Gezondheid alle pijlers

Revalidatie en Fibromyalgie

28-11-2014 15:32 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.

Een tijdje geleden is er Fibromyalgie geconstateerd. Nu ben ik naar een reuma consulent geweest en zij gaf mij als advies om te gaan revalideren. Duurt ongeveer 4 maanden en het is 2/3 keer per week. Hele dagen of dagdelen.

Ik vraag mezelf alleen wel af of zoiets helpt? Hebben meer mensen chronische pijnen, die zijn gaan revalideren?

Of mensen met Fibromyalgie met tips of hun verhaal.

Lieve groetjes
Live your life
Als yoga goed werkt lijkt bikram yoga me een goed idee, vanwege de warmte waarin je oefent.
quote:Roelfien schreef op 01 december 2014 @ 15:21:

Als yoga goed werkt lijkt bikram yoga me een goed idee, vanwege de warmte waarin je oefent.Dankjewel! Ik ga het even opzoeken of ik het ergens in de buurt kan doen. Lijkt me fijn inderdaad, yoga in de warmte :-)
Live your life
10 jaar geleden is bij mij fibromyalgie geconstateerd na jaren van pijn en zware vermoeidheid.Ik was allang blij dat ik eindelijk eens serieus genomen werd. Ik heb toen een cursus gedaan om te leren mijn energie over een dag te verdelen en om te snappen wanneer ik teveel heb gedaan. Ik loop zoveel mogelijk rondjes met mijn hond om iig mijn spieren niet te laten verslappen want dan ben je helemaal ver van huiis. Maar dat betekent ook weer dat ik minder in huis kan doen.Het is constant kiezen...wat doe ik vandaag en wat niet. Maar mijn lieve hondje moet altijd naar buiten dus word ik gedwongen om niet steeds toe te geven aan de pijn en vermoeidheid.Ik slaap wel gemiddeld 10-12 uur per dag anders red ik de rest van de dag niet. Mijn advies is...lees er veel over en praat op een forum met mede fibro patienten. En blijf in beweging ondanks de pijn.Anders wordt het van kwaad tot erger.

En heel veel sterkte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven