Gezondheid alle pijlers

Ruggenprik, ik durf niet, doet het pijn?

03-11-2014 20:44 57 berichten
Ik heb een jaar geleden ongeveer mijn enkel gebroken op drie plaatsen. Er zit nu aan beide kanten schroeven en plaatje in. Ik hoorde vandaag dat ze eruit moeten, had gehoopt dat ze konden blijven zitten ook al heb ik er last van. Het kon met ruggenprik of narcose maar ze raden ruggenprik aan. Ik vind het heel eng klinken en lijkt me ook pijnlijk. Ook het idee dat je je benen niet meer voelt lijkt me doodeng. Dat er iets mis gaat, ze verkeerd prikken ect. ( ik heb oa een angststoornis)

Kan iemand me geruststellen of ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
Hihi silver shadow,je voelde het niet maar hoorde het wel.....Lach smiley doet t niet.

Ik voelde en hoorde niets maar zag dat zakkie naast m,n bed al voller worden.

in de namiddag geopereerd,de andere ochtend al een fisio met de mededeling dat we een stukje gingen lopen,doodeng maar wel lachwekkend,liep ik met de driepoot met daaraan een zak urine.

Die zak heb ik 2 dagen gehad,daarna zelf plassen wat heel vreemd en alweer om te lachen was ik wou het gewoon laten lopen,op t nippertje kwam ik toen in de wc.

potverdorie ik kreeg geen ijsje!
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Ik zou voor een ruggenprik gaan. Zoals hierboven gezegd is veel sneller herstel en minder bijwerkingen. Verder eens met bubbles, de dingen die betjebig zegt komen echt vrijwel nooit voor.
Okee, oud topic, ik weet het

Bij mij hebben ze bij mijn bevalling 6 x misgeprikt. Blijkbaar wiebelde ik tochveel meer dan ik dacht tijdens en tussen de weeën.

Maar goed, ondanks de mindere ervaring van het misprikken (nooit leuk, ook als je een 'gewone' prik krijgt) heb ik nergens last van gehad, toen het goed was was het ook prima.

Daarna nog 2 x een succesvolle ruggenprik gehad vanwege operaties. Geen centje pijn, totaal geen last van bijwerkingen behalve een gevoelig plekje op mijn rug van de prik.

Hopelijk heb je het al allemaal achter de rug!
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Hoi CoCo

Ik heb 2 keer ruggeprik gehad bij mijn beide bevallingen, die beide eindigden in een keizersnede. Hartstikke fijn. Geen centje pijn. Ik voelde de prik niet eens. En absoluut geen eng gevoel.

Alleen bij de 2e ging het idd lekken, waardoor ze de dosis moesten verhogen om resultaat te krijgen.

Maar ik neem aan dat ze bij een operatie daar veel zorgvuldiger op letten dan bij een bevalling.

Dus, geen horrorverhaal hier. En ik zou echt afgaan op het advies van de arts.
Ik heb zelf een behoorlijk aantal operaties ondergaan, een paar met narcose en een paar met ruggenprik. En echt, doe mij maar die ruggenrprik. Het zetten valt echt reuze mee en je hebt er na de ingreep ook veel minder lang de gevolgen van dan van een narcose.

Wat Betjebig zegt over onderzoeken, kan ik hier niet weerleggen, omdat ik niet weet welke onderzoeken zij bedoelt, maar mij is door de anesthesist uitgelegd (en dat heb ik ook op een aantal plaatsen gelezen/gehoord) dat de risico's van een ruggenprik echt lager zijn dan van een narcose. Lijkt me ook logisch, anders zouden ze dat niet doen. En je wilt dit niet horen, maar elke ingreep heeft risico's. De meesten gaan om kleine problemen, als bijvoorbeeld hoofdpijn na de ingreep. Naar, maar natuurlijk niet gevaarlijk of zo en het gaat ook weer over.

Overigens heeft mijn man dezelfde ingreep gehad (enkel gebroken, jaar later platen eruit). Hij heeft een ruggenprik gehad, sterker nog, de volgende dag is hij weer gaan werken, zelf auto gereden en al. Dat doe je echt niet als je een narcose gehad hebt.
Realiseer je je ook dat je met narcose altijd aan de beademing komt?

Beademing nodig hebben bij een ruggeprik is heel zeldzaam en klinkt heel eng maar bij algehele narcose moet je altijd beademd worden!

Ik heb zelf beiden gehad en hoewel de operatie bij narcose veel kleiner was (cyste weghalen met kijkoperatie) heb ik daar zeker zes weken last van gehad (moe, concentratie niet goed). De ruggeprik/keizersnee was ik veel sneller van hersteld en zou ik zo weer doen...
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
quote:leuketas schreef op 23 maart 2015 @ 19:52:

Realiseer je je ook dat je met narcose altijd aan de beademing komt?

Beademing nodig hebben bij een ruggeprik is heel zeldzaam en klinkt heel eng maar bij algehele narcose moet je altijd beademd worden!

Ik heb zelf beiden gehad en hoewel de operatie bij narcose veel kleiner was (cyste weghalen met kijkoperatie) heb ik daar zeker zes weken last van gehad (moe, concentratie niet goed). De ruggeprik/keizersnee was ik veel sneller van hersteld en zou ik zo weer doen...

Bij jouw kijkoperatie is t een ander verhaal, daar krijg je ook spierverslappers toegediend en wordt je buik volgepompt met gas om goed zicht te krijgen.

Bij een enkel operatie gok ik dat er geen spierverslappers nodig zijn en dan ademen de meesten 5 minuten na start narcose gewoon zelfstandig.

Al met al zou ik ruggenprik aanraden. Het valt echt mee, al snap ik je angst, maar een infuus dat misgeprikt wordt doet zeerder.

En voordeel van ruggenprik: je hebt een tijdje pijnstilling.

Groot nadeel van narcose: je kan kotsmisselijk wakker worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven