Gezondheid alle pijlers

Niet geslapen, hoe overleef ik een dagje Efteling vandaag

18-05-2023 05:52 105 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb er een nachtje plafondstaren op zitten (2 uurtjes geslapen, van 02.00 uur al wakker). Ik vertek over een paar uur met de kinderen naar de Efteling, geen idee hoe ik dit ga overleven. Verder slapen lukt echt niet, zit met een soort adrenaline gevoel. Ik weet dat ik tegen 12 uur wel een grote klop van de slaap ga krijgen waar ik niet tegen kan vechten.
We krijgen een lift (heen en weer) van iemand die vandaag toevallig die kant op moet, dus ik hoef gelukkig niet te rijden.
Ik ben trouwens ook geen koffiedrinker, krijg er hartkloppingen van.

Hoe kom ik deze dag door? De kinderen kijken er hard naar uit. Dag wisselen is geen optie helaas.
Help!
Alle reacties Link kopieren Quote
Joppie schreef:
18-05-2023 10:20
Maar als je hartkloppingen van koffie krijgt ( door de cafeïne denk ik dan) krijg je het denk ik ook van Cola?
In cola zit veel minder cafeïne.
...
Absori schreef:
18-05-2023 06:24
Maak je niet zo druk. Ik werk nachtdiensten en dan kan ik niet eens naar bed. Volgende dag slaap ik 2 of 3 uurtjes (want ritme omdraaien is ruk) en huppakee weer een nacht.
Dan kan jij echt wel zonder nadenken door een park lopen hoor na 1 nachtje niet slapen En als je moe eind vd dag nou slaap je morgen beter. Wat denk je dat er gebeurd dan? Je valt in slaap in de python?
Je bagitaliseert. Iedereen is anders. Ik draai ook nachtdiensten, maar met 3 uur slaap functioneer ik niet meer.
En zo is het voor iedereen anders.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben wel benieuwd naar de update over hoe druk het is in de Efteling op Hemelvaart. Wij deden dat soort uitstapjes alleen op studiedagen en zelfs dan bleken nog heel veel mensen een studiedag te hebben.
Nachtje niet slapen is helaas bekend. Gelukkig heb je ongemerkt vaak meer geslapen/gedoezeld dan je denkt, en het wordt vanzelf weer avond.
Alle reacties Link kopieren Quote
RikM schreef:
18-05-2023 10:42
Is cocaïne nog een optie?
Die wolf in dat bos heb ik nooit vertrouwd , die heeft vast wat op zak.
Alle reacties Link kopieren Quote
Altea schreef:
18-05-2023 08:39
Beter naar de Efteling waar je veel buiten bent en leuke dingen doet, dan de hele dag binnen op kantoor zitten. Het zal vast gewoon een leuke dag worden.
Dat denk ik ook wel ja!
Alle reacties Link kopieren Quote
dolfje schreef:
18-05-2023 11:49
Die wolf in dat bos heb ik nooit vertrouwd , die heeft vast wat op zak.
Gewoon even langsgaan bij Hash & Wietje.
A question that sometimes drives me hazy: Am I or are the others crazy?
Morgan-Salander schreef:
18-05-2023 12:09
Gewoon even langsgaan bij Hash & Wietje.
Of Holle Bolle Jos.
Alle reacties Link kopieren Quote
vaniteifear schreef:
18-05-2023 12:13
Of Holle Bolle Jos.
😂
A question that sometimes drives me hazy: Am I or are the others crazy?
Alle reacties Link kopieren Quote
KamilleT schreef:
18-05-2023 11:19
Ik ben wel benieuwd naar de update over hoe druk het is in de Efteling op Hemelvaart. Wij deden dat soort uitstapjes alleen op studiedagen en zelfs dan bleken nog heel veel mensen een studiedag te hebben.
Nachtje niet slapen is helaas bekend. Gelukkig heb je ongemerkt vaak meer geslapen/gedoezeld dan je denkt, en het wordt vanzelf weer avond.
https://www.looopings.nl/wachten/efteling
Alle reacties Link kopieren Quote
Moezig schreef:
18-05-2023 11:19
Je bagitaliseert. Iedereen is anders. Ik draai ook nachtdiensten, maar met 3 uur slaap functioneer ik niet meer.
En zo is het voor iedereen anders.
Mee eens dat het voor iedereen anders is. Ik functioneer dan ook niet meer: ik ben wazig en traag en onproductief op mijn werk. En ook al superemotioneel: snel angstig, huilen :facepalm: Aan nachtdiensten moet ik ook niet denken!

Ik heb dan dus wel een rotdag, maar ik kan heus nog wel een dagje door een pretpark slenteren, dat zie ik dan niet echt als functioneren.
We're not doing this because it's easy. We're doing this because we thought it was easy.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mia schreef:
18-05-2023 12:39
Mee eens dat het voor iedereen anders is. Ik functioneer dan ook niet meer: ik ben wazig en traag en onproductief op mijn werk. En ook al superemotioneel: snel angstig, huilen :facepalm: Aan nachtdiensten moet ik ook niet denken!

Ik heb dan dus wel een rotdag, maar ik kan heus nog wel een dagje door een pretpark slenteren, dat zie ik dan niet echt als functioneren.
Ik word fysiek ook gewoon ziek. Ik krijg letterlijk de shakes of hoe je dat ook noemt en heb het de hele dag koud. Mijn energielevel is altijd een ding waar ik rekening mee moet houden helaas.

Je kan zoiets voor niemand invullen behalve voor jezelf
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga ook heel slecht als ik niet negen uur geslapen heb, maar één zo'n nacht zonder slaap lukt op zich wel, zeker als je zo'n drukke dag hebt. En heel fijn dat je niet hoeft te rijden!
Dut rond drie uur even in op een terrasstoeltje, dat moet vast wel ergens lukken :)

En ja, het is vast super druk! Ik ging nog wel eens met m'n oppaskindjes op Prinsjesdag, maar dat deed heel Den Haag, en dus was het alsnog heel druk, haha.
Alle reacties Link kopieren Quote
broodtrommel schreef:
18-05-2023 12:50
Ik word fysiek ook gewoon ziek. Ik krijg letterlijk de shakes of hoe je dat ook noemt en heb het de hele dag koud. Mijn energielevel is altijd een ding waar ik rekening mee moet houden helaas.

Je kan zoiets voor niemand invullen behalve voor jezelf
Maar als je er echt ziek van wordt, is er ook geen dilemma, lijkt me. Dan ga je gewoon niet (neem ik aan?).
We're not doing this because it's easy. We're doing this because we thought it was easy.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mia schreef:
18-05-2023 12:57
Maar als je er echt ziek van wordt, is er ook geen dilemma, lijkt me. Dan ga je gewoon niet (neem ik aan?).
Ik niet nee. Maar daar gaat het niet om. Sommige mensen kunnen moeilijk nee zeggen.

Punt is, dat je het voor niemand in kan vullen hoe iemand zich voelt met x uur slaap omdat jij er toevallig wel tegen kan.
Alle reacties Link kopieren Quote
broodtrommel schreef:
18-05-2023 13:13
Ik niet nee. Maar daar gaat het niet om. Sommige mensen kunnen moeilijk nee zeggen.

Punt is, dat je het voor niemand in kan vullen hoe iemand zich voelt met x uur slaap omdat jij er toevallig wel tegen kan.

Dat is waar. Tegelijkertijd dacht ik niet zonder slaap te kunnen toen ik nog jong(er) was, ik keek op de wekker, telde uren en voelde me zo brak de volgende dag, want: maar x aantal uur geslapen.

Dat werd écht anders met een andere mindset. Zo anders dat ik dan vaak einde van de dag of pas in de avond denk: ik voel me een beetje gek! Oh ja, vannacht veel wakker geweest.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kan toch best een nachtje zonder slaap? Ja dan ben je misschien wat meer vermoeid dan anders maar dat is toch geen probleem?
Alle reacties Link kopieren Quote
Mia schreef:
18-05-2023 12:39
Mee eens dat het voor iedereen anders is. Ik functioneer dan ook niet meer: ik ben wazig en traag en onproductief op mijn werk. En ook al superemotioneel: snel angstig, huilen :facepalm: Aan nachtdiensten moet ik ook niet denken!

Ik heb dan dus wel een rotdag, maar ik kan heus nog wel een dagje door een pretpark slenteren, dat zie ik dan niet echt als functioneren.
Ik juist wel, de hele dag aan staan. Lange wachtrijden, steeds van lopen en verplicht gezellig doen ,al die prikkels..
Alle reacties Link kopieren Quote
Absori schreef:
18-05-2023 06:24
Maak je niet zo druk. Ik werk nachtdiensten en dan kan ik niet eens naar bed. Volgende dag slaap ik 2 of 3 uurtjes (want ritme omdraaien is ruk) en huppakee weer een nacht.
Dan kan jij echt wel zonder nadenken door een park lopen hoor na 1 nachtje niet slapen En als je moe eind vd dag nou slaap je morgen beter. Wat denk je dat er gebeurd dan? Je valt in slaap in de python?

Echt leuk is het natuurlijk niet, je heel moe en onuitgeslapen voelen bij een dagje Efteling. Iets meer empathie daarover kan wel, jouw situatie heeft daar weinig mee te maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Paska schreef:
18-05-2023 13:31
Je kan toch best een nachtje zonder slaap? Ja dan ben je misschien wat meer vermoeid dan anders maar dat is toch geen probleem?

Verschilt per persoon. Ik kan dat bijvoorbeeld niet. Dan voel ik me afschuwelijk. En zeker bij zoiets wat leuk zou moeten zijn als een dagje Efteling zou dat de dag verpesten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijniebelle schreef:
18-05-2023 14:09
Verschilt per persoon. Ik kan dat bijvoorbeeld niet. Dan voel ik me afschuwelijk. En zeker bij zoiets wat leuk zou moeten zijn als een dagje Efteling zou dat de dag verpesten.
Ja als je zo denkt dan zal het zeker je dag verpesten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Paska schreef:
18-05-2023 14:11
Ja als je zo denkt dan zal het zeker je dag verpesten.

Joh, hoeveel dagen wel niet in het water gevallen zijn (vooral ook op vakantie) omdat ik niet geslapen had en me belabberd voelde. Maar nee, dat lag vast allemaal alleen maar aan hoe ik dacht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijniebelle schreef:
18-05-2023 14:18
Joh, hoeveel dagen wel niet in het water gevallen zijn (vooral ook op vakantie) omdat ik niet geslapen had en me belabberd voelde. Maar nee, dat lag vast allemaal alleen maar aan hoe ik dacht.
Ja. Jammer dat je dat zelf niet gelooft. Dan hou je het probleem in stand.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kan ook niet goed tegen weinig slaap. En ik zou ook een rotdag hebben (dat zou ik sowieso al in de Efteling, vermoed ik, want ben er nog nooit geweest). Maar dat ik een rotdag hebt, wil ook niet zeggen dat ik absoluut niet kan gaan (tenzij ik bijvoorbeeld echt overgeef ofzo van de vermoeidheid) - bijvoorbeeld als mijn partner supergraag wil gaan.
We're not doing this because it's easy. We're doing this because we thought it was easy.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je hebt er nu niets meer aan maar ik heb ooit een tip gehad van een vriendin die ook nachtdiensten draaide.
Cafeïne pil of first energie kauwgom!

Ik deed zelf een cafeïne pil met 200mg/240mg cafeïne in de ochtend nemen als ik weer eens een nacht had liggen piekeren.

Daar kon ik goed en leuk de dag mee doorkomen maar ging dan wel om 20:30 naar bed. Of ik wel of niet gelijk kon slapen maakte niet uit, als mijn lijf maar ruste.
Bestellen bij bol of gewoon een potje van Kruidvat.
Hebben ze ook gebruikt met een autovakantie naar Portugal.
Niet om niet te slapen, maar echt scherper en wakkerder te blijven.
Alle reacties Link kopieren Quote
elinas schreef:
18-05-2023 08:11
Wat lief dat jullie zo massaal reageren!
Ik zal tussendoor een update geven ❤
Het was denk ik zo enerverend dat er geen tijd was voor een update :-D of ze slaapt nog :hihi:

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven