Gezondheid alle pijlers

piepen bij inademen

25-01-2020 22:20 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een tijdje, ik schat een maand of 2, hoor ik een piep als ik inadem. Niet echt aandacht aan geschonken want verder nergens last van; sinds een paar dagen zegt man echter dat ik piep en die wil dat ik maandag de huisarts bel. Ga ik ook doen hoor, maar nu merk ik dat ik toch ineens bang ben dat er iets ernstigers aan de hand is; dat man het nu hoort betekent dat het erger geworden is want man hoort niet zo goed ;-)
Toen ik zei dat ik dit al een maand of 2 heb werd hij een beetje boos; uit bezorgdheid.
Wat ik met dit topic wil? geen idee, ik vind het nu toch ineens een beetje spannend en dat wil ik denk ik gewoon even kwijt...
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een bronchitis of zo. Hoeveel erger denk je zelf dat het is?
Alle reacties Link kopieren
SjaanRoeispaan schreef:
25-01-2020 22:26
Klinkt als een bronchitis of zo. Hoeveel erger denk je zelf dat het is?
Nou, ik moest gewoon niet gaan googlen....zal inderdaad vast niks zijn maar als je net van de week 'over mijn lijk' gekeken hebt dan kun je denk ik niet altijd meer rationeel denken, tenminste ik niet.
Ik hoest niet, heb geen koorts; lijkt me dus geen bronchitis toch?
Alle reacties Link kopieren
Eva1977 schreef:
25-01-2020 22:30
Nou, ik moest gewoon niet gaan googlen....zal inderdaad vast niks zijn maar als je net van de week 'over mijn lijk' gekeken hebt dan kun je denk ik niet altijd meer rationeel denken, tenminste ik niet.
Ik hoest niet, heb geen koorts; lijkt me dus geen bronchitis toch?
Ik zat een tijd geleden 'Over mijn lijk' te kijken en de hoofdpersoon was op consult bij mijn radioloog.... ik heb vaak bronchitis gehad, maar nog nooit koorts. Ik had een longontsteking door de bestralingen, maar ook daar geen koorts van. Ik vermoed dat je je veel te druk maakt.
Alle reacties Link kopieren
Dat denk ik ook hoor! Maar soms gaan niet reeele gedachtes met je aan de haal.
Alle reacties Link kopieren
Piepen bij inademen is wheezing. Dan zit een vernauwing in je bovenste luchtwegen.
Heb ik ook een poosje gehad, kwam door mijn shampoo met rozengeur (ik had toen beetje hooikoorts). Andere shampoo en nooit meer klachten
Beetje astmatisch of allergie kan ook de oorzaak zijn
Alle reacties Link kopieren
Astma = piepen bij uitademing
Ik heb het wel eens als ik last heb van m'n keel/verkouden ben. Is bij mij altijd binnen een dag of 2 week over. Als je het al zo lang hebt zou ik toch eens naar de huisarts gaan, gewoon om er eens naar te laten kijken.
Alle reacties Link kopieren
een geluid/piep bij inademing past bij een “obstructie” in je bovenste luchtwegen.
Bij de uitademing past het bij een probleem van je onderste luchtwegen.

Tip van de dag. Ga zulke dingen niet op zaterdagavond op een forum vragen als je er al 2 maanden last van hebt.
Dit is een forum met dames (en enkele heren) waarvan de meeste geen medicijnen of iets in die richting gestudeerd hebben en je hoogstwaarschijnlijk het verkeerde advies gaan geven.

Ga het ook niet Googlen want daar lees je de meest vreselijke dingen.

Ga wel naar de huisarts en laat je nakijken.

Ik snap dat je met ideeën aan de haal gaat, maar als je er al 2 maanden mee loopt, maakt 1 dag extra waarschijnlijk geen verschil.

Succes!
Vooral niet googlen inderdaad. Hoewel google soms erg handig kan zijn staan er ook veel horror verhalen op met dodelijke afloop soms. Voor iedere onschuldige kwaal die niet veel voorstelt kun je op google wel iemand vinden die er aan is overleden of wat dan ook voor ander ergs.
Rook je? Of je partner? Ik had dit toen ik nog rookte...

En verder wat de anderen zeggen, gewoon even laten zien en horen aan de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Precies. Niemand gaat op internet zijn/haar verhaal doen met ‘ik had hoofdpijn/buikpijn/een piepende ademhaling, maar er was helemaal niks ernstigs aan de hand’, terwijl dat in werkelijkheid toch wel echt de grootste groep is.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Half Nederland lijdt momenteel aan een (mild) virus dat een bovenste luchtweginfectie met piepen en hoesten veroorzaakt. Heel vervelend, het kan een maand of 3 duren.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
26-01-2020 05:28
Half Nederland lijdt momenteel aan een (mild) virus dat een bovenste luchtweginfectie met piepen en hoesten veroorzaakt. Heel vervelend, het kan een maand of 3 duren.
Overdrijven is ook een kunst. Dan zouden de helft van mijn collega’s ziek zijn, ik heb geen hoesters in mijn ongeving
Ze moet gewoon even naar de huisarts
smulrol schreef:
25-01-2020 23:47
Astma = piepen bij uitademing
Door dit soort stellingen heb ik twee jaar lang met ongediagnostiseerde astma rondgelopen.
Toen ik uiteindelijk tijdens mijn zwangerschap van mijn stokje ging door zuurstoftekort werd pas bevestigd wat ik zelf af jaren tegen de HA riep
Alle reacties Link kopieren
Je kan je het beste laten onderzoeken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, jullie hebben helemaal gelijk hoor. Ik ga morgen de huisarts bellen. Ik vind het gewoon heel vreemd dat ik alleen last heb van die piepende ademhaling en ik ben licht benauwd. Maar geen hoesten, geen koorts, geen vermoeidheid etc
Alle reacties Link kopieren
Eva1977 schreef:
26-01-2020 08:51
Goedemorgen, jullie hebben helemaal gelijk hoor. Ik ga morgen de huisarts bellen. Ik vind het gewoon heel vreemd dat ik alleen last heb van die piepende ademhaling en ik ben licht benauwd. Maar geen hoesten, geen koorts, geen vermoeidheid etc
Dan zou het heel goed iets allergisch kunnen zijn. Bestaan pilletjes en pufjes voor en is niet eng of terminaal.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
26-01-2020 08:59
Dan zou het heel goed iets allergisch kunnen zijn. Bestaan pilletjes en pufjes voor en is niet eng of terminaal.
haha, dank je. Hier moet ik wel om lachen ;-) Ik ben blij met dit topic, heerlijk verhelderend; ik had gewoon niet moeten gaan googlen ;-)
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
26-01-2020 08:14
Overdrijven is ook een kunst. Dan zouden de helft van mijn collega’s ziek zijn, ik heb geen hoesters in mijn ongeving
Ze moet gewoon even naar de huisarts
Half Nederland is overdreven inderdaad maar dat er momenteel een hardnekkig virus heerst dat een bovenste luchtweginfectie veroorzaakt is echt waar.
Even naar de longen laten luisteren is raadzaam.
Bij hooikoorts/allergie heb ik dat wel eens. Toevallig geen allergie?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook ooit door mijn partner naar de huisarts gestuurd omdat hij helemaal kriegel werd van mijn gepiep. Bij mij bleek de al bij mij bekende allergie tot astma te hebben geleid. Daar heb ik medicatie voor gekregen en sindsdien gaat alles prima.
smulrol schreef:
25-01-2020 23:47
Astma = piepen bij uitademing
dit klopt niet

ook bij inademen
Alle reacties Link kopieren
Ben niet bekend met een allergie, dus geen idee. Ik ga morgen bellen

En iemand vroeg of ik rookte: nee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven