Gezondheid alle pijlers

Niet geslapen, hoe overleef ik een dagje Efteling vandaag

18-05-2023 05:52 105 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb er een nachtje plafondstaren op zitten (2 uurtjes geslapen, van 02.00 uur al wakker). Ik vertek over een paar uur met de kinderen naar de Efteling, geen idee hoe ik dit ga overleven. Verder slapen lukt echt niet, zit met een soort adrenaline gevoel. Ik weet dat ik tegen 12 uur wel een grote klop van de slaap ga krijgen waar ik niet tegen kan vechten.
We krijgen een lift (heen en weer) van iemand die vandaag toevallig die kant op moet, dus ik hoef gelukkig niet te rijden.
Ik ben trouwens ook geen koffiedrinker, krijg er hartkloppingen van.

Hoe kom ik deze dag door? De kinderen kijken er hard naar uit. Dag wisselen is geen optie helaas.
Help!
Alle reacties Link kopieren Quote
Je hebt best veel 'zit' attracties in de Efteling: fata morgana, droomvlucht, de gondoletta bootjes, carnaval festival, pagode, moet ik nog ff doorgaan? Ik denk als je er genoeg van tussendoor doet, dat je het wel moet redden. Veel plezier, volgens mij wordt het echt een prachtige dag!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat lief dat jullie zo massaal reageren!
Ik zal tussendoor een update geven ❤
Fijne dag vandaag en vanavond op tijd naar bed, veel plezier!
Beter naar de Efteling waar je veel buiten bent en leuke dingen doet, dan de hele dag binnen op kantoor zitten. Het zal vast gewoon een leuke dag worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
broodtrommel schreef:
18-05-2023 08:03
Als het jonge tiener zijn zou ik ze lekker lTen gaan, een lekkere stoel met een tafel opzoeken en een uurtje pitten in de zon.
Ja dit! Je hebt ook een picknickplaats, lekker een kleedje mee, tas onder je hoofd en tukken maar! Die kids vinden het vast heel leuk om 2 uurtjes alleen rond te lopen. met schooluitjes worden ze ook alleen losgelaten, dus voel je niet schuldig.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren Quote
elinas schreef:
18-05-2023 08:11
Wat lief dat jullie zo massaal reageren!
Ik zal tussendoor een update geven ❤
Fijne dag! Efteling is/blijft leuk!!
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren Quote
Veel water drinken, uit ervaring weet ik dat het je kan 'redden' veel plezier!
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Ik heb ook echt mijn slaap nodig, maar als het moet kom je zo'n dag wel door is mijn ervaring. Tijdje terug was ik stembureaulid en moest tot diep in de nacht nog stemmen tellen. En de volgende dag moest ik werken. Hoewel helemaal groggy bij opstaan kwam ik de dag wel door.
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet over nadenken, gewoon doorgaan. Ben helaas ervaringsdeskundige met een kind met een verstoorde melatonine-aanmaak dus jarenlang hele slechte nachten gehad.

Wat bij mij het beste werkte was niet nadenken over hoeveel uur ik geslapen had en me druk maken over hoe moe ik dan zou zijn en hoe druk mijn dag was enzo. Gewoon niet nadenken, doorgaan als normaal. En vaak ging het dan ook wel. En die moeheid kwam dan als ik het toeliet, dus bijvoorbeeld zodra ik weer thuis was van mijn drukke dag.

Ik hoop dat je een leuke dag hebt!
Verkeerde topic!
Alle reacties Link kopieren Quote
Je gaat niet direct ten gronde hoor als je een nachtje wat minder hebt geslapen. In de babytijd sliep ik maanden onderbroken en vaak maar een paar uurtjes per nacht en dan gewoon werken erbij.
Ik zou me drukker maken over de Efteling, lijkt vandaag de drukste dag ooit te worden. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren Quote
daenerys79 schreef:
18-05-2023 08:40
Ja dit! Je hebt ook een picknickplaats, lekker een kleedje mee, tas onder je hoofd en tukken maar! Die kids vinden het vast heel leuk om 2 uurtjes alleen rond te lopen. met schooluitjes worden ze ook alleen losgelaten, dus voel je niet schuldig.
Dat kleedje meenemen heeft geen zin, momenteel wordt het veld omgebouwd tot zomerweide!
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn juist om in de efteling te zijn, dat houdt je meer wakker. Wordt vast een leuke dag en vanavond lig je gewoon weer lekker in je bed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik drink ook geen koffie (of RedBull). Een blikje (regular) cola wil ik in zo'n uitzonderlijke situatie nog wel eens proberen.
originalheleen wijzigde dit bericht op 31-05-2023 10:51
33.64% gewijzigd
'Every new beginning comes from some other beginning's end.'
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.ad.nl/binnenland/baldadige- ... ~acc64d16/

Je kan ook deze kopen en zeggen dat je helas niet mee mag... :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
OriginalHeleen schreef:
18-05-2023 09:59
Ik drink ook geen koffie (of RedBull). Blikjes cola zijn in zulke gevallen mijn redding.
Maar als je hartkloppingen van koffie krijgt ( door de cafeïne denk ik dan) krijg je het denk ik ook van Cola?
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Joppie schreef:
18-05-2023 10:20
Maar als je hartkloppingen van koffie krijgt ( door de cafeïne denk ik dan) krijg je het denk ik ook van Cola?
Ik ben TO niet maar kan 1 blikje cola sochtends en dan uren later smiddags wellicht nog 1, anders krijg ik idd gegarandeerd hartkloppingen 😂 voordeel is wel dat ik na zo’n blikje dus echt zoveel wakkerder en scherper ben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pubers in de achtbaan en jij kruipt naast Doornroosje.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren Quote
Pulletje-wulletje schreef:
18-05-2023 07:04
Begin zo even met een koude douche!Warm beginnen is wel oké, maar voordat je eronderuit gaat even op koud draaien. Dan activeer je hopelijk een beetje!
Wie doet dit nou?
Damned if I don’t
Is cocaïne nog een optie?
RikM schreef:
18-05-2023 10:42
Is cocaïne nog een optie?

:HA:
Alle reacties Link kopieren Quote
RikM schreef:
18-05-2023 10:42
Is cocaïne nog een optie?
Speed is beter. Word je ook lekker spraakzaam van.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
elinas schreef:
18-05-2023 07:31
Tjonge, na het plaatsen van dit topic, een half uurtje in slaap gevallen 🥳
Hoop dat dit voldoende is.
Bedankt voor de tips.

(Kids zijn jonge tieners)
Parkeer jezelf een uur of twee op een terras met een kop koffie blikje cola en laat ze zelf rondlopen.
star⁴ wijzigde dit bericht op 18-05-2023 11:03
3.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
GreenLadyFern schreef:
18-05-2023 06:58
Hop in de achtbaan als je moe wordt, dan krijg je een flinke adrenalinestoot waar je weer een tijdje op door kunt. Veel -regelmatig- eten.
Hop in de achtbaan zal vandaag met hemelvaart en mooi weer betekenen dat je eerst 1,5 uur in de rij staat te staan. Heel vermoeiend.
Wat een drama!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven