Gezondheid alle pijlers

ORS bij uitdroging (geen braken/diarree)

11-01-2015 19:37 28 berichten
Ik ben goed ziek door ontstoken keelamandelen.

Heb vanaf vrijdagavond bijna non-stop geslapen. Ook weinig gegeten en gedronken (geen eetlust en geen dorst, en slikken doet pijn. Ik probeer af en toe kleine slokjes, maar het grootste deel van de tijd slaap ik).

Nu ben ik net wakker geworden en bedacht me dat het misschien slim is om ORS te gebruiken. Iemand enig idee of je dit ook mag gebruiken bij andere uitdroging dan door braken of diarree?

Alvast bedankt!

ps. uiteraard morgenochtend huisarts!
Wat zegt de bijsluiter
Volgens mij kan het niet zo veel kwaad...

http://www.apotheek.nl/Me ... RS.aspx?mId=10698&rId=477
In de bijsluiter staat het niet echt duidelijk...

Maar ik ga het inderdaad wel gewoon gebruiken, baat het niet dan schaadt het niet
Alle reacties Link kopieren
Je kan dit ook best goed zelf thuis maken. Het is een combinatie van water, zout en suiker.

Je kan op internet wel een recept vinden denk ik.
Juist slim, vult tekorten aan zouten en suikers aan. Maar het is wel belangrijk om toch proberen te blijven drinken, ook in combi met ORS.
Een paracetamolletje kan ook fijn zijn...
ORS kan (meestal) geen kwaad, dus ik zou het gewoon gebruiken.

Neem je ook paracetamol in?
Kan geen kwaad. Sporters gebruiken het zelfs tijdens trainingen of wedstrijden. Staat ook in de bijsluiter die ik heb
Lijkt me juist heel verstandig. Je hebt nu tekort los van hoe dat tekort ontstaan is.

Kan je ook iets nemen tegen de pijn? Dan kan je misschien wat meer drinken en eten?
Dank voor jullie reacties!

@van-vert wat gek, dan heb jij een andere bijsluiter dan ik! (ik heb het dan ook al vrij lang in de kast liggen.. nog wel een paar maandjes houdbaar )

Ik moet nu sowieso wel flink aan de ORS, want heb net een half uur op de pot gezeten wat een feest!
Ik gebruik trouwen wel paracetamol, maar ik merk niet echt dat het werkt. Ik ga zo ibruprofen kopen.
Werd voorzichtig met de ibuprofen, is de pest voor je maag.

Sterkte!
Lijkt me en niet nodig en onverstandig.

Bij keelontsteking moet je juist zeer regelmatig slokjes koud drinken nemen, dus zet een kan ijswater naast je bed en drink elk kwartier een paar slokken.

Ibuprofen gaat je niet meer helpen dan paracetamol en als je niet eet heb je er straks een maagorobleem bij,
Oh en hoe minder jij drinkt en eet, hoe langer het gaat duren voordat je beter bent.

Een keelontsteking is vervelend, maar op zich echt geen drama, als je maar wel blijft drinken en eten. Geen zuivelproducten, geen te warme dingen.

Dus ipv ibuprofen halen kun je beter gewoon eten en drinken. En ja, dat doet pijn, maar je bent er binnen een paar dagen vanaf. Naar de huisarts is volkomen overbodig tenzij de ontsteking langer dan een week duurt. Je lijf ruimt dat vanzelf op en je krijgt er toch geen antibiotica voor.

Beterschap!
Eens met Thorids. Scheelt mij weer typen.
quote:Thordis2.0 schreef op 12 januari 2015 @ 09:11:

Oh en hoe minder jij drinkt en eet, hoe langer het gaat duren voordat je beter bent.

Een keelontsteking is vervelend, maar op zich echt geen drama, als je maar wel blijft drinken en eten. Geen zuivelproducten, geen te warme dingen.

Dus ipv ibuprofen halen kun je beter gewoon eten en drinken. En ja, dat doet pijn, maar je bent er binnen een paar dagen vanaf. Naar de huisarts is volkomen overbodig tenzij de ontsteking langer dan een week duurt. Je lijf ruimt dat vanzelf op en je krijgt er toch geen antibiotica voor.

Beterschap!

Ik ben niet echt iemand die snel naar de huisarts gaat, maar een tijdje geleden heb ik er te lang mee rondgelopen en toen zat er een gigantisch abces. Dus vanochtend ben ik toch maar gegaan.

Onzin dat je er altijd binnen een paar dagen vanaf bent, want ik heb al sinds woensdag klachten.

Ik heb er ook weleens 3 weken last van gehad.

Ik heb angina en zit nu aan de penicilline. Dus zeker wel dat je daar antibiotica voor krijgt!

Als ik voor woensdag geen verbetering merk moet ik naar de kno.
Maar nu de koorts wat minder is ben ik gelukkig weer normaal gaan eten en drinken

Ik probeer er in elk geval goed op te letten!
Ik heb de ibruprofen trouwens nog niet ingenomen, ga ik ook niet doen als ik het zo lees!
quote:meldepel schreef op 12 januari 2015 @ 14:12:

[...]

Ik ben niet echt iemand die snel naar de huisarts gaat, maar een tijdje geleden heb ik er te lang mee rondgelopen en toen zat er een gigantisch abces. Dus vanochtend ben ik toch maar gegaan.

Onzin dat je er altijd binnen een paar dagen vanaf bent, want ik heb al sinds woensdag klachten.

Ik heb er ook weleens 3 weken last van gehad.

Ik heb angina en zit nu aan de penicilline. Dus zeker wel dat je daar antibiotica voor krijgt!

Als ik voor woensdag geen verbetering merk moet ik naar de kno.

Dat zeg ik: als je er langer dan een week mee doorloopt even langs de huisarts.

Ik weet er overigens alles van, twee jaar geleden zijn mijn amandelen verwijderd omdat ik hier doorlopend last van had, inclusief een abces en dergelijke. Ik heb er hoogstens 2x antibiotica voor gekregen, toen duurde het al een week of twee en loste het zich niet vanzelf op.
Wat Thordis zegt.

Ik heb het ook vaak gehad totdat mijn amandelen eruit gingen.
Cum non tum age
Wat fijn dat jullie nu wel van die klachten af zijn!

Mijn kno wil ze er pas uithalen als ik meer dan 5x per jaar een ontsteking heb. Nu is dat ong. 3x per jaar. Dit is de derde keer dat ik er antibiotica voor krijg.

Zie het dus niet zo snel gebeuren dat mijn amandelen worden verwijderd
Andere KNO arts nemen dan. Wat een onzin dat ze er pas na 5x uit mogen. Mijn huisarts had destijds ook net zijn amandelen laten verwijderen. Ik denk dat jij nu aan de beurt bent zei hij toen ik weer met een keelontsteking kwam ha.
Cum non tum age
quote:noa schreef op 12 januari 2015 @ 15:03:

Andere KNO arts nemen dan. Wat een onzin dat ze er pas na 5x uit mogen. Mijn huisarts had destijds ook net zijn amandelen laten verwijderen. Ik denk dat jij nu aan de beurt bent zei hij toen ik weer met een keelontsteking kwam ha.Dat is eigenlijk wel een goed idee, had ik eigenlijk nog helemaal niet aan gedacht!
Mijn arts wilde dat ook pas bij 5/6x per jaar doen, en daar kwam ik ook makkelijk aan. Maar mijn amandelen waren dan ook echt altijd wel een beetje ontstoken, nooit helemaal rustig. Maar zelfs toen waren ze nog terughouden. Behalve de KNO arts, die heeft na doorverwijzing precies 10seconden gekeken en toen was het 'jeetje, die moeten eruit ' en dat was het. Terwjil de arts steeds nog volhield dat het wel meeviel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven