Gezondheid alle pijlers

Nederlands HBO - C1 Niveau, Welk boek???

18-11-2019 13:40 18 berichten
Laatst sprak ik een leraar van de HBO-opleiding die ik wil gaan doen. Hij vertelde mij dat iedereen zakt voor de taaltoets Nederlands die op C1 niveau is.

Nou wil ik mijn eigen goed voorbereiden d.m.v. zelfstudie. Welk boek zal ik lezen om dit voor elkaar te kunnen krijgen?

Het boek Nederlands naar perfectie, heb ik nu. Twijfel alleen of dit voldoende is?

https://www.bol.com/nl/f/nederlands-naa ... 039564126/
Alle reacties Link kopieren
Les 1

Mijn eigen = mezelf
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de afgelopen periode mijn eerste poging gedaan zonder les en ben toen flink gezakt. Bij ons wordt hogeschooltaal.nl aangeraden. Geen boek maar wel een online trainingsprogramma. Wellicht iets voor jou? Ik heb er nog geen ervaring mee, wat dat betreft kan ik je niet helpen
Niet HBO maar hbo.
Zijn er ook online testen? Ik ben wel benieuwd of ik er ook zo slecht voor sta.
Amanthe schreef:
18-11-2019 14:28
Ik heb de afgelopen periode mijn eerste poging gedaan zonder les en ben toen flink gezakt. Bij ons wordt hogeschooltaal.nl aangeraden. Geen boek maar wel een online trainingsprogramma. Wellicht iets voor jou? Ik heb er nog geen ervaring mee, wat dat betreft kan ik je niet helpen

Duur man...
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
18-11-2019 14:34
Zijn er ook online testen? Ik ben wel benieuwd of ik er ook zo slecht voor sta.

Lijkt mij ook wel eens leuk ja.
*edit: gelijk even Google aangeslingerd:
https://www.nederlandsetaaltest.nl/

Ben je al bij de bibliotheek geweest TO?
.
Anoniem262821034 schreef:
18-11-2019 14:51
Lijkt mij ook wel eens leuk ja.
*edit: gelijk even Google aangeslingerd:
https://www.nederlandsetaaltest.nl/

Ben je al bij de bibliotheek geweest TO?
Daar heb ik mijn boek gehaald: Nederlands naar perfectie.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eigen??
Hier een worteltje, daar wat groen, lekker rennen in het gras.
Wat was het leven makkelijk toen ik nog een konijntje was.
Dat bestaat natuurlijk niet, dat iedereen zakt voor een toets. Als iedereen zakt voor een toets deugt die toets niet.
John__doe schreef:
18-11-2019 15:33
Daar heb ik mijn boek gehaald: Nederlands naar perfectie.
Gehaald of gekocht?
Amanthe schreef:
18-11-2019 14:28
Ik heb de afgelopen periode mijn eerste poging gedaan zonder les en ben toen flink gezakt. Bij ons wordt hogeschooltaal.nl aangeraden. Geen boek maar wel een online trainingsprogramma. Wellicht iets voor jou? Ik heb er nog geen ervaring mee, wat dat betreft kan ik je niet helpen
Supersite, zijn geld meer dan waard.
Alle reacties Link kopieren
Het zal dan wel aan mij liggen, maar ik vind de taaltoets supermakkelijk. Is het echt zo slecht gesteld met de staat van het Nederlands onderwijs op de middelbare school? Ik schrik daarvan.
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Macarinata schreef:
18-11-2019 19:39
Het zal dan wel aan mij liggen, maar ik vind de taaltoets supermakkelijk. Is het echt zo slecht gesteld met de staat van het Nederlands onderwijs op de middelbare school? Ik schrik daarvan.
Jij bent gewoon heel intelligent.
Heb je al een standbeeld?
Alle reacties Link kopieren
Sudrì schreef:
18-11-2019 19:40
Jij bent gewoon heel intelligent.
Heb je al een standbeeld?
Ja, in de voortuin, ik breng mezelf elke ochtend een aubade in vier coupletten. :P
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Macarinata schreef:
18-11-2019 19:44
Ja, in de voortuin, ik breng mezelf elke ochtend een aubade in vier coupletten. :P
Blijven doen.
Hatchi schreef:
18-11-2019 18:55
Gehaald of gekocht?
Geleend
Lady*Voldemort schreef:
18-11-2019 18:55
Dat bestaat natuurlijk niet, dat iedereen zakt voor een toets. Als iedereen zakt voor een toets deugt die toets niet.
Dat ligt eraan of je absoluut of relatief toetst, wat het doel is van de toets en hoe de vragen zijn opgesteld, etc. De toets kan gewoon prima zijn.

Maar als iedereen zakt dan gaat er op de opleiding in ieder geval wat fout. Hoeft niet aan de toets te liggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven