Gezondheid alle pijlers

Ruwe plekjes verspreid over huid

04-09-2014 19:08 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een meisje van 17 jaar en heb nu sinds 2 weken last van rare plekjes op mijn huid. Het zijn een soort van bobbeltjes die lijken op uitstekende haarzakjes en het voelt hetzelfde als stoppeltjes. Het begon als een plek op mijn linkerheup die een beetje groter is geworden en het zit nu ook op mijn benen en pols. De plekjes zijn gewoon dezelfde kleur als mijn huid en doen geen pijn. Je ziet er dus eigenlijk niks van en kunt het alleen voelen. Weet iemand wat dit is en hoe ik hiervan afkom?
Ga naar je huisarts.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
De huisarts weet het vast. Wacht daar niet te lang mee omdat het zich uitbreidt. Het kan zoveel zijn, wat wij hier vandaan niet kunnen zien.
Kan het niet gewoon zo zijn dat het uitslag is die vanzelf weer weg gaat?
Naar je huisarts. We mogen geen medisch advies geven hier
precies, geen advies hoewel ik het wel herken. Hop naar de huisarts en dan krijg je vette zalf en creme, wedden?!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
quote:felice71 schreef op 04 september 2014 @ 19:30:

precies, geen advies hoewel ik het wel herken. Hop naar de huisarts en dan krijg je vette zalf en creme, wedden?!Dus het is niks ernstigs? Haha
quote:eefie1997 schreef op 04 september 2014 @ 19:32:

[...]

Dus het is niks ernstigs? HahaDat kunnen wij vanaf hier toch niet zien? Echt, ga naar je huisarts.
Je moet er mee naar de huisarts. Het kan gewoon een droge huid zijn waar je een vette zalf op doet maar het kan ook een schimmelinfectie van de huid zijn en dan heb je een antischimmel crème nodig.
Psoriasis?
quote:troelalaaaatje schreef op 04 september 2014 @ 20:34:

Psoriasis?Mijn moeder heeft psoriasis maar dat ziet er heel anders uit. Zou het kunnen zijn dat dit een vroeger stadium is dan?
quote:eefie1997 schreef op 04 september 2014 @ 20:51:

[...]

Mijn moeder heeft psoriasis maar dat ziet er heel anders uit. Zou het kunnen zijn dat dit een vroeger stadium is dan?Vraag het aan je huisarts
Het zou een huidschimmeltje kunnen zijn. Of uitdroging. In beide gevallen even naar de ha voor een zalfje.
Even zelf een weekje proberen goed in te smeren met dikke crème. Kijken of het inderdaad van droogte is. Het komt mij wel bekend voor en heb het ook wel eens. Daarna kun je altijd nog naar de huisarts. Het jeukt ook niet gewoon een ruwe plek?

Even naar het kruidvat of etos en de dames daar voor een crème vragen van vsm ofzo.
Ik gok op eczeem. Kom je nog even de uitslag melden?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Iets met pi. Pilaris. Ik zou dat opzoeken.
@Inglein, je bedoelde denk ik keratosis pilaris. Dat zijn verhoornde haarzakjes. Onschuldig en slechs cosmetisch soms een probleem. Dit komt veelal op bovenarmen en benen voor. Vaak wil regelmatig scrubben en invetten helpen.

Of dit hetgeen is was TO heeft kan alleen de dokter vaststellen.

Misschien is het iets anders en zijn er andere middeltjes nodig.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
@stala: ja, datte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven