Gezondheid alle pijlers

Snelle spijsvertering dus snelle stofwisseling?

29-09-2010 20:07 9 berichten
Dames,

Al vanaf kinds af aan moet ik na elke maaltijd naar het toilet voor de grote boodschap.

Ben inmiddels allang geen klein kind meer, maar ik blijf dezelfde gewoontes houden.

Toen ik klein was dacht ik dat ik mijn pas gegeten eten meteen weer door de pot spoelde

Nu ik wat ouder en wijzer ben geworden weet ik dat dit natuurlijk onmogelijk is

Toch denk ik dat mijn lijf er ongeveer 12- 24 uur overdoet om een grote maaltijd te verteren

Hier ben ik achtergekomen omdat ik mijn kiwi weer terug zag in mijn ... zal het beestje niet bij de naam noemen.

Mijn vraag is dan ook, hebben meer mensen dit en houdt dit dan ook in dat je een snelle stofwisseling hebt en dan ook snel je eten verbrand?

Dat laatste zou ik natuurlijk niet erg vinden want dat houdt in dat ik zoals ik nu al doe 'af en toe kan zondigen' zonder aan te komen.

Heeft het een met het ander te maken, of moet ik een lesje biologie gaan volgen

Alvast bedankt voor het antwoorden van mijn levensvraag
Alle reacties Link kopieren
het zijn twee totaal verschillende dingen
Meds, ik - goed gecamoufleerde blondine - snap 't niet. Komt het doordat je stofwisseling meer is dan je darmwerking of zit ik er helegaar naast?
Het één heeft duidelijk niet met het ander te maken. Ik heb een snelle spijsvertering (vind 's ochtends de resten van de avond ervoor in de wc), maar ik kom van elke calorie aan.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
quote:Hermes schreef op 29 september 2010 @ 20:24:

Meds, ik - goed gecamoufleerde blondine - snap 't niet. Komt het doordat je stofwisseling meer is dan je darmwerking of zit ik er helegaar naast?

Ik ben blij dat jij net als ik een beetje 'blond' bent op dat vlak

Meds jij hebt er verstand van zo te lezen, kun je ons vertellen hoe het zit of is dat te ingewikkeld om zo uit te leggen?
Hier een biologie-juf....

Stofwisseling is het omzetten van stoffen in andere stoffen. Dat gebeurt op celniveau, daar wordt glucose verbrand, waarbij energie vrijkomt en "afval" in de vorm van koolstofdioxide en water.

Spijsvertering is het verteren, kleiner maken, van voedsel in je maag en darmen zodat de voedingsstoffen je darmwand kunnen passeren en opgenomen worden in je bloed.

2 Verschillende processen, allebei noodzakelijk maar het tempo van het een heeft niets met het ander te maken.

Edit: lees nu dat je het aan Meds vroeg, ben weer eens bemoeial.
Sassafras: dank. Ik denk dat ik het begrijp *knijpt ogen peinzend toe*
quote:sassafras schreef op 29 september 2010 @ 20:48:

Hier een biologie-juf....

Stofwisseling is het omzetten van stoffen in andere stoffen. Dat gebeurt op celniveau, daar wordt glucose verbrand, waarbij energie vrijkomt en "afval" in de vorm van koolstofdioxide en water.

Spijsvertering is het verteren, kleiner maken, van voedsel in je maag en darmen zodat de voedingsstoffen je darmwand kunnen passeren en opgenomen worden in je bloed.

2 Verschillende processen, allebei noodzakelijk maar het tempo van het een heeft niets met het ander te maken.

Edit: lees nu dat je het aan Meds vroeg, ben weer eens bemoeial.Geeft niet hoor, ben blij dat je nog even antwoord geeft!
ha fijn sas, scheelt weer tiepwerk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven