Gezondheid alle pijlers

Nieuwe Mirena spiraal

04-06-2020 00:27 30 berichten
We zijn weer 5 jaar verder tijd voor een nieuwe.

Ik heb 5 jaar terug een spiraal laten plaatsen. Ben er heel tevreden mee. Ben een drama met pillen slikken etc.

Maar die pijn en dat oncomfortabele gevoel dat ik toen Had met het plaatsen.
Was echt drama. Ik had van tevoren pijnstillers ingenomen.
Maar het is en blijft een ellendig iets.

Iemand misschien nog wat tips? Want ik lig hier in mijn bed en word weer bloednerveus .
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje75 schreef:
04-06-2020 08:36
En daarom ga ik naar een gynaecoloog; die snapt net iets beter hoe het in die zone allemaal werkt.
Nou, dat dacht ik ook na een mislukte poging bij de huisarts... Maar vervolgens kreeg de gyn, en de 2e die er ook werd bijgehaald, hem er ook niet in. Ook hier een gekantelde baarmoeder.. “Dit hebben we nog nooit meegemaakt mevrouw”. Uur verder en enorm bloedbad inmiddels.. Toen wilden ze het via een hysteroscopie gaan doen, daar heb ik maar voor bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Lceetje schreef:
04-06-2020 21:05
T is gelukt.
Het valt wel mee.
Alleen t vervangen was een hel. Maar we hebben het weer overleefd.
fijn! Was het dus vergelijkbaar met de 1e keer? Ik zie er ook enorm tegen op, ben ook bang dat het dus twee keer verrot pijn dot: de oude eruit en daarna weer de nieuwe erin. pff.... gelukkig wegen de voordelen voor mij wel op tegen de nadelen maar een feestje is het zeker niet.
Naproxen een half uurtje van te voren nemen, dit ontspant de baarmoeder beter dan ibu.👍
Alle reacties Link kopieren
Ik zit het uit te stellen om een afspraak te maken. De eerste keer menstrueerde ik tijdens het plaatsen dan zou het minder pijnlijk moeten zijn nou ik vond het flink pijn doen.
Destijds bij de gynaecoloog laten doen ivm ernstig overgewicht inmiddels zo goed als gezond gewicht dus de huisarts zou het kunnen doen, is ook goedkoper begreep ik.
Ben inmiddels 36 en nog nooit zwanger geweest. Als het daadwerkelijk pijnlijker wordt naarmate je ouder wordt en vaker vervangt kan mijn lol straks nog op.
Ik gooi het in mijn hoofd nog maar op: "ze hebben nu wel wat anders aan hun hoofd dan een spiraaltje" maar weet heus wel dat dat onzin is.

Ik zal er toch aan moeten geloven vrees ik. Ik mag trouwens geen NSAID's dus geen ibu voor mij, hoogstens een paracetamol.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
IBIopviva schreef:
13-06-2020 20:40
Ik zit het uit te stellen om een afspraak te maken. De eerste keer menstrueerde ik tijdens het plaatsen dan zou het minder pijnlijk moeten zijn nou ik vond het flink pijn doen.
Destijds bij de gynaecoloog laten doen ivm ernstig overgewicht inmiddels zo goed als gezond gewicht dus de huisarts zou het kunnen doen, is ook goedkoper begreep ik.
Ben inmiddels 36 en nog nooit zwanger geweest. Als het daadwerkelijk pijnlijker wordt naarmate je ouder wordt en vaker vervangt kan mijn lol straks nog op.
Ik gooi het in mijn hoofd nog maar op: "ze hebben nu wel wat anders aan hun hoofd dan een spiraaltje" maar weet heus wel dat dat onzin is.

Ik zal er toch aan moeten geloven vrees ik. Ik mag trouwens geen NSAID's dus geen ibu voor mij, hoogstens een paracetamol.
Ik heb geen enkele keer pijnstilling genomen van te voren of achteraf. Wel ben ik de tweede en derde keer bij de gynaecoloog geweest. Dat kost je dan wel je eigen risico (deels).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven