Gezondheid alle pijlers

Ogen verbeteren op natuurlijke wijze

17-11-2008 19:57 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik ben momenteel bezig om mijn ogen te verbeteren op natuurlijke wijze. Dit houdt dat je door middel van jezelf goede zichtgewoontes aanleren je zicht kan verbeteren waardoor je steeds een lagere sterkte bril nodig hebt. Heeft iemand anders hiervan gehoord en heeft iemand hier ervaringen mee?



Ik heb een boek van Thomas Quackenbush "Relearning to See" gelezen en een cursus bij hem gevolgd. Op internet zijn nog vele ervaringen te vinden waarbij veel mensen hun zicht hebben verbeterd. Het is niet zo bekend, want omstreden, en een van mijn opticiens was zeer sceptisch, maar toch denk ik wel verbetering te merken. Draag momenteel brillen met lagere sterkte, en ik merk dat ik met een zo'n bril soms toch steeds scherper begin te zien. Het kan wel heel lang duren voordat je verbetering merkt, maar er zijn verhalen van mensen die al na een paar weken verbetering zagen.
En nu heb je aandelen?
Alle reacties Link kopieren
Lijkt er wel op he Wat is nou de bedoeling van je topic? Dat wij allemaal enthousiast meegillen hoe geweldig het is?
Schattig. Wat is je sterkte? En neem je dan ook elke keer nieuwe glazen, zodra je je iets beter voelt?
Rij jij auto? Zo ja, wil je dat niet bij mij en de mijnen in de buurt doen?
Alle reacties Link kopieren
Goh dus als ik mijn best maar doe heb ik mijn -8 met cylinder niet meer nodig, is dat ff leuk! Moet ik dan zonder bril beginnen met oefenen of met een half puntje minder en dan rustig doorsparen? In dat laatste geval ga ik voor een ooglazerbehandeling nl. á 300 euro per bril ben ik dan namelijk al snel goedkoper uit...
Alle reacties Link kopieren
quote:Stephanietje schreef op 17 november 2008 @ 20:05:

Lijkt er wel op he Wat is nou de bedoeling van je topic? Dat wij allemaal enthousiast meegillen hoe geweldig het is?Mijn bedoeling van het topic is dat ik me afvraag of meerdere mensen hiervan gehoord hebben en wat hun ervaringen ermee zijn, zoals je dus ook kon lezen in mijn openingstopic. En nee, ik heb geen aandelen, maar ik ben er zelf gewoon enthousiast over, vandaar dat ik er een topic over geopend heb.
Ik las alleen de topictitel en dacht





worteltjes eten
Alle reacties Link kopieren
Ik merk al dat er veel sceptici zijn. Ik zou zeggen, google eens op "improve eyesight naturally" dan kun je meer erover lezen. Ik dacht ik gooi het even in de groep voor degenen die het mocht interesseren.
Luiaard, ik heb geen zin om te googelen,maar jij opent een topic dus je hebt kennelijk wel zin om te vertellen. Hoe sterk waren je glazen? Hoe sterk zijn ze nu? Wat heb je daarvoor moeten doen? Hoe lang duurde dat? Ben je een gevaar in het verkeer?
Sceptisch omdat je iemand bij naam noemt en er nog eens en passant bij schrijft dat je er ook een cursus kan volgen. En omdat ik helemaal niet in dat soort praktijken geloof.
Alle reacties Link kopieren
Toch wel leuk als een aangeboren oogafwijking door oefeningen verdwijnt. Ik ga gelijk even mijn familieleden op de hoogte stellen. Die zijn er namelijk veel erger aan toe dan ik, ze zijn namelijk zonder bril visueel gehandicapt. Wel vervelend dat we al die jaren voor niets zoveel geld aan brillen hebben uitgegeven.
Alle reacties Link kopieren
dr. Kwakkenbos!
Alle reacties Link kopieren
tilalia2: ik open een topic omdat ik ook mensen erop wil wijzen dat zoiets bestaat. Ik wist eerst helemaal niet dat zoiets bestond. Ik ben er zelf nog kort mee bezig. De laatste paar keer dat ik mijn ogen had laten meten was het een halve punt in beide ogen vooruit gegaan, maar dit hoeft nog niks te zeggen aangezien je zicht steeds fluctueert. Over de hele dag heen is je zicht niet constant, maar ik merk wel dat ik af en toe scherper zie, maar dat duurt dan maar kort. Maar zoiets als dit kan weken maar ook jaren duren voordat je verbetering ziet, hangt af van het indvididu. Ik heb zelf boven de -10, en mijn zicht begon steeds te verslechteren. Ik had zoiets van baadt het niet, dan schaadt het ook niet. En ik ben geen gevaar in het verkeer. Als ik autorijdt dan draag ik natuurlijk wel mijn eigen sterkte, dus je hoeft je nog onveilig te voelen. Heb nog nooit een ongeluk gehad.



Star, ik snap wel waarom je sceptisch bent, maar ik noemde alleen de naam zodat mensen er zelf info over konden vinden mochten ze interesse hebben. En omdat ik zelf wat wilde vertellen over mijn eigen ervaring, vandaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Roelfien schreef op 17 november 2008 @ 20:23:

Toch wel leuk als een aangeboren oogafwijking door oefeningen verdwijnt. Ik ga gelijk even mijn familieleden op de hoogte stellen. Die zijn er namelijk veel erger aan toe dan ik, ze zijn namelijk zonder bril visueel gehandicapt. Wel vervelend dat we al die jaren voor niets zoveel geld aan brillen hebben uitgegeven.Het werkt helaas niet voor aangeboren oogafwijkingen. Maar de meeste mensen die een bril dragen zijn met gezonde ogen geboren en zijn gaandeweg hun scherpe zicht kwijtgeraakt door slechte kijkgewoontes, zoals staren. Zoiets valt dan wel te verbeteren.
Doe dat dan zonder naam te noemen



Maar goed, je geeft mi nog steeds geen duidelijk antwoord op de vragen van Tila en dus jouw ervaringen.
quote:tilalia2 schreef op 17 november 2008 @ 20:15:

Luiaard, ik heb geen zin om te googelen,maar jij opent een topic dus je hebt kennelijk wel zin om te vertellen. Hoe sterk waren je glazen? Hoe sterk zijn ze nu? Wat heb je daarvoor moeten doen? Hoe lang duurde dat? Ben je een gevaar in het verkeer?



Dat waren mijn vragen. 'boven de -10' , 'een halve punt vooruit', dat is me allemaal te vaag.



Hoe sterk waren je glazen?

Hoe sterk zijn e nu?

Wat heb je daarvoor moeten doen?

Hoe lang duurde dat?



Van een half punt verschil ben ik niet onder de indruk. Een tijdje goed slapen kan al een punt verbetering opleveren., maar helaas is het verscil tussen -8 en -7 in de grote boze buitenwereld helemaal niet zo groot.
Alle reacties Link kopieren
Laiverd ik had vroeger min 11/12, kwam er later pas achter dat je dan legaal blind bent, tegenwoordig heb ik min 6,75 en -8. Wél heb ik een stuk grotere cylinderafwijking. Daarnaast is het waar dat je minstens een half punt kunt fluctueren op een dag. Natuurlijk kunnen die dingen veranderen maar wat heb je eraan als je oogafwijking niet veerdwijnt. Ik schiet er echt niets me op hoor, van -12 naar -8 + dikke cylinder, zie er geen steek beter door.



/ lenzen gaan drager is vaak een stuk efficienter om je ogen te verbeteren.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Luiaard, als je een andere (lees sterkere) bril of lenzen nodig hebt kun je die beter in 2008 nog aanschaffen, nu kun je die nog deels vergoed krijgen. Enneh heb je er wel eens aan gedacht dat je met een minder goed gezichtsvermogen in het verkeer ook anderen in gevaar kunt brengen?



Je hebt maar 1 paar ogen en daarmee ben je zowel voor jezelf als voor anderen verantwoordelijk. Dus ga a.u.b. niet aan dit soort gegoochel doen, maar laat het aan de oogarts en opticien over.
quote:Luiaard schreef op 17 november 2008 @ 20:28:

[...]





Het werkt helaas niet voor aangeboren oogafwijkingen. Maar de meeste mensen die een bril dragen zijn met gezonde ogen geboren en zijn gaandeweg hun scherpe zicht kwijtgeraakt door slechte kijkgewoontes, zoals staren. Zoiets valt dan wel te verbeteren.



?



Toen ik geboren werd hoefde ik nog geen bril. Ik liep wel onder controle bij de oogarts. Op mijn negende kreeg ik uiteindelijk mijn brl, heel schattig, beide ogen -2,5.

Door de jaren heen verslechterde dat naar -6 -8.



Aangeboren? Of niet?



Ik geloof er geen ruk van dat jij je -10 aan 'slecht ooggedrag' te danken hebt.

Bij -10 ben je visueel gehandicapt. Krijg je bijna altijd je lensimplantatie vergoed. ik zie niet in waarom je dan met halve puntjes genoegen zou willen nemen.
quote:Luiaard schreef op 17 november 2008 @ 20:28:

[...]





Het werkt helaas niet voor aangeboren oogafwijkingen. Maar de meeste mensen die een bril dragen zijn met gezonde ogen geboren en zijn gaandeweg hun scherpe zicht kwijtgeraakt door slechte kijkgewoontes, zoals staren. Zoiets valt dan wel te verbeteren.





? moest zijn



What a load of crap!
Alle reacties Link kopieren
Binnen de Natuurlijk Beter Zien methode wordt ook veel aandacht besteed aan de emotionele oorzaak van wazig zien en andere oogproblemen. We gebruiken hiervoor het instrument van de ogenopstelling.





Door een ogenopstelling kan inzicht verkregen worden in de emotionele achtergrond van oogproblemen. Wat is er in je leven waardoor je wazig gaat zien? Kun je je openstellen voor de boodschap van je ogen? Dit inzicht geeft de mogelijkheid om op een andere manier met oogproblemen om te gaan.



Als je een oogafwijking kunt zien als een boodschap van je ogen dat er iets niet helemaal goed met je gaat, biedt deze vorm je de kans om daar iets aan te doen. Ogenopstellingen kunnen heel direct werken. We hebben zelfs meegemaakt dat tijdens de opstelling een oogproblemen spontaan verdween, maar meestal verloopt de genezing geleidelijkheid.



Veel mensen die wazig zien, zijn diep in hun hart boos op hun ogen, omdat ze vinden dat hun ogen ze in de steek hebben gelaten. In een opstelling kan uiting gegeven worden aan die boosheid. Als vervolgens duidelijk wordt waarom de ogen wazig zien, verandert de boosheid dikwijls in waardering of dankbaarheid. Het wazig zien heeft altijd een beschermende functie gehad en was jouw manier om het leven aan te kunnen.



Omdat je door de opstelling ook ervaart waarom je wazig bent gaan zien, kun je je weerstand tegen het wazig zien laten varen en het accepteren. Acceptatie van wazig zien is een eerste maar essentiële stap op weg naar beter zien.



Hoe werkt een opstelling?

Bij een ogenopstelling wordt in een kort voorgesprek de vraag van de cliënt besproken en vervolgens naar belangrijke gebeurtenissen in zijn leven gekeken.



Afhankelijk van de vraag worden op voorstel van de begeleider door de cliënt een aantal representanten opgesteld. Dat kunnen familieleden zijn, maar ook organen, je ogen, je hart; maar ook begrippen, zoals het noodlot, of je weerstand, of je pijn e.d. De cliënt stelt ook een representant voor zichzelf op.



De representanten krijgen spontaan gevoelens en ervaringen van de persoon of het onderwerp dat ze representeren, zonder dat ze de persoon of het onderwerp kennen. Iedereen kan representant zijn; ervaring of speciale gaven zijn daar niet voor nodig.

Uit de gedragingen en de gevoelens van de representanten kan de begeleider afleiden hoe de dynamiek in het systeem verloopt.



De begeleider zoekt op verschillende manieren naar acties om rust in het systeem te brengen en een antwoord op de vraag van de cliënt te vinden. Een opstelling kan in het leven van alledag van een cliënt nog lang doorwerken. Dikwijls zijn cliënten erg ontroerd, het gaat om informatie op zielsniveau.





Ook de ervaring om representant te zijn, is veelal heel indrukwekkend. Al met al een zeer krachtig en liefdevol instrument om je te helpen om op een ander manier met je oogproblemen om te gaan en ze op een natuurlijke manier te genezen.



Bladiebladiebla ........
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Zeker als volwassene is het onmogelijk om je visus te verbeteren door zelf iets te doen. Mantra's zingen, oefeningen doen, drie maal een rondje draaien terwijl je het alfabet boert: het helpt allemaal niets. Zo zit het lijf nu eenmaal inelkaar. Het is fijn als jij dénkt dat het werkt, maar dat zal toch echt je eigen fantasie zijn. Sorry.
Alle reacties Link kopieren
Damn! echt Tila, kolere, had ik eerder moeten weten! Nou ja, niet echt, een operatie aan je ogen lijkt me doodeng.
Alle reacties Link kopieren
Jemig de pemig, is het nu zo erg dat ik die man zijn naam noem?



Ok, ik heb het erbij gepakt: rechts eerst -11,50 daarna -10,75 links van -9,75 naar -9,00. En nee, dit verschil is inderdaad niet indrukwekkend, maar als je bedenkt dat ik daarvoor alleen maar slechter en slechter werd was ik er toch best blij mee. In ieder geval ging het niet achteruit. Hier zat overigens anderhalve maand tussen. Maar zoals ik al zei, ik ben er nog niet zolang mee bezig, dus ik kan helaas niet met spectaculaire verhalen komen. Ik kom hier ook niet om reclame te maken, ik kom hier om te vragen of andere mensen hier ervaring mee hebben en of zij merkten dat het hielp.



Wat je hiervoor moet doen is simpel. Het motto is sketch, breath and blink. Veel mensen krijgen de neiging om te staren, iets wat ik vaak deed omdat ik een dagdromer was, maar dat schijnt dus slecht te zijn omdat het de oogspieren verstart waardoor de oogbol uit zijn natuurlijke ronde vorm raakt en langer wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven