Gezondheid alle pijlers

Oud voelen. Wanneer begon dit?

02-12-2019 19:32 156 berichten
Wanneer begon het “oud” voelen?
Je bent natuurlijk net zo jong als dat je jezelf voelt, echter komt er vast bij iedereen een moment dat je denkt; “verdorie waar is alle tijd gebleven”.

Ik heb er zelfs nu op mijn 31e al wel eens moeite mee. Voorheen was ik altijd het jonge frisse ding op het werk. Nu bij lange na niet meer.
Mijn zusje heeft het soms over “hippe” dingen die ik niet meer begrijp/snap.
Ook begin ik het wat aan m’n uiterlijk te merken. Kleine lijntjes in m’n gezicht, paar kilo zwaarder dan voorheen (naar 25e levensjaar) en na 0200 op bed is gewoon niet meer te doen.

Volgens mij is het echt zo; iedereen wil oud worden, maar het niet zijn....
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me nog helemaal niet uit (ben 34), ik heb namelijk nog steeds het 'later als ik groot ben'-gevoel. Mijn leerlingen schatten mij ook nog allemaal zo'n 5-6 jaar jonger. Maar wellicht komt het ook omdat ik geen dingen doe die bij 'grote mensen' horen, ik heb geen kinderen (komen er ook niet), doe aan hobby's die niet echt mainstream zijn, ik sport 3-4 keer per week, ben een gamer....

Daarnaast, oud doen zit voor mij vooral in hoe je jezelf gedraagt. Mijn moeder is 65 en die is qua gedrag en denkwijze jonger dan mijn schoonzus van 45. Voor mijn gevoel is mijn moeder ook nog helemaal niet oud, terwijl ze dus over een jaar met pensioen mag. Ik hoop dus ook dat ik op mijn moeder blijf lijken.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Als je collega's hebt die geboren zijn in het jaar 2000, een goed aantal jaar na je eigen eindexamen, het jaar van de millennium bug. Dat is voor mij een momentje waarbij ik heel eventjes stil sta bij het feit dat ik niet meer even jong ben als ik me voel! Dat is even slikken.

Maar nee, verder doet het me niet veel. Nog niet. De veertig ruim voorbij..
Alle reacties Link kopieren
Ik word 48.
Ineens zijn de katers gruwelijk, staat de muziek te hard in de winkels, begrijp ik de laatste trends qua mode niet altijd, ben ik niet op de hoogte van nieuwe hippe bandjes en kan ik trouwens ook niet meer 3 dagen op een festival staan, ik kon van de week de menu kaart niet meer lezen, mijn billen worden platter en de taille minder, ik ben heel graag thuis, ik erger me aan onzinnige dingen als gillende kinderen op straat, ik heb het vaak over vroeger, en zeg ook vaak dat de kinderen zo groot worden, ik vind weekblad Libelle ineens hip, en Miss Etam heeft de laatste tijd best leuke dingen, en oh ja Omroep Max kijk ik graag, ik kies comfort boven mooi, geen zin meer in die knellende naaldhakken en jeans. mweh ik ik voel me oud😅
mafalda schreef:
02-12-2019 21:33
Ik word 48.
Ineens zijn de katers gruwelijk, staat de muziek te hard in de winkels, begrijp ik de laatste trends qua mode niet altijd, ben ik niet op de hoogte van nieuwe hippe bandjes en kan ik trouwens ook niet meer 3 dagen op een festival staan, ik kon van de week de menu kaart niet meer lezen, mijn billen worden platter en de taille minder, ik ben heel graag thuis, ik erger me aan onzinnige dingen als gillende kinderen op straat, ik heb het vaak over vroeger, en zeg ook vaak dat de kinderen zo groot worden, ik vind weekblad Libelle ineens hip, en Miss Etam heeft de laatste tijd best leuke dingen, en oh ja Omroep Max kijk ik graag, ik kies comfort boven mooi, geen zin meer in die knellende naaldhakken en jeans. mweh ik ik voel me oud😅
Misschien ter geruststelling; 3 dagen festival trek ik ook niet meer hoor. Dit jaar voor het eerst een dagkaart voor Pinkpop. Daarna degelijk in een Limburgs landhuisje.
lilalinda schreef:
02-12-2019 20:50
Ik vond 40 worden wel "een dingetje", en 'binnenkort' word ik 50
Oudste dochter is uit 2000
Maar oud voel ik me niet, dat is ook wel mazzel & je houding hoor.
Ik heb de mazzel dat ik gezond ben, en geen leesbril nodig heb en de houding, dat ik 3a4 per week zwaar train en daarnaast uur yoga doe. Op mijn eten let, slank blijf etc.
En tja, dan vinden jonge mannen je nog razend interessant hoor
Fit proberen te blijven zal wel helpen denk ik!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 35 en heb collega's van 21 die geboren werden toen ik al in de 2e van de middelbare zat.
Ze hebben geen flauw idee waar ik het over heb als ik over jaren '90 muziek en programma's praat.
En dat scheelt dan maar 14 jaar.
minnimouse schreef:
02-12-2019 21:54
Ik ben 35 en heb collega's van 21 die geboren werden toen ik al in de 2e van de middelbare zat.
Ze hebben geen flauw idee waar ik het over heb als ik over jaren '90 muziek en programma's praat.
En dat scheelt dan maar 14 jaar.
Das best apart eigenlijk hè! Mijn zusje is begin 20 en is bijvoorbeeld totaal niet opgeroeid met Bassie en Adriaan of de droomshow. Ook bepaald speelgoed etc was toen alweer zo anders! Zit niet eens 10 jaar tussen, maar totaal andere periode alweer.
Alle reacties Link kopieren
Oud voelen begon een dag voor de verjaardag, oeps morgen al 67.en dan als je wakker wordt nog een keer. En als je dat zo geschreven ziet staan denk je nog een keer oeps, en dan denk je er maar niet meer aan en went het weer .
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Grijskleedje31 schreef:
02-12-2019 22:00
Das best apart eigenlijk hè! Mijn zusje is begin 20 en is bijvoorbeeld totaal niet opgeroeid met Bassie en Adriaan of de droomshow. Ook bepaald speelgoed etc was toen alweer zo anders! Zit niet eens 10 jaar tussen, maar totaal andere periode alweer.
Ja, grappig ook wel.
In 1999 stond ik als 15-jarige puber bij de Backstreetboys. Zij hebben amper een idee wie dat zijn en waren toen een jaar of 1/2 :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat ik ook tegen de 30 was toen ik mezelf oud begon te vinden. Nu al jaren geen last meer van! :proud:
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Een paar jaar geleden (dik 4 jaar gok ik) kreeg ik SnapChat uitgelegd door een 12 jarige.

Toen voelde ik me voor het eerst ECHT oud! (ik was 31)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 33 en heb me nog nooit oud gevoeld. Zie er jong uit en ik merk geen verminderd uithoudingsvermogen t.o.v. bijv. tien jaar terug.
Alle reacties Link kopieren
Als ik een knappe hippe kerel zie lopen en mijn gedachte tegenwoordig is, Oh leuke vent voor mijn dochter.
Als ik aan mijn kids moet vragen of ze ff op de achterkant van de verpakking willen voorlezen op hoeveel graden de oven gezet moet worden.
Als ik een man met grijs haar tegenkom en denk, oh goeie kop zeg.
Wanneer ik blij word van de aanschaf van een slowcooker.
Wanneer ik na een uurtje lopen op hoge hakken al zere voeten heb.
De korte rokjes niet meer uit het rek pluk.


Toen ik bij de gynaecoloog zat en vanwege de diagnose mij een mirena spiraal werd aangeraden met daarbij gezegd dat als deze er over 5 jaar uit moet, ik dan 52 ben en waarschijnlijk dan leeftijd voor de overgang heb en de klachten zullen verminderen.
Ik wilde nog zeggen, nee dan ben ik nog geen 52, ! Of wacht....
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me werkelijk niet oud. Ik ben 35. Waarschijnlijk komt dat ook doordat ik, zoals Viking hierboven al beschreef het 'later als ik groot ben' gevoel nog heb. Ik heb geen kinderen, geen man, geen koophuis... niet dat dat je perse ouder zou moeten laten voelen, maar ik heb het idee dat ik heel veel van de volwassen verplichtingen niet heb. En daardoor ook anders denk en leef dan mijn vriendinnen die al die dingen wel hebben.

Fysiek gezien heb ik nu even wat kwaaltjes, maar uiterlijk gezien ben ik praktisch ook niet echt veranderd. Figuur nog steeds ok, geen rimpeltje te zien nog. Ik moet me met regelmaat legitimeren als ik wijn wil kopen. Aan de ene kant vind ik dat wel grappig, maar aan de andere kant vind ik het niet echt leuk hoor!

Het is niet altijd leuk als je jonger wordt geschat. Ik werd (heb nu even geen baan) op m'n werk soms minder serieus genomen 'loop je hier stage?' Nee ik ben al meer dan 10 jaar afgestudeerd en ik ben hier de manager :facepalm:.

Ik zou me soms dus best wel eens wat ouder willen voelen of zo :).
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Als de buurkinderen mevrouw tegen me zeggen schrik ik nog steeds, maar dat zou niet moeten hoeven, want ze zeggen het al zolang.
Zo.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 34. Nog nooit op een tablet gewerkt. Mijn vaste pc doet het nog prima en vind het dan ook niet nodig.
Pas sinds deze zomer weet ik hoe ik moet in- en uitzoomen op mijn camera van mijn smartphone. Ik doe sowieso weinig op dat ding. Als ik kan bellen, sms-en, Whats' appen, ben ik al tevreden. Al die apps downloaden. Duurt weer zo lang en dan denk ik: laat maar. Vind het niet belangrijk genoeg.

Ik heb nooit een goede conditie gehad en ook niet veel kracht. Mensen van in de 60 kunnen fysiek vaak meer dan ik. Vroeger waren ze nog sterker naar eigen zeggen. Dingen tillen die ik mezelf in mijn hele leven niet zie tillen.

Op mijn 25e verscheen mijn 1e grijze haar al. Nu heb er denk ik zo'n 20.

Ik ben een enorme piekeraar. Heb wel eens gehoord dat je dan een oude ziel hebt.

Ik ga waarschijnlijk, als alles meezit, verhuizen naar een levensloopbestendige woning. Kan nog goed lopen en trapklimmen. Maar qua ruimte die woningen me zo aan. En als ik ooit slecht ter been wordt hoef ik niet perse meer te verhuizen. Mijn vroegere buurmeisje zei: "Maar er kan nog van alles op je pad komen. We zijn nog lang niet oud en versleten!"
Ik wil gewoon bepaalde dingen al op orde hebben voor later. Woon alleen en ik vermoed dat dat altijd wel zo zal blijven. Het idee van samenwonen benauwt me nogal.
hondenmens wijzigde dit bericht op 03-12-2019 00:14
25.20% gewijzigd
Ik kreeg laatst een nieuwe collega, lekker ding, ik schatte hem rond de 30. Meneer bleek 25, oeps. Toen voelde ik me wel even oud. 25 jaar geleden werkte ik al een paar jaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bijna 50 en heb twee kinderen maar ik kan nog steeds hetzelfde als toen ik 20 was. Daar zit geen verschil in, ik zie er helaas wel ouder uit dan 20. Dat heeft niet stilgestaan. Mijn moeder is 73 en doet ook nog alles zelf en gaat er regelmatig op uit. Het enige wat een bijdrage kan leveren hierin is dat wij in de familie heel erg makkelijk met stress om kunnen gaan.
mafalda schreef:
02-12-2019 21:33
Ik word 48.
Ineens zijn de katers gruwelijk, staat de muziek te hard in de winkels, begrijp ik de laatste trends qua mode niet altijd, ben ik niet op de hoogte van nieuwe hippe bandjes en kan ik trouwens ook niet meer 3 dagen op een festival staan, ik kon van de week de menu kaart niet meer lezen, mijn billen worden platter en de taille minder, ik ben heel graag thuis, ik erger me aan onzinnige dingen als gillende kinderen op straat, ik heb het vaak over vroeger, en zeg ook vaak dat de kinderen zo groot worden, ik vind weekblad Libelle ineens hip, en Miss Etam heeft de laatste tijd best leuke dingen, en oh ja Omroep Max kijk ik graag, ik kies comfort boven mooi, geen zin meer in die knellende naaldhakken en jeans. mweh ik ik voel me oud😅
:-D Wat een prachtige post!

Ik wordt over 2 weken 58 en nou, zoiets dus. :D Behalve Miss Etam dan en mijn nog steeds ronde billen.
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 03-12-2019 00:26
3.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
02-12-2019 21:54
Ik ben 35 en heb collega's van 21 die geboren werden toen ik al in de 2e van de middelbare zat.
Ze hebben geen flauw idee waar ik het over heb als ik over jaren '90 muziek en programma's praat.
En dat scheelt dan maar 14 jaar.
Mijn jongste nichtjes zijn 15 jaar jonger dan ik. Ze vonden het heel gek toen ik zei dat ik vroeger fan was van de Vengaboys. "Wat is dat nu weer voor iets stoms?"
Het komt op mij heel vreemd over. Op je 30ste heb je net de trainingwieltjes uit je tienertijd verwijderd en begin je pas aan het echte leven en je dan al oud voelen.
Kan me voorstellen dat je je het lekkerst voelde tijdens de teens , maar dan ben je afscheid aan het nemen van je kindertijd en misschien de 20ers echt op weg naar de volwassenheid.
Ik vond 30 fantastisch. :)
In mijn hoofd blijf ik altijd 25 maar mijn lijf spreekt me sinds een jaar of 3 weleens tegen.
Van een avondje drinken ben ik de hele dag erna brak.
Tv kijken en/of autorijden zonder bril is niet te doen en mijn knieën doen ook regelmatig pijn.

Ik loop strompel richting 50 nu.
Grijskleedje31 schreef:
02-12-2019 21:50
Misschien ter geruststelling; 3 dagen festival trek ik ook niet meer hoor. Dit jaar voor het eerst een dagkaart voor Pinkpop. Daarna degelijk in een Limburgs landhuisje.

Als je dat op 31 al hebt.. :there:
hondenmens schreef:
03-12-2019 00:22
Mijn jongste nichtjes zijn 15 jaar jonger dan ik. Ze vonden het heel gek toen ik zei dat ik vroeger fan was van de Vengaboys. "Wat is dat nu weer voor iets stoms?"
Vengaboys :cheer: :high5:
PoesinBoots schreef:
03-12-2019 01:53
Als je dat op 31 al hebt.. :there:
Ja weet het. M’n moeder (60) is nogal een ondernemend fit type en lachte me compleet uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven