Gezondheid alle pijlers

Oververhit na fysieke inspanning

17-07-2019 13:40 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoii!!
Ik heb van kinds af aan al dat als ik fysiek sport of als het buiten warmer is dan 25graden dat ik oververhit raak, (warmte hoopt op in mijn hoofd) met knallende koppijn als gevolg. Ik ben ook migraine gevoelig, dus heb ook regelmatig migraine. Nu vroeg ik me af of er hier mensen zijn met het zelfde probleem en die misschien tips hebben. Ik wordt er een beetje moedeloos van... :cry: ik drink voldoende op een dag, sauna resulteert ook in hoofdpijn en heb gewoon heel veel last van warmte in zijn algemeenheid. Las op internet iets over inspanninghoofdpijn.. Iemand hier ervaring mee?
anoniem_388307 wijzigde dit bericht op 21-07-2019 00:07
20.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Veel drinken, nek koel houden met een natte lap en een hoed en niet fysiek sporten als het boven de 25 graden is. Ik zit zelden tot nooit in de volle zon en houd mijzelf bewust en actief koel.

Zo ingewikkeld hoeft het toch niet te zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier vroeger ook veel last van gehad, totdat ik standaard 5x per week een half uur cardio ging doen in de winter. Hierdoor ging ik erg transpireren.
Dit resulteerde erin, dat ik uiteindelijk ook bij hogere temperaturen ging transpireren en niet meer oververhit raakte.
Nu al jaren geen last meer van oververhitting, hoofdpijn of migraine bij inspanning.
Alle reacties Link kopieren
Te weinig vocht, zouten en mineralen kunnen bijdragen aan de hoofdpijnklachten. Drink elke dag voldoende, dus niet alleen rondom het sporten. Zeker met sporten geldt dat als je past drinkt als je dorst hebt je te laat bent. Wat minder actief sporten boven de 25 graden is beter voor je lichaam.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig nooit last van gehad ga snel zweten dus ook snel afkoelen :)
veel drinken en kom maar om met 30C+ gedij ik zelfs met sporten nog vrij goed in :)
Alle reacties Link kopieren
Toen het zo warm was, heb ik steeds een natte lap ( kan een sjaaltje zijn, een handdoekje, of wat je ook maar in huis hebt) in mijn nek gelegd. Voor mij DE ontdekking, ik heb ook snel migraine en zeker bij heel warm weer.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
17-07-2019 13:46
Veel drinken, nek koel houden met een natte lap en een hoed en niet fysiek sporten als het boven de 25 graden is. Ik zit zelden tot nooit in de volle zon en houd mijzelf bewust en actief koel.

Zo ingewikkeld hoeft het toch niet te zijn?
Ze zegt OF. Bij fysieke inspanning (al is het -10 ) of bij hitte raakt haar hoofd oververhit.
Ze kan warmte, helemaal los van het weer buiten, slecht kwijt en vraagt daar tips voor.

In de winter sporten met een hoed op en een natte lap in je nek, tja, lijkt me onhandig.
Zo ingewikkeld hoeft lezen toch niet te zijn?
Alle reacties Link kopieren
Boven de 25 graden sporten is mij ook te warm.En de hond ook.
Pergamon schreef:
17-07-2019 13:46
Veel drinken, nek koel houden met een natte lap en een hoed en niet fysiek sporten als het boven de 25 graden is. Ik zit zelden tot nooit in de volle zon en houd mijzelf bewust en actief koel.

Zo ingewikkeld hoeft het toch niet te zijn?
:facepalm:
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
17-07-2019 14:37
Boven de 25 graden sporten is mij ook te warm.En de hond ook.
Mij ook. Maar misschien doet to een teamsport en moet ze wel?
.
Ik kan ook fysiek niet tegen de hitte en doe dan dus ook geen inspannende activiteiten.

Dan ga ik liever in de avond een stuk wandelen als het is afgekoeld.
Alle reacties Link kopieren
Wat Permis ook al schrijft, er staat: "dat als ik fysiek sport of als het buiten warmer is dan 25graden dat ik oververhit raak". Dat is dus best vaak, en niet alleen bij het sporten als het 's zomers warm is.

Zweet je wel, Petraa?

Vroeger kon ik slecht zweten en koelde daardoor moeilijk af, met ook wat hoofdpijn als gevolg (al had ik geen migraine).
Na een tip van iemand ben ik een tijd regelmatig naar de sauna gegaan. In het begin was dat erg onaangenaam, maar sinds die tijd kan ik goed zweten, al ben ik nooit een liefhebster van warmte geworden.

Of misschien is een sportkoelvest een idee voor de tijden dat het echt niet uit te houden is?
nounou
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
17-07-2019 14:49
Mij ook. Maar misschien doet to een teamsport en moet ze wel?
Lees nou even. Er staat OF.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
17-07-2019 15:00
Wat Permis ook al schrijft, er staat: "dat als ik fysiek sport of als het buiten warmer is dan 25graden dat ik oververhit raak". Dat is dus best vaak, en niet alleen bij het sporten als het 's zomers warm is.

Zweet je wel, Petraa?

Vroeger kon ik slecht zweten en koelde daardoor moeilijk af, met ook wat hoofdpijn als gevolg (al had ik geen migraine).
Na een tip van iemand ben ik een tijd regelmatig naar de sauna gegaan. In het begin was dat erg onaangenaam, maar sinds die tijd kan ik goed zweten, al ben ik nooit een liefhebster van warmte geworden.

Of misschien is een sportkoelvest een idee voor de tijden dat het echt niet uit te houden is?
Dat heb ik dus ook, dat ik heel snel heel veel zweet sinds ik naar de sauna ga. Ben daar niet erg blij mee.
Als ik een paar weken of maanden niet ga, wordt het minder, maar na een saunabezoek begint het weer.

Helaas raak ik bij sporten ook nog steeds snel oververhit.
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
17-07-2019 15:05
Dat heb ik dus ook, dat ik heel snel heel veel zweet sinds ik naar de sauna ga. Ben daar niet erg blij mee.
Als ik een paar weken of maanden niet ga, wordt het minder, maar na een saunabezoek begint het weer.

Helaas raak ik bij sporten ook nog steeds snel oververhit.

Oh, dat kan dus ook nog.
Ik draag 's zomers trouwens altijd katoen bij het sporten, dat wordt weliswaar vochtig, maar dat koelt dus wel.
In synthetische kleding, ook al ademt het, warm ik sneller op.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 17-07-2019 15:14
0.09% gewijzigd
nounou
Alle reacties Link kopieren
Petra, misschien kan je een vochtig katoenen sportshirt in de vriezer doen paar uurtje en dan aantrekken?
Verder veeeel drinken.
Alle reacties Link kopieren
Marigold1986 schreef:
17-07-2019 14:49
:facepalm:
Waarom een :facepalm:? Ik heb als kind 3x een zonnesteek gehad, kan mijn hitte helemaal niet kwijt, verbrand als een kreeft in kokend water en kan me hondsberoerd voelen. maar door simpele trucjes kan je jezelf koel houden en zo hoofdpijn (of andere klachten) voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
permis schreef:
17-07-2019 14:17
Ze zegt OF. Bij fysieke inspanning (al is het -10 ) of bij hitte raakt haar hoofd oververhit.
Ze kan warmte, helemaal los van het weer buiten, slecht kwijt en vraagt daar tips voor.

In de winter sporten met een hoed op en een natte lap in je nek, tja, lijkt me onhandig.
Zo ingewikkeld hoeft lezen toch niet te zijn?

Ik heb exact hetzelfde, en met sporten neem ik dus wel een nat lapje mee (ook bij koele temperaturen) en extra vocht. Want goed drinken scheelt een hoop. Ik begrijp oprecht de ingewikkeldheid niet.
Ik heb geen tips maar laatst was bij Zembla een item over je persoonlijke kerntemperatuur. Wellicht ligt die bij jou standaard hoog, daar kun je niks aan doen, maar lastig is het wel.

https://zembla.bnnvara.nl/nieuws/onderz ... incidenten

Een collega van me krijgt migraine als het weer omslaat of bij hogere temperaturen. Hij past zijn sportactiviteit dan aan.
Alle reacties Link kopieren
Ivy_Signe schreef:
17-07-2019 15:29

Een collega van me krijgt migraine als het weer omslaat of bij hogere temperaturen. Hij past zijn sportactiviteit dan aan.
Heb ik ook, maar gelukkig heeft sportintensiteit daar bij mij nauwelijks tot geen invloed op.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
17-07-2019 15:08
Oh, dat kan dus ook nog.
Ik draag 's zomers trouwens altijd katoen bij het sporten, dat wordt weliswaar vochtig, maar dat koelt dus wel.
In synthetische kleding, ook al ademt het, warm ik sneller op.
Ja doe ik ook, een katoenen t-shirtje, zo dun mogelijk en een beetje ruim vallend. Anders stik ik helemaal de moord. Ik heb ook altijd een enorm rood hoofd na het sporten en het duurt best lang voor ik er weer normaal uitzie :)
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
17-07-2019 15:34
Ja doe ik ook, een katoenen t-shirtje, zo dun mogelijk en een beetje ruim vallend. Anders stik ik helemaal de moord. Ik heb ook altijd een enorm rood hoofd na het sporten en het duurt best lang voor ik er weer normaal uitzie :)

Nou inderdaad, strakke shirts vind ik mooi staan, maar zijn ook snel benauwd. Door de overgang is dat allemaal veel erger geworden O_o

Petraa, heb je nog iets aan de reacties?
Het zou wel zo leuk zijn als je nog even terugkomt in je eigen topic.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Je lichaamstemperatuur mag normaliter niet boven de 38 graden komen, bij welke inspanning dan ook.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Haii allemaal, sorry voor de late reactie.. Had wat problemen thuis.

Drinken (water) doe ik standaard al ruim voldoende. Mezelf koel houden tijdens de warmte lukt ook aarsig(de ene keer beter dan de andere keer) maar het gaat me echt om het sporten. En zo onwijs intensief is het niet (pilates en core stability) maar ik ben gewoon zo snel oververhit dat ik niet meer weet wat te doen.

Zweten doe ik inderdaad niet super veel (rug, hoofd en onder de borsten🙈 wat, maar geen druppels ofzo)

Ik las van de week dat je ors of sportdrank kunt gebruiken om de zouten, mineralen en suikers aan te vullen.. Iemand Hier ervaring mee??
Alle reacties Link kopieren
Marigold1986 schreef:
17-07-2019 14:49
:facepalm:
Boven de 25 graden sport ik ook niet. Het is of bij fysieke inspanning (rond de 19a20 graden) of boven de 25 graden buiten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven