Gezondheid alle pijlers

Slapende ledematen

23-03-2020 08:11 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik heb nu een aantal keer last gehad van een dof en tintelingen in mijn achterhoofd na het slapen. Het gevoel is voor een korte tijd echt volledig doof (30sec)

Heeft iemand dit ook weleens ervaren? Ik vind het idee van een ‘slapend achterhoofd’ namelijk niet zo prettig.

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Je titel dekt de vraag niet echt. Vervelend probleem. Helaas verder geen advies.
Alle reacties Link kopieren
wat heb je al geprobeerd?
ander kussen?
zonder kussen?

etc

als je het na het slapen hebt, en verder niet. Lig je waarschijnlijk verkeerd
Alle reacties Link kopieren
In het algemeen wanneer een bloedvat en zenuw wat afgekneld wordt kan je een slapend gevoel krijgen. Denk maar aan een arm die over de leuning van een stoel hangt. Een andere houding verhelpt dit dan. Er zijn natuurlijk veel meer oorzaken mogelijk.

Heb je nog andere klachten erbij of vertrouw je het niet, dan kan je natuurlijk contact opnemen met je huisarts. Maar bedenk goed of dat het noodzakelijk is om dit nu te doen, of dat het ook kan wachten tot dat hectiek van de corona situatie voorbij i.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Een hoofd is geen ledemaat trouwens.

De hoofdhuid heeft gevoelszenuwen, alles wat zich binnen de schedel bevindt niet. Dus een doof gevoel in het achterhoofd ontstaat normaal gesproken in de hoofdhuid.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Je hoofd is geen ledemaat, dat zijn alleen je armen en benen.

Ik ben niet bekend met een doof en/of tintelend achterhoofd, wel met dove en tintelende benen, voeten en handen. Daarvan is de oorzaak bekend en minder onschuldig.

Verder geeft Hamerhaai een goede uitleg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven