Gezondheid alle pijlers

Ongewenste tandartsbehandeling

05-01-2021 14:33 61 berichten
Weg
anoniem_382263 wijzigde dit bericht op 30-01-2022 00:49
99.82% gewijzigd
merano schreef:
05-01-2021 14:53
26 euro per 5 minuten...?
Tjonge, ik heb duidelijk het verkeerde beroep gekozen...
Is sowieso heel duur. Ik heb hier toevallig de rekening liggen van de gebitsreiniging. 4 x 5 minuten is bij mij €52,28. Dus per 5 minuten is het €13,07. Ik zou dus sowieso op zoek gaan naar een tandarts die je niet probeert af te zetten TO.
Whomi schreef:
05-01-2021 16:54
Is sowieso heel duur. Ik heb hier toevallig de rekening liggen van de gebitsreiniging. 4 x 5 minuten is bij mij €52,28. Dus per 5 minuten is het €13,07. Ik zou dus sowieso op zoek gaan naar een tandarts die je niet probeert af te zetten TO.
Ik denk dat je wat door elkaar haalt, maar misschien begrijp ik je verkeerd. TO is gefactureerd voor advies, niet voor de reiniging. Tandartstarieven zijn landelijke vastgesteld en overal hetzelfde. Ze kunnen je dus alleen "afzetten" door je 20 minuten lang van advies te voorzien. Dat is dus in ieder geval wel bij TO gebeurd, maar ze zijn niet extra duur.
Alle reacties Link kopieren
Om die reden sla ik het voorstel van tandartsen om naar hun mondhygiënist te gaan altijd af. Ik heb gewoon geen tandsteen en mijn gebit is keurig schoon, dus ik ga niet voor een uitleg die ik allang ken een hoop geld neerleggen en een halve dag vrij nemen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Zeewater8669 schreef:
05-01-2021 17:03
Ik denk dat je wat door elkaar haalt, maar misschien begrijp ik je verkeerd. TO is gefactureerd voor advies, niet voor de reiniging. Tandartstarieven zijn landelijke vastgesteld en overal hetzelfde. Ze kunnen je dus alleen "afzetten" door je 20 minuten lang van advies te voorzien. Dat is dus in ieder geval wel bij TO gebeurd, maar ze zijn niet extra duur.
Dan zal ik het wel verkeerd hebben begrepen. TO heeft het in de OP over 20 minuten voor uitleg en gebitsreiniging. Ik ging er van uit dat dat tarief dus voor die gebitsreiniging was en dat is bij mij een stuk lager.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een keer zo’n aparte nota gehad.
Ik liep met mijn arm in het gips, ze had dat zelf ook gehad en we hebben een poosje over onze ervaringen op de SEH gekletst.
Ik ben een half uur binnen geweest maar haar behandeling heeft hooguit 15 minuten geduurd.
Heeft me veel moeite gekost om niet de 30 minuten te hoeven betalen die op de nota stond. daarna ben ik overgestapt naar een andere praktijk

Aanvulling: zeker werk van maken TO , ik neem aan dat ze verslagen van jouw eerdere bezoeken ook kunnen zien
Alle reacties Link kopieren
Een mail sturen. Je kan altijd proberen.
Ik werk zelf op een tandartspraktijk en vind het af en toe ook geldklopperij van de mondhygienist(e). Het is allemaal commercieel tegenwoordig zoveel mogelijk verdienen.
Vroeger haalde de tandarts zelf tandsteen weg maar nu moet het allemaal door de mondhygienist(e) worden gedaan voor 13,07 euro per 5 minuten.
Ik krijg ook veel klachten van patienten hierover. Raad ze altijd aan een klacht via mail te sturen.
een dag niet gedronken is een dag niet geleefd
Alle reacties Link kopieren
nienkejj schreef:
05-01-2021 19:08
Ik heb ook een keer zo’n aparte nota gehad.
Ik liep met mijn arm in het gips, ze had dat zelf ook gehad en we hebben een poosje over onze ervaringen op de SEH gekletst.
Ik ben een half uur binnen geweest maar haar behandeling heeft hooguit 15 minuten geduurd.
Heeft me veel moeite gekost om niet de 30 minuten te hoeven betalen die op de nota stond. daarna ben ik overgestapt naar een andere praktijk
De mondhygieniste is puur commercieel.
De tandarts betaald haar salaris uit en verwacht niet dat zij een kwartier heeft zitten kletsen.
De praktijk houdende tandarts heeft buiten dat hij/zij goed verdient ook heel veel kosten.
De koop of huur van de praktijk, het salaris van de assistenten en mondhygienisten betalen. Eventueel een duo tandarts die geen praktijk houder is uit betalen.
Mijn broer is tandarts en ik ga nooit naar de mondhygiënist. Dat doet de tandarts zelf bij ons.
Alle reacties Link kopieren
Tandartsen vind ik vaak ook geldwolven. Ik heb ook een keer zoiets dergelijks gehad en heb er toen wel wat van gezegd. Nu overlegt de arts voordat ze iets doet, dus t heeft wel geholpen. Ik vind het zorgstelsel ook niet goed ingericht in Nederland de behandelaars zelf beslissen vaak zelf over de "noodzaak" van een behandeling, dat klopt niet vind ik. En ieder jaar moet ik meer premie betalen. Alternatief van seconde opnion is te bewerkelijk vaak, dit moet toch anders kunnen?
groenebroek schreef:
05-01-2021 14:44
Heb ik ook een keer gehad. Dit overkomt je één keer. De volgende keer als iemand over het poetsen/flossen/rageren begint gelijk afkappen en zeggen dat je daar niet voor gaat betalen.

Wat ik bijzonder vind is dat onze tandarts nu per keer dat je komt een Covid-toeslag a €7,50 in rekening brengt. Heb gevraagd waarvoor dat is en dan komt er een vaag verhaal over meer schoonmaken enz. Het enige dat ze bij de tandarts extra schoonmaken t.o.v. normaal is een doekje over de stoel doen na iedere patiënt. Voor de rest is alles hetzelfde als voor Covid (mondkapjes, handschoenen enz.). Andere zorgverleners brengen ook geen Covid toeslag in rekening. Zijn jullie dit al vaker tegen gekomen?
Hier ook, en bij de medisch pedicure van mijn vader ook. Belachelijk en makkelijk verdiend ook trouwens. Ontsmetten moeten ze sowieso corona of niet en tandarts droeg ook altijd al een mondkapje.

TO ik vind ook zeker niet dat je zeurt! Gewoon terugbellen.
groenebroek schreef:
05-01-2021 14:44
Heb ik ook een keer gehad. Dit overkomt je één keer. De volgende keer als iemand over het poetsen/flossen/rageren begint gelijk afkappen en zeggen dat je daar niet voor gaat betalen.

Wat ik bijzonder vind is dat onze tandarts nu per keer dat je komt een Covid-toeslag a €7,50 in rekening brengt. Heb gevraagd waarvoor dat is en dan komt er een vaag verhaal over meer schoonmaken enz. Het enige dat ze bij de tandarts extra schoonmaken t.o.v. normaal is een doekje over de stoel doen na iedere patiënt. Voor de rest is alles hetzelfde als voor Covid (mondkapjes, handschoenen enz.). Andere zorgverleners brengen ook geen Covid toeslag in rekening. Zijn jullie dit al vaker tegen gekomen?
Dit mag volgens mij sinds november niet meer?
https://www.knmt.nl/coronavirus/vraag-e ... meerkosten

De code die er was mocht tussen augustus en november gerekend worden en dat was maar 4,26

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven