Gezondheid alle pijlers

Stoppen met de pil; ervaringen?

27-04-2015 16:48 999 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt genoeg denk ik



Ik slik nu zo'n 5 jaar de pil (Levonorgestrel/Ethinylestradiol) en ik wil er mee stoppen. Er zijn diverse redenen, die nu niet zo van toepassing zijn.



Waar ik benieuwd naar ben: wie is ook gestopt met de pil (na hoelang gebruik?) en wat zijn je ervaringen? (positief en negatief).
Alle reacties Link kopieren
Ah Marsssie, ja dat kan ook. Geen tijd voor een knip :) . Hahaha, daar gooit manlief het ook op, maar hier is dat gewoon een smoes :)

Summerjammm.... geeft niets hoor. Blaas maar even stoom af. Ik heb hetzelfde probleem maar heb het nooit geweten aan pilgebruik. Ik eet voor mijn stofwisseling teveel. En om af te vallen helpt weinig eten niet; dan moet ik gewoon ongelooflijk belachelijk veel sporten. En dat lukt even niet; vicieuze cirkel. Ik ga sporten, val wat af, ga meer sporten, krijg een blessure, kom weer aan enz enz. Bahbahbah. Nou ja. Ik heb me er maar bij neergelegd dat ik te zwaar blijf, maar eet wel gezond en sport behoorlijk goed. Fiets iedere dag, tennis en ga tweemaal naar de sportschool. So be it. Schildklier.... daar zeg je me wat. Ik kan het eens laten checken, natuurlijk.
Maar dus jij stopt weer met de pil? Als het niet hoeft, en je libido is 0 en je voelt je niet fijn erbij.... nou.... laten staan zou ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
purple1973 schreef:
23-05-2017 09:49
Ah Marsssie, ja dat kan ook. Geen tijd voor een knip :) . Hahaha, daar gooit manlief het ook op, maar hier is dat gewoon een smoes :)

Summerjammm.... geeft niets hoor. Blaas maar even stoom af. Ik heb hetzelfde probleem maar heb het nooit geweten aan pilgebruik. Ik eet voor mijn stofwisseling teveel. En om af te vallen helpt weinig eten niet; dan moet ik gewoon ongelooflijk belachelijk veel sporten. En dat lukt even niet; vicieuze cirkel. Ik ga sporten, val wat af, ga meer sporten, krijg een blessure, kom weer aan enz enz. Bahbahbah. Nou ja. Ik heb me er maar bij neergelegd dat ik te zwaar blijf, maar eet wel gezond en sport behoorlijk goed. Fiets iedere dag, tennis en ga tweemaal naar de sportschool. So be it. Schildklier.... daar zeg je me wat. Ik kan het eens laten checken, natuurlijk.
Maar dus jij stopt weer met de pil? Als het niet hoeft, en je libido is 0 en je voelt je niet fijn erbij.... nou.... laten staan zou ik zeggen.
Erg hé? 't feit dat ik zo mijn best doe en er toch niets veranderd qua gewicht. De meeste dames vallen af na het stoppen met de pil ik ben er maar liefst 10 kilo mee aangekomen. Het allerergste is als ik continu hoor "beweeg meer" of "niet teveel vetten eten en suikers" ik doe dat allemaal al maar veranderd geen steek hier.

Ik ga ermee stoppen (ondanks dat ik toch bang ben dat ik straks weer veel aankom :( ) vandaag even langs de huisarts geweest en vroeg of het niet aan mijn hormonen ligt. 1.5 jaar geleden meende ze een hypofyse tumor als diagnose vast te stellen en uiteindelijk was het vals alarm.. ik heb meteen gevraagd of ik weer bloed mag laten prikken gewoon algemeen bloedbeeld.. zucht.. |-)
Alle reacties Link kopieren
Ja purple, ik gebruik een app! Ook erg handig om je klachten en dergelijke in bij te houden.

Oké wtf. Ik dacht dat ik vorige week m'n eisprong voelde, maar nu kwam ik vanochtend uit bed en bloedde ik ineens super erg. Ik heb daar niks van gevoeld of gemerkt. Enige dat ik had gemerkt is dat ik wel al vrij prikkelbaar en emotioneel was gisteren en vannacht, me onrustig voelde en slecht heb geslapen. Maar pffft.. Ik had allemaal plannen aankomende dagen, heb daar meteen minder zin in.

En ohja, het is ook nog eens 2 dagen te vroeg, als ik tel vanaf mijn laatste menstruatie. Terwijl ik het tot nu toe altijd te laat ben geweest, super raar.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden!

Mijn god wat ben ik enthousiast.
Ik heb gister en vandaag het hele topic gelezen vanaf het begin en werd er gewoon al vrolijk van. En zeker dat het opzich nog actief is.

Ik weet eigenlijk niet sinds wanneer ik ben begonnen met de pil, ergens tussen 15-17 jaar. Ik ben nu 21.
Ik zat al een langere tijd te zoeken over ervaringen met het stoppen met de pil, en dit topic heeft echt de knoop doorgehakt bij mij, vanaf vandaag stop ik! Ik heb 'm vanochtend niet ingenomen. Zou eigenlijk nog een weekje m'n pil slikken tot m'n stopweek maar kon echt niet meer wachten.

Wat iedereen hier beschrijft: vlak gevoel, stemmingswisselingen, niet jezelf zijn, laag libido, JA!! DUS DAT!! :frusty:

Ik heb bij alles wat ik doe zoiets van 'meh'. Ik geniet niet meer van dingen, zoals ik dat deed voordat ik die troep slikte. En ik HOOP echt ZO dat het door de pil komt.

Ik heb een vriend, maar voel totaal niks van en bij seks, kan ook niet nat worden en heb eigenlijk nooit zin. Mijn vriend is gelukkig een schatje, en staat volledig achter het 'ontpillen'.

Ben benieuwd of er nog meiden zijn die hier actief op reageren, want ik vond het super om te lezen hoe iedereen elkaars ervaringen deelde en elkaar hielp. :lips:

Ben benieuwd hoe de komende weken gaan zijn voor me.. misschien verwacht ik nu wel te veel en veranderd er bij mij niks/weinig. Maar we zullen zien.. ik hoop op het beste! :P
Ik ben al een aantal jaren terug gestopt met de pil. Ik kreeg er enorme hoofdpijn van en mijn concentratie was niks meer. Ik ben toen overgestapt op de spiraal en ik heb nu nergens meer last van. Bij een spiraal zijn de bloedingen ook niet zo erg.
Alle reacties Link kopieren
Hey mel, ja hoor, we schrijven hier nog steeds. Ik gebruik ook een app om alles bij te houden,Flo.

Ik heb ook veel van jouw klachten gehad, en ik voel me nu zoveel beter! Libido is een stuk hoger hier nu.
Nou ik ben inmiddels weer 4 weken verder en werd op exact dezelfde middag ongesteld als de vorige (eerste) keer, dus lekker voorspelbare cyclus! Heel groot nadeel hiervan is als dit zo doorgaat ik zowel tijdens een weekendje weg (naar de kust) én midden in onze vakantie ongesteld moet worden :cry: iets wat ik met de pil had kunnen voorkomen :cry: Dit hele weekend dus ook ongesteld, maar geen strandplannen, dus iets minder erg.
(kan niet handig lange berichten typen op m'n telefoon, dus maar even in twee berichtjes)

Helaas voel ik me verder nog helemaal hetzelfde​. Geen verhoogd libido, nog altijd concentratieproblemen. Wel een beetje afgevallen, maar ook meer last van pukkels. Zie nog niet echt voordelen van het stoppen :cry:

Heb overigens wel een nieuwe baan, dus misschien zit ik vanaf juli lekkerder​ in m'n vel :)
Ik kan het ook echt aanraden om te stoppen. Ik voelde me zo veel beter, kon me zo veel beter concentreren. De eerste twee jaar van mijn studie had ik de pil geslikt en ik merkte echt dat ik na het stoppen ineens zo veel beter m'n aandacht bij de les kon houden, alles kwam ineens veel duidelijker binnen. Ik voelde me ook minder, tja, depressief eigenlijk, en m'n constante hoofdpijn is ook weggegaan.

Nu net een jaartje gestopt met de pil, over een maandje krijg ik een implanon, ben benieuwd. Aan de pil ga ik in ieder geval nooit meer. :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb donderdag mijn laatste pil gehad, zit dus nu in de standaard stopweek. Mijn vriend heeft het duidelijk niet helemaal begrepen, want zonder condoom vrijen wilde ie vanochtend niet meer ;-D

Ik ben heel benieuwd of ik snel verschil ga merken als ik na de stopweek niet meer begin. Toen ik aan de pil ging groeiden mijn borstel een cupmaat, ik hoop dat dat nu niet weer verdwijnt :$
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
Alle reacties Link kopieren
Welkom Mel! Blij dat je zo enthousiast bent en je bij dit topic aansluit. :)
Ik hoop heel erg dat het wat voor je doet. Probeer er niet te veel van te verwachten en te gefikseert te zijn op eventuele veranderingen, dat komt waarschijnlijk vanzelf wel. Bij mij duurden sommige veranderingen ook maanden voordat ze kwamen, dus geef niet te snel op.

Wat rot mms. Wel fijn dat je het regelmatig bent, maar op vakantie is echt niet chill. Hopelijk valt het mee! Ben je nu twee maanden gestopt?

En ook welkom andere nieuwe schrijvers. Gezellig hier, :cheer2:

Hoeveel hormonen zitten er eigenlijk in een implanon Klubnika?

Hahaha Vogeltje. :proud: Dat is dan toch weer even een bummer voor vriend.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
-catnip schreef:
28-05-2017 09:49

Hahaha Vogeltje. :proud: Dat is dan toch weer even een bummer voor vriend.
Nouja, bummer... Nu mocht ie juist nog even, het is gewoon nog een stopweek en dus veilig, mijn lichaam weet natuurlijk niet dat ik komende week niet meer met een nieuwe strip begin ;-D
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar is er bij niemand na het stoppen haaruitval opgetreden?

Dat lees ik op het internet vaak na stoppen met Yasmin/Diane. Ik slik Yasmin en heb niet een enorme bos haar, dus durf om die reden echt niet te stoppen. Mensen konden het er met bossen tegelijk uittrekken, als ik sommige verhalen moet geloven.

Iemand ervaring?
Alle reacties Link kopieren
Valentina_ schreef:
28-05-2017 11:15
Hoi!

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar is er bij niemand na het stoppen haaruitval opgetreden?
Ik heb zelf geen ervaring, vandaag is pas de 3e dag dat ik 'gestopt' ben.
Maar ik heb aardig wat blogs/forums gelezen waar sommige meiden inderdaad zeggen dat ze haaruitval krijgen.. maar niet bij iedereen is dit zo!
Ik zou zeggen, probeer het! Misschien krijg jij er helemaal geen last van. En zo wel, zijn er ook middeltjes die je haar weer voller en langer maken. Maar of het werkt.. :blond: (zoals Sugarbearhair)

Een oud-collega van me heeft op haar blog ook een post over het ontpillen en hierin praat ze ook over haaruitval. Is de moeite waard om even te lezen! (Voor iedereen overigens)
http://www.jenniefromtheblog.com/mijn-e ... et-de-pil/

Succes!
Catnip ben inderdaad 2 maanden gestopt! Ben tot nu toe nog niet overtuigd van de voordelen van het stoppen :cry: Maar ik geef het nog wel even de tijd, echt negatieve gevolgen heeft het namelijk ook niet... De menstruaties zijn ook niet erg, nagenoeg hetzelfde als met de pil. Alleen met de pil kon ik dus mooi m'n menstruaties plannen, en nu ik dat niet kan, komt het mogelijk alleen dit jaar al 3 keer ongelukkig uit... :(
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook bijna 2 maanden gestopt met de pil en merk ook geen verschil in hoe ik me voel. Ik voel me nog gewoon hetzelfde. Het enige nadeel is dat ik nu niet weet wanneer m'n volgende menstruatie is. Ik heb nu een cyclus van 39 dagen :(
Alle reacties Link kopieren
Heee wat veel nieuwkomers :) . Leuk!!

Tja..... dat is inderdaad één nadeel van stoppen met de pil; je kunt je menstruaties niet meer plannen en evt. uitstellen. Maar goed, voor mij weegt dit niet op tegen alle nadelen.... Natuurlijk heb ik makkelijk praten, want tot nu toe ben ik niet zo heel erg ongesteld; niet zoals ik was vóór ik aan de pil begon (maar da's ook al zoooo lang geleden).

Haaruitval had ik nog nooit van gehoord, totdat ik het hier las. Heb er zelf ook geen last van. Ook huid is hier hetzelfde gebleven. Maar goed, kan me voorstellen dat als je jong bent en je stopt weer, dat er weer wat acné terugkomt?!

Vogeltje; je vriend behoeft nog wat voorlichting ;) . Maar begrijp ik nu dat hij nog niet weet dat je niet weer begint? Oeps... is dat handig??

Klubnika, ben benieuwd naar je ervaringen met Implanon. Is natuurlijk niet hormoonloos, maar veel lagere dosering dan anticonceptiepil neem ik aan?

Mel, hahaha.... ja dit topic gaf mij ook net dat extra duwtje :) . Ik ben van nature niet heel gevoelig aangelegd, lichamelijk gezien (geestelijk dan weer wel, beetje té zelfs grijns), dus pas toen ik dit forum las bedacht ik me dat ik ook inderdaad een libido van niks had, eigenlijk nooit meer die hele vrolijke purple van vroeger was, alles best zwaar opneem enz enz. Nooit gedacht dat dat aan de pil kon liggen. Ik wou stoppen omdat ik al vanaf mijn 17e , 18e aan de pil ben en dat op een paar stopjaren na (kinderen) dus al wel 25 jaar ben. Veel te lang. Zeker met enig overgewicht (trombose-kans enzo). Bovendien wilde ik weten of ik al in de menopauze zat; ik had met de pil nl. opeens tussentijdse bloedingen enzo; nooit gehad dus begreep er niks van en bedacht dat het wel eens goed zou zijn om te zien hoe mijn lijf het tegenwoordig van zichzelf doet.
Nu ik eenmaal gestopt ben, wil ik echt nooit weer terug aan pil. Al zou dat wel veel handiger zijn, omdat manlief bang is voor een knippie / knoopje :( .

Catnip; he jammer dat je het niet voelde aankomen. Onaangename verrassing, zo. Zeker met dit warme Hemelvaart-weekend geen pretje. Maarrehh.... ik vind twee dagen te vroeg of te laat eigenlijk best oké, toch? Ik geloof dat ik vroeger ook wel een beetje die marge aan moest houden. Was jij altijd zo superregelmatig dat je de dag/klok erop gelijk kon zetten??
Ha, moest eerst wel lachen om je app :) . Maar eigenlijk best handig, realiseer ik me nu. Maar zoals gezegd, ik gebruik eerst dit forum als soort van app :hyper:

Zwaai aan iedereen :bye: .
Alle reacties Link kopieren
Die app die ik gebruik is heel makkelijk, je kan al je klachten ed, humeur, seks en of seksdrive erin zetten, net als je gewicht, slaapcyclus ed. En het appje zet het netjes in een diagram voor je.
Het heet Flo en is gratis.
Als je klachten noteert geeft de app nog wat aanvullende info, waar je op kan klikken als het je interesseert.

Ik ben nu ongeveer 3 maanden gestopt. Blijkbaar is het waar dat de eerste 2 maanden het ergst zijn aan ontpillen.

Het duurde even, maar mijn libido is uitstekend momenteel. Van plusminus 1-2x per week, soms 1x per 2 weken naar 3 a 4 dagen per week een hoog libido, soms doen we het 2x per dag!
Nou hoop ik wel dat ik niet weer zo'n dip krijg zoals vorige maand, toen was mijn libido zeker 2 weken volkomen afwezig.

Ik ben blij dat vriend zo begripvol is, er is voor mij al geen peil op te trekken, laat staan voor hem :proud:
Hij maakte al geintjes dat hij maar in het appje gaat kijken als hij wil weten of ik in de mood ben.

Verder heb ik nog wat andere dingen gemerkt, bij voorbaat excuus voor de details.
Mijn afscheiding was altijd redelijk veel, en wittig. Vaak schimmelinfectie, zowat chronisch zelfs.
Nu blijft mijn doos veel schoner tussen de flapjes, afscheiding lijkt minder en is veel meer doorzichtig. Geen infectie meer gehad, alleen op de eerste dag een waarschuwingsteken (droog en scheurend gevoel). Opgelost door een capsule flucozanol te nemen, die liggen hier standaard op voorraad.

Ik word nat! En hoe! Dat was altijd behoorlijk ondermaats. Vriend zegt dat mijn doos ook anders aanvoelt, meer opgezwollen en zachter van structuur. Ik geloof hem maar op zijn woord.

Het gebrek aan infecties en het natter worden zijn natuurlijk ook van positieve invloed op mijn libido, maar het is wel een beetje kip-ei verhaal. Hoe dan oom, ik ben er heel blij mee.

Grappig om te merken, de afgelopen week is er extreem veel met me geflirt! Gisteren was mijn eisprong, ik had al gelezen dat je dan aantrekkelijker bent voor het mannelijk geslacht. Blijkbaar klopt dat inderdaad, zelf heb ik niet het idee dat ik me anders gedraag of kleed.

Ik werk op een vuilstort, dus ik kleed me dan niet echt sexy, lees een neongeel veiligheidshesje en werkschoenen met stalen neuzen. Zelfs boze klanten die weigerden hun afval te scheiden liepen het vuur uit hun sloffen voor me toen ik het ze vriendelijk vroeg :yes:

Mijn huid is niet geweldig, maar dat is hij nooit geweest en als ik bedenk dat mijn huid smerig wordt van mijn werk en de hoeveelheden zonnebrandcrème en dagcrème die ik er nu op smeer (de stort is net een bakplaat met dit weer, ik droog uit bij het leven) dan valt het reuze mee.

Ik heb al jaren rare talgbultjes/ opgegroeide donsharen op mijn buik onder mijn borsten. Dat ontsteekt op een gegeven moment en dan moet ik ze verwijderen. Dat begint ineens minder te worden. Het zit er nog, maar er lijkt niets nieuws meer bij te komen.
Goed nieuws, want ik zou heel graag een tattoo daar willen. Nooit gedaan, want met die ontstekingen wordt dat in no time lelijk.

Verder ben ik echt super vrolijk, maar heb ik wel vaker hoofdpijn dan eerst. Kan ook komen omdat ik te weinig drink, ik herken het dorst gevoel slecht.

Buikpijn is veel minder (dat was ook vaak een libidoremmer) en mijn buik is platter. Ik lijk ook minder te reageren op mijn lactose allergie (ben niet heel streng met het vermijden van koemelkproducten.

Dames die net gestopt zijn, hou vol! De eerste maanden zijn ff kut, maar het wordt beter!
Alle reacties Link kopieren
Oh, valentina, haaruitval merk ik niet echt, het is wel veel vetter dan normaal! Normaal was is om de paar dagen met hele milde shampoo en 1x per maand met bakingsoda, nu dagelijks en 1x per week bakingsoda. En het is nog steeds vettig
Alle reacties Link kopieren
Ben overgestapt naar nuvaring en dus gestopt met de pil. Ga zien hoe ik mij hier bij voel en als het niet beter gaat stop ik echt volledig met hormonen. In de bijsluiter van zowel de pil als mirena staat dat depressie tot bij 1/10 vrouwen voorkomt, dit zou dus 1 van de meest voorkomende bijwerkingen moeten zijn. Maar ik hoor daar totaal niets over in mijn omgeving? En niet alleen in mijn omgeving, ook in de media, op internet,.. lees je hier bizar weinig over vind ik?
Alle reacties Link kopieren
mms schreef:
29-05-2017 09:41
Catnip ben inderdaad 2 maanden gestopt! Ben tot nu toe nog niet overtuigd van de voordelen van het stoppen :cry: Maar ik geef het nog wel even de tijd, echt negatieve gevolgen heeft het namelijk ook niet... De menstruaties zijn ook niet erg, nagenoeg hetzelfde als met de pil. Alleen met de pil kon ik dus mooi m'n menstruaties plannen, en nu ik dat niet kan, komt het mogelijk alleen dit jaar al 3 keer ongelukkig uit... :(
Wat rot! Ik moet eerlijk zeggen dat ik na een maand als enigste voordeel merkte dat ik iets minder humeurig en emotioneel was. De grootste voordelen kwamen echter pas toen mijn cyclus helemaal op gang was gekomen, maar dat is bij jou al het geval. Ik zou het in ieder geval nog volhouden en anders kan je altijd weer beginnen!
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
purple1973 schreef:
29-05-2017 13:30

Catnip; he jammer dat je het niet voelde aankomen. Onaangename verrassing, zo. Zeker met dit warme Hemelvaart-weekend geen pretje. Maarrehh.... ik vind twee dagen te vroeg of te laat eigenlijk best oké, toch? Ik geloof dat ik vroeger ook wel een beetje die marge aan moest houden. Was jij altijd zo superregelmatig dat je de dag/klok erop gelijk kon zetten??
Ha, moest eerst wel lachen om je app :) . Maar eigenlijk best handig, realiseer ik me nu. Maar zoals gezegd, ik gebruik eerst dit forum als soort van app :hyper:

Zwaai aan iedereen :bye: .
Klopt, is ook niet zo dramatisch die twee dagen. Maar tot nu toe was ik het elke keer te laat, laatste keer zelfs 8 dagen. Dus had het nu echt niet zien aankomen. Voordeel is wel dat ik dit weekend een festival heb en dan ben ik het tenminste niet.

Daarbij was mijn menstruatie deze keer weer echt prima. Heb maar 2 dagen echt veel bloed verlies gehad, daarbij wel veel last van mijn darmen, maar niet heel veel menstruatiekrampen verder. Voelde me vooral emotioneel en niet zo fit. Na die 2 dagen had ik nog amper bloedverlies, paar keer op een dag een beetje nog maar. Heel fijn.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
Wat klinkt dat allemaal super Felix! En maakt niet uit voor de details hoor, ik vind dat juist altijd wel interessant om te weten. :proud:
Echt heel fijn dat je zulke voordelen hebt. Ik herken er ook wel een aantal. En je weet nu tenminste dat je weer een libido hebt, dus wanneer het weer eens even minder is kan je je daar aan vast houden. Bij mij is het in ieder geval wel minder door deze hitte.

Mijn haar is trouwens ook sneller vet en mijn huid ook. Ik krijg rond mijn menstruatie ook meer kleine puistjes, maar verder is dat geen hele erge ramp.

Die app klinkt trouwens ook heel interessant, die van mij is een stuk minder uitgebreid. Misschien toch maar eens overstappen.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
Snap 't, Catnip. Tja, en menstruatie komt nooit gelegen.... Gelukkig nu dus niet met festival. Vind ik altijd zoooo onhandig met verschonen. Op een vieze plee, wachtrijen, geen ruimte, geen afvalbakje, zeep op enz enz
Alle reacties Link kopieren
Felix_Urbexicus schreef:
29-05-2017 14:41

Het duurde even, maar mijn libido is uitstekend momenteel. Van plusminus 1-2x per week, soms 1x per 2 weken naar 3 a 4 dagen per week een hoog libido, soms doen we het 2x per dag!
Nou hoop ik wel dat ik niet weer zo'n dip krijg zoals vorige maand, toen was mijn libido zeker 2 weken volkomen afwezig.

Ik word nat! En hoe! Dat was altijd behoorlijk ondermaats. Vriend zegt dat mijn doos ook anders aanvoelt, meer opgezwollen en zachter van structuur. Ik geloof hem maar op zijn woord.

Verder ben ik echt super vrolijk, maar heb ik wel vaker hoofdpijn dan eerst. Kan ook komen omdat ik te weinig drink, ik herken het dorst gevoel slecht.

Dames die net gestopt zijn, hou vol! De eerste maanden zijn ff kut, maar het wordt beter!
Dit geeft mij echt heel veel hoop :cheer2:
Inderdaad die, om het even netjes te noemen, 'vaginale droogheid'. Precies dat dus! Er is bij mij nog geen druppeltje te vinden. Hoop dat dit gaat veranderen bij mij.

Ben op dag 3 zonder pil.. vind het nog spannend :nut:
Ik wil echt zo graag even weken/maanden vooruit spoelen, echt erg haha. Ben echt jaloers op de meiden die nu 'over de pil heen zijn'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven