Gezondheid alle pijlers

Opnieuw galsteen?

23-03-2020 20:14 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar jaar geleden had ik een galsteen en die is toen samen met mijn galblaas verwijderd.
Nu heb ik het idee dat ik er weer een heb daar mijn ontlasting vettig is en ik weer last heb rond de maag en omstreken.
Wie heeft dit ook gehad?
Hoe kun je zonder galblaas toch een galsteen hebben?
Alle reacties Link kopieren
Schijnt toch te kunnen .
De lever scheidt gal uit en er hoeft maar een klein beetje te blijven zitten en dat gaat zich weer ophopen en dan ontstaat weer een steen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou morgen contact opnemen met de poli MDL als je daar nog ingeschreven staat, anders met de huisarts.

lise1985 schreef:
23-03-2020 20:15
Hoe kun je zonder galblaas toch een galsteen hebben?
Gal wordt gemaakt in de lever. De galblaas is alleen maar een opslagplaats. Vanuit de lever lopen galwegen waar nog steeds galstenen in achter kunnen blijven.
Het kan een probleem met de lever zijn.
(Ik heb een issue met mijn lever gehad. Nu opgelost.)

Verder durf ik niets te schrijven, omdat het druk is in staffersland en je voor alles wat in de buurt van medisch advies komt, een waarschuwing krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Hier ervaring mee helaas. Eerste jaar 5x nog stenen gehad die zelf de weg zochten. Nu echter een ontsteking aan de papil van vater wat dezelfde klachten geeft. Gewoon naar de huisarts bellen morgen en vragen bij welke symptomen je zou moeten komen. Sterkte iig! Koliekpijnen zijn zeeer naar!
Alle reacties Link kopieren
Ik had galstenen waardoor mijn galblaas werd verwijderd.
Paar jaren later kreeg ik nierstenen.
Precies dezelfde koliek pijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven