Slijmbeursontsteking schouder
zaterdag 18 oktober 2014 om 20:36
Ha forummers,
Wie heeft het ook (gehad)? En hoe lang duurde het eer dat je er van genezen was? Achteraf bekeken heb ik het dus al een fiks aantal jaren, alleen omdat ik mijn sport niet meer heb beoefend in de tussentijd, had ik er geen last meer van. Tot recent, toen ik mijn vroegere sport een aantal uur weer deed (tennis).
Slik nu Diclofenac sinds begin deze week en merk wel verschil. Daar waar ik ervoor nog echt pijnlijke wrijving/schuring voelde bij een aantal bewegingen is dat stukken minder.
Alleen, en daar komt het, ik kom niet geheel onderuit aan bepaalde bewegingen te maken. Ik ontzie de linkerkant zoveel als mogelijk (ben linkshandig) alleen lukt dat niet met alles.
Boven mijn macht dingen pakken of bewegingen boven/zijwaartse schouderhoogte doe ik al niet, vraag daar hulp voor. Ook zware dingen tillen, doe ik zoveel als mogelijk met rechts. En dat voelt tegendraads omdat ik links ben en met rechts gaan sommige dingen daardoor dus (stukken) langzamer of zelfs onhandig.
Alleen, HA zegt, pas ook daar mee op, je zal de eerste niet zijn die vervolgens dezelfde klachten aan de andere kant krijgt. Zolang ik mijn arm redelijk dicht naast mijn bovenlijf hou, gaat het goed. Jas aantrekken is pijnlijk en zelfs autorijden is vervelend.
Zoon helpt me gelukkig met wat huishoudelijke taken (geen partner nl) maar toch, voel me soms best letterlijk onthand.
Wie heeft Franse-slag tips? Ben niet zo goed in het accepteren van lichamelijke ongemakken bij mezelf nl. merk ik .
Alvast bedankt.
Wie heeft het ook (gehad)? En hoe lang duurde het eer dat je er van genezen was? Achteraf bekeken heb ik het dus al een fiks aantal jaren, alleen omdat ik mijn sport niet meer heb beoefend in de tussentijd, had ik er geen last meer van. Tot recent, toen ik mijn vroegere sport een aantal uur weer deed (tennis).
Slik nu Diclofenac sinds begin deze week en merk wel verschil. Daar waar ik ervoor nog echt pijnlijke wrijving/schuring voelde bij een aantal bewegingen is dat stukken minder.
Alleen, en daar komt het, ik kom niet geheel onderuit aan bepaalde bewegingen te maken. Ik ontzie de linkerkant zoveel als mogelijk (ben linkshandig) alleen lukt dat niet met alles.
Boven mijn macht dingen pakken of bewegingen boven/zijwaartse schouderhoogte doe ik al niet, vraag daar hulp voor. Ook zware dingen tillen, doe ik zoveel als mogelijk met rechts. En dat voelt tegendraads omdat ik links ben en met rechts gaan sommige dingen daardoor dus (stukken) langzamer of zelfs onhandig.
Alleen, HA zegt, pas ook daar mee op, je zal de eerste niet zijn die vervolgens dezelfde klachten aan de andere kant krijgt. Zolang ik mijn arm redelijk dicht naast mijn bovenlijf hou, gaat het goed. Jas aantrekken is pijnlijk en zelfs autorijden is vervelend.
Zoon helpt me gelukkig met wat huishoudelijke taken (geen partner nl) maar toch, voel me soms best letterlijk onthand.
Wie heeft Franse-slag tips? Ben niet zo goed in het accepteren van lichamelijke ongemakken bij mezelf nl. merk ik .
Alvast bedankt.
wij slapen nooit.
zaterdag 18 oktober 2014 om 22:17
Luister naar wat je huisarts zegt en kijk uit voor overbelasting van je andere schouder! Ik heb nog niet zo lang geleden mijn schouder gebroken (rechter dominante kant) en moest na de operatie 7 weken 24u p/d in een sling. Was echt gehandicapt! Ontwikkelde aansluitend een frozen shoulder, al met al........waardeloze situatie. Vervelende was dat ik alleen woon, dus geen hulp in huis aanwezig.
Wat niet kan, kan niet! Hou vooral zoveel mogelijk rust met die schouder en forceer niks. Niet makkelijk, maar wel belangrijk. Ik weet ook nu pas hoe pijnlijk een schouderblessure is en wat je dagelijks onbewust met je schouder doet.
Succes en beterschap!
Wat niet kan, kan niet! Hou vooral zoveel mogelijk rust met die schouder en forceer niks. Niet makkelijk, maar wel belangrijk. Ik weet ook nu pas hoe pijnlijk een schouderblessure is en wat je dagelijks onbewust met je schouder doet.
Succes en beterschap!
zaterdag 18 oktober 2014 om 23:42
@Valentina, ja idd au. Vóór de Diclofenac was het bijna niet te doen. Maar goed, eigenwijs, dus met aanpassing nog wel doorgegaan. Niet slim/handig maarja, je moet wat. Al zou ik het liefst de boel even laten gaan, zowel qua werk als qua huishouden.
Gelukkig komende week vrij, al had ik me bepaalde dingen te doen voor ogen. Even op zijn elvendertigst dan maar . Zoon is ook vrij. Al verwacht ik niet dat dat nu heel veel zoden aan de dijk gaat zetten, alle beetjes helpen, hij is oud genoeg tenslotte. En wat is niet lang? Week/weken?
@lois, ja daar doe ik nu ook mijn best voor, al gaat/lukt het lang niet in alle gevallen. Met bepaalde bewegingen gaat het goed hoor, naar voren bewegen dus, dan heb ik er weinig last van. In ruststand (zoals nu op de bank en met typen) voel ik dat de linkerkant ietwat zwaarder aanvoelt maar niet vervelend. Meer alsof iemand lichte tegendruk geeft, tegen je aanligt de hele tijd, beetje dof gevoel.
Ja, idd, je realiseert je pas echt hoeveel je met een gewricht doet als je er last van hebt. Hoe mooi zit het menselijk lijf eigenlijk in elkaar. Frozen shoulder kwam idd een collega ook mee aan. Daar ziet het vooralsnog niet naar uit. Hoe gaat het nu met jouw genezing?
@staafmixer, dat punt hoop ik niet op te komen. Kennelijk heb ik er bijna 6 jaar mee rondgelopen maar omdat ik dus mijn sport niet meer heb beoefend in die jaren, had ik er geen last meer van, tot dus recent. HA vroeg idd ook in hoeverre ik bekend was met de mogelijke vervolgstappen.
Nou, niet, maar Google is your friend . Injecties had ik idd al over gelezen en in het ‘ergste’ geval opereren.
Voor nu nog een week aan de Diclofenac. Als er dan nog weinig verbetering inzit dan eventueel fysio. Helpt ook dat uiteindelijk niet, dan idd injecties.
Het is allemaal niet erg, wel gewoon onhandig/vervelend en pijnlijk bij tijd en wijlen nu, ondanks de medicijnen.
Gelukkig komende week vrij, al had ik me bepaalde dingen te doen voor ogen. Even op zijn elvendertigst dan maar . Zoon is ook vrij. Al verwacht ik niet dat dat nu heel veel zoden aan de dijk gaat zetten, alle beetjes helpen, hij is oud genoeg tenslotte. En wat is niet lang? Week/weken?
@lois, ja daar doe ik nu ook mijn best voor, al gaat/lukt het lang niet in alle gevallen. Met bepaalde bewegingen gaat het goed hoor, naar voren bewegen dus, dan heb ik er weinig last van. In ruststand (zoals nu op de bank en met typen) voel ik dat de linkerkant ietwat zwaarder aanvoelt maar niet vervelend. Meer alsof iemand lichte tegendruk geeft, tegen je aanligt de hele tijd, beetje dof gevoel.
Ja, idd, je realiseert je pas echt hoeveel je met een gewricht doet als je er last van hebt. Hoe mooi zit het menselijk lijf eigenlijk in elkaar. Frozen shoulder kwam idd een collega ook mee aan. Daar ziet het vooralsnog niet naar uit. Hoe gaat het nu met jouw genezing?
@staafmixer, dat punt hoop ik niet op te komen. Kennelijk heb ik er bijna 6 jaar mee rondgelopen maar omdat ik dus mijn sport niet meer heb beoefend in die jaren, had ik er geen last meer van, tot dus recent. HA vroeg idd ook in hoeverre ik bekend was met de mogelijke vervolgstappen.
Nou, niet, maar Google is your friend . Injecties had ik idd al over gelezen en in het ‘ergste’ geval opereren.
Voor nu nog een week aan de Diclofenac. Als er dan nog weinig verbetering inzit dan eventueel fysio. Helpt ook dat uiteindelijk niet, dan idd injecties.
Het is allemaal niet erg, wel gewoon onhandig/vervelend en pijnlijk bij tijd en wijlen nu, ondanks de medicijnen.
wij slapen nooit.
zondag 19 oktober 2014 om 02:36
Wat
je nu doet, is pappen en nathouden en daar gaat het niet door genezen.
Diclofenac is niet zo'n prettig medicijn, google er maar eens op. Het
enige wat echt helpt bij bursitis en wat niemand wil horen, is rust. Zes
weken minimaal je arm niet of heel weinig gebruiken dus. Je kunt je arm
in een mitella doen om ervoor te zorgen dat je hem niet gebruikt. Met
pijnstilling bereik je ook niet veel want het gebied is nauwelijks
doorbloed. Het kan de pijn in je spieren en pezen verlichten maar zoals
je al hebt gemerkt, de pijn in je slijmbeurs niet. Je slijmbeurs is
ontstoken en gezwollen en elke keer als daar een spier overheen schuift,
ga je door de grond. Antibiotica helpen niet en begin niet aan die
injecties, die zorgen voor littekenweefsel waar je dan ook chronische
pijn aan kunt overhouden.
Ik kreeg idd na een tijdje ook last van de andere arm en nu heb ik het
chronisch aan beide schouders en krijg het heel snel weer accuut terug.
Dus neem rust en geen pijnstillers, is mijn advies.
Er zijn wel nieuwe behandelingen voor bursitis, ik ben de naam even
vergeten maar je kunt een fysiotherapeut bellen en vragen naar zo'n
specifiek gerichte behandeling voor bursitis. Ik hoor daar wel goeie
dingen over.
je nu doet, is pappen en nathouden en daar gaat het niet door genezen.
Diclofenac is niet zo'n prettig medicijn, google er maar eens op. Het
enige wat echt helpt bij bursitis en wat niemand wil horen, is rust. Zes
weken minimaal je arm niet of heel weinig gebruiken dus. Je kunt je arm
in een mitella doen om ervoor te zorgen dat je hem niet gebruikt. Met
pijnstilling bereik je ook niet veel want het gebied is nauwelijks
doorbloed. Het kan de pijn in je spieren en pezen verlichten maar zoals
je al hebt gemerkt, de pijn in je slijmbeurs niet. Je slijmbeurs is
ontstoken en gezwollen en elke keer als daar een spier overheen schuift,
ga je door de grond. Antibiotica helpen niet en begin niet aan die
injecties, die zorgen voor littekenweefsel waar je dan ook chronische
pijn aan kunt overhouden.
Ik kreeg idd na een tijdje ook last van de andere arm en nu heb ik het
chronisch aan beide schouders en krijg het heel snel weer accuut terug.
Dus neem rust en geen pijnstillers, is mijn advies.
Er zijn wel nieuwe behandelingen voor bursitis, ik ben de naam even
vergeten maar je kunt een fysiotherapeut bellen en vragen naar zo'n
specifiek gerichte behandeling voor bursitis. Ik hoor daar wel goeie
dingen over.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
zondag 19 oktober 2014 om 02:51
Shockwave
therapie, dat was het. Schijnt heel goed te werken. Ze zijn wel bezig
met nano technologie omdat het gebied zo moeilijk bereikbaar is voor
medicatie maar het zal nog wel even voor dat op de markt komt.
Er zijn niet echt oefeningen die kunnen helpen, strekken van de
bovenarmspieren zorgt er wel voor dat je niet verkrampt. Het zogenaamde
frozen shoulder syndroom kun je daarvan krijgen. Helemaal niet bewegen
is ook niet goed maar belasten moet je gewoon eigenlijk 6 weken lang
niet doen. Anders heb je dikke kans dat het chronisch wordt en dan zit
je er echt aan vast.
Ik kan geen zware dingen meer tillen zoals boodschappentassen en boven
mijn hoofd iets doen zoals ramen lappen of de muur verven, ook niet. Als
ik een dag wat meer dan normaal doe, voel ik dat meteen in mijn
schouders. Sporten hou ik niet van maar dat zou ook niet gaan, ik raak
heel snel overbelast. Dus denk goed na, 6 weken rust of je hele leven
pijn. Schakel hulptroepen in, zou ik zeggen en neem die rust.
therapie, dat was het. Schijnt heel goed te werken. Ze zijn wel bezig
met nano technologie omdat het gebied zo moeilijk bereikbaar is voor
medicatie maar het zal nog wel even voor dat op de markt komt.
Er zijn niet echt oefeningen die kunnen helpen, strekken van de
bovenarmspieren zorgt er wel voor dat je niet verkrampt. Het zogenaamde
frozen shoulder syndroom kun je daarvan krijgen. Helemaal niet bewegen
is ook niet goed maar belasten moet je gewoon eigenlijk 6 weken lang
niet doen. Anders heb je dikke kans dat het chronisch wordt en dan zit
je er echt aan vast.
Ik kan geen zware dingen meer tillen zoals boodschappentassen en boven
mijn hoofd iets doen zoals ramen lappen of de muur verven, ook niet. Als
ik een dag wat meer dan normaal doe, voel ik dat meteen in mijn
schouders. Sporten hou ik niet van maar dat zou ook niet gaan, ik raak
heel snel overbelast. Dus denk goed na, 6 weken rust of je hele leven
pijn. Schakel hulptroepen in, zou ik zeggen en neem die rust.
zondag 19 oktober 2014 om 03:14
Gladoortje, dank voor je reactie. Ja, bij de HA en ook bij de apotheker was me al verteld wat de mogelijke bijwerkingen zijn. (Nog) geen last van. En niet iedereen heeft/krijgt last van de mogelijke bijwerkingen.
HA heeft aangegeven 2 weken slikken, mocht dat niet helpen dan fysio. Muiswerk qua laptop gaat gelukkig rechts, dat scheelt al iets. Koken (en dan omhusselen) weer wel links maar ook daar weer, met wat aanpassingen te doen.
Haar kammen gaat dan wel weer links maar met wat aanpassingen is ook dat nog te doen.
Laat ik er vanuit gaan dat ik mijn oude sport beter niet meer kan oppakken de komende tijd .
HA heeft aangegeven 2 weken slikken, mocht dat niet helpen dan fysio. Muiswerk qua laptop gaat gelukkig rechts, dat scheelt al iets. Koken (en dan omhusselen) weer wel links maar ook daar weer, met wat aanpassingen te doen.
Haar kammen gaat dan wel weer links maar met wat aanpassingen is ook dat nog te doen.
Laat ik er vanuit gaan dat ik mijn oude sport beter niet meer kan oppakken de komende tijd .
wij slapen nooit.
zondag 19 oktober 2014 om 11:47
Ik heb het nu zo'n maand of 9? Twee x een diclofenac kuur gehad, tijdens de kuur gaat het prima, zodra deze afgelopen is weer terug bij af - heeft dus geen zin.
Na de 2e kuur heb ik drastisch gas terug genomen, ben inmiddels al redelijk handig met links geworden en eigenlijk gaat het heel langzaam iets beter.
Waar ik de meeste problemen mee heb is een goede slaaphouding te vinden, wil mijn schouder juist 's nachts rust geven maar hoe ik ook lig, schouder gaat toch weer pijn doen.
Na de 2e kuur heb ik drastisch gas terug genomen, ben inmiddels al redelijk handig met links geworden en eigenlijk gaat het heel langzaam iets beter.
Waar ik de meeste problemen mee heb is een goede slaaphouding te vinden, wil mijn schouder juist 's nachts rust geven maar hoe ik ook lig, schouder gaat toch weer pijn doen.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
zondag 19 oktober 2014 om 11:58
@gladoortje: dat had ik ook gevonden en gelezen op internet. Klinkt ook wel goed maar wordt (als ik het goed heb gelezen) niet vergoed vooralsnog. Vervelend dat jij er nu aan beide kanten mee zit.
@ kraaltje: Acupunctuur niet eens over nagedacht, zou ook nog een optie zijn.
@vandale: dat merk ik ook. Ik mag er 3 op een dag maar als ik langer dan 8 uur slaap merk ik dat direct, doffe pijn. Ik slaap nu zoveel als mogelijk op mijn rug of op mijn rechterzij maar met dat laatste merk ik wel dat ik mijn arm dan niet goed kon neerleggen dus de laatste paar dagen met een kussen eronder geslapen. Hoelang geleden was de 2e keer of nog maar kort?
@ kraaltje: Acupunctuur niet eens over nagedacht, zou ook nog een optie zijn.
@vandale: dat merk ik ook. Ik mag er 3 op een dag maar als ik langer dan 8 uur slaap merk ik dat direct, doffe pijn. Ik slaap nu zoveel als mogelijk op mijn rug of op mijn rechterzij maar met dat laatste merk ik wel dat ik mijn arm dan niet goed kon neerleggen dus de laatste paar dagen met een kussen eronder geslapen. Hoelang geleden was de 2e keer of nog maar kort?
wij slapen nooit.
zondag 19 oktober 2014 om 13:14
icetea, ik weet niet meer hoe lang het toen duurde.
is al jaren geleden, en was acuut vreselijk pijnlijk.
als je ergens al lang mee loopt is dat anders.
ik heb het gehad met hielspoor, had al jaren wat pijnlijke voeten, beetje houten plank idee.
bleek ik al jaren hielspoor te hebben, hele peesplaat verkalkt.
daar heb ik dus wel heel lang mee gezeten.
is al jaren geleden, en was acuut vreselijk pijnlijk.
als je ergens al lang mee loopt is dat anders.
ik heb het gehad met hielspoor, had al jaren wat pijnlijke voeten, beetje houten plank idee.
bleek ik al jaren hielspoor te hebben, hele peesplaat verkalkt.
daar heb ik dus wel heel lang mee gezeten.
wij slapen nooit.
zondag 19 oktober 2014 om 13:21
Toen ik nog in de thuiszorg werkte heb ik het ook wel een aantal keren gehad in beide schouders. Ook diclofenac gekregen( echt rommel want volgens mij is mijn maag daarvan aan gort gegaan) maar ik ben er pas echt afgekomen met echt rust. Duurde ook wel een aantal weken dat ik niks kon.
Ik kon niet eens mijn bh aantrekken maar ook simpele bewegingen als bij een deur dicht trekken deed veel pijn.
Shockwave kan goed helpen,ik heb mijn hielspoor onder beide voeten laten behandelen en aan 1 voet nu geen last meer. Ga binnenkort weer voor de andere voet.
Ik kon niet eens mijn bh aantrekken maar ook simpele bewegingen als bij een deur dicht trekken deed veel pijn.
Shockwave kan goed helpen,ik heb mijn hielspoor onder beide voeten laten behandelen en aan 1 voet nu geen last meer. Ga binnenkort weer voor de andere voet.
zondag 19 oktober 2014 om 13:30
Ik heb het twee jaar geleden gehad icetea, een acute slijmbeursontsteking, het was horror en hel. Eerlijk waar nog nooit zoveel pijn in mijn leven gehad. Ik zat te jammeren op de bank als ik 's nachts wakker werd en de medicijnen waren uitgewerkt. Ik weet niet of er verschil zit in een acute of chronische ontsteking maar ik was er gelukkig wel weer heel snel van af. Twee weken ondraaglijke pijn gehad en toen ging het beter. Ik kon me ook niet redden en heb thuiszorg gevraagd en kreeg dat binnen een week.
Ik wens je heel veel sterkte en hoop van harte dat je er net zo snel vanaf komt als ik toen. Ik heb heel erg het idee dat de fysiotherapie die ik al na een paar dagen bezocht heel erg heeft bijgedragen aan het spoedige herstel. Er werd een apparaat gebruikt met geluidsgolven en de boel werd soepel gehouden.
acute slijmbeursontsteking schouder
Ik wens je heel veel sterkte en hoop van harte dat je er net zo snel vanaf komt als ik toen. Ik heb heel erg het idee dat de fysiotherapie die ik al na een paar dagen bezocht heel erg heeft bijgedragen aan het spoedige herstel. Er werd een apparaat gebruikt met geluidsgolven en de boel werd soepel gehouden.
acute slijmbeursontsteking schouder
zondag 19 oktober 2014 om 13:32
Ow,
je doet er zo nonchalant over, en dat is niet terecht. Als je zo'n pijn
hebt, is de ontsteking nog steeds accuut en dan is het echt tijd om
volledige rust te nemen. Als je drie weken rust neemt, dan gaat de pijn
echt vanzelf weg. Ik zweer het. Ik heb wel pijnstilling gehad toen ik
het accuut had maar dat was vooral voor mijn penditis. Alles in de
omgeving gaat namelijk ook ontsteken. Daar helpt de pijnstilling wel
tegen, niet tegen de pijn van je bursitis. Maar wat je beschrijft, dat
je haar kammen nog steeds niet goed lukt, jeetje, dat kan echt niet
hoor. Ik denk dat je je klachten niet serieus neemt en je huisarts ook
al niet. Gewoon doorgaan met alles met een flinke pijnstiller erin is
een recept voor langdurige ellende. En dat zou je huisarts moeten weten
maar helaas weet die blijkbaar niet dat je zo de rest van je leven je
schouder niet meer goed kunt gebruiken. Google maar eens op frozen
shoulder syndroom, daar kun je eindigen. Neem het ajb serieuzer want dat
is echt nodig.
je doet er zo nonchalant over, en dat is niet terecht. Als je zo'n pijn
hebt, is de ontsteking nog steeds accuut en dan is het echt tijd om
volledige rust te nemen. Als je drie weken rust neemt, dan gaat de pijn
echt vanzelf weg. Ik zweer het. Ik heb wel pijnstilling gehad toen ik
het accuut had maar dat was vooral voor mijn penditis. Alles in de
omgeving gaat namelijk ook ontsteken. Daar helpt de pijnstilling wel
tegen, niet tegen de pijn van je bursitis. Maar wat je beschrijft, dat
je haar kammen nog steeds niet goed lukt, jeetje, dat kan echt niet
hoor. Ik denk dat je je klachten niet serieus neemt en je huisarts ook
al niet. Gewoon doorgaan met alles met een flinke pijnstiller erin is
een recept voor langdurige ellende. En dat zou je huisarts moeten weten
maar helaas weet die blijkbaar niet dat je zo de rest van je leven je
schouder niet meer goed kunt gebruiken. Google maar eens op frozen
shoulder syndroom, daar kun je eindigen. Neem het ajb serieuzer want dat
is echt nodig.
zondag 19 oktober 2014 om 13:33
Een slijmbeurs ontsteking ontstaan niet van de een op andere dag. Vaak is het een langer sluimerend probleem. Je ziet vaak een foutief bewegingspatroon van de hele schoudergordel. Het is dus belangrijk om de schoudergordel weer goed te laten functioneren, een fysiotherapeut kan je hier verder mee helpen (zoek een fysiotherapeut die de schoudercursus van Stenvers heeft gevolgd, dit staat vaak op de site van de desbetreffende praktijk wel aangegeven). Voor shockwave zijn de resultaten uiteenlopend, dit kan pas zin hebben als er al verkalking is opgetreden, maar dat is bij een slijmbeurs niet het geval (alleen bij peesaanhechtingen op het bot). Beterschap!
zondag 19 oktober 2014 om 13:36
Valentina, voordat ik naar de HA ging stond het huilen me soms nader dan het lachen en ben echt niet kleinzerig. Ja, dat geloof ik en vaak denk je nog, ach gaat vanzelf over, niet moeilijk doen. Ben je van je hielspoor helemaal genezen of steekt het toch af en toe nog de kop op?
En Dolfje, precies, bh aantrekken, t-shirt uittrekken, autodeur openduwen, dat soort dingen zijn allemaal pijnlijk. Heb je nog steeds last van je maag? Ik kreeg wel te horen dat als ik zwelling zou krijgen aan handen en/of voeten ik dan moest stoppen en terugkomen. Tot nog toe geen bijwerkingen dus dat scheelt.
Mm, jij haalt ook al shockwave aan. Toch maar eens in gaan verdiepen dan.
Maar jee, wat kan ik er slecht tegen dat ik beperkt ben in mijn bewegingen.
En Dolfje, precies, bh aantrekken, t-shirt uittrekken, autodeur openduwen, dat soort dingen zijn allemaal pijnlijk. Heb je nog steeds last van je maag? Ik kreeg wel te horen dat als ik zwelling zou krijgen aan handen en/of voeten ik dan moest stoppen en terugkomen. Tot nog toe geen bijwerkingen dus dat scheelt.
Mm, jij haalt ook al shockwave aan. Toch maar eens in gaan verdiepen dan.
Maar jee, wat kan ik er slecht tegen dat ik beperkt ben in mijn bewegingen.
wij slapen nooit.
zondag 19 oktober 2014 om 13:44
Heb afgelopen week een paar dagen enorm veel last gehad van schouder met pijn die uitstraalde naar de bovenarm. Dacht ook aan een slijmbeursontsteking omdat ik echt niets meer kon met mijn arm ( behalve stijf langs mijn lichaam houden).
Loop al jaren met deze klachten maar zo heftig als nu was het nooit. Ik weet wel waar het van komt (overbelasting, zwaar sjouwen) maar heb deze keer net iets te veel gedaan denk ik. En ik heb zo'n stok, de theracane, daarmee kun je zelf de spierknopen te lijf gaan. Wellicht ook wat te fanatiek mijn schouder daarmee gemasseerd.
Afijn, ben na twee dagen jankend van de pijn naar bed gegaan met drie ibuprofen in mijn mik en het stellige voornemen de volgende ochtend de ha te vragen naar zo'n injectie. Heb mijn schouder die nacht goed warmgehouden en wonderwel was het de volgende ochtend een stuk beter! Kon mijn arm al wat meer bewegen en dat werd met het uur beter.
Nu, een paar dagen later merk ik nog steeds wel dat het gevoelig is maar kan wel weer alles met mijn arm. Wat heb ik nu gehad? Een kleine spierscheuring? Of zou er toch sprake kunnen zijn van een ontstoken/geïrriteerde slijmbeurs. Dat immobiel zijn, die heftige pijn duurde dat bij jullie langer?
Rust nemen wordt door vele artsen/fysio's afgeraden. En toch heeft 1 dag mijn arm in de mitella mijn schouder wel goed gedaan.
Ook jullie geven dit aan.
Heb me nu voorgenomen mijn schouder gewoon niet meer zoveel te belasten. Dat is toch uiteindelijk het enige wat echt goed is.
Loop al jaren met deze klachten maar zo heftig als nu was het nooit. Ik weet wel waar het van komt (overbelasting, zwaar sjouwen) maar heb deze keer net iets te veel gedaan denk ik. En ik heb zo'n stok, de theracane, daarmee kun je zelf de spierknopen te lijf gaan. Wellicht ook wat te fanatiek mijn schouder daarmee gemasseerd.
Afijn, ben na twee dagen jankend van de pijn naar bed gegaan met drie ibuprofen in mijn mik en het stellige voornemen de volgende ochtend de ha te vragen naar zo'n injectie. Heb mijn schouder die nacht goed warmgehouden en wonderwel was het de volgende ochtend een stuk beter! Kon mijn arm al wat meer bewegen en dat werd met het uur beter.
Nu, een paar dagen later merk ik nog steeds wel dat het gevoelig is maar kan wel weer alles met mijn arm. Wat heb ik nu gehad? Een kleine spierscheuring? Of zou er toch sprake kunnen zijn van een ontstoken/geïrriteerde slijmbeurs. Dat immobiel zijn, die heftige pijn duurde dat bij jullie langer?
Rust nemen wordt door vele artsen/fysio's afgeraden. En toch heeft 1 dag mijn arm in de mitella mijn schouder wel goed gedaan.
Ook jullie geven dit aan.
Heb me nu voorgenomen mijn schouder gewoon niet meer zoveel te belasten. Dat is toch uiteindelijk het enige wat echt goed is.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
zondag 19 oktober 2014 om 13:46
O
ja, er is zeker een verschil tussen een accute en een chronische
ontsteking. Als je niet goed voor een accute ontsteking zorgt, kan die
chronisch worden. Dan is je slijmbeurs altijd ontstoken maar de
ontsteking staat op een laag pitje en je voelt geen pijn. Maar zodra ik
eens flink ga bewegen en dan heb ik het over wat huishoudelijke
activiteiten. Of bijvoorbeeld de ren van mijn konijnen schoonmaken, heb
ik een paar dagen pijn. Ik weet intussen dat ik die dagen niks moet doen
om het erger te maken. Het is een soort slapende vulkaan die je niet
wakker wilt maken.
Ik moet altijd vragen of anderen een zware tas kunnen dragen voor me
want als ik dat langer dan 100 meter doe, heb ik weer last. Ik voel me
half invalide of bejaard. Mensen vergeten het ook dus moet ik het ze
weer vertellen. Ik noem het maar een lam vleugeltje, dan kan je er nog
om lachen. Maar ik wou dat ik de eerste keer 2 maanden niks had gedaan
en het goed had laten genezen. Wat is 2 maanden op een heel leven?
ja, er is zeker een verschil tussen een accute en een chronische
ontsteking. Als je niet goed voor een accute ontsteking zorgt, kan die
chronisch worden. Dan is je slijmbeurs altijd ontstoken maar de
ontsteking staat op een laag pitje en je voelt geen pijn. Maar zodra ik
eens flink ga bewegen en dan heb ik het over wat huishoudelijke
activiteiten. Of bijvoorbeeld de ren van mijn konijnen schoonmaken, heb
ik een paar dagen pijn. Ik weet intussen dat ik die dagen niks moet doen
om het erger te maken. Het is een soort slapende vulkaan die je niet
wakker wilt maken.
Ik moet altijd vragen of anderen een zware tas kunnen dragen voor me
want als ik dat langer dan 100 meter doe, heb ik weer last. Ik voel me
half invalide of bejaard. Mensen vergeten het ook dus moet ik het ze
weer vertellen. Ik noem het maar een lam vleugeltje, dan kan je er nog
om lachen. Maar ik wou dat ik de eerste keer 2 maanden niks had gedaan
en het goed had laten genezen. Wat is 2 maanden op een heel leven?
zondag 19 oktober 2014 om 13:49
@Netniet, thuiszorg zeg je, pff, dat is in mijn hoofd een stap te ver maar als het evt. moet, dan moet het maar natuurlijk. Gelukkig komende week vrij dus zal alleen de hoogst noodzakelijke bewegingen maken die geen pijn doen.
@Gladoortje, ik schrijf er nonchalant over maar geloof me, ik neem het wel serieus. Ik blijf toch liever om mezelf lachen tijdens het stuntelen met bepaalde dingen, zit in mijn aard. En tsja, sommigen dingen gaan helaas gewoon wel door al is het dan langzamer en evt. met mijn andere arm.
Heb niet het idee dat de HA het probleem niet serieus neemt. Ik kan me wel indenken dat ze het eerst met medicijnen wil proberen en helpt dat niet, dan wordt er gekeken naar vervolgstappen, zoals idd fysio.
@Groots, klopt, zoals ik al aangaf, het speelde dus kennelijk al veel langer en is recent weer naar voren gekomen. Ik weet ook precies waardoor het komt: serveren, bij overige slagen nergens last van. Zal eens kijken wat het inhoudt dat je aankaart.
Allemaal dank voor de beterschapswensen en uiteraard de uitleg en ervaringen.
@Gladoortje, ik schrijf er nonchalant over maar geloof me, ik neem het wel serieus. Ik blijf toch liever om mezelf lachen tijdens het stuntelen met bepaalde dingen, zit in mijn aard. En tsja, sommigen dingen gaan helaas gewoon wel door al is het dan langzamer en evt. met mijn andere arm.
Heb niet het idee dat de HA het probleem niet serieus neemt. Ik kan me wel indenken dat ze het eerst met medicijnen wil proberen en helpt dat niet, dan wordt er gekeken naar vervolgstappen, zoals idd fysio.
@Groots, klopt, zoals ik al aangaf, het speelde dus kennelijk al veel langer en is recent weer naar voren gekomen. Ik weet ook precies waardoor het komt: serveren, bij overige slagen nergens last van. Zal eens kijken wat het inhoudt dat je aankaart.
Allemaal dank voor de beterschapswensen en uiteraard de uitleg en ervaringen.
wij slapen nooit.
zondag 19 oktober 2014 om 13:53
die hielspoor is nog niet helemaal weg.
ik liep op de binnenkant van mijn voeten, nu op mijn hele voet.
ik ben een fervent hakkendraagster, geen hak is mij te hoog, ik kon daar km,s op lopen.
nu vinden mijn voeten dat niet meer prettig...ik baal er zo van.
ik heb veel rokjes en jurkjes, tegenwoordig zie je mij alleen nog in jeans, want daar kunnen sneakers onder.
maar ik vergeet nooit meer dat moment waardoor ik mijn voeten heb laten onderzoeken.
ik had een feestje, ergens in een binnenstad, 800 m lopen vanaf de parking.
mooi pakje aan, prachtige pumps erbij.
kon ik ineens niet meer fatsoenlijk lopen!!
ik kluunde op die hakken door de stad, t was nog koopavond ook!
in mijn supermooie pakje, strompelend op die pumps, wat een afgang!
ik liep op de binnenkant van mijn voeten, nu op mijn hele voet.
ik ben een fervent hakkendraagster, geen hak is mij te hoog, ik kon daar km,s op lopen.
nu vinden mijn voeten dat niet meer prettig...ik baal er zo van.
ik heb veel rokjes en jurkjes, tegenwoordig zie je mij alleen nog in jeans, want daar kunnen sneakers onder.
maar ik vergeet nooit meer dat moment waardoor ik mijn voeten heb laten onderzoeken.
ik had een feestje, ergens in een binnenstad, 800 m lopen vanaf de parking.
mooi pakje aan, prachtige pumps erbij.
kon ik ineens niet meer fatsoenlijk lopen!!
ik kluunde op die hakken door de stad, t was nog koopavond ook!
in mijn supermooie pakje, strompelend op die pumps, wat een afgang!
wij slapen nooit.
zondag 19 oktober 2014 om 14:12
Valentina, ik zie je helemaal voor me , wat een kruk voel je je dan, alsof je niet weet hoe op hakken te lopen.
Had ik vandeweek, dat ik mijn collega moest vragen even iets voor me op een bovenste plank zetten, dat ik dacht, mijn hemel, dat ik híer hulp voor nodig heb. Voelde niet fijn al snappen ze het volkomen en wordt er ook niet over gemekkert. Ze zien ook echt wel dat me dat niet lukt. Maar hulp vragen, pfff, niet mijn sterkste kant.
Had ik vandeweek, dat ik mijn collega moest vragen even iets voor me op een bovenste plank zetten, dat ik dacht, mijn hemel, dat ik híer hulp voor nodig heb. Voelde niet fijn al snappen ze het volkomen en wordt er ook niet over gemekkert. Ze zien ook echt wel dat me dat niet lukt. Maar hulp vragen, pfff, niet mijn sterkste kant.
wij slapen nooit.