Gezondheid alle pijlers

Nasleep migraineaanval

02-07-2020 12:25 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo ,
Ik heb de afgelopen 3 dagen platgelegen door immense hoofdpijn incl overgeven en diarree:(( Ik vermoed dat ik migraine heb. De hoofdpijn is nu op dag 4 weg maar ben nog steeds zo misselijk, geen eetlust en voel me depri .. is dit passend bij de nasleep van migraine ? Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaring !
Alle reacties Link kopieren
Ah, mooi dat je overlegt met de huisarts! Heel veel sterkte iig.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Het vervelende is dat ik er ook echt angstig van werd.. misschien dat die diarree daar ook van komt.. paniek / angst werkt ook niet lekker op je darmen en maag. Pff ik moet er idd echt van bijkomen, wat is dit heftig zeg. Ik heb ook twee kleine kids van 2 en 3 jaar .. die moesten naar mijn schoonmoeder want ik kon niet voor ze zorgen . Wat me ook verdrietig maakt . Sumatriptan is het middel dat ik nu gekregen heb voor een volgende keer . Hoop dat het werkt 🙏🏻
Alle reacties Link kopieren
Diarree kan zeker wel bij migraine, staat ook op de site van thuisarts.nl

https://www.thuisarts.nl/hoofdpijn/ik-h ... aine-vrouw
Wolfje37 schreef:
02-07-2020 14:03
Het vervelende is dat ik er ook echt angstig van werd.. misschien dat die diarree daar ook van komt.. paniek / angst werkt ook niet lekker op je darmen en maag. Pff ik moet er idd echt van bijkomen, wat is dit heftig zeg. Ik heb ook twee kleine kids van 2 en 3 jaar .. die moesten naar mijn schoonmoeder want ik kon niet voor ze zorgen . Wat me ook verdrietig maakt . Sumatriptan is het middel dat ik nu gekregen heb voor een volgende keer . Hoop dat het werkt 🙏🏻
Kan me herinneren dat ik lang geleden bij mijn eerste aanvallen ook wat paniekerig was. Het kan heel heftig binnenkomen en het is (bijna) niet te onderdrukken, dus je weet niet wat je overkomt.
Fijn dat je sumatriptan voorgeschreven hebt gekregen en ik hoop dat het beter werkt een volgende keer.
Of veel beter, ik hoop dat die volgende keer uitblijft voor je ;-)
Dahlia74 schreef:
02-07-2020 14:08
Diarree kan zeker wel bij migraine, staat ook op de site van thuisarts.nl

https://www.thuisarts.nl/hoofdpijn/ik-h ... aine-vrouw
Dat ontkende ook niemand. :)
Alle reacties Link kopieren
Wolfje37 schreef:
02-07-2020 13:52
nu krijg ik iets voor een volgende keer maar dat moet ik gaan nemen direct bij eerste tekenen dat er een aanval opkomt .
Ik heb naproxen voorgeschreven gekregen.
Als ik er 2 inneemt zodra ik de aura ga zien kom ik de aanval zonder noemenswaardige klachten door.
Maar ik ben wel zeker 2 dagen doodmoe.
Alle reacties Link kopieren
Wolfje37 schreef:
02-07-2020 13:52
Wow wat veel reacties! Dankjullie 😁 ja ik hang al drie dagen aan de lijn met de huisarts .. want de paracetamol deed niks(1000mg) dus ibuprofen erbij geadviseerd. Deed eigenlijk ook niks .. nu krijg ik iets voor een volgende keer maar dat moet ik gaan nemen direct bij eerste tekenen dat er een aanval opkomt . Ik ben nog niet zo bekend met migraine, heb wel vorige maand ook 3 dagen plat gelegen van de hoofdpijn en misselijkheid maar dat was in 37 jaar tijd de eerste keer voor mij. Het is dus nog uitzoeken wat mijn triggers zijn..
ik ben er in ieder geval erg van geschrokken 😦 en ben bijna bang voor een volgende aanval .
Ben je niet van anticonceptie pil veranderd toevallig..
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
02-07-2020 14:16
Ik heb naproxen voorgeschreven gekregen.
Als ik er 2 inneemt zodra ik de aura ga zien kom ik de aanval zonder noemenswaardige klachten door.
Maar ik ben wel zeker 2 dagen doodmoe.
Hmm ja , mijn huisarts zei dat ibuprofen hetzelfde zou werken als naproxen.. maar kan ik zeker ook proberen ! Ik heb ook maagbeschermers erbij gekregen . Heleboel slikwerk in ieder geval . Al heb ik de paracetamol via zetpil moeten nemen omdat ik bang was dat ik alles er weer zou uitgooien . Iemand ook nog ervaring met codeine of coffeine paracetamol?
Alle reacties Link kopieren
PatatasBravas schreef:
02-07-2020 14:08
Kan me herinneren dat ik lang geleden bij mijn eerste aanvallen ook wat paniekerig was. Het kan heel heftig binnenkomen en het is (bijna) niet te onderdrukken, dus je weet niet wat je overkomt.
Fijn dat je sumatriptan voorgeschreven hebt gekregen en ik hoop dat het beter werkt een volgende keer.
Of veel beter, ik hoop dat die volgende keer uitblijft voor je ;-)
Het is idd bijna claustrofobisch, je kan geen kant op . Ook niet qua afleiding , alleen maar liggen en hopen dat het minder wordt en je in slaap valt zodat je niks voelt . Zo heb ik dus gewoon bijna 3 dagen liggen pitten 🥴
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
02-07-2020 14:19
Ben je niet van anticonceptie pil veranderd toevallig..
Nee dat niet ( slik ik ook niet) maar ben wel ineens gestopt met koffie op dag 1 tijdens aanval . Dat drink ik wel elke dag normaal gesproken .maar leek me geen goed idee en alleen het idee al ging ik over mijn nek.
Alle reacties Link kopieren
Wolfje37 schreef:
02-07-2020 14:19
Hmm ja , mijn huisarts zei dat ibuprofen hetzelfde zou werken als naproxen.. maar kan ik zeker ook proberen ! Ik heb ook maagbeschermers erbij gekregen . Heleboel slikwerk in ieder geval . Al heb ik de paracetamol via zetpil moeten nemen omdat ik bang was dat ik alles er weer zou uitgooien . Iemand ook nog ervaring met codeine of coffeine paracetamol?
Wat werkt is voor iedereen heel verschillend.
Mijn huisarts heeft me ook een keer tramadol voorgeschreven.
Dat is echt een heftige pijnstiller maar bij mij doet het helemaal niets.
Alle reacties Link kopieren
Als bij mij de eerste lichtflitsen komen en ik paracetamol met echte coca cola in neem dan zakt het nog wel eens af. Verder is het gewoon uitzitten, het liefst in het donker. Maar ik heb wat dat betreft makkelijk praten want de aura duurt mij mij max een uur.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
granny71 schreef:
02-07-2020 14:56
Wat werkt is voor iedereen heel verschillend.
Mijn huisarts heeft me ook een keer tramadol voorgeschreven.
Dat is echt een heftige pijnstiller maar bij mij doet het helemaal niets.
Tramadol doet ook niks op hoofdpijn.

Ik heb migraine en mijn darmen zijn bij een hevige aaanval ook wel van slag. Als de aanval afneemt voel ik me daarna ook nog suffig en moe.

Een belangrijk kenmerk van migraine is dat de hoofdpijn aan één kant zit, aldus mijn neuroloog.
Alle reacties Link kopieren
Wolfje37 schreef:
02-07-2020 14:24
Nee dat niet ( slik ik ook niet) maar ben wel ineens gestopt met koffie op dag 1 tijdens aanval . Dat drink ik wel elke dag normaal gesproken .maar leek me geen goed idee en alleen het idee al ging ik over mijn nek.
ik dacht ooit, dat stoppen met koffie best in 1x keer
5 dagen hoofdpijn van gehouden
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook al die symptomen na een migraine 3-daagse, alsof je lichaam tijd nodig heeft om te herstellen. Vroeger ging ik na een aanval vaak over mijn grenzen heen (omdat er van alles was blijven liggen), maar nu doe ik het rustig aan.

Deze fase heeft ook wel postdrome.

edit: ik heb dan wel veel eetlust, juist zin in vette en zoute dingen (zeg maar hangover-voedsel ;) )

Afbeelding
inktlijn wijzigde dit bericht op 02-07-2020 15:53
8.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ik heb (sinds mijn eerste zwangerschap) nog amper migraine, daarvoor zowat maandelijks (hormonale trigger)

Meestal een halve dag goed last (dat je het op voelt komen, als je onderweg bent.. zo rot) en de dag erna, voelt alsof je er niet helemaal bij bent. Watten in mijn hoofd. Als ik in de spiegel kijk, staan mijn ogen ook erg doods
Alle reacties Link kopieren
Wat inktlijn linkt is fijn om te volgen op social media als je 'nieuw' bent met migraine TO. Veel info voor en door migraineurs, zoals ze dat daar noemen :hihi:

Ik zou je wel aanraden voorzichtig te zijn met sumatriptan. Het is geen pijnstiller en werkt ook echt alleen als het echte migraine is. Zo niet, kan het je hoofdpijn sterk verergeren.

Ik ben ook altijd suf na een aanval en een beetje wankelmoedig, als ik sumatriptan gebruikt heb hoef ik ook echt niet de dag erna proberen te sporten want ik verzuur al halverwege de trap haha.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
02-07-2020 12:58
Zelf ook migraine en ik heb nooit diarree. Ook nooit gehoord bij anderen. Daarom huisarts bellen.
Ik heb er ook last van, eerder dan misselijk en overgeven.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je wat hebt gekregen to. Ik heb chronisch migraine. Ik gebruik nu 1x in de maand een spuit om aanvallen te voorkomen. Wacht niet te lang met in nemen bij de eerste tekenen van een aanval des te beter het helpt. Migraine is gewoon k.t :-(
Attraverso schreef:
02-07-2020 12:48
Nee herken het niet, migraine duurt hier maar 1 dag, geen diarree en misselijkheid gaat over nadat ik heb kunnen overgeven.
Klinkt heftig hoor, wat zegt de HA?
Mazzelaar.
Alle reacties Link kopieren
SEM72 schreef:
02-07-2020 16:12
Fijn dat je wat hebt gekregen to. Ik heb chronisch migraine. Ik gebruik nu 1x in de maand een spuit om aanvallen te voorkomen. Wacht niet te lang met in nemen bij de eerste tekenen van een aanval des te beter het helpt. Migraine is gewoon k.t :-(
ik ook, hoe bevalt die spuit je?
Wolfje37 schreef:
02-07-2020 13:52
Wow wat veel reacties! Dankjullie 😁 ja ik hang al drie dagen aan de lijn met de huisarts .. want de paracetamol deed niks(1000mg) dus ibuprofen erbij geadviseerd. Deed eigenlijk ook niks .. nu krijg ik iets voor een volgende keer maar dat moet ik gaan nemen direct bij eerste tekenen dat er een aanval opkomt . Ik ben nog niet zo bekend met migraine, heb wel vorige maand ook 3 dagen plat gelegen van de hoofdpijn en misselijkheid maar dat was in 37 jaar tijd de eerste keer voor mij. Het is dus nog uitzoeken wat mijn triggers zijn..
ik ben er in ieder geval erg van geschrokken 😦 en ben bijna bang voor een volgende aanval .
Dus richting 40, maandelijks.. ik gok op hormonaal.
En idd zodra je wat merkt van druk achter je ogen, stijve nek etc, meteen ibu nemen.
granny71 schreef:
02-07-2020 14:56
Wat werkt is voor iedereen heel verschillend.
Mijn huisarts heeft me ook een keer tramadol voorgeschreven.
Dat is echt een heftige pijnstiller maar bij mij doet het helemaal niets.
Ik heb voor andere dingen tramadol maar die doet niets voor de diverse migraines.
Alle reacties Link kopieren
grenada schreef:
02-07-2020 16:18
ik ook, hoe bevalt die spuit je?
Heb wel minder migraine.Vorig jaar aimovig gespoten, werkte 10 maanden best goed toen hielp het in eens niet meer. Nu 3 maanden ander soort, deze werkt ook redelijk. Maar nog steeds 8 aanvallen in de maand, wel minder heftig. Maar gebruik ik niet dan zit ik aan 18 aanvallen per maand. Bij aanval relpax, werkt goed bij mij. Wat gebruik jij?
Alle reacties Link kopieren
SEM72 schreef:
02-07-2020 17:00
Heb wel minder migraine.Vorig jaar aimovig gespoten, werkte 10 maanden best goed toen hielp het in eens niet meer. Nu 3 maanden ander soort, deze werkt ook redelijk. Maar nog steeds 8 aanvallen in de maand, wel minder heftig. Maar gebruik ik niet dan zit ik aan 18 aanvallen per maand. Bij aanval relpax, werkt goed bij mij. Wat gebruik jij?
ik gebruik sinds een half jaar emgality en tot zover werkt dat boven verwachting.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven