Gezondheid alle pijlers

persoonsalarm maar dan zonder instanties

08-03-2020 13:37 37 berichten
Hallo, ik vroeg me af of er ook alarmsystemen bestaan zonder dat je met instanties te maken hebt.
Dus als mijn ouder iets heeft gelijk een knop in kan drukken en mijn telefoon afgaat of een ander apparaat wat ik bij me kan dragen.
Hij kan natuurlijk mij bellen via één klik op z'n telefoon, maar wat als hij geen kans heeft die telefoon te pakken.
Dus dat hij een ketting of armband heeft met 1 druk op de knop en dat hij in verbinding komt met mij.

Laatste keer was ik sneller bij hem dan de zorginstantie via wie hij nu een persoonsalarm heeft. Of nou ja, die kwamen helemaal niet opdagen. Kink in de kabel...
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
08-03-2020 15:32
Het wordt geen Wuzzi.
En als ik niet in de buurt ben heeft hij pech ;)
Ik werk in de zorg en ging er van uit dat degene bv valgevaarlijk is. Dan is het natuurlijk niet: pech maar ik ben er nu even niet.
ririanneke schreef:
08-03-2020 15:37
Ik werk in de zorg en ging er van uit dat degene bv valgevaarlijk is. Dan is het natuurlijk niet: pech maar ik ben er nu even niet.
Ja en zo ging ik er vanuit dat als hij op de alarmknop drukt dat er iemand van de zorgverlening kwam.
Sorry, ongepaste reactie op jou, maar soms is de kring heel klein.
Niq schreef:
08-03-2020 15:40
Ja en zo ging ik er vanuit dat als hij op de alarmknop drukt dat er iemand van de zorgverlening kwam.
Bij een Wuzzi kun je ook een abonnement nemen waarbij eerst 112 gecontacteerd wordt en zij indien nodig een hulpverlener sturen.
Dat hebben wij niet afgesloten. Ik ben gewoon degene bij wie de oproep binnenkomt.
Dus de Wuzzi kan ook zonder abonnement? Ik had die namelijk al afgeschreven :hihi:
Niq schreef:
08-03-2020 15:44
Dus de Wuzzi kan ook zonder abonnement? Ik had die namelijk al afgeschreven :hihi:
Nee, je hebt wel 'n abonnement nodig, maar dan een lager bedrag als je het gewoon intern wil houden met contacten uit de naaste omgeving. Dan is het maar iets van 8 euro per maand. Als je 112-alarm erop wil dan betaal je 14 euro geloof ik.
Ik wil zonder abonnement. Want soms heb je het een jaar niet nodig, en ik ben nogal een kniepert.
Voor mijn moeder hebben we dit:
https://www.kpn.com/vitaal/thuis.htm

Doet het alleen in huis, maar bleek wel heel goed te werken toen mijn moeder gevallen was en haar rug gebroken had. Ze kon nog op de knop drukken dus onze telefoons gingen meteen loeiend af. Als ze niet op de alarmknop om haar nek had kunnen drukken analyseert het systeem vrij snel dat er afwijkend gedrag is en stuurt ook een signaal. Je plaatst sensors in huis, de app leert dan het gedrag van de bewoner kennen.
Voordeel van die Wuzzi is juist dat ie het overal ter wereld doet (zolang er mobiel bereik is) Mijn moeder is niet aan huis gebonden en kan dus ook wat overkomen terwijl ze ergens aan 't wandelen of fietsen is. Een horloge draagt ze trouw, zo'n ketting zou geen succes zijn.
Alle reacties Link kopieren
Iemand had een app gemaakt die dat op een slimme manier deed. Hij hoeft dan zelf niet te bellen; zodra de app constateert dat er op een bepaalde plek geen teken van leven is gaat hij bellen.

Ik weet de naam niet meer; een logisch klinkende naam.

Hier is hij: http://areyouokay.today/
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb deze voor hem gekocht en word nu al gek van hem!
Duzend keer gezegt, alleen op die rode knop drukken bij groot alarm. Nou je raadt het al..
Zo doet de vogel
en zo doet de vis
en zo doet mn pa die in de buurt van een alarmknop is

Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven