Gezondheid alle pijlers

Nog steeds chronische pijnen

29-12-2018 22:05 2913 berichten
Een vast aantal groepje forummers die praten over pijnen, werk, thuis en ook algemeen.
Voel je vrij om mee te schrijven.

Niets moet en respect naar elkaar

Weet helaas niet hoe je een link plakt
anoniem_329315 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 18:45
12.57% gewijzigd
Vergeetmenietje, ik snap je dubbel gevoel, maar de IVA geeft wel duidelijkheid.

Ik ben met een paar collega's gaan lunchen.
Degenen die me gesteund hebben gedurende het hele ziekteproces en re-integratie, wat uiteindelijk niet lukte.

Het was fijn om van hen goed afscheid te nemen.
Dankjulliewel voor jullie ervaringen.

Dat de manager een mail stuurt vind ik wel fijn, en wellicht dat ik zelf nog een mail stuur naar het hele team. Er zijn nog enkele collega's die ik inderdaad regelmatig 1 op 1 spreek en hoop dat dat zo blijft. Lunchen, uit eten etc gaat voor mij allemaal niet. Te rumoerig. Heb het wel een keer geprobeerd, wilde lunchen met een collega maar het ging niet en ik kon na een halfuurtje vertrekken.
Als een lunch niet haalbaar is, zou je evt je collega’s thuis kunnen uitnodigen voor koffie oid? Erbij zeggen dat ze na een half uur weg moeten (maar dan wat aardiger verwoorden natuurlijk :P )

Of je houdt het bij mail contact en één op één afspreken. Dat is natuurlijk ook goed.

Hebben de artsen overigens inmiddels een plan van aanpak gemaakt voor jou?
Wat Doro zegt, gewoon een kopje koffie of wellicht zelfs alleen een ‘handenschudmomentje’.
Wel fijn om het af te sluiten lijkt me.
Ik kan max 2 mensen om mij heen hebben, zodra mensen door elkaar heen gaan praten wordt ik binnen een paar seconden al niet lekker en ga ik van mn stokje.
Maar ik kan inderdaad wellicht mensen per 2 uitnodigen. Net als handenschudmomentje. Als ik dat met 20 man moet doen, al zeggen ze geen woord, gaat alles draaien in mn hoofd en ben ik vooral bezig met mijzelf moed inpraten nog even volhouden dan dat ik nog besef heb van de mensen die mij de hand schudden.

Fijn om af te sluiten, omdat ik weet dat ik niet meer kan werken en ik dus serieus genomen wordt. Tevens krijg ik 75% ipv 70 tot mn pensioen en hoef nooit op controles. Maar ook erg k*t om afscheid te nemen van iets waarvan ik helemaal geen afscheid wil nemen. Er zijn mensen die hun werk saai vinden en blij zijn als de dag om is, ik ging elke dag met plezier naar mijn werk. Elke dag was weer een uitdaging, leuk en interessant. Ook mijn BIG registratie ben ik kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Vergeetmenietje1980 schreef:
09-01-2019 07:42
Ik kan max 2 mensen om mij heen hebben, zodra mensen door elkaar heen gaan praten wordt ik binnen een paar seconden al niet lekker en ga ik van mn stokje.
Maar ik kan inderdaad wellicht mensen per 2 uitnodigen. Net als handenschudmomentje. Als ik dat met 20 man moet doen, al zeggen ze geen woord, gaat alles draaien in mn hoofd en ben ik vooral bezig met mijzelf moed inpraten nog even volhouden dan dat ik nog besef heb van de mensen die mij de hand schudden.

Fijn om af te sluiten, omdat ik weet dat ik niet meer kan werken en ik dus serieus genomen wordt. Tevens krijg ik 75% ipv 70 tot mn pensioen en hoef nooit op controles. Maar ook erg k*t om afscheid te nemen van iets waarvan ik helemaal geen afscheid wil nemen. Er zijn mensen die hun werk saai vinden en blij zijn als de dag om is, ik ging elke dag met plezier naar mijn werk. Elke dag was weer een uitdaging, leuk en interessant. Ook mijn BIG registratie ben ik kwijt.
:hug:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Vergeetmenietje: :hug:
Hier een slechte nacht gehad (alwéér)
Met veel pijn .
Vandaag werken.
Ik denk ďat ik vanavond wel kapot ben.

Ik ben dus een van die mensen die blij is als de dag om is VGM.
Het is niet dat ik met zware tegenzin naar mijn werk ga. Maar ook niet echt met plezier.
Als ik morgen de hoofdprijs in de loterij win, zeg ik gelijk op.
Het is gewoon zo'n strijd. Door de pijn is het al lastig mezelf op de been te houden. En als je dan ook nog moet presteren in een mwah baan, dan is dat nog lastiger.

Maar kan me wel voorstellen dat als je veel plezier in je werk hebt, dat toch weer anders voelt.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Maar dat begrijp ik helemaal, Lientje!
Als ze mij gedwongen hadden te gaan werken zoals jouw werk dan zou ik mij er ook elke dag doorheen moeten worstelen. Ik gun jou die lot uit de loterij zodat het niet meer zou hoeven want ik weet hoe zwaar je het hebt. Ik neem dan ook mijn petje af als ik zie wat jij van jezelf (en je man) moet doen. Diep respect!
Lientje, ik begrijp jou helemaal. Ik gun jou ook de hoofdprijs van een loterij. Sterkte vandaag.

Vergeetmenietje, er is mij uitgelegd dat op deze manier afscheid nemen van het werk een echt rouwproces is.
Ik ben nu ook in mijn hoofd heel erg bezig met het werk wat ik had. Ik ben er erg verdrietig over hoe de afgelopen jaren verlopen zijn.
Goedemorgen :-]

Het lijkt me heerlijk om zo van je werk te houden. Ik werk ook alleen maar voor het geld. Nouja, en voor het ritme. Vakanties laten zien dat ik met alleen vrije dagen echt steeds minder ga doen, wat voor mij dan weer heel slecht is. Omdat ik meer kan.
Mijn werk is niet heel erg leuk, maar ook niet heel vervelend, dus het is gewoon te doen.

Vandaag vrij, allemaal plannen, maar .. pf. Op de bank zit het ook wel lekker :sarcastic:
Ik kom dus niet toe aan m'n hele lijst met voorgenomen activiteiten, maar eigenlijk is dat ook weer niets nieuws.
Later is nu
lientje69 schreef:
09-01-2019 07:54
Hier een slechte nacht gehad (alwéér)
Met veel pijn .
Vandaag werken.
Ik denk ďat ik vanavond wel kapot ben.

Ik ben dus een van die mensen die blij is als de dag om is VGM.
Het is niet dat ik met zware tegenzin naar mijn werk ga. Maar ook niet echt met plezier.
Als ik morgen de hoofdprijs in de loterij win, zeg ik gelijk op.
Het is gewoon zo'n strijd. Door de pijn is het al lastig mezelf op de been te houden. En als je dan ook nog moet presteren in een mwah baan, dan is dat nog lastiger.

Maar kan me wel voorstellen dat als je veel plezier in je werk hebt, dat toch weer anders voelt.
Ik was helemaal gek geworden als ik destijds jou geweest was denk ik.

Ik heb vannacht zo goed geslapen dat ik het bijna bizar vind.

VGM ik weet even niet zo goed een handige reactie maar ik lees jouw verhaal ook en ik wil je een dikke knuffel geven.
Iemand nog tips voor het gesprek met de arbeidsdeskundige?
Ik merk dat ik wel nerveus begin te worden.
Heel veel sterkte lise! Probeer wat afleiding te zoeken. Serie kijken of ergens koffie drinken?

Hoe laat het je de afspraak?

Het beste bij zo'n gesprek werkt het als je niet te snel in de verdediging schiet. En zelf met ideeën komt hoe jij je dagen, leven verder ziet. Wat zijn dingen die je leuk vind. Gewoon op hobby gebied.
Ik heb het gesprek natuurlijk niet gehad, maar ik zou proberen zoveel mogelijk te benoemen wat je wél kan ipv wat je niet kan. Want anders geef je ze misschien het idee dat je niet wil.
Dus dat je wél elke dag ongeveer een halfuurtje achter de computer kan, en dat je daarna dan weer een uur moet rusten. Als voorbeeld dan he, want ik heb geen idee hoe jouw leven er uit ziet. Maar bij mij vonden ze het iig belangrijk te weten hoe mijn dagen er uit zagen, van minuut tot minuut. Hoe vaak je rust, wanneer je een rusrtige activiteit hebt, wanneer een wat meer ingespannen, en wat je daarna doet. Hoe laat je naar bed gaat etc.
Overigens is mij nooit gevraagd naar mijn hobby's maar bij rustige activiteiten had ik dan bijv. kwartiertje tijdschrift lezen, YouTube kijken, tuinieren, koken etc.
Als je bijv gaat zeggen dat je 3 x per dag je hond een uur uit laat denken ze wellicht dat je dan ook als postbode kan werken.
Een dagindeling zal inderdaad wel een belangrijk onderwerp worden ja. Helpt het om dat op papier te zetten en in het gesprek te overhandigen?

Ik hoor van mensen in mijn omgeving dat je juist ook de beperkingen moet benadrukken omdat ze daar zelf geen rekening mee ‘willen’ houden.
lise1985 schreef:
09-01-2019 12:10
Iemand nog tips voor het gesprek met de arbeidsdeskundige?
Ik merk dat ik wel nerveus begin te worden.
Sterkte :hug: Ik heb er geen ervaring mee dus geen tips.
Ik het dat inderdaad op papier gezet, ik heb dat van te voren gegeven ipv tijdens het gesprek en de arts was er erg blij mee, dat ik dat gedaan had en heeft hij ook gebruikt naar de arbeidsdeskundige toe en voor het invullen van de fml.
Loes is overleden.
YellowLemon schreef:
09-01-2019 12:59
Sterkte :hug: Ik heb er geen ervaring mee dus geen tips.
Dank je :heart:
Vergeetmenietje1980 schreef:
09-01-2019 13:14
Ik het dat inderdaad op papier gezet, ik heb dat van te voren gegeven ipv tijdens het gesprek en de arts was er erg blij mee, dat ik dat gedaan had en heeft hij ook gebruikt naar de arbeidsdeskundige toe en voor het invullen van de fml.
De arts die ik trof had er weinig interesse in dus we gaan het nu bij de arbeidsdeskundige proberen.

Ook aangeven dat de fml niet overeenkomt met mijn situatie.
Arme Loes. Heb je iets gemerkt? Was zij degene die je van je zus had gekregen? Sterkte Nartjie :hug:

Lise, sterkte morgen. Ik hoop voor je dat de arbeidsdeskundige iets voor je kan betekenen.
Lise: sterkte en veel succes morgen! Ik hoop op een goed gesprek.

Nartjie: wat naar voor je. Was het zomaar onverwacht? :hug:

Weer flinke migraine sinds gisteravond. Weer iets moeten afzeggen, ik baal
daar zo verschrikkelijk van.
Net bericht van dvk, 22 januari instructie insulinepomp. Weet alleen niet of de pomp dan gelijk ook word geplaatst. Snap niks van mail

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven