Gezondheid alle pijlers

Nasleep migraineaanval

02-07-2020 12:25 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo ,
Ik heb de afgelopen 3 dagen platgelegen door immense hoofdpijn incl overgeven en diarree:(( Ik vermoed dat ik migraine heb. De hoofdpijn is nu op dag 4 weg maar ben nog steeds zo misselijk, geen eetlust en voel me depri .. is dit passend bij de nasleep van migraine ? Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaring !
Alle reacties Link kopieren
Ja. Ik heb het gelukkig zonder hoofdpijn, migraine sans migraine, maar na afloop ben ik helemaal uitgeput
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Jazeker, erna niet meer misselijk, maar zeker twee dagen geen greintje energie.
Alle reacties Link kopieren
Ja. Ik ben ook nog een dag of 2 moe, wazig en lamlendig na een heftige aanval.
Alle reacties Link kopieren
Dit herken ik niet van mijn migraine. Ik heb juist de dag na de migraine idd geen energie, maar wel ontzettende behoefte aan suiker om weer op kracht te komen.

Geen diarree bij mijn aanvallen. Wel misselijk, maar alleen tijdens de aanval zelf.

Is dit de eerste keer dat je dit hebt?
jij zegt ik vermoed migraine

ben je daar mee bekent ?
zo niet , ga huisarts
Alle reacties Link kopieren
Waarom denk je dat het migraine is?

Voor hetzelfde geldt heb je iets heel anders of is het zelf corona?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Nee herken het niet, migraine duurt hier maar 1 dag, geen diarree en misselijkheid gaat over nadat ik heb kunnen overgeven.
Klinkt heftig hoor, wat zegt de HA?
Alle reacties Link kopieren
Ja herkenbaar, eerste dagen echt nog loom. Bij mij helpt het een beetje siroop in mijn water te doen de dagen erna om wat 'op krachten' te komen. En jezelf ook de rust te gunnen want het is bij mij stressgerelateerd.

Laatste keren had ik hele heftige misselijkheid met overgeven en geen eetlust. Diarree heb ik nog nooit gehad met migraine.
Alle reacties Link kopieren
Huisarts bellen en niet zelf diagnoses gaan stellen.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
RP7 schreef:
02-07-2020 12:52

Diarree heb ik nog nooit gehad met migraine.
Nou dat dus...
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Zelf ook migraine en ik heb nooit diarree. Ook nooit gehoord bij anderen. Daarom huisarts bellen.
Life is short. Eat dessert first.
Meestal ben ik een dag knock-out en de dag erna heb ik weinig energie en ben il wazig in mijn hoofd.
Misselijk en overgeven heb ik last van voorafgaand en tijdens de aanval.
Diarree nog nooit samengegaan met migraine hier. Kan dat ook niet goed plaatsen.

Maar eh, bezoekje huisarts is natuurlijk het enige juiste advies.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
02-07-2020 12:53
Nou dat dus...

Migraine / hoofdpijn kan zich op verschillende manieren manifesteren, ik ben wel bekend met diarree bij zware hoofdpijn/migraine. Het autonome zenuwstelsel werkt dan even anders.

TO ben je bekend met hoofdpijn/migraine of is dit de eerste aanval? Niet zelf gaan dokteren of diagnosteren. Maak anders een afspraak bij de huisaarts.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik heb chronische migraine en heb weleens diarree erbij ja.

Gelukkig voel ik me als het over is meteen kiplekker en opgelucht, ben vaak als t een heftige aanval was nog wel moe. Ook van de sumatriptan.

Juist honger als een paard, maar dat heb ik ook voor een aanval. Dan moet ik echt chips ofzo.

Ik heb zo'n 10/15 dagen per maand migraine.
Alle reacties Link kopieren
Als het migraine is (zit aan één kant van je hoofd) dan is er wel medicatie voor.
Hoef je niet drie dagen te lijden. Jarenlang heb ik alleen paracetamol of ibuprofen gebruikt wat dus niets hielp.
Wat een verademing toen ik eindelijk sumatriptan van de huisarts kreeg.

Moe en wazig ben ik wel altijd een tijdje na een aanval.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het meestal vier dagen migraine, ondertussen misselijk of overdag half functionerend en in de avond weer veel pijn met spugen, maar als het opklaart voel ik me juist dankbaar, fitter en hongerig.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook bekend met migraine. Vroeger moest ik er ook altijd van overgeven, tegenwoordig niet meer. Diarree erbij herken ik niet. Misschien toeval bij jou of het is geen migraine, maar griep? Wellicht toch slim de huisarts te raadplegen.

Sinds ik minder suikers eet is mijn migraine milder bij een aanval en de hoeveelheid in aanvallen is ook minder.
Bij een heftige aanval lig ik de hele dag voor pampus, dag erna nog erg moe en duf. Na een aanval eet ik altijd veel, echt veel.....en het liefst iets als friet met mayo. Heel gek, daar heb ik dan echt behoefte aan. En heb ook altijd veel dorst de dag erna.
Alle reacties Link kopieren
Emma95 schreef:
02-07-2020 13:01
Als het migraine is (zit aan één kant van je hoofd) dan is er wel medicatie voor.
Hoef je niet drie dagen te lijden. Jarenlang heb ik alleen paracetamol of ibuprofen gebruikt wat dus niets hielp.
Wat een verademing toen ik eindelijk sumatriptan van de huisarts kreeg.

Moe en wazig ben ik wel altijd een tijdje na een aanval.
ik werd van de sumatriptan nog beroerder, ik laat die voortaan staan.
Gelukkig heb ik het niet meer zo vaak, als ik het voel aankomen neem ik 2 paracetamol en 1 ibuprofen 400 (in overleg met huisarts), het liefst met een glas cola of kop koffie. Meestals komen de klachten wel door, maar niet zo hevig en kan ik redelijk functioneren.
Dit is wel een mooie link met wat duidelijke uitleg (disclaimer: niet om een diagnose te stellen, ga langs de huisarts, enz enz). Maar je kan wat achtergrondinfo lezen.
Wat sommigen forummers beweren hierboven klopt namelijk al niet. Migraine komt namelijk in zo veel verschillende vormen en symptomen. Dus ja, het kan ook tweezijdige hoofdpijn geven. Of diaree. Of dat je daarna meteen kiplekker bent. Of juist nog dagen lamlendig bent.

https://www.lumc.nl/org/hoofdpijn-onder ... /migraine/
Alle reacties Link kopieren
FoxtrotAlpha schreef:
02-07-2020 13:17
Dit is wel een mooie link met wat duidelijke uitleg (disclaimer: niet om een diagnose te stellen, ga langs de huisarts, enz enz). Maar je kan wat achtergrondinfo lezen.
Wat sommigen forummers beweren hierboven klopt namelijk al niet. Migraine komt namelijk in zo veel verschillende vormen en symptomen. Dus ja, het kan ook tweezijdige hoofdpijn geven. Of diaree. Of dat je daarna meteen kiplekker bent. Of juist nog dagen lamlendig bent.

https://www.lumc.nl/org/hoofdpijn-onder ... /migraine/
Natuurlijk komt dat in veel verschillende vormen voor, dat ontkent toch niemand? Maar ik begrijp niet dat TO niet naar een arts is gegaan. Zeker nu we weten dat het ook wel eens iets anders kan zijn.
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
02-07-2020 13:24
Natuurlijk komt dat in veel verschillende vormen voor, dat ontkent toch niemand? Maar ik begrijp niet dat TO niet naar een arts is gegaan. Zeker nu we weten dat het ook wel eens iets anders kan zijn.
Wel een aantal mensen dat zegt dat ze nooit diaree hebben (gehad). Maar dit kan er dus wel degelijk bij passen.

Overigens lees ik nu even terug en TO vraagt naar ervaringen. Dus wat dat betreft is er inderdaad niets aan de hand. Sommige mensen vertellen dat ze dit wel ervaren en sommige niet.
Alle reacties Link kopieren
geen diaree, maar wel heel misselijk en lamlendig voelen en denken dat er een flinke griep gaat komen.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
02-07-2020 12:53
Huisarts bellen en niet zelf diagnoses gaan stellen.
Wow wat veel reacties! Dankjullie 😁 ja ik hang al drie dagen aan de lijn met de huisarts .. want de paracetamol deed niks(1000mg) dus ibuprofen erbij geadviseerd. Deed eigenlijk ook niks .. nu krijg ik iets voor een volgende keer maar dat moet ik gaan nemen direct bij eerste tekenen dat er een aanval opkomt . Ik ben nog niet zo bekend met migraine, heb wel vorige maand ook 3 dagen plat gelegen van de hoofdpijn en misselijkheid maar dat was in 37 jaar tijd de eerste keer voor mij. Het is dus nog uitzoeken wat mijn triggers zijn..
ik ben er in ieder geval erg van geschrokken 😦 en ben bijna bang voor een volgende aanval .
Alle reacties Link kopieren
Wolfje37 schreef:
02-07-2020 13:52
Wow wat veel reacties! Dankjullie 😁 ja ik hang al drie dagen aan de lijn met de huisarts .. want de paracetamol deed niks(1000mg) dus ibuprofen erbij geadviseerd. Deed eigenlijk ook niks .. nu krijg ik iets voor een volgende keer maar dat moet ik gaan nemen direct bij eerste tekenen dat er een aanval opkomt . Ik ben nog niet zo bekend met migraine, heb wel vorige maand ook 3 dagen plat gelegen van de hoofdpijn en misselijkheid maar dat was in 37 jaar tijd de eerste keer voor mij. Het is dus nog uitzoeken wat mijn triggers zijn..
ik ben er in ieder geval erg van geschrokken 😦 en ben bijna bang voor een volgende aanval .
Fijn dat je iets krijgt.
Ontdekken wat je triggers zijn kan inderdaad handig zijn. Ik weet die van mij inmiddels en als ze alle vier bij elkaar komen is het raak
veel spanning / stress, teveel suikers eten, te weinig slaap, menstruatie.

Wat ik ook fijn vind is een roller met etherische olie gebruiken als de migraine opkomt, dat ontspant ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven