Gezondheid alle pijlers

Pijn na plaatsen koper spiraal

18-04-2021 14:52 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Even benieuwd naar ervaringen van andere dames. Ik heb donderdag een koper spiraal laten zetten. Dit is door een arts gedaan met een echo apparaat erbij om te checken of hij goed zat.

Donderdag en vrijdag viel de pijn wel mee. Gisteren iets meer. En nu heb ik vanmorgen gewandeld en net gestofzuigd en heel erg pijn rechts net boven mijn lies in mijn buik. Heel vervelende pijn.

Wat voor klachten hadden jullie na het laten zetten van een koper spiraal en hoe lang hield dat aan?
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
[...]

De eerste keer heb ik een dag met ‘weeën’ op de bank gelegen. De tweede keer nergens last van, 1 drupje bloed tijdens het plaatsen (wel erg pijnlijk altijd), maar daarna huppelend het ziekenhuis uit.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-04-2021 17:38
Reden: quoten volledige OP is niet toegestaan
56.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al een jaar een spiraal en in begin waren het erge krampen van tijd tot tijd. Soort "weeën" inderdaad. Nu nog steeds van tijd tot tijd kramp op gekke momenten.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Alle reacties Link kopieren
Je vraagt om ervaringen en hoewel je dit liever niet wil horen schrijf ik het toch maar. Bij mij hielden de klachten echt lang aan en werden ook niet minder. Echt alsof ik weeën had. En ik had enorm bloedverlies. Toen ik ervaringen ging googlen zag ik dat ik helaas lang niet de enige was. Na een maand of twee afzien heb ik m laten verwijderen.
Hopelijk gaat het bij jou (veel) beter maar blijf alert en naar je lichaam luisteren! Succes en beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt niet bekend. Ik raad je aan een afspraak te maken dat ze nog eens kijken of hij wel goed zit.

Sterkte!
Herkenbaar; stekende pijn, krampen... mijn lijf probeerde de eerste maand het ding echt te lozen. Hij heeft wel altijd goed gezeten. Je kunt voor de zekerheid even checken of je de touwtjes nog voelt. Zo ja, zit hij hoogstwaarschijnlijk op de juiste plek (gezien de echo na het plaatsen).
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor de reacties.
Kiwi ik ben me bewust van die ervaringen mijn zusje heeft er ook onwijs last van gehad langere tijd. Ik heb dit ook besproken met de dokter maar hij gaf aan dat ik het echt zelf moest proberen dat het bij iedereen anders is.

Hormoon anticonceptie verdraag ik niet dan ga ik alleen maar vloeien zonder stoppen. Dat heeft te maken met mijn baarmoederslijmvlies zei de gyn.

De pijn is nu weer weg gezakt daar uit mijn lies, heb nu weer dat menstruatie kramp gevoel wat ik al had dus ik denk dat het stofzuigen misschien toch even te veel was ofzo
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Skawa schreef:
18-04-2021 19:22
De pijn is nu weer weg gezakt daar uit mijn lies, heb nu weer dat menstruatie kramp gevoel wat ik al had dus ik denk dat het stofzuigen misschien toch even te veel was ofzo

Mijn HA had wel gezegd het de eerste week een beetje rustig aan te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ja bij mij ook maar ik heb een hond en twee kleine kinderen dus rustig aan doen is beperkt mogelijk
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Oh zeker, mij lukte het ook niet steeds (ik vergat het ook af en toe) en pas als ik dan krampen kreeg dacht ik 'oh ja'. Maar ik zei het meer omdat het, zoals je zelf ook zei, een mogelijke verklaring kon zijn voor je klachten. Heb je er verder nog in die mate last van gehad of is het bij die ene keer gebleven?
Half uurtje shock na plaatsen, wat kramp ‘s avonds en binnen 24 uur was dat over. Ik heb een ballerine, die zijn inmiddels wat omstreden vanwege grotere kans op afstoting, maar mij bevalt het goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik had gisteren nog veel last maar vandaag gaat t volgens mij beter. De dag is nog jong. Vanmorgen vroeg vloeide ik ook niet meer. Dus heb hoop haha
where ever you go, go with your heart

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven