Gezondheid alle pijlers

Stoppen met roken

02-05-2018 12:25 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Zijn er hier mee die willen stoppen met roken? Ik heb al eens eerder een poging gedaan en ben toen een klein jaar gestopt. Helaas toch weer begonnen. :facepalm:

Nou ben ik het roken ergens wel zat, maar echt de wil om te stoppen ontbreekt. De vorige keer was ik er wel in ene klaar mee en heeft het me eigenlijk geen moeite gekost. Nu vind ik het erg lastig. Heb tot nu toe een paar dagen niet gerookt, dan weer 1 per dag en in het weekend weer meer. Dat heeft dus weinig met stoppen te maken.

Dit topic wil ik gebruiken als stok achter de deur, hopelijk zijn er meer die er mee willen stoppen!

Groetjes
de vorige keer heeft het wel moeite gekost want je rookt weer. je zegt dat de wil om te stoppen ontbreekt, wel dan is er geen andere keuze dan doorroken. net zolang doorroken tot je dood gaat
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
02-05-2018 12:27
de vorige keer heeft het wel moeite gekost want je rookt weer. je zegt dat de wil om te stoppen ontbreekt, wel dan is er geen andere keuze dan doorroken. net zolang doorroken tot je dood gaat

Daar heb je een punt, blijkbaar inderdaad wel.

En verder heb ik hier wel een keuze in. Wel of niet roken. Ondanks dat mijn wil ontbreekt kan ik het met mijn verstand prima beredeneren. Wil je wel bedanken voor je bericht, het irriteert me enigszins (denk door de kern van waarheid) waardoor ik wat meer motivatie krijg om mezelf te bewijzen dat ik het kan.
je kan elk moment kiezen om te stoppen hoor. je kan ook elk moment kiezen om gestopt te blijven. ik kan hier lappen tekst vol schrijven over het gevaar van roken maar die gevaren ken je wel. ik vind het onbegrijpelijk dat mensen ondanks die wetenschap toch doorroken maar ja ik snap wel meer niet
Alle reacties Link kopieren
Als je het roken echt zat bent .stop je wel. Draai die knop in je hoofd om.het is vies en smerig en strikt.
Zegt de persoon die nu al 19 jaar niet meer rookt. En aan een pakje per dag niet genoeg had.
Sterkte je kan het.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Denk aan alle nadelen. Het kost een godsvermogen, het is hartstikke slecht voor je longen, je geur- en smaakvermogen gaan achteruit, je stinkt en jij bent de enige die dat niet doorheeft, je gaat er veel sneller oud uitzien. Redenen genoeg toch om het niet te doen?
Alle reacties Link kopieren
ik wil je wel motiveren :cheer2:

leg het bedrag dat normaal maandelijks aan stinkende rook opgaat in een glazen pot (want zo is het geld zichtbaar) en koop daar een lekker geurtje van voor jezelf, aromatherapie
krijg je vast complimentjes over ook nog, nog meer support!
Lorem Ipsum
Wacht ff... Je wil stoppen met roken maar je wil eigenlijk niet? Die volg ik niet. Wil je nou wel of niet?
Mij is het gelukt mbv een e-smoker. Ook niet ineens, hoor. Met vallen en opstaan en terugvallen en toch weer proberen (wat jij doet heeft dus wel degelijk met stoppen te maken, terugval hoort bij het hele stopproces). Uiteindelijk werd ik zo gek en moe van mijn eigen slappe gedrag dat ik er €50,- tegenaan smeet voor een goede e-smoker (eleaf i-stick basic) en die gebruik ik nog steeds. Al 1,5 jaar. Ik ga nooit meer roken!
Succes en gewoon doorpakken, niet opgeven na een terugval.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nooit gerookt, dus ik kan je weinig advies geven.
Wel zie ik 'roken' als een verslaving. En van verslaving weet ik hoe moeilijk het kan zijn om daaaar vanaf te komen. Vele mensen kennen een terugval in een verslaving. Maar zie het echt als terugval (je bent dus -- tegen alle verwachtingen in -- weeeer gezwicht voor de verleiding en begonnen met roken). Zie het niet als "het is me weer niet gelukt, dus waarom zou ik stoppen"

Een terugval is negatief. Is evil.
We doen allemaal wel eens iets fout, als je er maar niet mee doorgaat.

Dus: go for it. Deze keer kan je het ECHT!
Hier een ex-roker. Gewoon stoppen als je het zat bent. Ik ben inmiddels 4 jaar gestopt, zonder hulpmiddelen. En je herkent het vast, aangezien je een jaar gestopt ben geweest, maar ik vind mensen die roken nu echt de tent uit stinken en schaam me dat ik ook ooit zo geroken heb. Verder ziet het er ook ontzettend dom uit, zo'n rokende stinkstok in je snufferd drukken, er een beetje aan lurken en weer uitademen.

Ik had ter ondersteuning wel een appje gedownload, cessation nation (laat even weten als ik dat hier niet mag zeggen). Daar kan je alles bijhouden. Het bedrag wat ik volgens die app zou gaan besparen heb ik maandelijks apart gezet. En uiteindelijk een maand van naar Zuid-Afrika geweest. Ik ruik fris, althans, niet naar rook ;-), mijn huis ruikt fris, mijn longen gaan er niet langer aan, ik heb veel meer conditie, ik heb een schitterende reis gehad en nog bespaar ik geld.

Genoeg reden om die stinkdingen weg te gooien? Succes!
Volgens mij is de hele truc om jezelf absoluut niet toe te staan om ook nog maar 1 trekje te nemen als je gestopt bent. Nooit denken eentje kan wel. Na 5 jaar te zijn gestopt trapte ik er toch weer in. Nu weer ruim 2 jaar gestopt.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties! Helaas nog geen anderen die ook willen stoppen.

Toen ik zelf dat jaar gestopt was vond ik rook alsnog heel lekker ruiken. Niet iemand die gerookt had, maar op het moment van roken zelf..

Verder hield ik inderdaad het geld wat ik uitspaarde apart, en gebruikte ik ook een app. Dit ga ik nu inderdaad weer doen.

Ik probeer het ook niet groter te maken dan het is, zolang ik geen peuk op steek kan het ook niet 'mis' gaan.

Verder bedoel ik met 'geen wil' dat ik niet dat hele sterke 'ik ben het spuugzat gevoel' heb, wat ik dus de vorige keer wel had. Vorige x verzon ik totaal geen smoesjes, en nu merk ik dat ik dat wel doe in mijn hoofd. De wil is er dus ergens wel, alleen voel ik me er zwakker in dan de vorige keer. Vandaar dat ik ook een topic heb geopend. Als stok achter de deur of om met anderen erover te schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ga stoppen over 9 dagen. Ik wilde vorige maand al stoppen, maar dat leek de huisarts geen goed idee. Ik dacht altijd dat mensen zoiets verzonnen, maar het wordt kennelijk echt gezegd.

Mijn plan van aanpak:

* veel wandelen in de natuur
* lezen
* lenteschoonmaak
* Géén snoep, hooguit salmiak
* Asbak

Ik heb een vieze asbak die ik laat staan Daar ruik ik nu vaker aan en bedenk me dat die troep in mijn longen zit. Die asbak laat ik ook nog even in de berging als ik gestopt ben. Als ik dan denkt dat ik echt echt niet meer kan, ruik ik daar wel ff aan en hoop ik genezen te zijn.

Ben al vaker gestopt, vorig jaar mei ook. Maar ben er nu echt helemaal klaar mee en de meeste stressoren die ervoor zorgden dat ik weer begon , zijn nu grotendeels weg. Heb er dit keer dan ook alle vertrouwen in. Of probeer mij dat nu heel hard wijs te maken. Hoe dan ook stoppen is niet makkelijk, maar het gaat vast lukken.

Ik word altijd extreem druk de eerste weken, herkend iemand dit? Ben namelijk normaal helemaal geen hyper persoon, alleen in die eerste weken.
...
Ik vond zelf afbouwen wel werken, ondanks dat eigenlijk altijd wordt gezegd dat het geen goede manier is. Eerst die sigaret waar je zin in hebt heeeel lang uitstellen. Veel afleiding zoeken. Tot slot dan helemaal niet meer pakken. Natuurlijk wel een doel stellen wanneer je er echt helemaal vanaf bent.

Ik ben op deze manier binnen twee weken gestopt. Nu vijf jaar geleden en ik dénk zelfs nooit meer aan sigaretten.
Quaintrelle schreef:
02-05-2018 14:01
Ik word altijd extreem druk de eerste weken, herkend iemand dit? Ben namelijk normaal helemaal geen hyper persoon, alleen in die eerste weken.
Dit niet, wel vreselijk veel gehuild. Er moest kennelijk allemaal verdriet uit waarvan ik niet eens wist dat ik het in me had.
Dus dat je even heel anders bent dan normaal herken ik wel.
Quaintrelle schreef:
02-05-2018 14:01
Ik word altijd extreem druk de eerste weken, herkend iemand dit? Ben namelijk normaal helemaal geen hyper persoon, alleen in die eerste weken.
Ik herken het wel. Er kwam een soort van frustratie kwijt, en bedacht dat ik zoveel mogelijk moest gaan lopen om die "energie" kwijt te raken. Dat heeft me enorm geholpen. Ben nl gestopt na het boek van Allen Carr, zonder hulpmiddelen.

Ben nog elke dag blij dat ik gestopt ben!
Pastelblauw schreef:
02-05-2018 13:58
Bedankt voor jullie reacties! Helaas nog geen anderen die ook willen stoppen.

Toen ik zelf dat jaar gestopt was vond ik rook alsnog heel lekker ruiken. Niet iemand die gerookt had, maar op het moment van roken zelf..

Verder hield ik inderdaad het geld wat ik uitspaarde apart, en gebruikte ik ook een app. Dit ga ik nu inderdaad weer doen.

Ik probeer het ook niet groter te maken dan het is, zolang ik geen peuk op steek kan het ook niet 'mis' gaan.

Verder bedoel ik met 'geen wil' dat ik niet dat hele sterke 'ik ben het spuugzat gevoel' heb, wat ik dus de vorige keer wel had. Vorige x verzon ik totaal geen smoesjes, en nu merk ik dat ik dat wel doe in mijn hoofd. De wil is er dus ergens wel, alleen voel ik me er zwakker in dan de vorige keer. Vandaar dat ik ook een topic heb geopend. Als stok achter de deur of om met anderen erover te schrijven.
Wil is rationeel
Ik ben het spuugzat-gevoel is gevoel
Je gevoel volgt je gedachte
Als jij denkt dat je het spuugzat bent volgt de rest van zelf
Gewoon iedere keer dat je een pakje sigaretten wil kopen, het niet doen, en het op de lijst zetten van niet-gerookte pakjes. Raak je gefrustreerd, dan tel je het bedrag op tot achter de komma. Bereik je een bepaald bedrag dan gun je jezelf iets zoals een bezoek aan de sauna, reis naar Londen (enzovoort), maar uiteraard geen sigaretten.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Pastelblauw,

Ik vond je topic en vraag me af hie het gaat?

Ik wil ook stoppen met roken dus wellicht dat we verder kunnen gaan met dit topic?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook wel stoppen. Maar dan toch denk ik snel: achja, een sigaretje kan geen kwaad. (wel dus!)

Rook er 4 of 5 op een dag ongeveer.
Ik weet dat ik moet stoppen, en ik wil het ook. Maar kan "nog" geen weerstand bieden tegen die gedachtes die zeggen dat ik wil roken.

Wel 4/5 jaar gestopt geweest. Vorig jaar weer begonnen..
Alle reacties Link kopieren
Mwrosa schreef:
23-07-2018 23:41
Ik wil ook wel stoppen. Maar dan toch denk ik snel: achja, een sigaretje kan geen kwaad. (wel dus!)

Rook er 4 of 5 op een dag ongeveer.
Ik weet dat ik moet stoppen, en ik wil het ook. Maar kan "nog" geen weerstand bieden tegen die gedachtes die zeggen dat ik wil roken.

Wel 4/5 jaar gestopt geweest. Vorig jaar weer begonnen..
Hey, ik ben ook ook onlangs een topic gestart (sorry, weet niet hoe ik moet linken).
Eigenlijk was het plan om te stoppen met Tabex (plantaardige variant) van Champix en daar was ik al mee bezig maar gisteren voor € 9,95 het boek van Allen Carr Stoppen met roken voor vrouwen in één dag uitgelezen en gisteravond laatste sigaret weggegooid. En tevens de Tabex en 1,5 pakje wat ik nog in huis had.

Ik kan je echt het boek aanraden, halverwege wilde ik al stoppen (zonder hulpmiddel, daar ben ik wel gelijk mee gestopt) maar er werd geadviseerd om door te roken totdat je het boek uit hebt. Normaal altijd heel eigenwijs maar deze keer maar eens braaf de instructies opgevolgd :yes:

Jij kan het ook, weet het zeker .... just do it. Je bent gewoon bang dat het je niet gast lukken maar dat boek heeft me veel duidelijk gemaakt. Nee, heb geen aandelen ;-)
ergens wel zat maar de wil om te stoppen ontbreekt nog. terugkomen als de wil er is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven