Gezondheid
alle pijlers
Schimmelinfectie en in het buitenland zijn
zaterdag 7 september 2024 om 21:10
Handig (not). Ik heb down under een schimmelinfectie en ik ben op dit moment op vakantie in Frankrijk. Ik herken de symptomen en heb dit misschien eens per 1/2/3 jaar, maar net nu ik hier zit slaat het natuurlijk toe terwijl ik geen medicatie bij mij heb. Heeft iemand een idee hoe ik hier aan iets van medicatie kom?
zaterdag 7 september 2024 om 21:17
Naar de apotheek maandag. Morgen dicht, denk ik. En in je beste Frans zeggen wat er aan de hand is. Ik had het ruim 10 jaar geleden ook en spreek geen woord Frans maar kreeg waar ik voor kwam. Of typ het in Google translate en laat het lezen. Dat deed ik vorig jaar op kreta Grieks is echt een brug te ver qua uitleg ook daar kreeg ik wat ik nodig had. Van die zetpillen dus
zaterdag 7 september 2024 om 21:18
zaterdag 7 september 2024 om 21:27
https://www.soin-et-nature.com/nl/192-m ... IzlKOI1wAN
Even langs een drogist of apotheek om te kijken / vragen of ze iets van dit hebben.
Even langs een drogist of apotheek om te kijken / vragen of ze iets van dit hebben.
blijfgewoonbianca wijzigde dit bericht op 07-09-2024 21:31
28.05% gewijzigd
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 7 september 2024 om 21:38
zaterdag 7 september 2024 om 21:57
Ik heb er vroeger vaak mee door gelopen toen je nog echt naar de huisarts moest voor een recept. Maar echt never nooit dat het vanzelf weg ging.La_Galette schreef: ↑07-09-2024 21:19Een schimmelinfectie gaat vaak vanzelf over, daar heb je niet persé medicatie voor nodig.
En anders idd even langs een drogist of apotheek.
zaterdag 7 september 2024 om 22:01
Nou echt dat ik daar niet mee doorloop zo irritant en na 1 zetpil knapt het vaak al heel hard op. En zeker op vakantie loop ik daar niet mee door.La_Galette schreef: ↑07-09-2024 21:19Een schimmelinfectie gaat vaak vanzelf over, daar heb je niet persé medicatie voor nodig.
En anders idd even langs een drogist of apotheek.
zaterdag 7 september 2024 om 22:28
De HAP? Is het zo'n spoed? Ik zou zelf gewoon naar de apotheek gaan maandag en als het dan niet lukt kun je altijd nog je eigen HA proberen voor een recept als dat nodig zou zijn.
zaterdag 7 september 2024 om 22:44
Ik zou inderdaad maandag naar de apotheek gaan, met een beetje mazzel kun je zonder recept zo'n flacanozol(?)tablet krijgen.
Innemen met een glas water en door. Hoef je niet weer een hele dag te wachten tot de avond. (Want met die pillen en crèmes moet je een nacht liggen anders loopt het eruit).
En is er anders in een grote Hypermarche oid geen canestengyno te koop morgen?
Wel klote op vakantie, men. Die jeuk. Horendol.
Innemen met een glas water en door. Hoef je niet weer een hele dag te wachten tot de avond. (Want met die pillen en crèmes moet je een nacht liggen anders loopt het eruit).
En is er anders in een grote Hypermarche oid geen canestengyno te koop morgen?
Wel klote op vakantie, men. Die jeuk. Horendol.
zaterdag 7 september 2024 om 22:56
Wat vraag je dan aan de politie? Het is zo ver van mijn bed dat ik het geloof ik niet helemaal begrijp
zaterdag 7 september 2024 om 23:28
zondag 8 september 2024 om 04:49
Gelukkig wel. Antibiotica moet je niet te vaak nemen, kan je beter in overleg met een arts doen.
zondag 8 september 2024 om 09:27
Kan niet lastig zijn, toch? In Nederland kan je bij de Etos of het Kruidvat ook spul kopen tegen vaginale schimmelinfecties. In een land als Frankrijk, waar je sowieso al veel meer zonder recept kan krijgen, lijkt me dat je dit dus ook makkelijk kan krijgen bij een grote supermarkt, drogist of apotheek.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in