Gezondheid alle pijlers

Nekhernia, medicatie en onrust/spanning

10-05-2014 21:53 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helaas is bij mij eergisteren een acute nekhernia vastgesteld. Heb erg veel pijn gehad, die met medicatie gelukkig wat draaglijker geworden is.

Hiernaast heb ik een verleden met angsten en paniek. Vanaf het moment dat ik de pijn van de hernia kreeg, schoot mijn lichaam ook in een angstreactie. Dit kan komen door de pijn volgens mijn huisarts. Ik heb dit vaker gehad bij onverwachte of stressvolle gebeurtenissen, ook als ik daarvoor gewoon goed in mijn vel zat en geen extreme stress had.

Mijn probleem nu: ik moet (gedoseerde) rust houden maar mijn lichaam zit zo enorm vol spanning dat ik dat heel moeilijk vind. Ik heb naast diclofenac ook diazepam gekregen en dat helpt wel iets (2mg). Toch hou ik last van hyperventilatie, vooral tintelingen in handen en voeten en lippen en een gejaagd gevoel.

Mijn huisarts zei nog dat ik voor het slapen ook wel 2 diazepam mocht nemen, maar gek genoeg durf ik dat niet zo goed, bang dat ik dan van de wereld ben.

Iemand tips wat betreft medicatie of andere manieren om rustig te worden?
Rustig blijven is nu echt belangrijk voor je herstel. Je kunt je stress niet uiten. Neem in het ergste geval toch die pillen. Je kunt er ook 1 nemen of 1,5.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik weet het. 1 pil wilde ik sowieso nemen, heb ik gister en vanochtend ook gedaan. Maar dat helpt niet enorm. Dus toch 2 nemen? Heb jij ervaring met diazepam? Ik lees dat mensen veel hogere doseringen krijgen dus het kan wel.
Of 1,5 als het eng vindt. Ik heb weinig ervaring met pam, hooguit 1 of 2 x in mijn leven gebruikt ook tegen stress. Ik heb wel ervaring met mensen met nekhernia's maar ik ben niet medisch onderlegd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Denk dat ik dat maar ga proberen, 1,5.

Kan heel moeilijk omgaan met dit soort onverwachte situaties waarbij ik zo ongeveer alles (werk, studie, zorg kinderen, huishouden) moet loslaten.

Vorige week zou ik een moord gedaan hebben voor een middagje alleen op de bank met wat series maar dit is wel wat anders.
tintelende handen/voeten kan ook door de diclofenac komen dat is een bijwerking ervan. En van diazepam wordt ik zeker niet rustig heb voor beiden een allergie. Misschien bij u ook zo.
Het is een rot klacht, beterschap en slaap lekker.
Dank je, moet me er maar aan overgeven denk ik.
quote:hartie schreef op 10 mei 2014 @ 22:26:

tintelende handen/voeten kan ook door de diclofenac komen dat is een bijwerking ervan. En van diazepam wordt ik zeker niet rustig heb voor beiden een allergie. Misschien bij u ook zo.

Allergisch ben ik niet, het helpt ook wel iets.

De tintelingen herken ik van hyperventilatie , vandaar dat ik het daaraan wijt. Maar bijwerking zou idd ook wel kunnen.
Hoi bibaatje probeer nu je rust te vinden maar probeer ook te kijken bij jezelf of het wel een verleden is van angst en paniek of heb je het weggestopt en zit de spanning nog in jezelf.
Met verleden bedoel ik meer dat ik bekend ben met angst, het is zeker iets wat af en toe nog speelt hoor. Als ik weer wat mobieler ben is het misschien de moeite waard om het nog eens aan te pakken. Voor nu lukt dat niet zo goed natuurlijk, vandaar dat ik vroeg om tips...

Heb trouwens een half uur geleden 1,5 diazepam genomen maar merk nog niet veel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven