Gezondheid alle pijlers

Ontstoken tandvlees verstandskies op vakantie

18-06-2019 16:17 19 berichten
Hallo allemaal,

Momenteel ben ik sinds enke dagen in Italie op vakantie. Sinds afgelopen donderdag begon ik last te krijgen van het tandvlees rondom mijn verstandskies links onder. Toen nog de gedachte dat het kwam doordat de verstandskies doorkwam. Vrijdag bleef de pijn aanwezig dus contact gehad met tandarts die zei dat ik moest spoelen met waterstofperoxide. Zo gezegd, zo gedaan. De pijn werd niet echt minder dus besloot om zondag naar de noodtandarts te gaan (voornamelijk gezien het vertrek naar Italie de dag erna). De tandarts gaf aan dat mijn tandvlees flink ontstoken was en heeft de ruimte tussen het tandvlees en mijn verstandskies gereinigd. Dit deed onnoemelijk veel pijn met als gevolg een dikke wang (die ik nog steeds heb). Antibiotica (amoxicilline) en brufen 600mg meegekregen. Een uur voordat ik op vakantie ging gelijk een afspraak bij de kaakchirurg gemaakt voor het verwijderen van mijn verstandskiezen. Hier kan ik over 2,5 week (gelijk na mijn vakantie) naar toe. Nu heb ik enkele vragen:

De waterstofperoxide is bijna op. Weten jullie of deze ook in Italie verkrijgbaar is?

Wat zou ik verder nog kunnen doen mochten de klachten hevig terugkomen? Middels pijnstillers kan ik de pijn vooralsnog goed onderdrukken.
Ik slaap alleen niet heel goed snachts, aangezien het lijkt alsof alles is opgezwollen. Zou dit kunnen komen door mijn knarsentanden?

Graag hoor ik wat tips, want ben nog twee weken op vakantie!
waterstofperoxide kun je gewoon bij de apotheek halen. Neem je flesje mee, dan weten ze wat je nodig hebt.

En anders spoelen met zout water
Alle reacties Link kopieren
In Italie hebben ze ook tandartsen.
Zo heb ik ook eens een tandarts bezocht op vakantie. Hij heeft me behandeld toen ik 2 weken op vakantie was. Je moet contant betalen en je krijgt een kwitantie. Ben je verzekerd dan kun je het wellicht declareren, maar het is al ontstaan voor de vakantie, dus ik denk dat het niet onder de reis maar onder de zorgverzekering valt.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
En verder je antibioticakuur afmaken en je Ibuprofen slikken. Dat moet ook zorgen dat de ontsteking weggaat.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend. Jammer dat de tandarts de kies niet meteen kon trekken. Ik vrees ook dat de pijn niet echt weg gaat totdat de kies eruit is.
Sterkte toe. Niet leuk op vakantie
kaartje1 schreef:
18-06-2019 16:22
Wat vervelend. Jammer dat de tandarts de kies niet meteen kon trekken. Ik vrees ook dat de pijn niet echt weg gaat totdat de kies eruit is.
Sterkte toe. Niet leuk op vakantie
Aangezien de kies nog niet geheel door was en daarbij dus wss uitgesneden moest worden plus de ontsteking, leek het de tandarts niet verstandig. Volgens haar was de kans groot dat ik dan met meer pijn zou rondlopen op vakantie en er wellicht sneller complicaties zouden zijn?
Is het daarbij wel normaal dat ik na het reinigen bij de tandarts gelijk een dikke wang kreeg en deze nog altijd wel heb?? Is wel al iets meer geslonken, maar mijn wang doet gewoon best pijn..
Danya123 schreef:
18-06-2019 16:37
Is het daarbij wel normaal dat ik na het reinigen bij de tandarts gelijk een dikke wang kreeg en deze nog altijd wel heb?? Is wel al iets meer geslonken, maar mijn wang doet gewoon best pijn..

Bel de tandarts.
Geen tips maar even dit :hug:

Tandpijn is zo naar, helemaal op vakantie, beterschap!!
Pipistrello schreef:
18-06-2019 16:40
Bel de tandarts.
Ik vind het zo stom te blijven bellen voor dingen 🙈. Toen ik de kaakchirurg vertelde over mijn dikke wang zei ze dat ik daarvoor de antibiotica moest pakken. Wellicht hoop ik te snel dat alles weg is? Vond het alleen gek dat ik dat ineens zo kreeg.
Alle reacties Link kopieren
Je mond spoelen met zout water! Dat kan de ontsteking genezen! Google maar eens. Je zult zien dat dat een gangbare oplossing is, samen met de antibiotica.
Alle reacties Link kopieren
Je wang is nog steeds dik? Tandarts bellen, echt hoor.
Life is short. Eat dessert first.
Tandpijn op vakantie heb het ook een keer gehad maar gelukkig ging ik toen na 2 dagen naar huis.

Ik zou eve langs de plaatselijke apotheek gaan of even bij het hotel of waar je ook zit wat de beste tandarts in de buurt is en daar heen gaan. Nog 2 weken met die pijn rond lopen lijkt me niet echt een optie namelijk want dat kan je vakantie verpesten.

En een ontsteking kan snel gaan. Had ooit een keer uit het niets een dagje erge tandpijn dus ik dacht als het morgen niet over is even bellen voor advies. De volgende dag kon ik bellen omdat m'n hele wang dik geworden was en ik was nog wel zo blij dat de pijn weg was, tot ik in de spiegel keek en me kapot schrok. En dat was net een hele hele drukke dag op het werk.
Mijn wang is gelukkig niet meer zo dik als die gister was, maar voelt ietwat pijnlijk aan nog door de spanning (die is ook wel al minder dan gisteren) . Ook heb ik het idee dat ik minder pijn heb dan eerst. Heb geloof ik toch al 6 uur geleden ofzo laatst ibroprufen gehad... Ik hou het eens in de gaten. Ik ben namelijk ook al aan de antibiotica, gebruik waterstofperoxide en poets mijn tanden grondig met paradontax dus ben er wel mee bezig... Is niet dat ik nu kapot ga van de pijn wat ik eerder wel had.
Of wat vinden jullie? (wil graag mij gaan amuseren ipv gelijk tandarts enzo🙈).
Alle reacties Link kopieren
Poe lastig zeg. Als de klachten minder worden en jij zonder als te veel pijn kan deelnemen aan activiteiten dan kun je dat gewoon doen toch? En wanneer het weer erger word bellen.

Betreft mijn verstandskies. Ik heb hetzelfde als jou gehad denk ik. Mijn tandarts kon mijn kies wel trekken, eigenlijk moest ik naar kaakchirurg maar daar was een wachtlijst dus durfde de tandarts het samen met een andere tandarts wel aan. Kies was eruit wat een opluchting!! Weinig last gehad van na pijn. Die ontsteking was veel erger. Maar bij mij was uiteindelijk niet alleen het tandvlees maar ook de wortel ontstoken. Dus dat is ook niet helemaal te vergelijken natuurlijk.
Ik duim dat het steeds beter gaat en je lekker van de vakantie kunt genieten!!
Ja ik hoop dat het met deze middeltjes een beetje lukt om het te verminderen. De tandarts had een foto gemaakt waarop te zien was dat het tandvlees was ontstoken en dus onder het flapje bacterien kwamen. Die heeft ze uitgespoeld.... Ik ga het in de gaten houden en proberen te genieten!
Alle reacties Link kopieren
Als het minder wordt, dan is het toch goed? De AB moet ook even de tijd krijgen om te gaan werken.
Ik zou pas weer iets gaan doen als het weer dikker wordt, of pijnlijker, of als je koorts krijgt. Zolang het minder wordt gaat het de goede kant op lijkt me.

Wel vervelend zoiets op vakantie. Heb je lekker veel tijd om je er druk over te maken :D
helena2 schreef:
18-06-2019 20:16
Als het minder wordt, dan is het toch goed? De AB moet ook even de tijd krijgen om te gaan werken.
Ik zou pas weer iets gaan doen als het weer dikker wordt, of pijnlijker, of als je koorts krijgt. Zolang het minder wordt gaat het de goede kant op lijkt me.

Wel vervelend zoiets op vakantie. Heb je lekker veel tijd om je er druk over te maken :D
Ja druk maken, daar ben ik nogal goed in🙈. Vandaar dat ik het ook maar even hier post. Wil mijn vriend niet continu gek ermee maken haha. Daarbij vind je op internet de raarste dingen, echt horror....
Alle reacties Link kopieren
je kunt wel bij de apotheek Ibuprofen en waterstofperoxide halen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven