen door naakt te slapen. Nu, in de winter, kruip is 's avonds tegen mijn man aan, tot ik lekker warm ben, daarna maak ik mijn eigen holletje onder mijn eigen dekbed.
Naar de wc doe ik slaapdronken en ik ben zo snel weer terug dat ik het nog niet koud heb. Ook 's ochtends, als ik mijn huispak aantrek zit ik zeker de eerste twee uur zonder mouwen op de bank, omdat ik het nog steeds warm heb (als ik de tijd heb dan, om twee uur rond te hangen op de bank :biggrin: )

Met kleding aan krijg ik het gevoel dat ik stik, en koud heb ik het nog nooit gehad in bed. Ja, de eerste paar minuten, omdat je bed nog moet opwarmen.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het veelste warm zonder pyjama in bed, krijg ik van die plakkerige benen, zeker als m'n vriend te dichtbij komt krijg ik de kriebels, hij hoeft dan al helemaal niet tegen me aan te komen liggen, dat geplakt aan elkaar. Veelste warm. Lig ik met pyjamabroek en shirt dan heb ik het lekker. Niet warm (heb gewoon dunne pyjama) , niet koud, prima.

Ik ben dus wel zo'n type dat het warmer heeft zonder pyjama.
Oe, brrr, naakt slapen. Kan er niet precies de vinger op leggen wat ik er zo oncomfortabel aan vind, maar slaap echt lekkerder met kleding aan. Slaap wel in een legging en aansluitend shirtje en in de zomer in een idem aansluitend kort broekje en hemdje.

Ik heb wel eens naakt geslapen maar echt warm vond ik het niet. Maar ik vind het veel te fijn met kleding aan te slapen om het uit te testen. :)

Overigens moet ik wel in een koud bed stappen om goed te slapen. TV kijken of lezen doe ik dus nooit in bed, want in een al reeds opgewarmd bed kan ik niet lekker in slaap vallen. Ik snap het ook niet, maar we doen het maar. O_o
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het veel te koud zonder pyjama in bed, vooral als mijn man naast me ligt. We hebben 1 dekbed en als hij zich omdraait komt er een stroom koude lucht langs, verschrikkelijk. En als ik alleen slaap dan voel ik die luchtstroom ook als ik me omdraai.
Ik slaap altijd naakt. De zeldzame keer dat ik een t-shirt aan trek in bed omdat ik kou heb gaat die een paar uur later uit omdat ik het warm heb. (Terwijl ik de grootste koukleum ben, behalve in bed)
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
20-02-2018 13:42
Het vroor laatst op m'n kamer, het raam staat altijd open. Zelfs de woonkamer stoken we niet tot 17 graden. Een koud lichaam valt sneller in slaap. En er bestaan ook nog badjassen en kamerjassen.
Ik slaap echt niet als ik het koud heb hoor.
Alle reacties Link kopieren
Het is hier trouwens nu 21 graden maar ik heb het ijskoud. Ik heb het, sinds we hier wonen, sowieso sneller koud.

En op de slaapkamer hebben we geen verwarming. :'( Niet te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven