Gezondheid alle pijlers

Opeens 2 keer doorgelekt tijdens menstruatie

20-10-2019 18:58 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alvast excuses voor dit niet zo smakelijke topic. Nog nooit eerder ben ik doorgelekt, ik heb tijdens mijn menstruatie geen last van extreem veel of juist weinig bloedverlies. Gebruik altijd de mini-tampons omdat ik die het fijnst vind zitten. Ben dan 2 dagen ongesteld en vervolgens 4 weken niet. Heb dan ook nooit problemen met bloedverlies gehad tot de laatste keer, op 1 dag ben ik 2 keer doorgelekt.
Ik had m'n tampon misschien net een uur in toen ik het opeens voelde volstromen, naar de wc gerend en tot de ontdekking gekomen dat ik een rode plek in m'n broek had, vervolgens tampon verwisseld en besloten een blokje om te doen, net 10 minuten de deur uit toen ik wat nats voelde, meteen naar huis gegaan en zag dat ik weer was doorgelekt tot m'n spijkerbroek :O
Ik zag toen ook dat m'n tampon nog niet al het bloed had opgenomen, het uiteinde en de bovenkant hadden wat opgenomen maar de rest van de tampon was nog schoon. Het is dus niet zo dat m'n tampon verzadigd was. Wat kan er fout zijn gegaan? Ik gebruik al tijden hetzelfde merk tampons en dezelfde grootte. Ik ben echt als de dood dat mij dit de volgende keer misschien op mijn werk overkomt. Heeft iemand dit al eens meegemaakt en een idee wat de oorzaak kan zijn en hoe dit is te voorkomen?
Alle reacties Link kopieren
Bij een mini tampon staat binnen 10 min het bloed in mijn schoenen. Wanneer je tampon niet zit dan moet je hem beter naar binnen duwen. Er past een kind door heen dus waarom geen normaal formaat tampon.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Het kan gewoon wezen dat je een keer meer bloed verliest dan normaal. Daar is niks geks aan. Daarom heb ik meestal een extra onderbroek in mn tas zitten, ook al heb ik dat bijna nooit want ik gebruik maandverband.
Alle reacties Link kopieren
Normale tampons gebruiken en voor de zekerheid nog een inlegkruisje.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Grotere tampons.

En herkenbaar. Opeens wisselt het wel eens of wordt het heftiger of een maandje minder heftig.

Inlegkruisje er bij gebruiken. Regelmatig wisselen. Soms iets te vaak.
En als je iets heel belangrijks hebt ook maandverband erbij. Laatste keer op een beurs voor het werk was ik daar gelukkig mee 😅
Alle reacties Link kopieren
Haha, okee. Maar dit heb ik dus nooit eerder gehad. Ik kon altijd prima met mini's, het gekke is dat de tweede tampon dus niet eens vol zat. Vraag me af hoe het dan is gebeurd dat ik zo ben gaan doorlekken. Ik kan hem er niet na 20 jaar ervaring opeens verkeerd in hebben gestoken lijkt me @(
Alle reacties Link kopieren
Vast een stolseltje ofzo die gaan er wel eens langs, zeker als je zo'n extra klein maatje gebruikt
Alle reacties Link kopieren
Je lichaam verandert. Je had deze periode blijkbaar een iets zwaardere bloeding. Meer bloedverlies in korte tijd en de tampon had niet de tijd om te absorberen en dus lekte het 'er naast'.
Normale tampon gebruiken en een inlegkruisje voor de eerste dagen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat het opeens heftig was kan wel kloppen. De eerste tampon was echt zo'n beetje verzopen in het bloed maar omdat dat bij de tweede niet zo was vraag ik me af wat er mis is gegaan. Ben gewoon bang dat het volgende maand weer misgaat, deze keer had ik echt geluk dat ik thuis was.
Alle reacties Link kopieren
Dat zou kunnen Oudblond en Teaus, bedankt ! Volgende keer dan maar een normaal formaat, wist niet dat dat het probleem zou verhelpen maar als ik dit zo hoor kan dat dus best werken. Het was ook echt een stortvloed aan bloed opeens :| 4 dagen te laat (denk vanwege griep) en dan ook nog erg heftig, nooit eerder meegemaakt
Ik heb ook wel eens zoiets gehad ja. Net schone kleren aangedaan en BAM. Ik had maandverband in maar die had echt niks opgevangen. Zo raar, maar ja dat soort dingen gebeuren. Wel heel kut.
Alle reacties Link kopieren
Alcohol gedronken de dagen ervoor? Dat maakt bloed dunner.
Alle reacties Link kopieren
Je schrijft 4 dagen te laat; zou het kunnen dat je zwanger was? En dat je een vroege miskraam hebt gehad?
Heb je aspirine geslikt de dagen toen je de griep had? Dat maakt je bloed ook ‘dunner’. Toen ik nog menstrueerde verloor ik al extreem veel bloed, maar met een aspirine tegen de pijn verdubbelde het ook nog eens.
Alle reacties Link kopieren
@Letsgetlosttonight Dat is inderdaad kut! Hoop voor je dat je nog thuis was op dat moment.
Wat heb ik me ongemakkelijk en vies gevoeld met die natte plek in m'n broek, blegh. Nog een geluk dat ik vlakbij huis was. Moet er niet aan denken dat ik op dat moment verder van huis of aan het werk was geweest ofzo.

Nee, geen alcohol gehad in de dagen ervoor. Wel wat paracetamol en ibuprofen, tegen de hoofd- en spierpijn, niet heel veel, denk ongeveer 4 stuks per dag (4 dagen lang), volgens mij is dat te weinig om het bloed te verdunnen maar dat weet ik zo niet helemaal zeker.

Ik kan niet zwanger zijn geweest dus een miskraam was het ook niet :)
Alle reacties Link kopieren
Later dan normaal ongesteld: dan zal er een stolseltje bij hebben gezeten. Dat kan zo'n mini echt niet aan.

Je zegt dat je al ruim 20 jaar ongesteld bent, heb je in al die 20 jaar nog nooit veranderingen meegemaakt qua cyclus of intensiteit?
Alle reacties Link kopieren
chanella1 schreef:
20-10-2019 20:21
@Letsgetlosttonight Dat is inderdaad kut! Hoop voor je dat je nog thuis was op dat moment.
Wat heb ik me ongemakkelijk en vies gevoeld met die natte plek in m'n broek, blegh. Nog een geluk dat ik vlakbij huis was. Moet er niet aan denken dat ik op dat moment verder van huis of aan het werk was geweest ofzo.

Nee, geen alcohol gehad in de dagen ervoor. Wel wat paracetamol en ibuprofen, tegen de hoofd- en spierpijn, niet heel veel, denk ongeveer 4 stuks per dag (4 dagen lang), volgens mij is dat te weinig om het bloed te verdunnen maar dat weet ik zo niet helemaal zeker.

Ik kan niet zwanger zijn geweest dus een miskraam was het ook niet :)
Pcm en ibu verdunt bloed niet. Gaat echt om aspirine. Maar ik zou gewoon een "normale" tampn gebruiken. Menstruatie's veranderen en je lijf ook.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
@tietenhenk Ik ben altijd kort ongesteld en kan bijna tot op de dag nauwkeurig voorspellen wanneer ik ongesteld word. Ook omdat ik de dagen van tevoren enorm chagrijnig en opgezwollen ben en een weeïg gevoel in m'n maag krijg, dan weet ik dat het er weer aan zit te komen. Dat is heb ik al zolang ik me kan heugen.

Deze menstruatie was dus wel anders, te laat, heftiger, meer pijn (had er 's nachts van wakker gelegen) en dus dat doorlekken opeens. Hoop dat dit een uitzondering was en de volgende menstruaties weer rustig verlopen.

Nee, ik las inderdaad net dat paracetamol niet verdunt en ibuprofen maar minimaal dus dat zal de oorzaak niet geweest zijn
Hier eigenlijk begonnen met mini tampons en na verloopt van tijd naar normaal en nu super.
Normaal zou ook wel weer kunnen soms.
Inlegkruisje/maandverband voor de zekerheid erbij doen.
Alle reacties Link kopieren
Kan het zijn dat je richting de overgang gaat? Bij mij begon dat ook met griep (dacht ik, totdat ik 3 X achter elkaar “griep” had en tegelijk ongesteld werd), een onregelmatigere cyclus en bloedingen waar Niagara Falls niks bij waren.
Alle reacties Link kopieren
Tja, mini tampons zijn voor jonge meisjes die net beginnen. Maar voor een volwassen vrouw zou ik tohc normaal of super nemen en op de eerste dagen nog een extra maandverbandje erin doen. Zelf lek ik door alles heen de eerste twee dagen dus ik wissel heel vaak en ren constant naar de wc om te checken of ik niet doorgelekt ben. Heel lastig. Ik neem ook altijd schone kleding mee als ik weg moet.
Alle reacties Link kopieren
Kan het zijn, als je steeds hetzelfde merk gebruikt, dat de tampon ‘vernieuwd’ is door de fabrikant? Bijvoorbeeld een gladdere buitenlaag o.i.d.? Misschien dat het daardoor minder opneemt. Of dat het daardoor net niet goed zit (zodat het bloed er langsgaat)?

Misschien helpt een ander merk (zou dan wel voor een maatje groter gaan denk ik) of een menstruatiecup?
Alle reacties Link kopieren
Donna1971 schreef:
20-10-2019 20:47
Hier eigenlijk begonnen met mini tampons en na verloopt van tijd naar normaal en nu super.
Normaal zou ook wel weer kunnen soms.
Inlegkruisje/maandverband voor de zekerheid erbij doen.
Same
chanella1 schreef: Ja, dat het opeens heftig was kan wel kloppen. De eerste tampon was echt zo'n beetje verzopen in het bloed maar omdat dat bij de tweede niet zo was vraag ik me af wat er mis is gegaan. Ben gewoon bang dat het volgende maand weer misgaat, deze keer had ik echt geluk dat ik thuis was.
Zo heftig is dat niet hoor. Ik heb dagenlang een superplustampon in en maandverband. En dan flikkert de tampon er na een uur uit als hij vol zit en vaak het hele maandverband ook.
En met 2 dagen klaar? Hier 7 dagen.
Je kan toch gewoon een grotere tampon nemen en maandverband in doen?
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
21-10-2019 18:47
Zo heftig is dat niet hoor. Ik heb dagenlang een superplustampon in en maandverband. En dan flikkert de tampon er na een uur uit als hij vol zit en vaak het hele maandverband ook.
En met 2 dagen klaar? Hier 7 dagen.
Je kan toch gewoon een grotere tampon nemen en maandverband in doen?
Precies hetzelfde hier idd, vreselijk wat een slagveld altijd.

2 dagen zou ik voor tekenen, zelfs als het wat heftiger zou zijn.

Ik zou gewoon een normale tampon in doen en eventueel inlegkruisjes of maandverband erbij voor de zekerheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven