Gezondheid alle pijlers

Naar door narcose/morfine

17-10-2019 13:12 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,

Ik vraag geen medisch advies, maar meer herkenning.

Gisteren ben ik geopereerd aan een cyste op de eierstok. Dit ging allemaal goed, alleen tijdens de operatie kreeg ik een erg lage hartslag, en een boost waardoor hartslag 140 werd. Dit heb ik de vorige keer met narcose ook gehad.

Gisteravond mocht ik weer naar huis, voelde me goed. Alleen vanmorgen werd ik erg benauwd wakker en was mijn bloeddruk 95/65. Hartslag 60 dus dat is netjes.

Ik twijfel nu om het ziekenhuis weer te bellen of de huisarts. Wat zouden jullie doen?

Bedankt alvast!
Bellen met het ziekenhuis!!!
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
17-10-2019 13:14
Bellen met het ziekenhuis!!!
Dankjewel voor je reactie! Ga ik meteen doen
Alle reacties Link kopieren
Altijd bellen. Ze hebben liever dat je een keer te vaak dan een keer te weinig belt.
Alle reacties Link kopieren
en??
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad bij twijfel altijd bellen. Desnoods 112 bellen... beter 1x te veel dan 1x te weinig. Helemaal zo direct na een operatie.
Waarom meet je zelf bloeddruk en hartslag? Fijn om te weten, maar beter om dat dan in het ziekenhuis zelf te laten doen op de afdeling waar je was. Benauwdheid kan soms voorkomen na narcose, als je te diep slaapt. Heb je ook morfine gebruikt/meegekregen, aangezien je dit noemt in je topictitel?
Alle reacties Link kopieren
Iedereen bedankt voor de reacties! Ik heb gebeld en moet het even in de gaten houden. Als het morgen nog zo is moet ik weer terug komen.
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
17-10-2019 13:45
Waarom meet je zelf bloeddruk en hartslag? Fijn om te weten, maar beter om dat dan in het ziekenhuis zelf te laten doen op de afdeling waar je was. Benauwdheid kan soms voorkomen na narcose, als je te diep slaapt. Heb je ook morfine gebruikt/meegekregen, aangezien je dit noemt in je topictitel?
Ik snap je vragen! We hebben thuis een bloeddrukmeter, en aangezien ze gisteren de controles niet meer deden heb ik het zelf in de gaten gehouden.

Ze denken dat ik morfine intolerant ben, en daardoor die reacties daarop krijg, vandaar dat het in de titel staat.
Anoniem126 schreef:
17-10-2019 13:58
Ik snap je vragen! We hebben thuis een bloeddrukmeter, en aangezien ze gisteren de controles niet meer deden heb ik het zelf in de gaten gehouden.

Ze denken dat ik morfine intolerant ben, en daardoor die reacties daarop krijg, vandaar dat het in de titel staat.
Maar heb je dan morfine gehad? Dat lees ik nergens terug :)
Morfine en narcose zijn twee verschillende dingen.
Ik ben ook morfine-intolerant en dat was erg lastig na een ingrijpende pittige operatie waarbij normaal morfine gegeven werd en ik het met een paracetamol-infuus moest doen maar narcose heb ik geen last van nog nooit problemen bij gehad voor zover ik weet.

Waarom denk je dat dat verband houdt met elkaar? (geen oordeel, ben erg nieuwsgierig)
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
17-10-2019 15:01
Maar heb je dan morfine gehad? Dat lees ik nergens terug :)
Morfine en narcose zijn twee verschillende dingen.
Voor of tijdens de narcose hebben ze me inderdaad morfine gegeven, dus ze weten niet welke van de 2 de klachten heeft veroorzaakt. Vandaar dat ik ze allebei in de titel zette
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
17-10-2019 15:14
Ik ben ook morfine-intolerant en dat was erg lastig na een ingrijpende pittige operatie waarbij normaal morfine gegeven werd en ik het met een paracetamol-infuus moest doen maar narcose heb ik geen last van nog nooit problemen bij gehad voor zover ik weet.

Waarom denk je dat dat verband houdt met elkaar? (geen oordeel, ben erg nieuwsgierig)
Jeetje, dat is inderdaad erg vervelend in zo'n situatie. Weet niet of het verband houdt, maar wel dat 1 van de 2 de veroorzaker is. En aangezien dit toch vervelende klachten geeft was ik benieuwd of iemand advies heeft :)
Alle reacties Link kopieren
Als bijwerking van allerlei verdovende medicatie gebeurt het wel eens dat mensen (de nacht) na een operatie tijdelijk ademdepressies krijgen. In je slaap adem je toch al anders dan overdag als je wakker bent en de medicatie is nooit gelijk volledig uitgewerkt zodra je operatie klaar is.
Ik ben geen dokter en zeg niet dat dit bij jou ook de oorzaak was. Goed dat je het ziekenhuis nog even gebeld hebt.
Anoniem126 schreef:
17-10-2019 15:17
Jeetje, dat is inderdaad erg vervelend in zo'n situatie. Weet niet of het verband houdt, maar wel dat 1 van de 2 de veroorzaker is. En aangezien dit toch vervelende klachten geeft was ik benieuwd of iemand advies heeft :)

Ah dan snap ik je beter.

Ik denk dat het altijd slim is om bij twijfel te bellen en dat heb je gelukkig gedaan nu.
Beterschap verder!
Mijn dochter is allergisch voor morfine en kreeg een grote rode zwelling op haar (halve!) been. De klachten die jij noemt had ze niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven