Gezondheid alle pijlers

Schimmelinfectie en in het buitenland zijn

07-09-2024 21:10 51 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Handig (not). Ik heb down under een schimmelinfectie en ik ben op dit moment op vakantie in Frankrijk. Ik herken de symptomen en heb dit misschien eens per 1/2/3 jaar, maar net nu ik hier zit slaat het natuurlijk toe terwijl ik geen medicatie bij mij heb. Heeft iemand een idee hoe ik hier aan iets van medicatie kom?
Alle reacties Link kopieren Quote
Naar de apotheek maandag. Morgen dicht, denk ik. En in je beste Frans zeggen wat er aan de hand is. Ik had het ruim 10 jaar geleden ook en spreek geen woord Frans maar kreeg waar ik voor kwam. Of typ het in Google translate en laat het lezen. Dat deed ik vorig jaar op kreta Grieks is echt een brug te ver qua uitleg :-D ook daar kreeg ik wat ik nodig had. Van die zetpillen dus
Alle reacties Link kopieren Quote
Vervelend ! Ik zou gewoon naar de apotheek gaan. En om eventueel Canestengyno vragen. Wij waren laatst in de Ardennen en ik heb daar een aantal verpakkingen meegenomen , waren daar goedkoper als hier in Nederland.
Ardennen is geen Frankrijk, maar zou toch even checken of ze het hebben.
Succes !
Alle reacties Link kopieren Quote
Een schimmelinfectie gaat vaak vanzelf over, daar heb je niet persé medicatie voor nodig.
En anders idd even langs een drogist of apotheek.
Alle reacties Link kopieren Quote
Of je belt naar de HAP en vraagt of ze een receptje mailen. Kan je morgen of maandag ophalen bij de apotheek in FR.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gryla schreef:
07-09-2024 21:21
Of je belt naar de HAP en vraagt of ze een receptje mailen. Kan je morgen of maandag ophalen bij de apotheek in FR.
Is geen recept voor nodig.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.soin-et-nature.com/nl/192-m ... IzlKOI1wAN

Even langs een drogist of apotheek om te kijken / vragen of ze iets van dit hebben.
blijfgewoonbianca wijzigde dit bericht op 07-09-2024 21:31
28.05% gewijzigd
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ze in Frankrijk een drogist hebben. Cannesten kopen. Eventueel vertalen met Microsoft vertaler.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gryla schreef:
07-09-2024 21:21
Of je belt naar de HAP en vraagt of ze een receptje mailen. Kan je morgen of maandag ophalen bij de apotheek in FR.

Dat deden ze voor mijn moeder niet vorig jaar voor vaste medicatie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sommige pharmacies zijn op zondag open.
Of je moet kijken op internet naar een pharmacie de garde. Of vragen via de politie ( ja daar moet je de politie / gendarmerie voor bellen hier in Frankrijk)

Kijk anders op de website van het dorp waar je zit.
Alle reacties Link kopieren Quote
La_Galette schreef:
07-09-2024 21:19
Een schimmelinfectie gaat vaak vanzelf over, daar heb je niet persé medicatie voor nodig.
En anders idd even langs een drogist of apotheek.
Ik heb er vroeger vaak mee door gelopen toen je nog echt naar de huisarts moest voor een recept. Maar echt never nooit dat het vanzelf weg ging.
Alle reacties Link kopieren Quote
La_Galette schreef:
07-09-2024 21:19
Een schimmelinfectie gaat vaak vanzelf over, daar heb je niet persé medicatie voor nodig.
En anders idd even langs een drogist of apotheek.
Nou echt dat ik daar niet mee doorloop zo irritant en na 1 zetpil knapt het vaak al heel hard op. En zeker op vakantie loop ik daar niet mee door.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gryla schreef:
07-09-2024 21:21
Of je belt naar de HAP en vraagt of ze een receptje mailen. Kan je morgen of maandag ophalen bij de apotheek in FR.

De HAP? Is het zo'n spoed? Ik zou zelf gewoon naar de apotheek gaan maandag en als het dan niet lukt kun je altijd nog je eigen HA proberen voor een recept als dat nodig zou zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou inderdaad maandag naar de apotheek gaan, met een beetje mazzel kun je zonder recept zo'n flacanozol(?)tablet krijgen.

Innemen met een glas water en door. Hoef je niet weer een hele dag te wachten tot de avond. (Want met die pillen en crèmes moet je een nacht liggen anders loopt het eruit).

En is er anders in een grote Hypermarche oid geen canestengyno te koop morgen?
Wel klote op vakantie, men. Die jeuk. Horendol.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij mij helpt het altijd heel goed om te spoelen met brandnetelthee. Gewoon uitwendig. En ja, ik weet hoe dat klinkt :)

Maar het is wellicht iets wat je kunt proberen als de medicijnen op zich laten wachten.
Alle reacties Link kopieren Quote
disney1 schreef:
07-09-2024 21:38
Sommige pharmacies zijn op zondag open.
Of je moet kijken op internet naar een pharmacie de garde. Of vragen via de politie ( ja daar moet je de politie / gendarmerie voor bellen hier in Frankrijk)

Kijk anders op de website van het dorp waar je zit.
Wat vraag je dan aan de politie? Het is zo ver van mijn bed dat ik het geloof ik niet helemaal begrijp :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik spoel het altijd met koud water, dat verlicht al een hoop. Verder gaat het bij mij ook vaak vanzelf weg, maar ik kan me voorstellen dat je liever naar de apotheek gaat.
Alle reacties Link kopieren Quote
In de meeste landen kun je Diflucan zonder recept krijgen. 1 capsule slikken en je bent overal vanaf. Zou dat dus bij de apotheek / drogist proberen te halen.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren Quote
In Frankrijk kun je bij elke apotheek mycrohydralin ovule kopen zonder recept. Schimmel infectie heet Mycose Vaginale. Er is altijd wel een noodapotheek open, in grote steden zeker anders idd de Gendarmerie bellen en naar de Pharmacie de Garde vragen, sterkte
Alle reacties Link kopieren Quote
Gelukkig ben je in Frankrijk, daar is veel meer vrij te verkrijgen dan hier, sowieso worden er makkelijker recepten uitgeschreven. Dus gewoon even naar de pharmacie.

Als Fransman heb je het in Nederland veel lastiger als je gewoon even wat antibiotica ofzo wil.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gewoon even bij de pharmacie langs. De vertalingen staan al gegeven in dit topic, die kun je laten zien aan de balie.
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rilena schreef:
07-09-2024 22:56
Wat vraag je dan aan de politie? Het is zo ver van mijn bed dat ik het geloof ik niet helemaal begrijp :-D
De pharmacie de garde.

Welke nood pharmacie geopend is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Daarom dus dat ik daarvoor standaard iets in mijn reisapotheekje meeneem ... ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
september schreef:
08-09-2024 00:16
Gelukkig ben je in Frankrijk, daar is veel meer vrij te verkrijgen dan hier, sowieso worden er makkelijker recepten uitgeschreven. Dus gewoon even naar de pharmacie.

Als Fransman heb je het in Nederland veel lastiger als je gewoon even wat antibiotica ofzo wil.
Gelukkig wel. Antibiotica moet je niet te vaak nemen, kan je beter in overleg met een arts doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kan niet lastig zijn, toch? In Nederland kan je bij de Etos of het Kruidvat ook spul kopen tegen vaginale schimmelinfecties. In een land als Frankrijk, waar je sowieso al veel meer zonder recept kan krijgen, lijkt me dat je dit dus ook makkelijk kan krijgen bij een grote supermarkt, drogist of apotheek.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven