Gezondheid alle pijlers

Ontstoken tandvlees.. iemand tips?

11-12-2019 23:12 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Sinds ik zwanger was van mijn dochter 6 jaar geleden heb ik al last van ontstoken tandvlees. Wat ik ook doe, het lijkt maar niet over te gaan. Regelmatig naar de mondhygiënist voor een grondige ( en pijnlijke) reiniging, 3 keer per dag poetsen, 2 keer per dag met van die raggertjes schoonmaken, speciaal mondspoelmiddel.. niks lijkt te helpen.
Vandaag weer bij de tandarts geweest. Hij zei dat als de ontsteking bij de volgende controle over een half jaar nog niet weg is, ze het tandvlees een beetje open gaan snijden, het dan schoonmaken en daarna weer gaan hechten. Dit lijkt me verschrikkelijk.
Iemand misschien de gouden tip? Hoe kom ik hier vanaf?
Perio-aid tandpasta en spoeling en houten stokers hielpen bij mij.
Hier helpt Meridol tandpasta en Meridol mondspoeling altijd goed bij ontstoken tandvlees. Daarbij GUM-borsteltjes gebruiken en elektrisch poetsen. Meridol is verkrijgbaar bij de drogist en sommige supermarkten.
Let op: je hebt twee soorten Meridol; dus je moet de variant 'werkzaam bij tandvleesproblemen' hebben.
Afbeelding
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 11-12-2019 23:30
7.31% gewijzigd
Je hebt dus parodontitis ? Ben je al bij een parodontoloog geweest ?
Alle reacties Link kopieren
https://www.allesoverhetgebit.nl/alles- ... ingivitis/

Hier staan alle tips van tandartsen.

Poets je al elektrische? Sinds ik dit doe is mijn tandarts steeds tevreden (zonder dat ik heb gezegt dat ik over gestapt ben)

Oralb 2000 of soort gelijk of beter is de tip. 2000 staat voor de keren dat hij rond draait.
Je hebt ze al voor rond de 40 euro in de aanbieding.

Kan wellicht ook ander merk. Maar ik heb alleen ervaring met Oralb.

https://www.tandenborstel.com/elektrisc ... ss-action/
Alle reacties Link kopieren
Bij mij hielp hormonale anticonceptie. Door hormoonschommelingen ging mijn weerstand steeds onderuit en was het weer raak.
Alle reacties Link kopieren
Een 'waterpik' kan ook helpen. Een kennis van mij heeft dit. Het is een raar woord in het Nederlands. Maar het is flossen zoals tandartsen het doen. Water spuiter. Zelf geen ervaring.

Je hoort er steeds meer over. Het is een investering maar minder duur als 2x mondhygiënist en behandeling. Tenminste dat zei die kennis.
Alle reacties Link kopieren
Is het ook nog een idee te overleggen met de huisarts?

Wellicht kan het ook een medische oorzaak hebben. Online staat bv dat er antibiotica vor geschreven kan worden.

Ik had door neuspoliepen, tand klachten, droge mond, veel gaatsjes etc..

Even ter voorbeeld, dat tandartsklachten ook een gevolg kunnen zijn van een andere medische aandoening.

Je kunt altijd eens vragen bij de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Rare vraag mss maar hoe is het met je darmflora gesteld?
Ik heb er ook extreem last van gehad maar ben ook erg ziek geweest waardoor mijn spijsvertering echt niet meer werkte zoals het zou moeten. En dat werd door de mondhygiëniste aan elkaar gelinkt. Sinds ik pro biotica neem heb ik nergens geen last meer van gehad.
Be true to Yourself & follow your Heart
Alle reacties Link kopieren
Mocht je roken: direct stoppen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook last gehad van erge tandvlees ontsteking.
Hier hielp en ik doe dit nog steeds.
2 keer per jaar naar de mondhygiëniste.
3 a 4 per dag stoken met die ragers van Gum.
2 a 3 keer elektrisch poetsen met een zachte ronde borstel en tandpasta van Parodontax.

Soms heb ik nog een beetje geïrriteerd tandvlees als mijn weerstand iets slechter is.
Mijn tip: naast goede hygiëne van je gebit, kruidnagel etherische olie (Clove) gebruiken.

Wel een goede pure variant gebruiken (en dus niet de gemiddelde synthetische variant van de drogist.

In kruidnagel zit het bestanddeel Eugenol, wat een ontstekingsremmende, desinfecterende en antibacteriële werking heeft.

Mocht je meer willen weten, ben ik pb-paar.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik Elmex sensitive professional tandpasta.


Echinacea voor je weerstand proberen.
Alle reacties Link kopieren
Het kan hormonaal zijn bij een zwangerschap, perioad of vitis kan helpen dat zeker maak het goed schoon vit c. Perio ad langdurig zou ik kiezen hou er rekening mee dat het een beetje aanslag geeft.

Je zou de MH kunnen vragen een kweek af te nemen voor de zelfde geld heb je een bacterie opgelopen die blijft irriteren.
Alle reacties Link kopieren
Gingidex tandpasta en mondspoeling van GUM
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Spoelen met zout water. Je tanden worden er ook iets witter van.
Alle reacties Link kopieren
Ontsteking is een reactie ergens op. Het hoeft niet om tandsteen of plak te gaan. Misschien poets je te stevig met een te harde tandenborstel, gebruik je een agressief antibacterieel poetsmiddel of is je afweer druk in de weer tegen iets, misschien schimmel doordat je mondbacteriepopulatie is verstoord.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Een onschuldig middeltje tegen plakopbouw is een glas water, en na elk hapje, snoepje of drankje neem je een slokje water wat je even langs de tanden trekt voordat je het doorslikt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Regelmatig naar de mondhygiënist voor een grondige ( en pijnlijke) reiniging,
De vraag is ook of deze tandhygiënist zegt dat hij daadwerkelijk veel tandsteen vindt bij deze reiniging.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
In principe is 2x poetsen en 1x rageren per dag genoeg. Wellicht dat je tandvlees alleen maar geïrriteerder raakt door het vele behandelen?
Sterkte, lijkt me erg vervelend!
Alle reacties Link kopieren
Mij lijkt dat als iets ontstoken en geïrriteerd is je juist niet met die ragers en pijnlijke behandelingen aan de gang moet.

De corsodyl mondspoeling helpt mij vaak heel goed. Er is geloof ik ook tandpasta van.
Alle reacties Link kopieren
Propolis. Is een natuurlijk antibacterieel middel dat bijen gebruiken om de koningin te beschermen. Je kunt ook tandpasta kopen waar het in zit.
Alle reacties Link kopieren
En wel elke keer een schone ragger pakken. Niet 2x dezelfde gebruiken.

Heb je wat aan sommige tips?

Ga je sommigen proberen?
Alle reacties Link kopieren
Tijdschriftenverslindster schreef:
11-12-2019 23:22
Hier helpt Meridol tandpasta en Meridol mondspoeling altijd goed bij ontstoken tandvlees. Daarbij GUM-borsteltjes gebruiken en elektrisch poetsen. Meridol is verkrijgbaar bij de drogist en sommige supermarkten.
Let op: je hebt twee soorten Meridol; dus je moet de variant 'werkzaam bij tandvleesproblemen' hebben.
Afbeelding
Gum stickertjes heb ik inderdaad. Ik heb 2 verschillende maten. Deze tandpasta ken ik niet, ga ik proberen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nooit gerookt, daar kan het niet aan liggen.
We hadden een simpele oral b elektrische tandenborstel, een wat ouder type al. Man heeft gisteren een nieuwe besteld. Belachelijk duur.. een oral b 8900. Ik zag net dat er een app bij zit die bijhoud waar je wel en niet goed poetst.

Paradobtoloog ben ik niet geweest, is dat nog weet anders?

Kan altijd eens een belletje doen naar de huisarts. Na de geboorte van onze dochter heb ik een spiraaltje gekregen. Daarvoor gebruikte ik altijd de pil.

Het is ook pijnlijk om de gums te gebruiken als mijn tandvlees ontstoken is. Maar volgens de mondhygiënist moet ik het wel blijven doen om alles schoon te houden. Bloeden elke keer..

Rest van de tips ga ik nog even checken :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven