Gezondheid alle pijlers

Onverklaarbare klachten

07-09-2020 08:36 150 berichten
Wie heeft er net als ik last van onverklaarbare klachten?

Ik loop al sinds de geboorte vn mijn zoontje te kwakkelen met mijn hormonen; dan weer last van buikpijnklachten, dan weer tussentijdse bloedingen... Constant moodswings, depressief rond eisprong en menstruatie enz.

Ik heb al verschillende echo's gehad, uitstrijkjes, bloed prikken, gesprekken bij huisart,s gynaecoloog, overgangsconsulente, psycholoog, accupunctuur enz. Er komt maar geen oplossing. Ook de pil is geen oplossing, de kllachten komen hier gewoon doorheen, en ik heb zelfs tijdelijk antidepressiva geslikt, maar dit helpt ook niet.

Nu heb ik voor de zoveelste keer bloed laten prikken en weer wordt er gezegd dat mijn hormonen gewoon in balans zijn, maar waar komen dan al die verdomde klachten elke keer vandaan? Ik word er zo moedeloos van om nog 20 jaar zo door te moeten gaan en als ik dan eenmaal door de overgang heen ben, dan kijk ik terug op een leven waarin ik gewoon grotendeels niet heb kunnen genieten door die #$%^&^ hormonale klachten :cry:

Ik heb nu net de uitslag gekregen van de zoveelste keer dat ik bloed laat prikken om te kijken of er hormonaal iets mis is, en daar komt wéér niets uit. Ik voel me echt verslagen nu.
anoniem_644a441f18f50 wijzigde dit bericht op 07-09-2020 08:42
15.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ow interessant Apatura, ik had nog nooit van Rhodiola gehoord. Maar klinkt wel als een goed alternatief voor een SSRI.
Ik heb je wel eens eerder gelezen dat je heel zorgvuldig uitzoekt waar de meeste werkzame ingrediënten inzitten. Wel merk ga je nu gebruiken daarvoor?

Mindervanmij, ik heb gisteren nog er over gepraat met mijn partner. Toen kwam deze herinnering boven. Ik heb me wel eens afgevraagd of ik het syndroom van Sheehan heb, omdat het bij mij (net als bij jou) duidelijk gekomen is na de bevalling.

https://www.hypofyse.nl/de-aandoeningen ... eehan.html
O maar bij mij is het vooral verergerd na de bevalling. Maar ook voor de bevalling ben ik al bij de huisarts langsgeweest met deze klachten, ik loop er al zo'n 15 jaar mee, als het niet langer is. 15 jaar geleden legde ik voor het eerst de link met mijn cyclus in elk geval.

Alleen was het 15 jaar geleden wel beter te handelen dan nu (al gaat het nu alweer een heel stuk beter vergeleken met de eerste jaren na de bevalling!) Na de bevalling is het veel erger geworden, misschein ook door stress enzo. Gelukkig heb ik niet veel bloed verloren bij de bevalling.

Ik ben echt benieuwd hoe het nu verder gaat, tot nu toe voel ik me erg goed. Zit nu op dag 15 van mijn cyclus, heb geen eisprongpijn gehad, maar dat kan ook komen omdat ik momenteel de hele dag aan de pijnstillers zit vanwege kiespijn. Maar ik voel me ook goed in mijn vel zitten over het algemeen...
Alle reacties Link kopieren
martje55 schreef:
15-09-2020 11:41
Ow interessant Apatura, ik had nog nooit van Rhodiola gehoord. Maar klinkt wel als een goed alternatief voor een SSRI.
Ik heb je wel eens eerder gelezen dat je heel zorgvuldig uitzoekt waar de meeste werkzame ingrediënten inzitten. Wel merk ga je nu gebruiken daarvoor?


Ik heb nu een potje besteld van biotics 500mg.
Maar merk is minderbelangrijk.

Wel oppassen met ssri's. Dat gaat niet samen. Altijd overleggen met behandelaar.
Been there, done that, got the T-shirt.
Ik ga vandaag naar de huisarts. Ben in een week tijd 3 kilo aangekomen, volgens de weegschaal allemaal vocht. Mijn buik is flink opgezwollen. Ben benieuwd wat ze zeggen. Het is begonnen met toenemen na de plaatsing van het spiraaltje. ik ben blij dat ik zo'n slimme weegschaal heb die precies een grafiekje maakt van de toename, want het is best bizar eigenlijk
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het nu, Mvm, wat zei je huisarts?
Ik hield zelf door de hitte weer deze week opeens meer vocht vast, zou het daar niet mee te maken kunnen hebben, in combinatie met wennen aan nieuwe hormonen door je spiraal?
nounou
ja, dat zei de huisarts inderdaad ook. Daarnaast slik ik momenteel ook nog pijnstillers die voor extra vocht kunnen zorgen, dus ze denkt dat het gewoon een "perfect storm" was, waardoor het zo extreem veel is. Ze adviseerde me om het een weekje aan te kijken, volgende week vrijdag even terugbellen sowieso en hopelijk is het dan niet nodig om nog een keer terug te komen, maar als het nog steeds zoveel is gaan ze verder kijken. Ze voelde in elk geval niks geks aan mijn buik.

Gelukkig was er vanmorgen opeens ook weer een halve kilo af, dus ik hoop dat het de komende dagen nog meer gaat afnemen. :)

Qua emoties gaat het erg goed, ik merk dat ik lekker in mijn vel zit en me ontspannen voel over het algemeen. Zit nu ongeveer een week voordat ik ongesteld zou moeten worden, dus ik ben erg benieuwd hoe het zich blijft ontwikkelen.
Alle reacties Link kopieren
Rustig afwachten dus. Fijn dat je je emotioneel goed voelt :)
nounou
Alle reacties Link kopieren
fijn dat t bevalt Mvm.

ik heb care for women volledig vergoed gekregen. Uit t potje 'overgangsconsult' :facepalm:
Been there, done that, got the T-shirt.
Apatura schreef:
18-09-2020 14:19
fijn dat t bevalt Mvm.

ik heb care for women volledig vergoed gekregen. Uit t potje 'overgangsconsult' :facepalm:
:rofl:

Zo herkenbaar, ik moest vorige keer ook bij een overgangsconsulente langs en toen had ik ook echt zoiets van O_O
Alle reacties Link kopieren
maximaal €200 totaal per verzekerde. Niet per jaar maar per leven.
Belachelijk eigenlijk. supplementen aan vit B complex enzo wordt helemaal niet vergoed. Terwijl ik hulp zoek omdat ik bijna suïcidaal ben als ik in mn dip zit :|
Ik hoop dat t helpt.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Pff ja kut hè. Ik zet per jaar zo'n 1000 euro opzij om niet vergoede medicijnen te kopen.

Bedankt voor het merk Apatura. Nee, ik ga niet op eigen houtje met SSRI beginnen.

Mindervanmij, fijn dat je je nu nog zo goed voelt. Ik zit in de eerste twee weken van mijn cyclus, dus voel me ook relaxed.
Wow dat is echt veel Martje! Waar gaat dat dan allemaal aan op?
Nou vandaag, dag 20 van mijn cyclus en dag 9 met spiraaltje, begint de stront aan de knikker te komen hoor. Voel me enorm gespannen. Huilbuien, gevoel dat ik gek word. PMDD on steroids zeg maar. Ik heb de gyn beloofd om dit 2 maanden een kans te geven, maar ik weet niet of ik het ga volhouden als dit 2 maanden zo gaat. :purple:

Tussendoor heb ik gelukkig wel momenten dat het beter gaat, maar er hoeft maar iets te gebeuren en ik zit direct op 80% woede, verdriet, angst, paniek. Net alsof er direct iets in mijn hoofd ontploft en er een extreme stress-reactie begint op elke vorm van stress. :"-( Ik vind mezelf een kutmens zo
Alle reacties Link kopieren
Mvm, ga ook naar zo'n consulente
ik ben er van overtuigd dat in de iets alternatievere hoek meer te winnen is dan met hormonen en antidepressiva enz van de huisarts
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
https://www.vitakruid.nl/blog/dopamine-serotonine

https://www.natuurdietisten.nl/vrouweli ... meditatie/

hier staat een beetje van hoe er bij mij nu naar gekeken wordt

Zo maar wat hits van google maar ik ben er van overtuigd dat hier meer een oplossing in zet dan in extra hormonen.
apatura wijzigde dit bericht op 20-09-2020 22:39
46.45% gewijzigd
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend die klachten. Misschien eens een bezoekje brengen aan een mesoloog?
Dulce schreef:
20-09-2020 22:38
Wat vervelend die klachten. Misschien eens een bezoekje brengen aan een mesoloog?

Wat is dat?

Ik zit nu op de HAP. Ik ben zo geschrokken, ik ben totaal doorgeflipt en stond op het punt om er een eind aan te maken. Nu schaam ik me zo
Alle reacties Link kopieren
:hug: laat je doorverwijzen. Dit is niet iets om met je huisarts met pappen en nathouden op te lossen.

Schaam je niet, je bent niet de enige. Die gedachten heb ik ook gehad afgelopen jaar.
Hormonen en stress zijn een hele slechte combi die je letterlijk tot waanzin kunnen drijven.
:hug: :hug: :hug:

En het kan he, dat je echt niet tegen de hormonen in de spiraal kan. Ik hoop dat je een verstandige arts treft zo.
Been there, done that, got the T-shirt.
De spiraal zit er nog in. Woensdag gesprek bij de psychiater. :roll:
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat je al slaapt maar je hebt een pb.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
:hug:
Hoe is het nu?
nounou
Alle reacties Link kopieren
Wat een diepe ellende zeg! Heel heftig! Hopelijk vandaag ietsje beter.
Is het al genoemd hier mogelijk maar kon zo vluchtig, endometriose uitgesloten? Dus echt met kijk operatie?
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
07-09-2020 09:23
Rond mijn eisprong, daarna weer een paar dagen "rustiger" en dan in de aanloop naar ongesteld zijn en de eerste dagen dat ik ongesteld ben.
Wow, precies hetzelfde hier. Ik heb dit sinds ongeveer een jaar en de gynaecoloog zei droog dat het zeker niet aan hormonen kon liggen en dat was het. Daar ga ik nooit meer terug. Stress verergert het bij mij enorm, dus ik probeer me zo rustig mogelijk te houden en voldoende te slapen.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
21-09-2020 15:21
Wow, precies hetzelfde hier. Ik heb dit sinds ongeveer een jaar en de gynaecoloog zei droog dat het zeker niet aan hormonen kon liggen en dat was het. Daar ga ik nooit meer terug. Stress verergert het bij mij enorm, dus ik probeer me zo rustig mogelijk te houden en voldoende te slapen.
Die dame die ik gesproken heb van care for women had daar een hele logische verklaring. Hormonen en dingen als endorfines en dopamine hangen samen.
Ik heb nu bloed laten prikken om te kijken hoe de verhoudingen nu zijn volgens haar vergelijkings waarden en suplementen voorgeschreven gekregen om het e.e.a. reht te trekken.
Kortgezegt denkt zij dat t oestrogeen dominantie is. Een van de suplementen die ik nu neem maakt dat ik wat gevoeliger wordt voor mijn eigen progesteron waardoor de boel weer wat meer in balans zou moeten komen.
Ik doe even braaf wat me geadviseerd wordt. En hoop met een maand of 3 duidelijk te hebben of t op lange termijn effect heeft.
Been there, done that, got the T-shirt.
Zazamaenade schreef:
21-09-2020 13:47
:hug:
Hoe is het nu?

Redelijk. Er stond vandaag een uitstapje met zoon en man op de planning dat hebben we ondanks alles toch door laten gaan. Het voelt allemaal heel dubbel. Vandaag wilde ik niet dood. Maar ik kan niet garanderen dat ik daar morgen nog zo over denk. Het spiraaltje voelt nu echt als een tikkende tijdbom. Ik ben erg geschrokken. Ik had met de gynaecoloog afgesproken dat ik het 2 maanden een kans zou geven, maar als ik nog een keer zo'n aanval heb gaat dat zeker niet gebeuren. Ik heb me al een heel lange tijd niet zo heftig hormonaal gevoeld als afgelopen nacht - ik kan dat heel moeilijk loszien van het spiraaltje. ik werd op een gegeven moment ook echt agressief, dat heb ik al een hele tijd niet meer gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven