Nekhernia, medicatie en onrust/spanning
zaterdag 10 mei 2014 om 21:53
Helaas is bij mij eergisteren een acute nekhernia vastgesteld. Heb erg veel pijn gehad, die met medicatie gelukkig wat draaglijker geworden is.
Hiernaast heb ik een verleden met angsten en paniek. Vanaf het moment dat ik de pijn van de hernia kreeg, schoot mijn lichaam ook in een angstreactie. Dit kan komen door de pijn volgens mijn huisarts. Ik heb dit vaker gehad bij onverwachte of stressvolle gebeurtenissen, ook als ik daarvoor gewoon goed in mijn vel zat en geen extreme stress had.
Mijn probleem nu: ik moet (gedoseerde) rust houden maar mijn lichaam zit zo enorm vol spanning dat ik dat heel moeilijk vind. Ik heb naast diclofenac ook diazepam gekregen en dat helpt wel iets (2mg). Toch hou ik last van hyperventilatie, vooral tintelingen in handen en voeten en lippen en een gejaagd gevoel.
Mijn huisarts zei nog dat ik voor het slapen ook wel 2 diazepam mocht nemen, maar gek genoeg durf ik dat niet zo goed, bang dat ik dan van de wereld ben.
Iemand tips wat betreft medicatie of andere manieren om rustig te worden?
Hiernaast heb ik een verleden met angsten en paniek. Vanaf het moment dat ik de pijn van de hernia kreeg, schoot mijn lichaam ook in een angstreactie. Dit kan komen door de pijn volgens mijn huisarts. Ik heb dit vaker gehad bij onverwachte of stressvolle gebeurtenissen, ook als ik daarvoor gewoon goed in mijn vel zat en geen extreme stress had.
Mijn probleem nu: ik moet (gedoseerde) rust houden maar mijn lichaam zit zo enorm vol spanning dat ik dat heel moeilijk vind. Ik heb naast diclofenac ook diazepam gekregen en dat helpt wel iets (2mg). Toch hou ik last van hyperventilatie, vooral tintelingen in handen en voeten en lippen en een gejaagd gevoel.
Mijn huisarts zei nog dat ik voor het slapen ook wel 2 diazepam mocht nemen, maar gek genoeg durf ik dat niet zo goed, bang dat ik dan van de wereld ben.
Iemand tips wat betreft medicatie of andere manieren om rustig te worden?
zaterdag 10 mei 2014 om 22:01
zaterdag 10 mei 2014 om 22:12
Of 1,5 als het eng vindt. Ik heb weinig ervaring met pam, hooguit 1 of 2 x in mijn leven gebruikt ook tegen stress. Ik heb wel ervaring met mensen met nekhernia's maar ik ben niet medisch onderlegd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 10 mei 2014 om 22:15
Denk dat ik dat maar ga proberen, 1,5.
Kan heel moeilijk omgaan met dit soort onverwachte situaties waarbij ik zo ongeveer alles (werk, studie, zorg kinderen, huishouden) moet loslaten.
Vorige week zou ik een moord gedaan hebben voor een middagje alleen op de bank met wat series maar dit is wel wat anders.
Kan heel moeilijk omgaan met dit soort onverwachte situaties waarbij ik zo ongeveer alles (werk, studie, zorg kinderen, huishouden) moet loslaten.
Vorige week zou ik een moord gedaan hebben voor een middagje alleen op de bank met wat series maar dit is wel wat anders.
zaterdag 10 mei 2014 om 22:29
quote:hartie schreef op 10 mei 2014 @ 22:26:
tintelende handen/voeten kan ook door de diclofenac komen dat is een bijwerking ervan. En van diazepam wordt ik zeker niet rustig heb voor beiden een allergie. Misschien bij u ook zo.
Allergisch ben ik niet, het helpt ook wel iets.
De tintelingen herken ik van hyperventilatie , vandaar dat ik het daaraan wijt. Maar bijwerking zou idd ook wel kunnen.
tintelende handen/voeten kan ook door de diclofenac komen dat is een bijwerking ervan. En van diazepam wordt ik zeker niet rustig heb voor beiden een allergie. Misschien bij u ook zo.
Allergisch ben ik niet, het helpt ook wel iets.
De tintelingen herken ik van hyperventilatie , vandaar dat ik het daaraan wijt. Maar bijwerking zou idd ook wel kunnen.
zaterdag 10 mei 2014 om 23:23
Met verleden bedoel ik meer dat ik bekend ben met angst, het is zeker iets wat af en toe nog speelt hoor. Als ik weer wat mobieler ben is het misschien de moeite waard om het nog eens aan te pakken. Voor nu lukt dat niet zo goed natuurlijk, vandaar dat ik vroeg om tips...
Heb trouwens een half uur geleden 1,5 diazepam genomen maar merk nog niet veel.
Heb trouwens een half uur geleden 1,5 diazepam genomen maar merk nog niet veel.