Gezondheid alle pijlers

Overgang en vermoeidheid

11-06-2022 15:22 53 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,
Ik ben 51 en zo ontzettend moe iedere dag. Ik zie er ook bleekjes uit, zeggen mensen.
Bloedonderzoek heeft niks uitgewezen. Alle waarden zijn prima. IJzer is ook goed. Niks aan de hand volgens de dokter. “Het zal de overgang wel zijn”, zei ze. (Ben al een half jaar niet meer ongesteld)

Wie herkent dit? Ik ben er zo zat van me de hele dag slap en moe te voelen. En ik word er ook niet vrolijk van als ik in de spiegel kijk! Dan zie ik een futloze vrouw met een grauwe gelaatskleur. Ik leef gezond en beweeg genoeg. Heb ook niet heel veel stress in mijn leven.

Tips? Adviezen? Herkenning?
Nee geen herkenning.
Ik zou weer naar de dokter gaan

Heb je nog andere overgangs klachten ?
Behalve niet meer ongesteld zijn .
Alle reacties Link kopieren Quote
Calla schreef:
11-06-2022 15:31
Nee geen herkenning.
Ik zou weer naar de dokter gaan

Heb je nog andere overgangs klachten ?
Behalve niet meer ongesteld zijn .
Soms last van stijve gewrichten. Maar volgens de dokter valt dat ook onder de overgang. Werkelijk alles is onderzocht in het bloed. Ben er moedeloos van.
Ja, helaas herkenbaar en ik zal maar niets zeggen over alle andere overgangsklachten. Als dit het is heb je nog geluk.
Er is trouwens een heel topic over de overgang. Ik denk dat je daar veel herkenning zult vinden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, moe, ik ga soms na het avondeten al naar bed. Pijnlijke heupen, knieën, schouders. Nachtzweten. Sowieso slecht slapen. Droge slijmvliezen. Het hele pretpakket.
Slaap je wel een beetje okay?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, herkenbaar. Probeer goed te eten, extta vitamine. Een ander kapsel doet ook wonderen. Haarkleur ook.

Heb nu een asdonkerblonde kleur en zie er stukken gezonder uit.

Peeling, maskertje.

Heb een ooglidcorrectie gehad, nu geen vermoeide blik meer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kan je laten testen of je in de overgang zit en voor de rest...... JA JA JA, ik was elke dag hondsmoe; om 10 uur zat ik eindelijk op kantoor tot een of 3, kind uit school halen en meteen weer plat. Kind voor de tv, lag lekker bij me in bed en dan tegen 6 uur eten koken omdat het moest.
Ik denk dat t wel zeker een jaar, 1,5 heeft geduurd, naast de andere toestanden die je er bij kan krijgen.

Er is een topic: “de ongemakken van de overgang”.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het wel een beetje gemakkelijk om te zeggen: het is de overgang.
Ook aan de overgang zijn de nodige dingen te doen om er beter door heen te komen.
Terug naar de huisarts en aangeven dat je toch wilt dat er verder wordt gekeken, omdat je het zo niet vol gaat houden.
Zelf heb ik o.a. een slaapstoornis, die niet uit de meest uitgebreide bloedonderzoeken kwam en waarvoor ik bij een neuroloog heb gelopen. Ik zeg niet dat jij zoiets hebt, maar persoonlijk zou ik wel willen dat er verder wordt gekeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb geen last van (over)vermoeidheid.
Maar dat nachtzweten, ongeveer twee keer per week...

Ik zou niet willen weten hoe erg dit zou zijn als ik niet meer aan de anticonceptiepil was.
Of course your opinion matters. Just not to me.
Alle reacties Link kopieren Quote
Koffieverkeerd schreef:
11-06-2022 15:41
Ja, helaas herkenbaar en ik zal maar niets zeggen over alle andere overgangsklachten. Als dit het is heb je nog geluk.
Zo voelt het niet als geluk hebben, maar ik snap wat je bedoelt. 😉
Alle reacties Link kopieren Quote
Koffieverkeerd schreef:
11-06-2022 15:43
Er is trouwens een heel topic over de overgang. Ik denk dat je daar veel herkenning zult vinden.
Bedankt, ik ga kijken. 👍
Alle reacties Link kopieren Quote
Ginevra schreef:
11-06-2022 15:54
Ja, moe, ik ga soms na het avondeten al naar bed. Pijnlijke heupen, knieën, schouders. Nachtzweten. Sowieso slecht slapen. Droge slijmvliezen. Het hele pretpakket.
Wat naar allemaal. Gebruik je ook supplementen?
Alle reacties Link kopieren Quote
polydox schreef:
11-06-2022 16:12
Slaap je wel een beetje okay?
Veel wakker. En ik moet vaak plassen
‘s nachts. Dus nee, eigenlijk slaap ik niet okay. Maar het is al zo gewoon dat ik vergat het erbij te vermelden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Louise70 schreef:
11-06-2022 16:21
Ja, herkenbaar. Probeer goed te eten, extta vitamine. Een ander kapsel doet ook wonderen. Haarkleur ook.

Heb nu een asdonkerblonde kleur en zie er stukken gezonder uit.

Peeling, maskertje.

Heb een ooglidcorrectie gehad, nu geen vermoeide blik meer.
Aan een ander kapsel en kleurtje zat ik ook al te denken, goed idee!

En inderdaad een peeling, maskertje etc zijn heel fijn en frissen hopelijk de gelaatskleur weer op.

Een ooglidcorrectie is iets waar ik al een tijdje over nadenk. Hoe vond je de ingreep? Was het te doen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dolfine schreef:
11-06-2022 16:46
Ik vind het wel een beetje gemakkelijk om te zeggen: het is de overgang.
Ook aan de overgang zijn de nodige dingen te doen om er beter door heen te komen.
Terug naar de huisarts en aangeven dat je toch wilt dat er verder wordt gekeken, omdat je het zo niet vol gaat houden.
Zelf heb ik o.a. een slaapstoornis, die niet uit de meest uitgebreide bloedonderzoeken kwam en waarvoor ik bij een neuroloog heb gelopen. Ik zeg niet dat jij zoiets hebt, maar persoonlijk zou ik wel willen dat er verder wordt gekeken.
Dank je. Je hebt gelijk. Ik ga nog een keer een afspraak maken. Sterkte met je slaapstoornis! Gaat het beter sinds je bij de neuroloog bent geweest?
rednilv wijzigde dit bericht op 11-06-2022 17:30
0.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Shero schreef:
11-06-2022 17:19
Ik heb geen last van (over)vermoeidheid.
Maar dat nachtzweten, ongeveer twee keer per week...

Ik zou niet willen weten hoe erg dit zou zijn als ik niet meer aan de anticonceptiepil was.
Fijn dat de anticonceptiepil toch een beetje helpt!
Alle reacties Link kopieren Quote
noglangnietjarig schreef:
11-06-2022 16:24
Je kan je laten testen of je in de overgang zit en voor de rest...... JA JA JA, ik was elke dag hondsmoe; om 10 uur zat ik eindelijk op kantoor tot een of 3, kind uit school halen en meteen weer plat. Kind voor de tv, lag lekker bij me in bed en dan tegen 6 uur eten koken omdat het moest.
Ik denk dat t wel zeker een jaar, 1,5 heeft geduurd, naast de andere toestanden die je er bij kan krijgen.

Er is een topic: “de ongemakken van de overgang”.
Herkenbaar allemaal! Was vergeten te vermelden dat het idd getest is en ja, ik ben in de overgang. Had zelf altijd het (naïeve) idee dat het beter zou worden als de menstruatie stopte, maar het tegendeel lijkt wel waar te zijn!
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je al een half jaar niet meer ongesteld bent, ben je toch al bijna uit de overgang? Ik heb momenteel cycli van drie weken, slaap soms maar 3 uur per nacht, nachtzweten, opvliegers, dus van mij mag het wel een keer over zijn. Vooralsnog ben ik helaas vooral belachelijk vaak ongesteld.
Alle reacties Link kopieren Quote
KamilleT schreef:
11-06-2022 19:29
Als je al een half jaar niet meer ongesteld bent, ben je toch al bijna uit de overgang? Ik heb momenteel cycli van drie weken, slaap soms maar 3 uur per nacht, nachtzweten, opvliegers, dus van mij mag het wel een keer over zijn. Vooralsnog ben ik helaas vooral belachelijk vaak ongesteld.
Helaas Kamille, kan wel een jaar of 3/4 duren :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
‘We’ zitten overigens als op het bestaande topic: ‘de ongemakken van de overgang’.
rednilV schreef:
11-06-2022 17:20
Zo voelt het niet als geluk hebben, maar ik snap wat je bedoelt. 😉
Het is behoorlijk bepalend, en verre van leuk. Maar ik hoop voor jou dat dit het is.
rednilV schreef:
11-06-2022 17:29
Herkenbaar allemaal! Was vergeten te vermelden dat het idd getest is en ja, ik ben in de overgang. Had zelf altijd het (naïeve) idee dat het beter zou worden als de menstruatie stopte, maar het tegendeel lijkt wel waar te zijn!
Klopt. Volgens de huisarts kunnen klachten ca 10 jaar aanhouden, dus ook (lang) nadat je niet meer menstrueert. Het is per persoon verschillend, dus wie weet vlieg jij er zo doorheen. Vaak is het verloop hetzelfde als bij je moeder.
KamilleT schreef:
11-06-2022 19:29
Als je al een half jaar niet meer ongesteld bent, ben je toch al bijna uit de overgang? Ik heb momenteel cycli van drie weken, slaap soms maar 3 uur per nacht, nachtzweten, opvliegers, dus van mij mag het wel een keer over zijn. Vooralsnog ben ik helaas vooral belachelijk vaak ongesteld.
Nee helaas, zo werkt dat niet.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven