Nuvaring Ervaringen!
maandag 9 februari 2009 om 10:17
Ik wil graag overstappen op een minder hormonale anticonceptie. Ik heb 5 jaar de Mirena gebruikt, ben zeer tevreden, maar het inbrengen en eruit halen doet te veel pijn om het voor 1 jaartje of 2 te doen vind ik.
Nu ben ik bezig met van alles 'uit' proberen. De pil (mogelijk de aller aller lichtste met 1 hormoon ofzo?) lijkt tot nu toe geen optie.. (verander van een best aardig, opgewekt mens in een soort van huilerig heksje). Ik lees de laatste tijd veel over nuvaring, zou het aantal hormonen te vergelijken zijn met de mirena? Heeft iemand ervaringen met de Nuvaring (en de hormonen)?
Hope so, ben namelijk erg zoekende!
Nu ben ik bezig met van alles 'uit' proberen. De pil (mogelijk de aller aller lichtste met 1 hormoon ofzo?) lijkt tot nu toe geen optie.. (verander van een best aardig, opgewekt mens in een soort van huilerig heksje). Ik lees de laatste tijd veel over nuvaring, zou het aantal hormonen te vergelijken zijn met de mirena? Heeft iemand ervaringen met de Nuvaring (en de hormonen)?
Hope so, ben namelijk erg zoekende!
vrijdag 13 februari 2009 om 16:16
Bij de apotheek worden ze langer bewaard en dan daar in de koelkast. Er wordt van uit gegaan dat je het thuis buiten de koelkast bewaard en dat kan ook prima met de standaard 3 maanden verpakking.
Mocht je de ring meenemen voor langer (ik vroeg vaak of ik 6 stuks mee kon nemen, hoef ik niet zo vaak naar de apotheek) dan moet je hem wel in de koelkast bewaren.
Duidelijk? Dus met de 3 maanden verpakking zit je zonder koelkast prima.
Mocht je de ring meenemen voor langer (ik vroeg vaak of ik 6 stuks mee kon nemen, hoef ik niet zo vaak naar de apotheek) dan moet je hem wel in de koelkast bewaren.
Duidelijk? Dus met de 3 maanden verpakking zit je zonder koelkast prima.
zaterdag 14 februari 2009 om 12:41
donderdag 19 februari 2009 om 16:21
vrijdag 20 februari 2015 om 14:34
Voor mij is de ring ideaal. In tegenstelling tot de pil (die ik vaak vergat) hoef je er maar twee keer per maand aan te denken: bij het inbrengen en uithalen. Als je het op je kalender zet is het echt geen moeite. Tijdens het vrijen heb ik er geen last van en de ander ook niet. Maar dat verschilt uiteraard per persoon: uit onderzoek bleek echter wel dat de meerderheid er geen problemen mee heeft. Ik word ook netjes ongesteld en dat was met de pil niet het geval. Ik ben heel tevreden met de ring en zou het zeker aanraden. Bewaren in de koelkast is wel het verstandigst. Ik heb geen bijeffecten oid gehad.
vrijdag 20 februari 2015 om 14:49
quote:Teigera schreef op 09 februari 2009 @ 11:25:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen fan ben van de Nuvaring. Ik heb m drie maanden gebruikt, en was in die drie maanden ongeveer drie weken niet ongesteld. De rest van de tijd was ik constant ongesteld, niet een klein beetje maar echt zoals tijdens je periode. Ik werd daar erg ongelukkig van. Overigens, zoals meermalen al genoemd wordt, het is vaak zo dat de partner tijdens het vrijen de ring voelt zitten, mijn vriend was er dan ook niet enthousiast over.Ik weet niet waar je je op baseert, maar volgens het informatie boekje is het inderdaad zo dat 30%van de mannen de ring voelen tijdens het vrijen, maar niet iedereen vindt dat erg. Dus je kant niet stellen dat veel partners er last van hebben. Hooguit een kwart. Daarnaast kun je de ring er tijdelijk (max 3 uur) uithalen en dus zonder ring vrijen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen fan ben van de Nuvaring. Ik heb m drie maanden gebruikt, en was in die drie maanden ongeveer drie weken niet ongesteld. De rest van de tijd was ik constant ongesteld, niet een klein beetje maar echt zoals tijdens je periode. Ik werd daar erg ongelukkig van. Overigens, zoals meermalen al genoemd wordt, het is vaak zo dat de partner tijdens het vrijen de ring voelt zitten, mijn vriend was er dan ook niet enthousiast over.Ik weet niet waar je je op baseert, maar volgens het informatie boekje is het inderdaad zo dat 30%van de mannen de ring voelen tijdens het vrijen, maar niet iedereen vindt dat erg. Dus je kant niet stellen dat veel partners er last van hebben. Hooguit een kwart. Daarnaast kun je de ring er tijdelijk (max 3 uur) uithalen en dus zonder ring vrijen.
vrijdag 27 februari 2015 om 15:57
Ik zit er ook te denken om aan de Nuvaring te beginnen, maar ben nog wat terughoudend vanwege de bijwerkingen enzo. Ik ben ooit begonnen met de pil maar dat vond ik vreselijk, daarna 5 jaar mirena spiraaltje gehad, wat opzich best goed beviel, behalve dan dat ik het gwn niet tof vond met die hormonen en om zo'n ding in me baarmoeder te hebben en telkens bang was dat het spiraaltje mijn baarmoeder had gedoorboord ofzo. Maar aangezien ik nu weer een vriend heb zal ik toch aan de anticonceptie moeten haha, aangezien telkens condooms gebruiken ook niet zo geweldig is. Maar ik zie gewoon erg tegenop die hormonen. Maar Nuvaring lijkt me dan toch wel de beste uitkomst aangezien er een stuk minder hormonen in zitten dan de pil en je er niet dagelijks aan hoeft te denken.