Gezondheid alle pijlers

Ogen wrijven peuter

16-11-2019 20:44 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Hopelijk misschien van iemand herkenning hierin. Maandag ga ik hiermee met me zoon voor naar de dokter, maar ben toch benieuwd of iemand zijn jonge kind hier ook weleens mee te maken heeft gehad.

Me zoon wrijft zoveel in zijn ogen gedurende de dag. Hij is voor de rest best wel vrolijk en energiek. Maar net was ik hem in bad aan het doen, en het leek wel alsof hij enorm ziek is, omdat hij zoveel in zijn ogen heeft gewreven dat het om zijn ogen heen helemaal rood is geworden.

Nu weet ik dus nog niet te oorzaak. Heb wel van die spray gekocht die je op het ooglid kan spuiten en dat zou het oog bevochtigd moeten raken, maar er veranderd niets. De rode plekken smeer ik wel in met wat vettigs. Ook is hij bijna constant verkouden. Dan ga ik toch ook aan een allergie denken.

In de lente heeft hij dit ook gehad dus toen dacht ik aan hooikoorts, want van de zomer is het weggeweest. Nu sinds 2 weken is het weer zoveel!

Ik verwacht geen diagnose oid. Daar wacht ik wel de dokter voor af.
Alleen voor herkenning. Of misschien iets om hem te helpen.

Groeten
Alle reacties Link kopieren
Moe? Ook vermoeide kinderen kunnen vrolijk en energiek zijn. Oververmoeide kinderen zijn zelfs vaak heel druk. Volgens de bekende slaapboekem
Alle reacties Link kopieren
Hij doet geregeld nog een dutje. Maar hij doet het wrijven eigenlijk de hele dag door. Druk is hij niet. Hij is laatste tijd eigenlijk best wel weer relaxed.

Ach je had hem net moeten zien. Hij genoot heerlijk van het badje. Lekker spelen enzo. Maar die ogen. Zijn ogen zelf zijn trouwens niet rood . Hij zegt dat zijn ogen prikken. En een koud doekje op de ogen vindt hij fijn.
Alle reacties Link kopieren
Wrijft hij niet de vettige substantie die je rond zijn ogen smeert in zijn ogen als hij blijft wrijven?
Alle reacties Link kopieren
Misschien door de droge lucht in huis nu de verwarming weer aan staat?
Mijn ogen zijn best gevoelig voor dat soort dingen. Snel droog en/of jeukerig
Alle reacties Link kopieren
De substantie (purol/vaseline/purelan) smeer ik meestal pas op het einde van de dag er op voordat hij gaat slapen en alleen een beetje op zijn neusbruggetje. Veel mag ik er toch niet op smeren van hem.
Er komt geen hooikoorts in de herfst voor toch?
Alle reacties Link kopieren
Dat is misschien wel een optie ja. Dat het te droog is.
NM1717 schreef:
16-11-2019 21:04
Misschien door de droge lucht in huis nu de verwarming weer aan staat?
Mijn ogen zijn best gevoelig voor dat soort dingen. Snel droog en/of jeukerig
Ik heb hier ook last van inderdaad. Als ik last heb van droge ogen door de verwarming wrijf ik ook veel in mijn ogen. Bij mij werkt standaard een beker met water op de verwarming zetten goed om de luchtvochtigheid wat te verhogen en zo droge ogen te voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een plastic beker erop zetten? Of een bakje. Maakt dat uit?
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg jeukende ogen door hooikoorts en in deze periode heb ik last van dennenbomen. Toevallig echte kerstboom staan?
meid1989 schreef:
16-11-2019 21:07
De substantie (purol/vaseline/purelan) smeer ik meestal pas op het einde van de dag er op voordat hij gaat slapen en alleen een beetje op zijn neusbruggetje. Veel mag ik er toch niet op smeren van hem.
Er komt geen hooikoorts in de herfst voor toch?
jawel hoor
Alle reacties Link kopieren
Hooikoorts komt bijna het hele jaar voor, het hangt er heel erg vanaf voor welke pollen je een allergie hebt en aan de hand daarvan wanneer je er (veel) last van hebt

Probeer eens een bakje water op je verwarming te zetten en probeer ondanks het koude weer het huis regelmatig te luchten.
meid1989 schreef:
16-11-2019 21:07
De substantie (purol/vaseline/purelan) smeer ik meestal pas op het einde van de dag er op voordat hij gaat slapen en alleen een beetje op zijn neusbruggetje. Veel mag ik er toch niet op smeren van hem.
Er komt geen hooikoorts in de herfst voor toch?
Oh jawel hoor. Ik heb voorjaarshooikoorts en najaarshooikoorts.
In het najaar last van de schimmels/sporen van bomen en paddestoelen. Heb het niet verder uit laten zoeken, dat ik in principe 6 maanden verkouden ben door hooikoorts vond ik voldoende om te weten
Waarom ben je niet eerder naar huisarts gegaan als hij er al eerder lastvan had?
Alle reacties Link kopieren
Misschien heeft hij dit:
https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aa ... -ogen.html
In de maanden dat ik geen hooikoorts heb, heb ik nog steeds wél last van huisstofmijt...
Alle reacties Link kopieren
Oké ik ga sowieso de bakkies water op de verwarmingen zetten. Maar maandag bij de dokter ga ik het dan ook wel over allergieën hebben mbt hooikoorts. Het is toch gewoon dan te toevallig dat het in het voorjaar en najaar zo extreem is. En met droge lucht had die spray (optrex) eigenlijk wel een beetje moeten werken denk ik. Met een allergie zal zoiets niks uitmaken. Ik vind het gewoon zo sneu :(. Zal ik morgen anders proberen of een anti histamine ook werkt?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk toch echt droge ogen door de verwarmingen overal. Droge lucht. Kijk even bij de action voor hangers aan de radiator. Kan je vullen met water en aan je radiator hangen voor verdamping. Heb ik ze ook vandaan. Kosten geen drol bij de action.

Veel mensen hebben er last van, maar je benoemt ook het voorjaar dat hij last had.

Je zou eventueel maandag kunnen aansturen op een allergietest bij de allergoloog?
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
16-11-2019 21:24
Waarom ben je niet eerder naar huisarts gegaan als hij er al eerder lastvan had?
Ik ben in het voorjaar ook geweest. Toen kreeg ik oogdruppels mee die ik er nauwelijks in kreeg en ook niet echt werkte. In de zomer was er eigenlijk niks aan de hand. Dus vandaar....
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
16-11-2019 21:26
Misschien heeft hij dit:
https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aa ... -ogen.html
Wie weet? Maar hij heeft geen bulten. En het betreft echt alleen de ogen. Rest van zijn huid is normaal.
Alle reacties Link kopieren
meid1989 schreef:
16-11-2019 21:33
Wie weet? Maar hij heeft geen bulten. En het betreft echt alleen de ogen. Rest van zijn huid is normaal.
Ze zitten ook in je wimpers. Bijna iedereen heeft ze las ik in een artikel van Margriet. Dan zou iedereen bulten hebben😉
Alle reacties Link kopieren
raindance schreef:
16-11-2019 21:30
Ik denk toch echt droge ogen door de verwarmingen overal. Droge lucht. Kijk even bij de action voor hangers aan de radiator. Kan je vullen met water en aan je radiator hangen voor verdamping. Heb ik ze ook vandaan. Kosten geen drol bij de action.

Veel mensen hebben er last van, maar je benoemt ook het voorjaar dat hij last had.

Je zou eventueel maandag kunnen aansturen op een allergietest bij de allergoloog?
Ik ga idd sowieso even de ruimte bevochtigen. En maandag idd even aansturen. Ik krijg een dokter in opleiding omdat de andere op vakantie is. Hoop dat me zoon geholpen word.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft last van haar ogen door exzeem/ allergie. Dat is dan echt de huid van de oogleden en rondom het oog. Daarvoor heeft ze zalf van de dermatoloog. Soms ook gezwollen oog. Daartegen helpt een icepack.

Bespreek alles dat je opgevallen is met de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Yes ga ik zeker doen.

Bedankt allemaal voor de reacties!
Alle reacties Link kopieren
Om hier op terug te komen.

Dokter vermoedde ook een allergie in de vorm van hooikoorts. Drankje gekregen. En het gaat heel goed. Hij wrijft niet meer in zijn ogen en heeft bergen energie :D.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven