Gezondheid alle pijlers

Snurken verminderen, is het gelukt?

09-12-2018 07:48 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn hier mensen die hebben gesnurkt of wier partner snurkte, en een manier hebben gevonden om dit drastisch te verminderen? Of zelfs stoppen?

Ik word helemaal gek van mijn man. We slapen al een tijd niet meer samen, want dan ben ik in staat te moorden. Slaaptekort door een baby plus slaaptekort door gesnurk = doordraaien! Nu zijn we een weekend weg en samen op 1 kamer. Ik kan er echt niet meer tegen. Baby slaapt na laatste nachtvoeding ook niet omdat ze telkens wakkerschrikt. Als het nou gesnurk was wat maar een toonhoogte had, telkens hetzelfde, dan kon ik ermee leven. Maar het gaat alle kanten op, zacht, suuuuuuuuperhard, korte grom, overwachte harde brul.

Ik heb voor volgende week vrijdag een afspraak voor hem gemaakt bij de KNO-arts. Na 6 jaar is hij eindelijk bereid te gaan. Maar ik heb er eigenlijk geen vertrouwen in. Kan er überhaupt iets tegen gesnurk gedaan worden?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee... die van mij kan er ook wat van
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat alcohol en overgewicht boosdoeners zijn. Helaas ben ik hier de snurkster en slapen wij ook apart. Wel ben ik onlangs gestopt met roken en hebben wij hotelovernachting gehad, man had stukken minder last van me.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Bij mij bleek snurken veroorzaakt te worden door slaapapneu. Ik heb jaren met ademondersteuning geslapen en snurkte toen niet meer.
Inmiddels ben ik veel afgevallen en heb ik geen slaapapneu meer.
Snurken doe ik nog maar weinig.

Maar er is zeker wat te doen aan snurken. De KNO-arts zal je daar meer over kunnen vertellen.
Goed dat je man daarheen gaat.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
attribuutje schreef:
09-12-2018 08:07
Ik weet dat alcohol en overgewicht boosdoeners zijn. Helaas ben ik hier de snurkster en slapen wij ook apart. Wel ben ik onlangs gestopt met roken en hebben wij hotelovernachting gehad, man had stukken minder last van me.
Hoeft absoluut niet. Ook slank en zonder alcohol worden er hele bomen doorgezaagd hoor.

Ik weet het ook niet nee. Wakker maken: hee je snurkt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
attribuutje schreef:
09-12-2018 08:07
Ik weet dat alcohol en overgewicht boosdoeners zijn. Helaas ben ik hier de snurkster en slapen wij ook apart. Wel ben ik onlangs gestopt met roken en hebben wij hotelovernachting gehad, man had stukken minder last van me.
Hij drinkt geen alcohol, rookt niet en heeft een normaal postuur. Leeft vrij gezond. Dat gesnurk is de afgelopen jaren steeds erger en erger geworden. Vond het eerst nog wel geinig, totdat het niet meer af en toe was maar de hele nacht lang.

We gaan in januari een week met vakantie en kijk best op tegen samen op 1 kamer slapen. Vind dat echt erg.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
09-12-2018 08:11
Hoeft absoluut niet. Ook slank en zonder alcohol worden er hele bomen doorgezaagd hoor.
Yep, ik kan heel hard snurken, ben slank en met of zonder alcohol kan het even hard gaan.

Bij mij komt het waarschijnlijk door neuspoliepen. Die zijn met medicijnen aardig onder controle (= ik kan weer door mijn neus ademen + kunnen ruiken gaat redelijk), maar ik denk dat ze nog flink wat gesnurk veroorzaken.

Ik heb sinds een aantal maanden een snurk-app. Die neemt braaf het gesnurk op (maar ook alle andere geluiden, die moet je er zelf uitfilteren), zodat je kunt zien hoeveel + hoe hard je gesnurkt hebt. En je kunt eventuele remedies (op je zij slapen, neusspray, ...) of snurkbevorderende factoren (verkouden, alcohol, ...) opgeven. Na een aantal maanden kun je dan trends bekijken: met neusspray is het snurken vergeleken met nachten zonder neusspray x% minder.

Ik zie aan die trends dat niks uitmaakt eigenlijk: met of zonder neusspray, wel/niet verkouden, maakt geen bal uit.
Wat dan wel precies uitmaakt, geen idee. Maar de ene nacht snurk ik zo goed als niet, en de andere nacht gaan er hele bossen aan.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee
Alle reacties Link kopieren
Mijn man snurkt ook en we hebben ontdekt dat, wanneer hij overdag genoeg water drinkt (naast koffie etc), dan is het minder erg dan wanneer hij weinig drinkt.
Your ego is not your amigo!
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
09-12-2018 08:08
Bij mij bleek snurken veroorzaakt te worden door slaapapneu. Ik heb jaren met ademondersteuning geslapen en snurkte toen niet meer.
Inmiddels ben ik veel afgevallen en heb ik geen slaapapneu meer.
Snurken doe ik nog maar weinig.

Maar er is zeker wat te doen aan snurken. De KNO-arts zal je daar meer over kunnen vertellen.
Goed dat je man daarheen gaat.
Slaapapneu vermoed de huisarts ook, vandaar de verwijzing naar KNO, maar ik hoor hem niet stoppen met ademhalen.

Ik hoop het zo zo zo erg dat de KNO-arts iets kan doen. Ben ook blij dat mijn man eindelijk wil gaan. Hij heeft er zelf geen last van. Ik heb hem meermaals opgenomen en dan schrikt ie er wel van, maar het was blijkbaar nog niet voldoende motivatie om te stap te zetten. Hij is sowieso een beetje bang, althans, hij gaat vrijwel nooit naar de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Wij slapen ook apart vanwege snurken.
Mijn vriend is ook bij de KNO arts geweest, deficiente neuskleppen was de diagnose. Operatief te behandelen, maar geen kleine ingreep>mijn vriend heeft ervoor gekozen het niet te doen.
Op vakantie huren we altijd een appartement met meerdere slaapkamers, anders kom ik gebroken thuis van vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben hier de snurkster.
Laats heeft mijn dochter het met haar telefoon opgenomen.. ik schaamde me rot.
Echt, dat kun je haast buiten horen.
Ik ben gestopt met alcohol drinken maar wat ik hoor is dat het snurken er niet minder door is geworden.
Ik wordt iedere ochtend steevast wakker op mijn rug met een uitgedroogde mond en keel, dat geeft wel aan dat ik met mijn mond open slaap.. beide triggers tot snurken.
Ik ga maar eens de ouderwetse truc van de tennisbal proberen.
Een lapje stof op de rug van een nachthemd naaien, en daar een tennisbal in doen.
Dan schijn je niet op je rug te draaien??
Snurkers hebben overigens een vergrote kans op een hartfalen, ik moet het nu dus ook wel serieus gaan nemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook zo'n last van snurken van mijn man. Hij is ermee naar de kno arts geweest en ze hebben daar in zijn neus en mond gekeken en toen waren er enkele dingen: zijn huig was lang en zijn keelamandelen waren behoorlijk groot. Hierdoor wordt, zeker tijdens het slapen als de tong ook nog wat naar achteren zakt, de ruimte heel klein.

Hij maakte ook allerlei verschillende geluiden en dan was het soms ook even stil, geen adem halen, om vervolgens weer heel hard te gaan. Super irritant.

Man is eraan geopereerd ( huig ingekort en amandelen verwijderd) en het probleem is niet 100 procent weg, maar hij snurkt laaaaang niet meer standaard. Nu is het soms en dan geef ik even een tikje en dan draait hij bij. De operatie zelf was nog wel een beetje een gedoe, bij het herstel dan. Man heeft 2 keer een nabloeding gehad en het deed ook wel erg zeer. Dus dat is wel even iets om rekening mee te houden, dat dat kan gebeuren.

Er is ook nog zoiets als een snurkgebit, die houdt de tong op zijn plek tijdens slapen zodat de ruimte open blijft naar de keel. Geen ervaring mee.

Ik slaap nog wel met op maat gemaakte oordoppen trouwens, kan ik ergggg aanraden! Ik word nog gewoon wakker van de babyfoon, dus dat is geen probleem. Als je die doppen nog niet hebt, zou dat ook wat verlichting/noodgedwongen rust geven tijdens je vakantie haha.
Alle reacties Link kopieren
marseille schreef:
09-12-2018 08:26
Wij slapen ook apart vanwege snurken.
Mijn vriend is ook bij de KNO arts geweest, deficiente neuskleppen was de diagnose. Operatief te behandelen, maar geen kleine ingreep>mijn vriend heeft ervoor gekozen het niet te doen.
Op vakantie huren we altijd een appartement met meerdere slaapkamers, anders kom ik gebroken thuis van vakantie.

Mijn broertje heeft dat ook laten doen. Hij had er geen trek in maar omdat ze ook poliepen daar hadden ontdekt, moest het wel gebeuren.
Het lijkt een kleine ingreep maar hij heeft het idd als heel vervelend ervaren. Veel napijn gehad.
Opgelost na bezoek kno/kaakchirurg met een bitje.
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
09-12-2018 08:32
Mijn broertje heeft dat ook laten doen. Hij had er geen trek in maar omdat ze ook poliepen daar hadden ontdekt, moest het wel gebeuren.
Het lijkt een kleine ingreep maar hij heeft het idd als heel vervelend ervaren. Veel napijn gehad.
Vertel dat dan maar niet aan je man.....
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Helaas heel veel ervaring mee en geen echte tips gevonden die werken. Enige wat ik kan bedenken: tennisbal in zijn shirt naaien, zodat ie niet op zijn rug kan liggen. De meeste snurkers snurken harder als ze op hun rug liggen.

Overigens heeft mijn man ook slaapapneu en heb ik nog nooit een ademstop gehoord. Terwijl onderzoek aan gaf dat hij er gemiddeld 30 per uur had.
Het afwisselende geluid wat jij omschrijft had mijn man dan weer wel. Na een relatief rustige snurk kwam er vaak ineens een harde snurk en dát was de ademstop.

Inmiddels slaapt mijn man met zo'n masker en is het snurken gestopt, wat een verademing na al die jaren!
Kun je voor een ander een doorverwijzing regelen?
Ik lees ook mee, mijn man en ik kunnen ook niet samen slapen vanwege deze ellende. Verschillende dingen geprobeerd maar helpt allemaal niks. Hij snurkt trouwens ook gewoon door op zijn zij.
Alle reacties Link kopieren
Oh vreselijk een snurkende (bed)partner, helemaal als hij niet/moeilijk bereidt is om na te gaan of er iets aan te doen is, a-sociaal vind ik dat eigenlijk, slaaptekort/slecht slapen is immers echt niet best voor je, dus ik begrijp niet dat je dan als snurker niet linea recta iig gaat proberen om een oplossing te zoeken. Hopelijk vinden jullie die, anders zit er denk ik niets anders op dan apart te slapen.
Alle reacties Link kopieren
Manta schreef:
09-12-2018 10:44
Kun je voor een ander een doorverwijzing regelen?
Volgens mij niet. Mijn man is zelf naar de huisarts geweest em daar een doorverwijzing gekregen voor KNO-poli. Ik heb vervolgens de afspraak voor hem gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend is 35kg afgevallen en dat heeft aanzienlijk geholpen
Alle reacties Link kopieren
Mijn man snurkt niet maar puft of hoe je het wil noemen. Alsof hij een stoomtrein na doet O_o
Binnenkort hotelovernachting :'-(
Alle reacties Link kopieren
Hier zijn er eerst 2 (mislukte) operaties aan vooraf gegaan. Eentje in zijn neus en eentje aan de huig.
Nu is hij 10 kg afgevallen en snurkt niet meer.
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
BriannaF schreef:
10-12-2018 10:08
Hier zijn er eerst 2 (mislukte) operaties aan vooraf gegaan. Eentje in zijn neus en eentje aan de huig.
Nu is hij 10 kg afgevallen en snurkt niet meer.
Heb zelf ook 4 operaties gehad ivm slaap apneu, ook de huig, verplaatsen van het tongbeen, en 2 aan de neus. Helaas heeft het niks geholpen en kan ik haast wel stellen dat het nog erger is geworden. Ook ontzettend veel pijn vooral door de operatie aan de huig/zachte gehemelte ( UPPP ) .

Ik slaap al jaren met een CPAP. Had voorheen ook 30 ademstops in het uur.

Moet trouwens wel even zeggen dat ik een normaal gewicht heb, niet positieafhankelijke apneu heb, ik heb er op mijn zij juist meer dan op mijn rug en ik snurk NIET gelukkig haha.

Dus niet iedereen die snurkt hoeft dik te zijn, alcohol net zo, ik drink geen alcohol. Het is helaas ook vaak erfelijk bepaald ( dankje opa )

En niet iedereen met apneu snurkt ook. En niet iedereen die snurkt heeft slaap apneu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven