Gezondheid alle pijlers

Stoppen met de pil; ervaringen?

27-04-2015 16:48 999 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt genoeg denk ik



Ik slik nu zo'n 5 jaar de pil (Levonorgestrel/Ethinylestradiol) en ik wil er mee stoppen. Er zijn diverse redenen, die nu niet zo van toepassing zijn.



Waar ik benieuwd naar ben: wie is ook gestopt met de pil (na hoelang gebruik?) en wat zijn je ervaringen? (positief en negatief).
Alle reacties Link kopieren
quote:purple1973 schreef op 20 april 2017 @ 10:22:

Hoi Goldie,



Geen idee, herken het niet maar ik denk dat je eigenlijk alles kan verwachten als je stopt met de pil. Je lichaam moet even weer helemaal "resetten" op hormonaal gebied; moet de hele natuurlijk cyclus weer op gang krijgen, en dat kan gok ik vanalles met zich mee brengen.....



Ha, en ik ben vandaag ongesteld geworden. Hahaha, nooit gedacht dat ik dat zo leuk zou vinden . Omdat het, toen ik jaaaaren geleden zwanger wou worden en met de pil stopte na 10 jaar gebruik, heel erg lang duurde voordat ik ongesteld werd, had ik dat nu ook een beetje verwacht. Daarnaast ben ik halverwege de veertig, dus geen idee of er al iets van een overgang te bespeuren is. Dat alles maakte mij zeer sceptisch tav mijn homonale huishouding en ongesteld worden, de eerste tijd na stoppen. En nu ben ik gewoon keurig ongesteld na ik denk 4 weken stoppen (moet ik even nazoeken, weet niet precies wanneer ik niet meer begonnen ben aan een strip). Achteraf kan ik ook niet zeggen dat ik signalen als moeheid, rugpijn, hoofdpijn, chagrijnigheid of wat ook had, de afgelopen dagen. Moooooooi. Mag zo blijven.

(Even afwachten natuurlijk. Dit is nog maar de eerste keer.... maar toch )Fijn! Klinkt goed.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
Sleepylady, je hoeft echt niet meteen naar de dokter als je menstruatie een tijdje uitblijft (en je niet zwanger bent, natuurlijk). Bij mij was het net als bij Catnip, eigenlijk. Na dik twee jaar ben ik eens naar de huisarts gegaan, die vond het niet verontrustend maar omdat ik aandrong werd er bloedgeprikt. Alle hormoonwaarden normaal, gek genoeg. Half jaar later eens ongesteld geworden en drie jaar later zwanger. (Was dus lastig om de zwangerschapsduur vast te stellen, in eerste instantie )



DIe supplementen die jij noemt, Catnip, ga ik eens naar kijken. Visolie is sowieso niet verkeerd, maar Mg durf ik mss niet zomaar extra in te nemen?! Ben altijd wat huiverig om mineralen extra slikken.... Die dingen werken immers op microniveau en ik ben altijd bang dat ik bepaalde processen dan verstoor ofzo. Hmmm... ik geloof dat ik wat wazig klink . Ben gewoon geen medicijnslikker, zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Magnesium kan geen kwaad hoor, als je wel een goede variant neemt. Te veel magnesium merk je aan dat je dan diarree krijgt, je moet wel heel gek gaan doen wilt het schadelijk gaan worden. Ik neem zelf elke dag 300 gram magnesium (best veel), ik merk dat ik op dagen dat ik ongesteld ben zelfs 400 gram aankan en het helpt mij wel. Voor veel mensen is 100 of 200 gram ook al prima, moet je zelf kijken hoe je lijf erop reageert.



Visolie is sowieso goed, ook heel belangrijk voor je hormoonhuishouding, maar let er dan wel op dat het gezuiverd is. Visolie van de kruidvat of hema is vaak schadelijker dan dat het goed voor je is.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
Ik slik ook magnesium, al had dat niet zo veel effect toen ik de pil nog slikte.

Zo fijn om nu van al die vage spierpijntjes en krampjes af te zijn!
Alle reacties Link kopieren
Ik loop nu tegen iets aan dat vervelend is aan niet je menstruatie kunnen plannen: ik ga over een paar dagen op vakantie en had nu ongesteld moeten worden. Echter ben ik het nog niet, nu ben ik bang dat het pas op vakantie komt. Vorige keer was mijn menstruatie niet zo erg, dat zou ik op vakantie wel overleven (het is een citytrip en geen warme bestemming), maar die keer ervoor was het wel heel erg de eerste twee dagen dus dat kan ik echt niet hebben..
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Oei das irritant catnip. Hopelijk komt het nog voordat je wegga zodat je het meeste thuis heb.. Had dit zelf 2 jaar terug in keulen.. ik liep leeg...



Ga in juni paar dagen weg maar ben nu al 2 maanden 2-3 dagen later begonnen.. zal nu dus nergens last van hebben gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb nu nog 2 dagen (gaan woensdag weg) dus ik hoop dat het vandaag komt en anders pas na mijn vakantie. Heb wel veel afscheiding, maar verder voel ik eigenlijk nog niks.. Ik probeer maar niet teveel te stressen want dan komt het sowieso niet. Had ook nog een zwangerschapstest gedaan, want dat doe ik altijd wel elke paar maanden een keer, en daar kwam gelukkig niks uit dus dat is het ook niet.



En fijn dat je nu als het zo blijft lopen op je vakantie geen last gaat hebben! Vooral op warme bestemmingen is het super vervelend, of wanneer je veel gaat lopen.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Nou ik had even niks te melden.. tot vandaag! Als ik de pil nog zou slikken, zou ik nu weer een stopweek hebben en zou ik ergens tussen vanmiddag en morgenochtend ongesteld worden.



Nu was ik even een paar uurtjes in de stad, kom ik thuis, is het blijkbaar alweer begonnen Had het totaal niet verwacht, hoopte stiekem dat het nog maanden zou duren Geen idee of het nu helemaal begonnen is, maar was blij dat ik weer thuis was, want ik had uitgerekend vandaag niks bij me (normaal wel sinds ik gestopt ben) en kon me ook meteen omkleden... Heb niks aan voelen komen!
Alle reacties Link kopieren
He gatsie, MMS, wat vervelend! Zo'n vies gevoel, ook.



Ah ja, Catnip, da's wel vervelend. Inderdaad, met een citytrip of in de warmte is ongesteld zijn niet fijn. Ook al omdat je dan vaker naar het toilet moet, en da's ook niet altijd een pretje overal .



Goeie tips omtrent Mg en visolie. Krampjes en spierpijntjes heb ik ook, en zou ik best zonder willen! Da's dus het proberen waard.



Ga me even weer aan mijn kids wijden .
Alle reacties Link kopieren
Ahh nee mms, dat is zo rot wanneer je er niet op voorbereid bent. Wel heel netjes op tijd zeg! Hopelijk heb je verder niet al te veel last.



Ik ben het zelf uiteindelijk op de laatste dag van mijn vakantie geworden en zonder al te veel last, gelukkig. Wel 8 dagen te laat, maar ach.



Denk er trouwens wel om dat magnesium in principe vaak meteen verlichting biedt, zodra het opgenomen is (en je de juiste dosis hebt tenminste), terwijl visolie wel maanden slikken duurt voordat het echt effect kan hebben.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
Ik ga het proberen, in ieder geval .



Moet nog even langs drogist of apotheek; had het afgelopen week erg druk en was er niet toe gekomen. Ik hou je op de hoogte van mijn ervariingen:) .



Ik voel mezelf behoorlijk wat vrolijker en opgeruimder dan een paar maanden geleden, maar tje.... komt dat nou van stoppen met de pil of omdat het zonnetje weer wat meer schijnt ;)
Alle reacties Link kopieren
Ach, op zich maakt het niet uit waardoor het komt, als het maar blijft.



Mijn ongesteldheid is echt goed gegaan weer deze keer. Maar 3 dagen bloed, waarvan alleen de eerste twee dagen wel veel. Weinig buikpijn, op dag 2 wel meer als ik ging lopen en daarbij rugpijn en last van darmen. Nu ook nog wel meer last van mijn darmen. Verder veel honger en trek in eten. Maar ik ben echt blij, vroeger had ik veel meer buikpijn.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
Ik was vandaag super blij dat ik na bijna 5 maanden eindelijk ongesteld was geworden. Maar het lijkt maar een halve dag aan te houden en was alleen oud bloed.. mag ik dit dan als menstruatie tellen?
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, Catnip, was ik wel van plan.... dat die opgeruimdheid blijft .



Lekker dat je menstruatie niet veel gedoe oplevert. Hopen dat het zo blijft! Goh.... en last van darmen.... kan dat ook bij je menstruatie horen?



Tja, Life25, da's lastig. Misschien was het een voorbode voor veel meer binnen nu en een paar dagen?
Alle reacties Link kopieren
Per persoon heel verschillend denk ik. Ik slik de pil vanaf mijn vijftiende en ben eind twintig paar jaar gestopt en sinds kort na weer pauze van paar jaar begonnen. Eerste keer stoppen geen probleem. Zelfde als met pil, licht ongesteld, regelmatig, geen/weinig acne (had ik vroeger ook al nooit zo).

Tweede keer stoppen kwamen de krampen van mijn tienertijd opeens weer terug. Tot in mijn benen, hoofdpijn bij de eisprong en vlak voor ongesteldheid, ongesteldheid zelf ook heviger. door de heftige bloedingen ook erg vermoeid. Het duurde zes maanden pil voordat dit allemaal weg was. Denk dat ik nu maar braaf doorslik.
Alle reacties Link kopieren
quote:purple1973 schreef op 03 mei 2017 @ 15:21:

Hahaha, Catnip, was ik wel van plan.... dat die opgeruimdheid blijft .



Lekker dat je menstruatie niet veel gedoe oplevert. Hopen dat het zo blijft! Goh.... en last van darmen.... kan dat ook bij je menstruatie horen?



Tja, Life25, da's lastig. Misschien was het een voorbode voor veel meer binnen nu en een paar dagen?Haha. En ja ik heb dus al darmproblemen, maar als ik ongesteld ben is dat altijd nog erger. Hebben veel mensen wel last van, toch die hormonen (hebben ook invloed op je darmen) en krampen daar in de buurt.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
Catnip vervelend dat je zoveel last hebt van je darmen..quote:cat1975 schreef op 03 mei 2017 @ 16:20:

Per persoon heel verschillend denk ik. Ik slik de pil vanaf mijn vijftiende en ben eind twintig paar jaar gestopt en sinds kort na weer pauze van paar jaar begonnen. Eerste keer stoppen geen probleem. Zelfde als met pil, licht ongesteld, regelmatig, geen/weinig acne (had ik vroeger ook al nooit zo).

Tweede keer stoppen kwamen de krampen van mijn tienertijd opeens weer terug. Tot in mijn benen, hoofdpijn bij de eisprong en vlak voor ongesteldheid, ongesteldheid zelf ook heviger. door de heftige bloedingen ook erg vermoeid. Het duurde zes maanden pil voordat dit allemaal weg was. Denk dat ik nu maar braaf doorslik.



Naar aanleiding van dit bericht vraag ik mij af of het zou kunnen helpen om tijdelijk (bv 1-2 maanden) weer aan de pil te gaan om daarna opnieuw te stoppen om de cyclus weer regelmatig te krijgen. Of zou dit alleen maar nadelig werken?



Mijn menstruatie heeft niet doorgezet helaas..
Alle reacties Link kopieren
Ben je gestopt wegens een kinderwens Life? Dan zou je het kunnen proberen.



Zo niet of bij geen haast, dan zou ik lekker afwachten
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet weer opnieuw aan de pil gaan om daarna weer te stoppen. Je cyclus raakt daar alleen maar meer van van slag, want je lichaam krijgt ineens weer hormonen terwijl hij die zelf aan zou moeten gaan maken. Je lichaam moet het zelf gaan doen en dat heeft soms tijd nodig.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
Meiden, ik ben pas begonnen met de pil.



Hebben jullie gemerkt dat het gezichtshaar / lichaamsbeharing minder dik/ minder maakt?



Ik ga er vooral aan beginnen wegens overbeharing..dus ben benieuwd naar jullie ervaringen..
Alle reacties Link kopieren
Sorry nina, geen ervaring mee. In ieder geval nooit op gelet dus het zal wel niet opmerkelijk veranderd zijn.

Heb je vooral last van overbeharing in je gezicht?
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
quote:-catnip schreef op 05 mei 2017 @ 10:19:

Sorry nina, geen ervaring mee. In ieder geval nooit op gelet dus het zal wel niet opmerkelijk veranderd zijn.

Heb je vooral last van overbeharing in je gezicht?



Eigenlijk overal..

Laseren v gezicht heeft ook niet geholpen..
Sorry nina, ook ik heb hier geen ervaring mee..
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me erg vervelend nina! Ik kan je helaas niet verder helpen.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
Heee Nina, jee joh wat vervelend! Ik heb er ook geen ervaring mee. Ik hoop voor je dat het bij jou "werkt"!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven