Niet kunnen poepen!!
maandag 27 oktober 2014 om 07:05
Gisteravond moest ik poepen maar toen ik op de toilet zat lukte het niet het deed echt pijn en moest echt persen de pijn was niet te verdragen en het lukte niet.
Ik moet wel echt naar de wc en ik voel dat hij eruit moet... (sorry ranzig)
Maar het doet zo'n pijn heb het al paar keer geprobeerd. De DA drogist zit bij mij in de straat en ga zo straks daar naartoe om te kijken voor een laxeermiddel.
Denken jullie dat dit zal helpen ???
Ik moet wel echt naar de wc en ik voel dat hij eruit moet... (sorry ranzig)
Maar het doet zo'n pijn heb het al paar keer geprobeerd. De DA drogist zit bij mij in de straat en ga zo straks daar naartoe om te kijken voor een laxeermiddel.
Denken jullie dat dit zal helpen ???
dinsdag 28 oktober 2014 om 21:15
quote:lilalinda schreef op 28 oktober 2014 @ 21:06:
Het artikel gaat over een bazoar. Iets wat niet alleen van zonnebloemschilletjes komt. Maar ook van meloenpitten, haar en bij babies van melkpoeder. En eigenlijk altijd in de maag. De kans dat je een klont pitten in je endeldarm hebt zitten is heel klein. Wat je voelt zullen waarschijnlijk (voor wat het waard is, ben geen arts) kloofjes zijn van het persen of schaafwondjes van wat te droge ontlasting
In het artikel van de link staat toch echt rectum
"impactie van zonnebloempitschillen in het rectum"
Het artikel gaat over een bazoar. Iets wat niet alleen van zonnebloemschilletjes komt. Maar ook van meloenpitten, haar en bij babies van melkpoeder. En eigenlijk altijd in de maag. De kans dat je een klont pitten in je endeldarm hebt zitten is heel klein. Wat je voelt zullen waarschijnlijk (voor wat het waard is, ben geen arts) kloofjes zijn van het persen of schaafwondjes van wat te droge ontlasting
In het artikel van de link staat toch echt rectum
"impactie van zonnebloempitschillen in het rectum"
dinsdag 28 oktober 2014 om 21:15
Pff Charona vervelend hoor!
Je zou kunnen proberen om gewoon op de wc te gaan zitten, zonder te persen. Je kunt dan af en toe je bekken kantelen.
Het zou kunnen dat je de prop vanzelf wat voelt zakken, maar dan moet je wel veel geduld hebben en proberen te ontspannen.
De huisarts kan je morgen Lidocaïne voorschrijven, dat is een verdovende en verkoelende crème.
Omdat je minder pijn hebt, kun je beter ontspannen.
Veel succes iig
Je zou kunnen proberen om gewoon op de wc te gaan zitten, zonder te persen. Je kunt dan af en toe je bekken kantelen.
Het zou kunnen dat je de prop vanzelf wat voelt zakken, maar dan moet je wel veel geduld hebben en proberen te ontspannen.
De huisarts kan je morgen Lidocaïne voorschrijven, dat is een verdovende en verkoelende crème.
Omdat je minder pijn hebt, kun je beter ontspannen.
Veel succes iig
dinsdag 28 oktober 2014 om 21:17
Oo jemig heb je nog niet kunnen poepen? Wat een hel! Echt naar de huidarts morgen hoor, zit gewoon harde klont voor en die ga je er niet zomaar uitkrijgen. Enige optie wat ik nu nog kan verzinnen is met warme washand en zelf gaan peuteren, maar of dat zo gezond is...... Naar hoor, hoop dat je er snel vanaf bent!
dinsdag 28 oktober 2014 om 21:24
dinsdag 28 oktober 2014 om 21:25
7. Sunflower Seed Shells, Bezoars and Constipation
Eating large amounts of sunflower seeds with shells at once may cause severe constipation (obstipation, impaction) and formation of bezoar (a clump of undigested material) in the rectum, which may need to be removed under general anesthesia using proctoscopy (3).
Eating large amounts of sunflower seeds with shells at once may cause severe constipation (obstipation, impaction) and formation of bezoar (a clump of undigested material) in the rectum, which may need to be removed under general anesthesia using proctoscopy (3).
dinsdag 28 oktober 2014 om 21:34
quote:lila01 schreef op 28 oktober 2014 @ 21:25:
Eating large amounts of sunflower seeds with shells at once may cause severe constipation (obstipation, impaction) and formation of bezoar (a clump of undigested material) in the rectum, which may need to be removed under general anesthesia using proctoscopy (3).Twee keer 'may' in 1 zin..... Laten we to nou niet geheel ten onrechte in paniek brengen, ze is naar huis gestuurd door arts vandaag.
Eating large amounts of sunflower seeds with shells at once may cause severe constipation (obstipation, impaction) and formation of bezoar (a clump of undigested material) in the rectum, which may need to be removed under general anesthesia using proctoscopy (3).Twee keer 'may' in 1 zin..... Laten we to nou niet geheel ten onrechte in paniek brengen, ze is naar huis gestuurd door arts vandaag.
dinsdag 28 oktober 2014 om 21:43
Ik hoop dat to inmiddels alles of een gedeelte eruit heeft gekregen en anders zou ik een flink potje stennis gaan schoppen bij m'n huisarts. Dit is toch vreselijk. Tegenwoordig wordt iedereen voor elke scheet geholpen en to loopt dagenlang met buikpijn en een poepklont in haar endeldarm. Heb wel eens een lichte vorm van to haar probleem gehad en dat is al zwaar #%^, maar dit is gewoon echt een hel lijkt mij......
dinsdag 28 oktober 2014 om 21:54
quote:fleur1988 schreef op 28 oktober 2014 @ 21:43:
Tegenwoordig wordt iedereen voor elke scheet geholpen en to loopt dagenlang met buikpijn en een poepklont in haar endeldarm. ..
Ze heeft zondag nog gepoept, en Denkt dat er een klont zit.....
Ik ken het gevoel, kan soms op vakantie een paar dagen niet, dat is rot.
Tegenwoordig wordt iedereen voor elke scheet geholpen en to loopt dagenlang met buikpijn en een poepklont in haar endeldarm. ..
Ze heeft zondag nog gepoept, en Denkt dat er een klont zit.....
Ik ken het gevoel, kan soms op vakantie een paar dagen niet, dat is rot.
dinsdag 28 oktober 2014 om 21:54
@lilalinda,
je snapt er niks van. TO heeft 350 gram ongepelde zonnebloempitten
gegeten en daar krijg je een anale impactie van. Diagnostiek is niet
voor iedereen idd. Waag je er maar niet aan want het gaat je niet zo
goed af.
TO, je laat je wegsturen, ga er gewoon heen en laat je niet wegsturen
tot iemand je onderzocht heeft. Dat is absoluut nodig, het laatste deel
van je darm kan namelijk vocht opnemen. Dat gaat de hele tijd door dus
de bal wordt steeds harder omdat er steeds meer vocht uit gaat.
Zelf prutsen kun je doen maar je zegt zelf al dat dat erg pijnlijk is.
Ik denk dat het goed mogelijk is dat je onder narcose moet.
Vergelijk maar met het artikel, het jongetje had 500 gram gegeten en die
moest ook onder narcose. Het komt niet veel voor omdat de meeste mensen
weten dat de schil van een zonnebloempit niet verteerd kan worden. Ik
denk dat het daarom vaker gebeurt met kinderen want die weten dat nog
niet. Maar het komt voor en TO heeft het. Ik hoop dat het meevalt, TO!
goed af.
TO, je laat je wegsturen, ga er gewoon heen en laat je niet wegsturen
tot iemand je onderzocht heeft. Dat is absoluut nodig, het laatste deel
van je darm kan namelijk vocht opnemen. Dat gaat de hele tijd door dus
de bal wordt steeds harder omdat er steeds meer vocht uit gaat.
Zelf prutsen kun je doen maar je zegt zelf al dat dat erg pijnlijk is.
Ik denk dat het goed mogelijk is dat je onder narcose moet.
Vergelijk maar met het artikel, het jongetje had 500 gram gegeten en die
moest ook onder narcose. Het komt niet veel voor omdat de meeste mensen
weten dat de schil van een zonnebloempit niet verteerd kan worden. Ik
denk dat het daarom vaker gebeurt met kinderen want die weten dat nog
niet. Maar het komt voor en TO heeft het. Ik hoop dat het meevalt, TO!
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
dinsdag 28 oktober 2014 om 21:58
quote:gladoortje74 schreef op 28 oktober 2014 @ 21:54:
@lilalinda,
goed af.
!
Neehee, dat KAN je er van krijgen
En de arts zag geen problemen, dan snap ik de paniekzaaierij niet
@lilalinda,
goed af.
!
Neehee, dat KAN je er van krijgen
En de arts zag geen problemen, dan snap ik de paniekzaaierij niet
dinsdag 28 oktober 2014 om 21:59
Precies. Het is niet zomaar een prop ontlasting, het is een prop met scherpe zonnebloempitschillen.
Bovendien is TO niet weggestuurd door de arts. Ze is nieteens gezien, ze heeft slechts gebeld en is telefonisch door een assistente of telefoniste oid afgescheept.
Ik vind dit ook echt spoedeisend, door de zonnebloempitschillen maakt het niet meer uit wanneer TO voor het laatst ontlasting gehad heeft, die 350gr schillen zitten nu in de weg.
Bovendien is TO niet weggestuurd door de arts. Ze is nieteens gezien, ze heeft slechts gebeld en is telefonisch door een assistente of telefoniste oid afgescheept.
Ik vind dit ook echt spoedeisend, door de zonnebloempitschillen maakt het niet meer uit wanneer TO voor het laatst ontlasting gehad heeft, die 350gr schillen zitten nu in de weg.
dinsdag 28 oktober 2014 om 22:03
Echt, ik snap niet dat er mensen werkelijk zo laks zijn dat ze zeggen kijk maar even aan, het kan heel ernstig zijn maar ze heeft zondag nog gepoept.
Die schillen zaten er zondag niet! Dus dat is totaal niet relevant meer.
Huisartsenpost bellen. Bij 2x bellen zijn ze verplicht een beoordeling te doen, een beoordeling dus, niet een telefonisch advies.
Huisartsenpost bellen. Bij 2x bellen zijn ze verplicht een beoordeling te doen, een beoordeling dus, niet een telefonisch advies.
dinsdag 28 oktober 2014 om 22:05
quote:Dubbus schreef op 28 oktober 2014 @ 22:03:
Echt, ik snap niet dat er mensen werkelijk zo laks zijn dat ze zeggen kijk maar even aan, het kan heel ernstig zijn maar ze heeft zondag nog gepoept.
Huisartsenpost bellen. Bij 2x bellen zijn ze verplicht een beoordeling te doen, een beoordeling dus, niet een telefonisch advies.precies!
Huisartsenpost bellen. Bij 2x bellen zijn ze verplicht een beoordeling te doen, een beoordeling dus, niet een telefonisch advies.precies!
dinsdag 28 oktober 2014 om 22:09
Ongelooflijk dat je zo afgescheept wordt door de (telefoniste van?) de huisartsenpost. Probeer eerst nog een keer te bellen, en als dat niet lukt, dan zou ik zelf naar de spoedeisende hulp gaan. Ze mogen een patiënt in nood niet weigeren, zeker niet als je geprobeerd hebt om het via de huisartsenpost te doen, maar je daar niet serieus werd genomen.
Constipatie is al ontzettend naar, maar vlijmscherpe stekelige verstopping die ondertussen je darmwand beschadigt, dat is nog een keer zo ellendig! Sterkte meid!
Constipatie is al ontzettend naar, maar vlijmscherpe stekelige verstopping die ondertussen je darmwand beschadigt, dat is nog een keer zo ellendig! Sterkte meid!