Gezondheid alle pijlers

Revalideren na een herniaoperatie

31-08-2011 16:02 3705 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, binnenkort word ik geopereerd aan een hernia. Na een half jaar aanmodderen, constant op en neer heb ik uiteindelijk samen met de chirurg de knoop doorgehakt en ga ik onder het mes.

Best wel heel spannend, maar aan de andere kant kijk ik heel erg uit naar herstel en mijn normale leven weer oppakken. Nou ben ik eigenlijk op zoek naar mensen die ook een dergelijke operatie hebben ondergaan en vroeg ik me af hoe je het opbouwen na de operatie hebt aangepakt. De eerste zes weken is sowieso heel rustig aan weer opbouwen, maar hoe ben je daarna verder gegaan?
Goh, ruiten krabben? Nu al?

Klinkt bbq-en opeens niet zo aantrekkelijk meer (maar zin in bitterballen blijft ;) )

Galadriel, zie al helemaal iemand shoppen met megahoge hakken(10 cm of hoger). Volgende keer maar weer dichter bij de grond shoppen. Enne dan ook jezelf maar eens verwennen, hoor!
Nou mensen,

hier vroeg iemand de dokter die mij geholpen had,

nou, ik ben in Turnhout geopereerd 4 keer, drie keer door dr DE COCKER, en de vierde keer door dr SEPHERINA, die toevallig voor de cocker een ander zeer moeilijk geval moest doen.

Hij belde mij en probeerde mij weer een neurostimulator te plaatsen wat ik geweigerd heb.

Belde een uurtje nadien terug of ik de volgende dag nuchter wilde komen dan zou die Duitse arts van Afgaanse afkomst mij ook helpen.

Ik denk, ik kan toch niks, niks is het al, en erger kon niet worden, dus ik zei ja, en zo ben ik de vierde keer geopereerd aan 3 hernias en kanaalstenose en het bot afgekrabt vanwege weer eerdere verklevingen.

De operatie heeft 4 uur geduurd, ik werd wakker, eerst mijn benen bewogen, dus dat was goed, en dus weer versufd weggeslopen, dus slapen.

Ben 2 dagen in bed moeten blijven, en toen ik uit bed mocht, ging de hemel voor mij open.

Bijna geen pijn meer, lopen ging goed, na wat ik had meegemaakt en na 7 dagen naar huis.

drie keer per week therapie, spieren losmaken, en nu na 7 weken loop ik al 15 minuten maar wel met rollator.

Het zhs is,

Elisabeth zhs

Rubensstraat 166

Turnhout.

Als je belt, vraag je dr Cockert en je krijgt hem zelf aan de telefoon.

De eerste keer kost 30 euro, die krijg je terug van verzekeraar, hij laat MRI maken, of je neemt die van hier mee, en je hebt een uur nadien van hemzelf de uitslag en geen wachtlijst.

Zo, wil je meer weten, laat maar horen

Maar ik ga niet meer aan instrumenten om te revalideren, is allemaal niks, ik bepaal mijn eigen tempo

klaartje
Je moet de namen weghalen Klara, want volgens mij is dit tegen de regels van Viva, dat kan je een ban opleveren.

Al is het heel lief dat je info wil delen.

Zo hoog zijn de hakken niet hoor, de helft, maar zelfs dat is nog te hoog.

Het was 4 graden vanmorgen toen ik wegreed.
Galadriel, dat klinkt niet fijn die nacontrole. Nou ja ben benieuwd hoe het hier gaat. Duurt nog wel een aantal weken. En inderdaad heel koud hoor 's morgens. Oh wat balen van je hakken. Maar wel goed geslaagd dus. Jammer dan eigenlijk hè dat je steeds bij zulke eigenlijk alledaagse dingen wordt teruggefloten.

Marbs, bedankt dat helpt wel inderdaad. Merk ook dat sommige dingen een kwestie zijn van zelfvertrouwen en dat vertrouwen in dat lijf daar schort het nu af en toe een beetje aan. Maar kan dus rustig opbouwen. Mijn idee was zo ook eigenlijk een beetje te kunnen bewegen als het weer net zulk slecht weer is als van de week.
Wat herkenbaar, die hakken! Ik ben gek op hoge hakken, maar trek ze tegenwoordig alleen nog aan als ik op visite ga oid en er dus amper op hoef te lopen

Wantrouwen in je lichaam is heel vervelend. Maar ook wel heel erg goed, want het behoedt je er ook van teveel te doen.

Wat is het idd koud he? Ik ga morgen het winterdekbed maar weer op mijn bed gooien. Bah bah! Ik moet 's ochtends de hond er altijd uitgooien zodat hij de dag met een rondje tuin kan starten en dat doe ik al maanden in mijn badjas. Dat is echt afgelopen nu, want ik krijg het zo koud dat ik de rest van de dag ook niet meer opwarm. Brrr

Ik heb trouwens nog een mailtje van meelezer ontvangen en ze gaat met behulp van onze tips proberen weer in te loggen.

@klara

Dank voor de info! Je mag het weer weghalen, hoor, ik heb het nu gelezen.
Zo , inmiddels m'n bitterballetjes achter de kiezen (speciaal opgehaald)

Ook hier nog geen volledig vertrouwen in mijn lichaam, mede door vage pijntjes en onduidelijkheid over wat wel of niet mag.

Probeer nu steeds heel voorzichtig uit wat wil en goed voelt.

Hond uitlaten in badjas lijkt me inderdaag niet warm genoeg meer.
Oh Marbs ik ben jaloers!

Oh nummerzoveel, daar is het inderdaad te koud voor.

Hier een heel stel hakken, maar denk dat die voor de veiligheid de deur uit moeten, wel jammer... Vwb het vertrouwen denk dat het zo is als wat nummerzoveel zegt (misschien moet je echt eens denken over dat handboek met al je wijsheden). De fysio zei ook tegen mij in het ziekenhuis dat ik moest bedenken dat die eerste zes weken niks moet, gewoon rustig aan bewegen en rusten afwisselen en uitvinden wat prettig voelt. Dus Marbs volgens mij doe je het gewoon heel goed.
Hè meiden,

Hebben jullie een goede nacht gehad?

Schuit hoe was het gisteravond?

Hier lekker geslapen lig nog in bed, zo eerst eens onder de douche en dan naar buiten. Volgens mij is het na vandaag weer gedaan met het mooie weer.
Goedemorgen!

Ik weet niet waarom, maar ik kon vannacht niet slapen. De verkoudheid is in alle heftigheid teruggekomen en ik heb maar een uur of 4 geslapen. Ben nu klaarwakker, maar lig nog wel in bed.

Hier schijnt de zon, dus ik heb me voorgenomen vandaag echt even in bad te gaan. Mijn bed moet ook weer verschoond, dus ik denk dat ik dat eerst maar ga doen. En daarna in bad lekker bijkomen

Ik heb gister met mijn nieuwe laptop gespeeld en merk dat ik echt in het weekend de rust nodig heb voor mijn arm/schouder/nek. Even wat knopen eruit bubbelen dus en vandaag geen laptop maar.
Was gezellig gisteren! Was vrij vroeg afgelopen. De rest was er al een hele dag, ik kwam alleen voor het eten. De laatste bbq van het jaar denk ik! Later zijn we wel naar binnen gegaan.

Vage pijntjes blijven lang vind ik. Telkens denk ik dat ze verdwijnen en dan zijn ze er ineens weer. Wel in mindere mate maar ze blijven wel.

Evi, heb hier ook een hakkengate... Heb schoenen gekocht die 4 cm hoog zijn. Dat is dus minimaal en bijna geen hak te noemen. Mijn moeder en mijn vriend hadden het erover gehad dat ze het dus vrij 'hoog' vonden. Dus heb ik op internet opgezocht hoe hoog een hak maximaal 'mag' zijn en dat is dus 4 cm. Daar word ik dan weer onzeker van.

Oh Marbs! Bitterballen . Wat zal ik de volgende week eens posten ;). Fiets ze!

Nummerzoveel, je komt er maar niet vanaf. Bubbel ze. Volgens mij is dat met dit weer extra lekker!
Ik heb ooit begrepen dat hakken van ca 3 cm het beste zijn (zelfs beter dan helemaal plat lopen).
Ja nummerzoveel dat kom je op internet ook tegen, dat helemaal plat ook niet goed is. Dus Schuit, ik zou zeggen als ze lekker zitten gewoon genieten van je nieuwe schoenen!

Hier gast het goed. Twee keer een wat langer stuk gelopen, ben benieuwd of ik daar morgen wat van merk. En nog weer vijf minuutjes op de hometrainer. Dat is inderdaad een kwestie van vertrouwen, voelt goed om te doen.

En wat een weertje hè!
Heerlijk weer. Niet gefiets aangezien m'n moeder alweer bij ons voor de deur stond. Wel paar keer gelopen.

Evi, tís vaak toch een kwestie van voorzichtig proberen voordat je ontdekt dat het eigenlijk best goed gaat. Fijn dat het toch goed voelt, kun je met slechte weer straks 'binnen heel wat af fietsen.

Bah vervelend nummerzoveel, dan behalve beterschap ook maar een paar pakjes zakdoekjes. Hoop dat je vandaag ook wat kunt bubbelen.

M.b.t hakken. Zolang het geen megahakken zijn zal ook dit wel een kwestie zijn van uitproberen of het lekker loopt.

En die vage pijntjes.... word er af en toe gek van. Wilde vanochtend mijn oefeningen doen, maar ben er ook gelijk weer mee opgehouden aangezien het dit keer wat pijnlijk was (had ik laatste weken geen last van.)
Nou, ik heb vandaag niet gebubbeld. Ik durfde het niet aan met mijn snotneus. Heb vandaag alleen maar gelummeld en bijzonder weinig uitgevoerd
Op nl2 is een documentaire over pijn en emoties
Hè meiden stil hier! Hier gaat het goed. Nu wel even plat, net voor het eerst best wel lang op geweest. Gedoucht, gelopen en visite en dat gaat eigenlijk allemaal goed. Merk wel dat mijn spieren van mijn romp dat niet meer echt gewend zijn, tenminste gewoon een moe gevoel in mijn rug en schouders, dat ik wel een lekkere massage zou willen haha!

Hoe is het bij jullie?
Inderdaad stil hier. Hier gaat het ook goed. Merkte al even dat ik er steeds langer uit kon zijn zonder daarna terugslag te krijgen. Laatste dagen overdag weinig plat gelegen en ook dit voelt goed. Spieren worden waarschijnlijk steed sterker.

S'avonds wel voornamelijk liggend TV kijken.

Hmmm een lekkere massage klinkt wel heel aantrekkelijk. Zou dit al mogen? ;)

Massage aan je schouders mag toch wel . Fijn dat alles zijn gangetje gaat.

Hier ook niks te klagen! Wat pijn aan de spieren van mijn bil maar ach... The usual zullen we maar zeggen! Het gaat niet weg en het wordt ook niet erger. Dan is het een goed teken zegt de therapeut!
Oh, ik lig nog elke avond in bed tv te kijken. Heerlijk vind ik dat! Kan mijn lijf helemaal ontspannen.
Hoi meiden. Hier even weinig te melden, het "griepje" heeft me uiteindelijk toch geveld. Het ging gisternacht al niet geweldig, gister heel matig, vannacht helemaal niet en vandaag dus flink uitzieken. En het rare is, het lukt me niet om te slapen. Meestal slaap ik de hele dag als ik ziek ben, maar na 2 nachten van 4 uur lukt het me echt niet om een tukkie te doen. Heel merkwaardig!

Wel heel fijn om te lezen dat het met jullie wel goed gaat! Geniet van de succesjes, al lijken ze nog zo klein. Het is allemaal een teken van herstel!
Wil er geen klaag topic van maken, maar lig al twee dagen plat.

Alles overbelast. Moet het doceren beter doorkrijgen, dus niet meer een dag winkelen (en niet op stomme hakken).

Ik heb binnenkort een gala, en daar is het bijna een verplichting om op hakken te komen, nouja moeten? jullie snappen wel wat ik bedoel.

Ik ga maar opzoek naar en de perfecte jurk en de perfecte elegante schoenen met een 3 cm (dat was het toch) hakje.

Beterschap Nummertje en fijn dat er ook goede berichten zijn van jullie, ik hoop dat jullie alleen maar sterker worden.
Ah vervelend nummerzoveel en galadriel !

Wilde voor jullie een mooi kaartje posten, maar mij lukt het plaatje posten dus (nog) niet.

Dus dan maar even zo; Sterkte en beterschap!

Hoop dat je vannacht wel zult slapen nummerzoveel. Want nu kun je het juist extra goed gebruiken.

Enne galadriel; niet vergeten hè bij het shoppen naar jurk en bescheiden hak dat met die laarzen shoppen geen goed idee was.
Marbs Ik zal het onthouden.

En dank je wel vur die blumen.
Ah, gala! Jij ook beterschap!! Misschien kun je beter online shoppen voor die jurk en schoenen?

Dank voor de lieve woorden en de bloemen .
Voor de jurk ben ik al bezig, heb op mode een topic geopend: black tie.

Alleen schoenen durf ik niet via het net te kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven