Gezondheid alle pijlers

Slapeloosheid zwanger 8 weken

29-01-2020 00:20 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 8 weken zwanger maar ik kan al 5 nachten gewoonweg niet in slaap komen. Mijn 2 kids staan gewoon om 6 uur a half 7 naast mijn bed dus uitslapen is er niet bij. 1 doet geen dutje meer dus overdag is ook geen optie. Pff moet t er ff uitklagen want ik ben zo ongelofelijk moe. Maar slapen ho maar.
Herkenbaar. Ik had dit bij mijn tweede, heel frustrerend.

De oudste voor de tv/tablet parkeren en een dut op de bank doen. Kan wel niet pedagogisch verantwoord zijn maar dat moet dan maar even.
Alle reacties Link kopieren
Zeeer frustrerend idd. Ja... ik houd mijn ogen amper open soms als die situatie zich voordoet. Ben toch bang dat ze streken uithaalt als ik slaap zoals haar handen wassem bij de keuken waardoor alles blank staat. Dat doet ze weleens als ik de was aan het doen ben bijvoorbeeld. Haha
Melody1992 schreef:
29-01-2020 00:32
Zeeer frustrerend idd. Ja... ik houd mijn ogen amper open soms als die situatie zich voordoet. Ben toch bang dat ze streken uithaalt als ik slaap zoals haar handen wassem bij de keuken waardoor alles blank staat. Dat doet ze weleens als ik de was aan het doen ben bijvoorbeeld. Haha

Hoe oud is ze?
Alle reacties Link kopieren
Ze is 3 jaartjes oud
Melody1992 schreef:
29-01-2020 00:43
Ze is 3 jaartjes oud

Is op jouw bed, met jou slapend erbij dus, met een scherm een optie? Kan de deur op slot van de slaapkamer bv?
Ohh dat is echt vreselijk..
Is er misschien familie die een uurtje op haar kan passen, zodat jij in ieder geval een beetje tot rust kan komen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me richten op het waarom je niet in slaap valt... is je hoofd vol? Je voeten koud? Ga je niet net te laat alsnje over je slaap heen bent? Is daar iets te mindswitschen?

Bij slapeloosheid luister ik naar de app meditations. Ik kan verschrikkelijk goed wakker liggen maar hierdoor wordt ik in slaap gepraat. Misschien de moeite om te proberen :).

Ik ben net zo ver en lig dus idioot vroeg in bed. Als ik later ga ben ik over m’n slaperigheid heen. Terwijl ik verrot moe ben:).

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Eerder naar bed met een boek?
Dan ook echt eerder, met de kinderen.

Kop thee voor slapen gaan. Geen scherm laatste uur. Afspreken dat jij er dan niet uit gaat als er iets met de kinderen is.
Drie dagen proberen. Bij mij hielp het.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb (bijna) hetzelfde. Alleen val ik wel gelijk in slaap, helemaal gesloopt, maar ik word tussen half twee en half vier wakker, en slaap dan niet meer.... Ik heb dan nog wel geen kinderen, maar moet wel gewoon werken, dus ff tussendoor liggen is geen optie. Ik ga al om 21.00 naar bed, want m'n wekker gaat om 6.15. Ik ben inmiddels 16 weken, en heb hier sinds week 8 of zo, last van... Echt niet tof, heb dus helaas geen tips, maar voel met je mee :hug:
Wat naar. Niet slapen is echt verschrikkelijk. Vooral omdat je overdag “gewoon” er moet zijn voor je 2 kinderen. Misschien toch tegelijk met kids op bed? Uur voor het slapen gaan warm bad nemen, kop thee (cafeïne vrij) en geen schermen?
En val je eerst niet in slaap, dan heb je toch 2 uur extra kunnen rusten, wanneer je bijvoorbeeld er om 20:00 induikt i.p.v. 22:00.
Sterkte! En gefeliciteerd met je zwangerschap !
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het bij beide zwangerschappen gehad vanaf zo vroeg. Nu 32 weken zwanger: bij mij wordt het niet beter. Ja soms als ik van uitputting ineens een goede nacht maak.

Je hormonen zijn je aan het voorbereiden op de baby en maken dat je lichter/niet slaapt.

Google eens op slaaphygiëne regels en probeer je daaraan te houden. Dingen als cafeïne na 15 uur en veel prikkels voor het slapen, hebben nu veel meer impact bij mij.

Als ik s nachts lang wakker lig ga ik er even uit, eet wat yoghurt ofzo, lees een paar pagina's in een boek en dan weer proberen.

En toch proberen te rusten waar je kan. Ontspanningsoefeningen helpen ook, staan gewoon op YouTube.
Saartjepoes2 schreef:
29-01-2020 06:51
Ik zou me richten op het waarom je niet in slaap valt... is je hoofd vol? Je voeten koud? Ga je niet net te laat alsnje over je slaap heen bent? Is daar iets te mindswitschen?

Bij slapeloosheid luister ik naar de app meditations. Ik kan verschrikkelijk goed wakker liggen maar hierdoor wordt ik in slaap gepraat. Misschien de moeite om te proberen :).

Ik ben net zo ver en lig dus idioot vroeg in bed. Als ik later ga ben ik over m’n slaperigheid heen. Terwijl ik verrot moe ben:).

Succes!
Ik heb bij mijn beide kinderen slapeloosheid gehad als zwangerschapskwaal, je afvragen waarom je niet slaapt is dan net zo zinloos als je afvragen waarom je misselijk bent: Hormonen.

TO: sterkte, mijn verhaal heb je niets aan, ik sliep voor het eerst weer een beetje soepel in van de temazepam de nacht voor de inleiding. En als bij toverslag na de bevalling beide keren.
Werk je niet? Want dan zou ik een dagje ziek melden, kind naar de opvang en een dag in bed gaan liggen. Haalt papa haar maar even op na zijn werk en geeft hij haar even een dagje eten, bad enz.
Alle reacties Link kopieren
Mijn partner slaapt nu in de logeerkamer, niet gezellig, maar we hielden elkaar wakker. Ik werd wakker van elk geluidje, waardoor ik ging woelen en hem weer wakker maakte.
Alle reacties Link kopieren
Oooh ik voel met je mee. Ik heb er inmiddels een modus in gevonden en ‘accepteer’ het nu maar als slapen niet lukt. Wat werkt voor mij:

In de nacht nooit kijken hoe laat het is of hoe lang ik al wakker lig
Bedenken dat mijn lichaam wel rust en dat heeft het nodig, dus zo lekker mogelijk gaan liggen en proberen te ontspannen
Leuke plannen maken/ fantaseren over de baby/ naar je happy place gaan

Kortom, voor zover mogelijk proberen te accepteren en overdag zoveel als mogelijk te rusten.

Ik ben nu 38 wk en heb twee kids en het lukt me nu niet meer om de hele dag voor ze te zorgen, dus ik moet echt hulp vragen. En idd tv maar vaker aan. Ik voel met je mee.. hopelijk gaat het slapen beter als je wat verder bent in je zwangerschap.
Ik ben een paar weken verder, maar bij mij bestaan de nachten meestal ook uit 3-4 uurtjes slaap. Ik heb sinds een aantal dagen ook een app-meneer die me in slaap praat. Zo'n meditatie app. En ik slaap eindelijk weer een beetje langer, ik zweer bij m'n extra bedpartner :heart: :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn om steun te krijgen maar niet fijn voor jullie dat het herkenbaar is helaas. Ik lig inderdaad in bed als mijn kinderen slapen, maar wederom vandaag lig ik hier al 3 uur om me heen te kijken. Ik denk ook echt dat het door de hormonen komt inderdaad omdat ik het bij mijn andere 2 zwangerschappen ook heb gehad. Het is nu extra zwaar denk ik , omdat ik nu overdag 2 kids heb om voor te zorgen van 1 en 3 jaar.

Dat is wel een goeie tip om met mijn 3 jarige op mijn bed te gaan liggen zodat ze op mijn tel kan als mijn jongste slaapt. Danku dat ga ik eens proberen.

Die apps vind ik minder. Ik luister weleens naar thundersounds. Van dat onweer en regen gedoe alleen dat laat je nog vaker opstaan om te plassen HaHaH.

Cafeine neem ik mininaal in vanwege de zwangerschap maar ik ga ook proberen tot een 2 uur voor bedtijd geen schermen meer aan te raken en idd een goed boek te gaan lezen.

Zo fijn jullie steun. Dank en jullie ook heel veel succes ermee. Dank voor de felicitaties jullie ook gefeliciteerd met dit grote wonder.
Heb dit alledrie de keren gehad in het eerste en tweede trimester. Vanaf klokslag 5 uur klaarwakker :-[ Nu zit ik in het derde trimester en heb 24/7 slaap. Allebei om gek van te worden! Heb ook geen oplossingen hiervoor, behalve slapen als het kan.

Ik vind het zelf niet lekker, maar als je het lust kan warme melk helpen. Zit blijkbaar een slaapverwekkende stof in. Zelf ging ik muziek luisteren of even uit bed tv kijken om niet gek te worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven