Gezondheid alle pijlers

Pil vergeten, gevreeen, en dan nu Pinksterweekend! Help!

26-05-2007 23:38 5 berichten
Lieve mensen,



Ik maak me een beetje zorgen.... afgelopen dinsdag heb ik met mijn vriend gevreeen....... en afgelopen maandag ben ik met een nieuwe pilstrip (Microgynon 50) begonnen.



Omdat het gisteren een rare avond was, ben ik de pil vergeten!



Dat heb ik al wel eens vaker gehad, maar nog nooit in de eerste week. Bovendien slik ik ook vaak 2 strips achter elkaar.



Heb dus ook nog nooit een morning-afterpil gebruikt. Ik heb gelezen dat dat bij de apotheek kan, maar ik kwam er na sluitingstijd vandaag pas achter dat ik hem was vergeten. En volgens mij moet het ook binnen 72 uur na de seks. En de huisarts kan ik morgen uiteraard ook niet bellen.... zucht.



Wat nu??? Wie heeft raad?



Op zich is het wel een wat 'zwaardere' pil, maar je weet nooit natuurlijk.



Heeft iemand dit ook al eens gehad?



Liefs Carolien
P.S. Ik heb vroeger bij biologie geleerd (ja dat weet ik nog, haha) dat sperma meestal niet langer dan 3 dagen blijft leven in een vrouwelijk lichaam.



Dus in dat geval zou de kans niet zo heel groot zijn dat ik zwanger ben....



Maar ja je weet nooit. Wie weet heeft mn vriend 'supersperma' of zo.
Ik woon in een dorp en bij ons is er altijd een huisarts met weekenddienst, en er is in t weekend ook een apotheek open. Neem aan dat dat overal zo is? Bel morgen de dienstdoende huisarts of de huisartsenpost.
Alle reacties Link kopieren
Voor een MAP heb je in NL geen doktersrecept meer nodig. Je kunt bij de dienstdoende apotheek zo terecht, of als je in een grote stad woont misschien bij een drogist die op zondag open is.

Maar sterker nog: met Microgynon kun je zelf een MAP-toepassing doen. Dat moet je niet van mij aannemen ;), elke gek op een forum kan wel zoiets beweren, maar je kunt het op deze site en op deze site nalezen. Maar nog handiger is om even naar de weekendapotheek te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Oeps, ik zie net dat het al begin deze week was. Bel de HAP voor advies!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven