Gezondheid alle pijlers

Oud voelen. Wanneer begon dit?

02-12-2019 19:32 156 berichten
Wanneer begon het “oud” voelen?
Je bent natuurlijk net zo jong als dat je jezelf voelt, echter komt er vast bij iedereen een moment dat je denkt; “verdorie waar is alle tijd gebleven”.

Ik heb er zelfs nu op mijn 31e al wel eens moeite mee. Voorheen was ik altijd het jonge frisse ding op het werk. Nu bij lange na niet meer.
Mijn zusje heeft het soms over “hippe” dingen die ik niet meer begrijp/snap.
Ook begin ik het wat aan m’n uiterlijk te merken. Kleine lijntjes in m’n gezicht, paar kilo zwaarder dan voorheen (naar 25e levensjaar) en na 0200 op bed is gewoon niet meer te doen.

Volgens mij is het echt zo; iedereen wil oud worden, maar het niet zijn....
Oh ik heb soms ook wel van die periodes dat ik rond 9 uur half 10 al naar bed ga. Normaal ga ik half 11/11 uur, dan is de batterij ook echt wel leeg hoor.

Alleen met oud&nieuw maak ik het altijd laat :P Alleen ben ik de volgende dag echt zo gaar als een goudvis. Eigenlijk bestaat 1 januari niet echt vind ik :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
02-12-2019 19:50
Nou dit.

En wat zonde TO om je hier nu al mee bezig te houden. Je bent nog een piepkuiken, ga leven en maak je niet zo druk!
Ik ben heel veel mensen in mijn omgeving verloren, veel onder de 50. Wat ben ik blij dat zij gewoon volop geleefd hebben en zich niet druk maakten om een lijntje meer of minder of een kilootje hier of daar. Tjee, ik word gewoon echt verdrietig van je OP. Ga genieten, over 20 jaar heb je spijt dat je je nu al bezig hebt gehouden met dit soort zaken.
Nou ja, het kan toch beiden?
Ik heb bijvoorbeeld mijn werk anders aan moeten pakken, dat heeft even gekost, maar ik leef nog steeds hoor.
Snowpink schreef:
02-12-2019 19:47
Ik ben begin 30 en al wel jaren dat ik zoiets heb van "okeeee..". Als zwangerschappen aangekondigd worden is mijn eerste gedachte nog steeds "oh shit is het wel gepland?", de vriendinnen van mijn jongste zusje krijgen kinderen, gaan trouwen. Ik kan zelf niet meer zeggen "ooit wil ik wel kinderen". Uitgaan moet nu in selecte tenten, wil je je geen.oma voelen tussen de 18 jarigen. Lichamelijk gezien mag ik niet klagen en merk ik aan niets dat ik ouder wordt, maar het hele leven erom heen.. mwah af en toen wil ik wel weer begin 20 zijn.
Snap je wel..... Heb zelf wel een kindje, maar toch ben ik nog steeds in shock als oud klasgenoten (van 33 ofso :facepalm: ) gaan trouwen, kinderen krijgen, huizen kopen etc.... dan denk ik tjemig die zijn er vroeg bij. Om dan vervolgens te bedenken dat 33 heel normaal is om kinderen te baren:)
Laatst vroeg iemand aan mij: Hoe oud ben jij eigenlijk? En dat ik zei “30” en dat ze zei: Oh echt, nog maar zo jong? Ik had je wel wat ouder geschat! Dat omslagpunt dat ouder geschat worden geen compliment meer is. :HA:

Maar hier heb ik vervolgens geen last van ofzo, ik voel me ook nooit oud want ik ben ook gewoon nog jong, kom op hè!
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
02-12-2019 19:52
Nou ja, het kan toch beiden?
Ik heb bijvoorbeeld mijn werk anders aan moeten pakken, dat heeft even gekost, maar ik leef nog steeds hoor.
Natuurlijk kan het beiden. Maar ik zie hier een 31-jarige die klinkt als een 60-jarige. Daar vind ik wel wat van dus.
...
Calamitycat schreef:
02-12-2019 19:51
En ik ga gewoon nog om twee uur 's nachts naar bed hoor. Als ik de volgende dag vrij ben :P
Ik slaag erin dat ook geregeld te flikken als ik moet werken :-).
"Ineens" is het gewoon half 3 of 3 uur en lig ik nog niet in bed.

De knoert van een ochtendhumeur als mijn wekker weer afgaat om half 8 moet mijn omgeving er maar bijnemen.


Ik ben en blijf een nachtmens* en ik hoop dat nog te zijn op mijn 60ste.



*Op vrije dagen lig ik zelden voor 4 uur in bed. Maar slaap dan wel tot 13u.
Qua uiterlijk niet, ik ben 46, maar kwaaltjes die langer duren voor ze over zijn. Maar vooral niet meer na een dagje uitslapen na een nacht stappen weer fit zijn maar er een week voor nodig hebben
Calamitycat schreef:
02-12-2019 19:50
Nou dit.

En wat zonde TO om je hier nu al mee bezig te houden. Je bent nog een piepkuiken, ga leven en maak je niet zo druk!
Ik ben heel veel mensen in mijn omgeving verloren, veel onder de 50. Wat ben ik blij dat zij gewoon volop geleefd hebben en zich niet druk maakten om een lijntje meer of minder of een kilootje hier of daar. Tjee, ik word gewoon echt verdrietig van je OP. Ga genieten, over 20 jaar heb je spijt dat je je nu al bezig hebt gehouden met dit soort zaken.
ja dit, koester elk jaar want het kan maar zo voorbij zijn
Calamitycat schreef:
02-12-2019 19:50
Nou dit.

En wat zonde TO om je hier nu al mee bezig te houden. Je bent nog een piepkuiken, ga leven en maak je niet zo druk!
Ik ben heel veel mensen in mijn omgeving verloren, veel onder de 50. Wat ben ik blij dat zij gewoon volop geleefd hebben en zich niet druk maakten om een lijntje meer of minder of een kilootje hier of daar. Tjee, ik word gewoon echt verdrietig van je OP. Ga genieten, over 20 jaar heb je spijt dat je je nu al bezig hebt gehouden met dit soort zaken.
Ik geniet ook van het leven hoor. Is meer dat het besef er gewoon is dat de tijd zo snel gaat. Afgelopen jaren schrik ik daarvan. Hoe kort het leven eigenlijk maar is... meer dat.
Met 35 had ik wel het gevoel dat ik definitief geen meisje meer was. Ineens geen Vivadoelgroep meer maar door naar de Linda.
Meestal voel ik me niet oud, maar ik vind het wel gênant als ik in het openbaar mijn leesbril moet pakken. Meestal doe ik dus maar of ik het kan lezen. Maar... ik verf niet mijn haar want die grijze haren heb ik verdiend.
anoniem_228429 wijzigde dit bericht op 02-12-2019 20:08
Reden: Op mijn telefoon tikken zonder leesbril
0.58% gewijzigd
Calamitycat schreef:
02-12-2019 19:51
En ik ga gewoon nog om twee uur 's nachts naar bed hoor. Als ik de volgende dag vrij ben :P
ook als ik moet werken
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
02-12-2019 19:54
Ik slaag erin dat ook geregeld te flikken als ik moet werken :-).
"Ineens" is het gewoon half 3 of 3 uur en lig ik nog niet in bed.

De knoert van een ochtendhumeur als mijn wekker weer afgaat om half 8 moet mijn omgeving er maar bijnemen.


Ik ben en blijf een nachtmens* en ik hoop dat nog te zijn op mijn 60ste.



*Op vrije dagen lig ik zelden voor 4 uur in bed. Maar slaap dan wel tot 13u.
:) Mijn wekker gaat om half zes dus half drie trek ik echt niet meer ook al ben ik dan een avondmens.
...
Als ik een keer met een vriendin wat ga drinken en ik de helft van het publiek zelf heb kunnen baren.

Maar overall voel ik me niet oud.
Grijskleedje31 schreef:
02-12-2019 19:55
Ik geniet ook van het leven hoor. Is meer dat het besef er gewoon is dat de tijd zo snel gaat. Afgelopen jaren schrik ik daarvan. Hoe kort het leven eigenlijk maar is... meer dat.
dat gaat toch helemaal niet over oud worden? dat gaat over sterfelijk zijn, en juist dit zou je kunnen behoeden voor gepieker zoals: oooooo ik voel me oud”. Op je 31e, echt, sorry hoor dat is gewoon raar
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
02-12-2019 19:55
ook als ik moet werken
Bikkel!
...
Grijskleedje31 schreef:
02-12-2019 19:52
Snap je wel..... Heb zelf wel een kindje, maar toch ben ik nog steeds in shock als oud klasgenoten (van 33 ofso :facepalm: ) gaan trouwen, kinderen krijgen, huizen kopen etc.... dan denk ik tjemig die zijn er vroeg bij. Om dan vervolgens te bedenken dat 33 heel normaal is om kinderen te baren:)
Ja dat hoor ik wel vaker haha. Het scheelt bij mij wel dat ik al zo'n 8 jaar tussen de baby's zit. Sommige vriendinnen waren er (niet gepland) vroeg bij, paar jaar later weer een paar, toen weer, en nu onlangs weer een babyboom. Het is voor mij dus niet "nieuw". Wel het besef dat je dingen niet eeuwig kunt uitstellen en dat vrijwel iedereen om je heen dezelfde keuzes maakt. Er is geen nog maar weinig spannends in deze fase. Mensen kiezen voor huisje, boompje, beestje, baby en over een jaar of 20 wordt het misschien weer varierend wat mensen dan gaan ondernemen.

Maar goed, kan ook komen doordat ik vanuit de randstad naar de andere kant van het land ben verhuisd en hier is het ook weinig spannend. :rolling:
lattemachiato schreef:
02-12-2019 19:49
Ach jeetje wat een pech heb je zeg, knuffel voor jou.
Lief :heart:
Als je lichamelijke beperkingen hebt en van een dagje uit al bij moet tanken de volgende dag(en), is dat op je 31e echt niet raar hoor.
Alle reacties Link kopieren
Grijskleedje31 schreef:
02-12-2019 19:55
Ik geniet ook van het leven hoor. Is meer dat het besef er gewoon is dat de tijd zo snel gaat. Afgelopen jaren schrik ik daarvan. Hoe kort het leven eigenlijk maar is... meer dat.
Het leven is hartstikke kort. Juist daarom moet je genieten en je niet bezig houden met zaken waar je toch niets aan kan veranderen.
...
Gatekeeper* schreef:
02-12-2019 19:57
Als ik een keer met een vriendin wat ga drinken en ik de helft van het publiek zelf heb kunnen baren.

Maar overall voel ik me niet oud.
:HA:
Marnamai schreef:
02-12-2019 19:50
Op 't moment dat ze mij op de tram begonnen aan te spreken met "mevrouw" zo'n jaar of 2 geleden.


Terwijl ik normaal 10 jaar jonger wordt geschat dan mijn echte leeftijd en dus nog lang niet mevrouwerig ben.
Het moment dat mensen voor me op gingen staan in de bus :P

En inderdaad, dat 'mevrouw'. Van pubers vind ik het wel netjes, maar de arts die ouder is dan dat ik ben, hoeft me echt niet met mevrouw en u aan te spreken.
Kwebbeltje91 schreef:
02-12-2019 19:58
Als je lichamelijke beperkingen hebt en van een dagje uit al bij moet tanken de volgende dag(en), is dat op je 31e echt niet raar hoor.
Inderdaad. Maar dan is het wel jammer dat anderen je onder de jeugd scharen en zeggen dat het zo fijn is dat je nog zo jong en fit bent. Maar dat is een andere discussie :P
Gatekeeper* schreef:
02-12-2019 19:57
Als ik een keer met een vriendin wat ga drinken en ik de helft van het publiek zelf heb kunnen baren.

Maar overall voel ik me niet oud.
De vraag is dan ook of je met die vriendin persé in 't plaatselijke jeugdhuis moet gaan zitten :-D.
Alle reacties Link kopieren
Grijskleedje31 schreef:
02-12-2019 19:49
Toch zie ik veel dames op mijn werk, die dit een heerlijke leeftijd vinden.
Je bent niet “stokoud”, kunt nog veel doen etc, maar wel weer veel vrijheden, aangezien kinderen weer wat ouder zijn. Ook zei collega vorige week dat ze nu gewoon wist wat ze wilde in het leven en niet meer lag te piekeren over vanalles.
Dat is wel zo. Soms zit ik op mijn werk en denk, wat zullen we zo eens eten. En dan appt dochter (die nog thuis woont): zal ik even koken? Of we gaan spontaan uit eten als we samen zijn.Wat een verschil met de dertigers die uit werk nog kinderen van creche moeten halen en koken enzo. Heerlijk relaxt. En je piekert inderdaad veel minder over alles. Ik denk enerzijds omdat je helaas erger dingen hebt meegemaakt, anderzijds omdat je weet dat het meeste wel goed komt. Je zit meestal financieel wat ruimer, wat ook lekker is en fysiek kun je inderdaad het meeste nog wel. Maar daar moet je wel harder voor werken. Op gewicht blijven kost meer moeite en als je een weekje niet sport voelt dat net zo als 3 maanden op je dertigste. Wel komt de mantelzorg erbij voor je (schoon)ouders, bij ons valt het nog mee. Vooral administratieve zaken en eens mee naar een dokter. Maar ik ken zelfs iemand die een dag minder is gaan werken om die reden.
Ik voel me trouwens helemaal oud als ik de mensen van "man zijn generatie" zie.
Man is 14 jaar ouder - eind de 40.

Die zitten nu tussen de studerende uniefers én er zijn er bij die al opa zijn.

Past zo hard niet bij de beleving die ik bij mijn man heb.


Gelukkig schatten ze ook hem altijd 5 à 10 jaar jonger :-).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven