Gezondheid alle pijlers

pre-menopauze? oestrogeen?

27-03-2015 10:57 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 44 jaar, en gebruik modicon als pil.En halve dosering anti-depr. Seroxat (10mg)

Nu begin ik last van lichte opvliegers te krijgen .Ook heb ik al jaren veel last van pms.

Ik heb nu menocool besteld, een natuurlijk oestrogeen .

Nu lees ik dat niet het gebrek aan oestrogeen maar juist het gebrek aan genoeg progesteron voor veel klachten zorgt.(oestrogeendominantie dit is teveel oestrogeen in vergelijking met het niveau progesteron)

Wie kan hier iets zinnigs over zeggen ?
Je huisarts.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Het enige zinnige is dat als je de menopauze voor je uit probeert te schuiven, dat het dan ook langer duurt. Het beste is om de natuur z'n gang te laten gaan, dan ben je er ook sneller van af. Daar komt ook bij dat als je vecht tegen de menopauze met hormonen, dat je de kans op borstkanker vergroot.
Ik heb sinds een week last van opvliegers, niet fijn, maar ik laat ze maar gewoon komen. Ze horen er nu eenmaal bij.

Maar als jij er iets tegen wilt doen, kun je deze vragen beter aan je huisarts stellen.
Je klachten voorleggen aan de huisarts en dan misschien toch overstappen op een andere pil.
quote:Cateautje schreef op 27 maart 2015 @ 11:13:

Het enige zinnige is dat als je de menopauze voor je uit probeert te schuiven, dat het dan ook langer duurt. Het beste is om de natuur z'n gang te laten gaan, dan ben je er ook sneller van af. Daar komt ook bij dat als je vecht tegen de menopauze met hormonen, dat je de kans op borstkanker vergroot.Dat is wat veel vrouwen zich onvoldoende realiseren, dat het middel nog weleens erger kan zijn dan de kwaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven