Gezondheid alle pijlers

Pink Ribbon financiert vooral zichzelf

06-10-2012 10:04 211 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.spaink.net/2011/11/17/pink-ribbon/



Ben ik nou de enige die niet wist dat KWF de samenwerking met Pink Ribbon heeft opgezegd eind 2011?



Is toch best raar dat Pink Ribbon gewoon doordraait, incasseert en niks bijdraagt aan de strijd van vrouwen tegen kanker?



En dat al die goedbedoelende, gul gevende vrouwen hun euro's doneren zonder te weten dat er zo goed als niks in onderzoek wordt geïnvesteert? Maar wel in marketing, Quinty Trustful (en haar kapper en visagist), gala's en happenings en die roze armbandjes niet te vergeten? Wat heb je daaraan als je kanker hebt??



Krijg er een vieze smaak van in mijn mond....
Alle reacties Link kopieren
quote:yette schreef op 07 oktober 2012 @ 12:10:

Ja hé, die McDonalds discussie is van 3 jaar geleden! De redactie èn het beleid hier zijn sindsdien behoorlijk veranderd.Dacht jij echt dat die McDonald's mijnheer weer zou mogen schrijven?
Alle reacties Link kopieren
Geen idee Willem, maar ik zou het toejuichen - mits het, zoals hier, iets toevoegt aan de discussie.
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Wat ik al eerder aangaf, ik heb e.e.a. doorgegeven aan de CM, ook het feit dat Pink Ribbon hier post.



Maandag wordt het sowieso besproken in de vergadering. Dus graag nog even geduld. Verder wil ik nog een keer duidelijk vermelden dat het niet toegestaan is om over het beleid hier te discussieren.

Indien je over het beleid vragen hebt dan graag mailen naar forum@viva.nl.



mvg,



Junior.
Alle reacties Link kopieren
Prima Junior!
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_158656 wijzigde dit bericht op 07-10-2012 13:13
Reden: schiet doel voorbij
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een 'het zou nu wellicht wel mogen dat de MacDo-meneer hier post' is geen discussie Junior Mod.
Ik heb die link van PR eens even bestudeerd, en ik zie een prachtig jaarverslag, geheel en al gemaakt om aan te tonen dat ze goed bezig zijn. Vorig jaar bleef er ongeveer 2 miljoen liggen, dat is in 2012 wel besteed. Chapeau. Maar het echt interessante document: de jaarrekening zien we niet. Vragen die het oproept:



Klopt het dat de directeur boven de balkenende norm verdient? En zo ja, wat is daar de verklaring voor?

Waarom doet PR aan beleggingen? (zie jaarverslag, 1,5 ton?)

Hoe hoog bedragen de vergoedingen aan de RvT?

Wie zijn de geldschieters? (farmaceutische industrie)

waar is die 2 ton aan administratiekosten uit opgebouwd?
en hoeveel bedraagt de reserve?
Alle reacties Link kopieren
quote:JuniorModeratorViva schreef op 07 oktober 2012 @ 12:25:

Beste forummers,



Wat ik al eerder aangaf, ik heb e.e.a. doorgegeven aan de CM, ook het feit dat Pink Ribbon hier post.



Maandag wordt het sowieso besproken in de vergadering. Dus graag nog even geduld. Verder wil ik nog een keer duidelijk vermelden dat het niet toegestaan is om over het beleid hier te discussieren.

Indien je over het beleid vragen hebt dan graag mailen naar forum@viva.nl.



mvg,



Junior.

Waar is hier? Volgens mij ben je in de war met het Centraal Moderator topic en reageer je een beetje spastisch op dit hier. Want in andere topics zie ik nooit zo'n reactie, maar nu Pink Ribbon, de geldophaalmachine waar Sanoma dikke vriendjes mee is, besproken wordt komt er weer zo'n slappe opmerking.



Wat vind je er zelf eigenlijk van?
Wow, wat een reacties hier. Hulde aan TO! Inmiddels heb ik contact gehad met Dees, van de geplaatste brief, ze vertelde me oa dat er bij PR ook geen gedegen beleidsplan ligt voor de komende 5 jaar. M.a.w: wat gaat PR in die tijd werkelijk doen om het borstkankerleed te verzachten? En dat er dit jaar honderdduizenden euros aan juridische proceskosten MOESTEN worden betaald van het PRbudget!! En dat PR iets heel anders verstaat onder geld besteden aan onderzoek dan jij en ik vermoedden.





--overigens staat dit weekend in de Volkskrant in een katern een kritisch over de zwarte werkelijkheid dat met knalroze feesttoeters wordt voorgesteld door PR--
En Vivajunior: ik ben blij dat jij ons hier laat discusieren, graag zelfs. Ik stel viva niet ter discussie.

PR wat is uw reactie?
Willem: plz gooi geen olie op he vuur. Het zou zo jammer zijn dat dit to geweerd wordt. Het gaat hier immers om PR.
Ik bedoel uiteraard om PRdiscussie en niet om Vivadiscussie.



Bedankt Vivajunior voor jouw waakzaamheid
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 07 oktober 2012 @ 12:48:

Ik heb die link van PR eens even bestudeerd, en ik zie een prachtig jaarverslag, geheel en al gemaakt om aan te tonen dat ze goed bezig zijn. Vorig jaar bleef er ongeveer 2 miljoen liggen, dat is in 2012 wel besteed. Chapeau. Maar het echt interessante document: de jaarrekening zien we niet. Vragen die het oproept:



Klopt het dat de directeur boven de balkenende norm verdient? En zo ja, wat is daar de verklaring voor?

Waarom doet PR aan beleggingen? (zie jaarverslag, 1,5 ton?)

Hoe hoog bedragen de vergoedingen aan de RvT?

Wie zijn de geldschieters? (farmaceutische industrie)

waar is die 2 ton aan administratiekosten uit opgebouwd?

Je meeste vragen kun je terug vinden in het jaarverslag.



Salaris directeur per 10-01-12: ¤ 99.000 (pag. 36)

Leden van de RvT ontvangen geen salaris, hebben recht op onkostenvergoeding, maar maken daar in de praktijk geen gebruik van. (pag 45)

De balans op pagina 48, hier vind je de reserves.
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 07 oktober 2012 @ 12:48:

Ik heb die link van PR eens even bestudeerd, en ik zie een prachtig jaarverslag, geheel en al gemaakt om aan te tonen dat ze goed bezig zijn. Vorig jaar bleef er ongeveer 2 miljoen liggen, dat is in 2012 wel besteed. Chapeau. Maar het echt interessante document: de jaarrekening zien we niet. Vragen die het oproept:



Klopt het dat de directeur boven de balkenende norm verdient? En zo ja, wat is daar de verklaring voor?

Waarom doet PR aan beleggingen? (zie jaarverslag, 1,5 ton?)

Hoe hoog bedragen de vergoedingen aan de RvT?

Wie zijn de geldschieters? (farmaceutische industrie)

waar is die 2 ton aan administratiekosten uit opgebouwd?Wat ik dus niet snap (maar dat ben ik zonder financiële achtergrond), is dat er in het jaarverslag 2011 al wordt gesproken dat die 2 miljoen in 2012 IS uitgegeven. Het gaat toch over boekjaar 2011?
Alle reacties Link kopieren
quote:thomaaas schreef op 07 oktober 2012 @ 13:53:

[...]





Wat ik dus niet snap (maar dat ben ik zonder financiële achtergrond), is dat er in het jaarverslag 2011 al wordt gesproken dat die 2 miljoen in 2012 IS uitgegeven. Het gaat toch over boekjaar 2011?In een jaarverslag moet een onderneming belangrijke zaken die zich na afloop van het boekjaar hebben voorgedaan melden.
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:Francelle schreef op 07 oktober 2012 @ 13:57:

[...]



In een jaarverslag moet een onderneming belangrijke zaken die zich na afloop van het boekjaar hebben voorgedaan melden.aaaah kijk aan Ik leer ook nog wat van dit topic. Ik zie in het jaarverslag ook 2013 langskomen. Hoe zit dat dan?
Alle reacties Link kopieren
Het jaarverslag is van 2011/2012, de baten en lasten lopen van 1 mei 2011 tot en met 30 april 2012, dit wordt het boekjaar 2012 genoemd.

Vandaar dat ook de begroting 2013 in het verslag staat.



Ik ben geen expert op dit gebied, maar dat lees ik erin.



En een jaarverslag moet sowieso een duidelijk beeld geven over het boekjaar en de verwachtingen in de toekomst.
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
Francelle, dat zegt niks, we weten niks over de hoogte van de onkostenvergoeding of wat voor additionele inkomsten de directeur er nog bij heeft. De jaarrekening zou ik willen zien, niet zo'n boekje, duidelijk bedoeld voor de kritische consument.



7,3 miljoen (!) hebben ze op de bank, dat is bizar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Shalimar schreef op 07 oktober 2012 @ 13:00:

Wow, wat een reacties hier. Hulde aan TO! Inmiddels heb ik contact gehad met Dees, van de geplaatste brief, ze vertelde me oa dat er bij PR ook geen gedegen beleidsplan ligt voor de komende 5 jaar. M.a.w: wat gaat PR in die tijd werkelijk doen om het borstkankerleed te verzachten? En dat er dit jaar honderdduizenden euros aan juridische proceskosten MOESTEN worden betaald van het PRbudget!! En dat PR iets heel anders verstaat onder geld besteden aan onderzoek dan jij en ik vermoedden.





--overigens staat dit weekend in de Volkskrant in een katern een kritisch over de zwarte werkelijkheid dat met knalroze feesttoeters wordt voorgesteld door PR--
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 07 oktober 2012 @ 20:07:

Francelle, dat zegt niks, we weten niks over de hoogte van de onkostenvergoeding of wat voor additionele inkomsten de directeur er nog bij heeft. De jaarrekening zou ik willen zien, niet zo'n boekje, duidelijk bedoeld voor de kritische consument.



7,3 miljoen (!) hebben ze op de bank, dat is bizar.



De directeur heeft geen additionele inkomsten, en haar salaris valt binnen de norm.



De balans en het overzicht van de baten en de lasten kun je vinden in het verslag.



Hier kun je ook vinden dat tegen de 9, 6 miljoen op de balans maar daar staat voor 4,4 miljoen verplichtingen tegenover.
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
Alle reacties Link kopieren
En ze zijn van plan om in 2013 een flink deel van hun reserves aan te spreken voor doeleinden die ze dit jaar toewijzen.



Niet dat ik van al dat roze geweld hou, maar we moeten wel objectief blijven.
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er helemaal voor dat er openheid komt: helder communiceren over wat de inkomsten zijn en waar dat aan besteed wordt. Als ik PR was, zou ik dit doen: wees duidelijk over wat je doet. En wel zo snel mogelijk, want het leeft blijkbaar onder de mensen.... Dan vind ik een lastig te lezen jaarverslag niet slim, teveel vaktermen of financieel/juridische termen wekken de suggestie van een rookgordijn. Schrijf nou eens in Jip en Janneke taal (voor mensen zoals ik..) op hoe het echt zit. Ga door het stof als zaken niet goed zijn gegaan en geef aan hoe je het beter gaat doen.



Ik wil graag objectief zijn, maar dan moet ik wel goed en volledig geïnformeerd worden én blijven. Kritisch blijven moet, want het zijn wel onze zuurverdiende centjes die naar dit soort organisaties gaan, met de bedoeling om mensen te helpen.



Junior: wanneer mogen we een reactie vanuit jullie werkoverleg gisteren verwachten?
Alle reacties Link kopieren
Ik wist dit ook niet! Nooit gehoord, wat erg zeg!

Nooit meer daaraan doneren dus, Wat vreselijk om zo te spelen met gevoelens van mensen.



Dit bedrijf / organisatie moesten ze gewoon al het geld terug eisen en alsnog aan onderzoeken voor kankerpatienten wijden.



bah
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Intern hebben we de discussie gevolgd rondom Stichting Pink Ribbon in dit topic. Sanoma Media wordt daar ook in genoemd en omdat Viva daar onderdeel van is vinden we het gepast om hier een reactie van Sanoma Media en Pink Ribbon te plaatsen.



Bij Sanoma Media werken heel veel vrouwen, we maken heel veel magazines en websites voor vrouwen, voor ons is het niet meer dan normaal dat wij ons inzetten voor deze vreselijke ziekte die 1 op de 8 vrouwen treft. Wij hebben de afgelopen jaren ook collega’s moeten verliezen aan borstkanker, dat is helaas de realiteit en maakt voor ons de noodzaak alleen maar groter dat we dit moeten blijven doen.



Voorheen Pink Ribbon Magazine en nu Aandacht Magazine wordt geheel belangeloos gemaakt. Ook door drukkers, fotografen en andere betrokken partijen. Daardoor kunnen wij 100% van de opbrengst ook daadwerkelijk aan de Stichting Pink Ribbon geven. In totaal heeft Sanoma met het magazine nu ruim 6,5 miljoen euro opgehaald.



Hoe zit het dan met het geld? Het geld dat Sanoma Media heeft opgehaald is altijd duidelijk terecht gekomen bij projecten voor borstkanker. Deze kosten kun je overigens duidelijk nalezen in het jaarverslag van de Stichting Pink Ribbon op hun site.



Het geld van het magazine gaat naar projecten die onderzoek doen naar een betere behandeling van borstkanker, naar de vermindering van lange termijn effecten en naar de zorg & nazorg voor hen die borstkanker hebben, overleven of hun dierbaren moeten achterlaten.



Voor het negende jaar trekt Sanoma Media nu op met de Stichting Pink Ribbon en hebben wij er alle vertrouwen in dat we met het geld dat we dit jaar gaan ophalen met het Aandacht Magazine goede projecten kunnen steunen waar de borstkankerpatiënt baat bij heeft.



Voor verdere vragen of informatie willen we je graag verwijzen naar de website van Pink Ribbon zelf.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven